[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:51

goeie avond

Zo de hele dag gewerkt, daarna mars gevlochten en gewassen, dus die staat alweer klaar voor morgen.
Hoop morgen me laatste puntje te pakken in de M2.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:58

Simmie schreef:
Amber_ schreef:
Ik had vraagje, op deze foto namen we een flinke afsprong .. Maar is mijn houding goed ?
In de zin van naar achter leunen en toch contact houden ? Of mocht ik meer loslaten ?

Afbeelding

Op zich is je houding zo niet slecht.
Ik zou zelf nog iets meer recht boven je zadel proberen te blijven en alleen je bovenlichaam iets naar achter te laten hellen. Je hangt nu te veel met je "behind" achterop de lepel van je zadel. Iets meer steun op je bovenbenen houden.
Ik snap je teugelprobleempje, maar toch is het fijner voor je paard om je teugels wat langer te laten. Het snel oppakken is een kwestie van oefenen en de juiste tactiek toepassen. Knipoog

Ik ga zo even je HAW topic bekijken.

Scum schreef:
Ik moet me bij Simmie aansluiten. En ik heb ze weleens veel slechter zien zitten hoor Knipoog

Dus gewoon veel doen Ja. Ik stond ook echt in mijn zadel. Maar (op HAW) ook, ik moet dus wel op mijn kont blijven zitten. Moet dit dan ook op moment dat hij afzet ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:08

Idd, oefening baart kunst.
Antwoord op je vraag: ja, zo dicht mogelijk bij je paard blijven. Je mag wel ietsjes uit je zadel komen, maar niet zoveel als je op de foto doet, ik denk dan meer aan het strekken van je onderbeen naar voren en het strekken van je bovenlichaam naar achteren. Je zit wordt dan vanzelf wat lichter.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:10

Rowo: Ziet er wel comfortabel uit in ieder geval. Maar ben zelf niet zo van veel wrong en zachte zit Knipoog . Heb het liefst een hard zadel met diepe zit wat vrij smal is.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:45

Eventjes bijgelezen...
@ Jetske, Loes, Melanie, Mistid, Vief, Amber: Mooie foto's/filmpies! Haha!
@ Ingrid: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
@ Vakantiegangers: Veel plezier! Knipoog

Over springsingels, ik ga er een bestellen bij Emmers, mijn pony heeft er maar een van 1.00 m nodig, en ze zijn in de aanbieding voor 50 euro geloof ik! Lachen
Ik heb zelf een IRH cap net zoals Jetske, Corien en Lux!
We hebben met de club een strandwandeling gepland, 25 mei naar Renesse! Heb er echt zin in! Haha!
Morgen halfvastenoptocht, eigenlijk late carnaval! Wordt wel gezellig! Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:07

Zo lekker wezen shoppen.
250 euro uitgegeven aan paardenspullen Bloos
Paardje staat op stal, het extra full hoofdstel van Voll past hij en de dekens liggen ook goed.
Ze zijn wel wat groot, maar wat maakt het uit Clown
Scheelt weer in de kosten. Na een jaar zijn ze toch versleten Clown

Was naar de nieuwe paardenwinkel in nieuw vennep geweest, was echt niks.
Het was heel netjes uitgestalt allemaal, maar het was heel weinig.
Ze hadden echt niks wat ik zocht.
Toen maar naar zwaanshoek gereden, en daar ben ik aardig geslaagd Haha!
Een wit anky pad, met witte peesjes van br. Voor achter hadden ze niks in het wit.
Een een super mooie frontriem, vond hem eerst een beetje pennyachtig, maar ik vond hem zo gaaf Clown
En nog een paar handschoenstjes van kieffer, donker bruin.
Toen had ik nog niet gevonden wat ik eigelijk wilde, dus ben ik nog naar de kleine ruiterzaak geweest bij mij in het dorp.
Daar heb ik witte strijklappen gevonden en springschoenen. Toen zag ik zulke leuke peesbeschermers dat ik die wel moest kopen.
Heb ik ook maar het dekje gekocht Clown

Nouja toen vond ik wel dat ik genoeg geld had uitgegeven.
Toen ging ik maar snel naar me werk, om weer geld te verdienen Clown

Maja was wel blij dat me dekens en het hoofdstel paste, moet alleen nog ff een bit halen, heb er nu eentje te leen.
We gaan morge het zadel van Voll passen, dan kan ik ieder geval rijden. Dat is een wintec maja wil eigelijk toch een lerenzadel.
Maar de vrouw van de zadelpasservice is tot woensdag op vakantie, heb geen zin om zo lang te wachten Clown
Dus hoop dat het zadel beetje past, heb ik iedergeval een begin.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:18

Goed geslaagd dus ingridje Haha!

Mariekexxx : Leuk is dat he het strand, ik ga 21 maart op goede vrijdag ook met een aantal van stal naar het strand, castricum...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:26

Zozo Ingrid, dat is een hoop geld Tong uitsteken

Dat Albion zadel is echt een wereldzadel Bloos

Leuke foto's Amber! Ben je al zenuwachtig voor je debuut Bloos

Veel succes wedstrijdgangers!
LZ: hopen op je laatste puntje. Ga je gelijk naar het Z?

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:30

@ Lux: Ja ben er eigenlijk nog nooit geweest met de pony! Tong uitsteken Maar het lijkt me geweldig!
@ Ingrid: Wow zoveel geld heb ik nog nooit in een keer opgemaakt in de paardenwinkel denk ik!

Mijn zadel is eigenlijk te klein aan het worden ( Ik ben gewoon een te dikke kont aan het krijgen Bloos )
en ik zei het tegen mijn moeder, ze zei dat we wel eens voor een nieuw gaan kijken. Haha!
Toen begon ik dat ik het liefste wel een spring en dressuurzadel wou, maar ik er een zelf zou betalen, dus nu heb ik een deal! Lachen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:42

ik heb in mijn eerste stage bij poelenburg in schoorl onwijs veel strandritten gereden, Is echt heel leuk en ff ijn voor die beesten... Veel plezier Haha!

Ik ga nu maar ff richting de kroeg, straks weer 4 weken nie thuis dus nog ff iedereen spreken Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:27

Marieke_xXx schreef:
@ Ingrid: Wow zoveel geld heb ik nog nooit in een keer opgemaakt in de paardenwinkel denk ik!

Ja ik schrok er zelf ook wel beetje van.
Maar ik zie het als een kadootje voor mezelf Clown
Mag ook wel eens, en ben der super blij mee dus dan is het niet zo erg Haha!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:45

@ Ingrid: Dat is het belangrijkste, anders krijg je er misschien nog spijt van! Lachen

Ik ga maar eens slapen... Welterusten!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:49

Wow, dat is idd wel heel veel geld! Maar als je er maar plezier van hebt. Ga je ook nog oude spullen van Voll in de verkoop gooien?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:07

Nee eigelijk kan ik alles gebruiken voor me nieuwe paardje.
behalve het bit.
Maar ik had toen voor Voll eigelijk weinig nieuws gekocht, alleen een hoofdstel, voortuig en de dekens.
Voortuig moet ik nog passen, denk wel dat het past.
De rest had ik allemaal nog van m'n tinker

Ik ga ook lekker slapen.
Dromen Weltrusten iedereen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 01:43

Alweer even thuis, maar dacht laat ik toch nog maar even een verslagje schrijven Haha!

Voor het eten Woods pootjes + staart gewassen en gevlochten dus toen we op stal kwamen konden we haar zo inladen. Ze had even wat aanmoediging nodig, maar stond er eigenlijk wel vrij snel in Lachen
Mooi op tijd dus in Markelo gearriveerd. Waar we eerst nog even wat andere combinaties hadden gekeken. Woods is ook niet gek dus had al wel weer door hoe laat het was Knipoog In de losrijbak was het wel een beetje spannend in het begin. Stond ook een muziekje op en Wol heeft duidelijk geen feeling met Jan Smit Voor Amy Winehouse bleef ze wel heel grappig bij de boxjes staan luisteren Clown

Maar na een kwartiertje kon ik er fijn aan rijden. Nog wat galop gedaan toen het even wat rustiger was en daarna even lekker gaan stappen. Voor de proef nog wat overgangen gereden en toen mochten we de ring in. Stond keurig in het gangetje te wachten Ja Toen mijn vader het hekje open ging doen en ze naar binnen moest scheet ze hem wel echt. Witte hekjes en dan vooral die helemaal achterin waren toch wel eng *LOL* Had wel beetje met der te doen. Thuis is ze zo stoer maar daar tussen die hekjes was het toch nog wel een baby hoor. Vader was nog even naar achteren gelopen en toen was het daarna ook wel goed Lachen

Proefje ging alweer een stukje fijner als vorige keer. Maar het was toch nog wel heel spannend. Ze is nog niet echt bij de les en heeft nog heel veel aanmoediging nodig. Maar ze deed goed haar best. Na de proef was ze wel helemaal zeiknat. En merkte dat ze daar in de stap ook wel een beetje kriebelig van werd onder de proef. Bij het verlaten van de ring bij A moest ze dus door een klein stukje tussen de bakrand en hekjes. Stond echt te kijken van Vief dat meen je toch niet echt he? Maar uiteindelijk ging ze er toch maar langs Haha! Goed uitgestapt en toen weer richting trailer. Toen het zadel eraf was nog even wat gestapt en toen voelde ze zich opeens weer heel wat. Koppie er op en al showend langs alle trailers. Blij dat ze het overleefd had denk ik Knipoog

Jury gaf nog even heel kort wat commentaar. Vond dat er al nette stukjes tussen zaten maar zei ook dat ze wel echt kon zien dat ze het nog heel spannend vond.
Coupon was wel een leuke verrassing: 180 punten dus ons eerste puntje is binnen Haha!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 01:56

gefeliciteerd Vivian!!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:33

Goedemorgen!

Gefeliciteerd Vief!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:13

Goedemorgen!
Goed Vief, wat leuk dat ze ook nog even wat commentaar geven

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:29

Vief, wat gaaf! Gefeliciteerd.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:49

Goeiemorgen!

Gefeliciteerd Vief!!

Ik ga weer snel naar huis, mam is jarig en ik moet nog wat goedmaken Bloos , heb gister de deur kapotgegooid, al het glas eruit Bloos !!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:50

Zo ik ga even naar paardje(ow wat leuk om weer te zeggen Haha! )
Kijken of het zadel past en anders mogen we weer longeren Clown

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:52

Gefeliciteerd Vief! Go jij! Go jij!
Joh, die hekjes zijn ook paardverslindende monsters ... ze hebben het vooral op jonge paarden voorzien Knipoog
Bandit voelde zich gister tussen de hekjes ook niet helemaal thuis, terwijl ze voor hem ook nog in z'n 'eigen' bak stonden Ach gut
Die witte-letter-pilaren met bloemen erop zag die niet, maar die hekjes .... Clown

@ Ingrid ... Gefeliciteerd met je hoppe! Nu eindelijk maar lekker gaan rijden Lachen

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:13

Vief, gefeliciteerd met je punten,
Ingrid, fijn dat je nieuwe paardje je weer enthousiast maakt, anders had je nooit zoveel leuke spullen gekocht.
Ik las dat sommige van jullie een strandrit in het vooruitzicht hebben, dat lijkt mij ook nog eens leuk om te doen.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:15

Goeiemorgen!
Kan niet rijden pony zijn hoefijzer zit los Boos!

@ Vief: Gefeliciteerd, echt super! Haha!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:20

Marieke, balen. Helaas is het zondag, de hoefsmid kun je nu ook niet bereiken.