[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 14:32

Leuk Suus!
Ik ga wel mee naar het strand zaterdagavond Scum!
BBQ weet ik nog niet. We zijn weer met een hele groep van stal namelijk.

Sjaan, heel veel sterkte de komende tijd ook voor je familie.
Ik zou die foto met je jongste zusje laten uitvergroten. Haar laatste sportieve prestatie is natuurlijk wel iets om in ere te houden.

Citaat:
Dus met de paarden direct naar het stand en niet eerst midden in de dorp naar het strand gaan vragen

Het was de schuld van die vrouw van de manege; die heeft mij de weg niet goed uitgelegd! Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:32

Ja, en aangekeken worden of je gek bent. In Almelo zou ik dat ook een rare vraag vinden, maar in Zeeland toch niet Verward

Klopt helemaal Sim, ik had het ook zo begrepen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:33

Joh, we nemen gewoon een TomTom mee dit keer! En dan rijden we er zo heen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:57

@ sjaan: heeel veel sterkte! Ach gut
Citaat:
Ik zou die foto met je jongste zusje laten uitvergroten. Haar laatste sportieve prestatie is natuurlijk wel iets om in ere te houden.

Vind ik inderdaad ook een heel goed idee Ja

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:23

Canter schreef:
Wat een eng idee Ibonn. Ik heb mijn trailer ook 9 jaar geleden nieuw gekocht, met houten vloer. Ik heb er wel een rubberen gietvloer in laten leggen, maar als ik jou zo hoor kwam het voornamelijk door de buitenkant heen? Ik laat mijn trailer wel elk jaar nakijken, maar ik zal hier nu nog maar eens extra aandacht aan schenken, moet er niet aan denken.(:)

In mijn vorige Brenderup trailer heb ik indertijd een rubber vloer laten gieten. De bodem was (gechecked) nog helemaal goed. Vantevoren nadrukkelijk gevraagd of dat wel kon. Antwoord: ja hoor geen probleem. Dat was dus niet het geval. Binnen 6 mndn was de bodem doorgerot. Gelukkig heb ik dat op tijd ontdekt.
Het is nl zo dat na enkele jaren de kit aan de buitenkant van de trailer verweert raakt/is en steeds meer water door gaat laten, bovendien sluit aan de binnenkant de gietvloer niet altijd waterdicht aan op de zijwanden waardoor er urine doorsijpelen kan. Hierdoor gaan de vloer en de onderkant van de wanden rotten.
Het is dus zeer aan te raden om de onderkant van de trailer regelmatig te controleren.
Je kunt er verder ook van uit gaan dat alle trailers houten bodems hebben als niet expliciet vermeld wordt dat het aluminium of iets anders is.

Ik ga ook mee bbcuen of uit eten en naar het strand Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:24

Is echt wel schrikken als je ziet dat je trailer in zo'n slechte staat is!! Maar nog erger als je t pas ziet als t echt te laat is. Stel je voor je paard zakt idd door de bodem heen Nagelbijten / Gniffelen Moet er niet aan denken. Ik laat mijn trailer om t jaar controleren, vooral omdat ie dus best veel kilometers maakt. Vorig jaar (of t jaar ervoor Verward ) was bij die van mij (Böckman duo van 1996, ook met gegoten rubberen vloer) ook aan beide kanten achter de bodem/zijkant n stuk rot. Hebben we helemaal bij laten werken en heeft meer dan €600 gekost. Gelukkig staat ie sinds ik Pasjha rijd, dus al ruim 2 jaar, binnen in een loods dus dat scheelt natuurlijk wel.

Ben trouwens wel aan t denken om n andere trailer te gaan halen, iets met zadelkamer (krijg als ik straks met 2 paarden naar 1 cross moet m'n spullen geloof ik niet meer mee Nors opkijken ) en liefst inruilen. Ik hoor best wat negatieve reacties over polyester trailers, wat vinden jullie?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:31

Wat een rotnieuws van Nena zeg Sjaan, sterkte ermee! Ach gut

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:37

Dankje Jitske.
Die foto gaan we zeker uitvergroten!

Voor mij gaat er niks boven IFor Williams trailers.
Maar... ze zijn wel zwaar en duur...
Wij hebben nu een IFor, al een vrij oude (zeer tevreden over overigens) en willen graag een nieuwe trailer. We weten nog niet zeker of het een IFor wordt. We willen het wel graag, maar ze zijn erg prijzig.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 18-04-07 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:38

Potverdorie Sjaan, wat een k*tnieuws, sterkte voor jou en je familie.

Mijn trailer staat nu ook al 2 jaar onder een afdak gelukkig, en mijn paard plast vrijwel nooit in de trailer dus dat scheelt weer. Ik ga binnenkort maar eens flink met de kitspuit in de weer.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:15

Sjaan: sterkte zeg Ach gut

Ibonn: jeetje! Lijkt me echt een gruwelijk senario als je paard door de trailer zou zakken!

Suus: En wij maar zeuren over de 3 uur die wij moeten reizen Bloos . Dat inschrijfgeld is wel mega hoog zeg! Ik zou zelf niet zo snel naar Amerika willen gaan.. veel te opgeblazen allemaal. Doe mij maar Australie of Nieuw/Zeeland.

Marieke: klinkt wel leuk! Maar ik snap wel dat je daar niet 2 jaar niks zou willen doen. Lijkt mij in ieder geval verschrikkelijk!

Iedereen veel plezier op het NK dit weekend. Haha!. Lijkt me heeeeeeerlijk om met hoge hakjes door de blubber te wandelen Sigaar .

Of Hercules nou nog zoveel last heeft been weet ik niet. Het schijnt dat hij aardig gek was vandaag. Hij loopt nou met halstertouw en alles in de wei Bloos . Even kijken hoe hij van t weekend loopt..

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:18

Sjaan: Dat is schrikken, maar gelukkig kunnen jullie haar wegkwijnen besparen. Sterkte de komende tijd!

Wij hebben sinds een maand een nieuwe trailer. Een bockmann Master, met (godzijdank) aluminiumvloer. Onze vorige was 5 jaar oud en nog oke maar de dealer wees al wat plekjes aan wat zonder behandelen geheid zou gaan rotten. De nieuwe trailer is echt super, lekkere ruime zadelkamer en ligt als een huis op de weg.
Marieke: Het klinkt allemaal wel spannend!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:28

Jee Sjaan wat een rot nieuws. Veel sterkte, ook voor je zusjes.

Marieke ik denk niet dat ik het zou doen, maar het aanbod is natuurlijk wel heel leuk.

Ibonn, dat is schrikken zeg van je trailer. Ik lig er zeker 1 keer per maand onder om te kijken hoe de bodem er uit ziet.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:58

sjaan sterkte

mariek heel spannend maar ik zou niet zonder nl kunnen Haha!

ibonn jeetje ik zou echt me eigen dood geschrokken zijn

heb by the way heerlijk gesprongen vanmiddag !
ging heel goed heel z parcours afgewerkt inc sloot triple en 3 sprong.

en ik ga met marinus vos mee naar zelhem als assistent parcoursbouwer met pinksteren.

helaas kan ik dan zelf niet starten met de jan mooij memorial maar het lijkt me erg leerzaam.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:12

Ah Sjaan, dat is even flink schrikken zeg, heel veel sterkte ermee en een dikke knuffel Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:28

sjaa, wat een rot nieuws, heel erg veel sterkte!!!

Nelis, wat leuk dat je met marinus vos op stap gaat!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:28

Ja, gaaf zeg Nelis!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:33

Leuk Nelis, zowel het springen als het mee met Marinus Vos. Ja

Na mijn fijne rit van zaterdag had ik vandaag weer een flinke aanvaring met Junior. Hij vond weer eens wat eng, alleen maar omdraaien, en toen ik boos werd stond hij weer recht overeind. Boos! Ik ben er aan de achterkant afgesprongen, waarna hij nog een keer overeind kwam en ik wel los moest laten om geen hoeven tegen mijn hoofd aan te krijgen. En jawel: kataklop, kataklop, Junior er weer alleen vandoor. Hamer Gelukkig was hij keurig naar huis gerend alwaar hij voor het hek door iemand was gevangen. Daarna nog even straftraining in de wei gedaan waarbij hij natuurlijk poeslief was, af en toe word ik echt gek van die knol!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:38

oei stoute junior!

het is wel een grappenmaker of niet canter?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:57

Stoute Junior Haha! Toch vind ik dit vaak wel de leukste paarden Clown

Ik moet binnenkort ook toch maar eens m'n trailer na laten kijken, al die enge verhalen brrr

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:49

sterkte Sjaan, dat is nooit leuk nieuws Verdrietig

nelis: wat gaaf, ben jaloers!!! Bloos

canter: stout paard(je) Haha!

paarden zijn wel leuk, je doet er veel voor en je krijgt er ook wel wat voor terug...zo had ik vorige week een blauw been en heb ik vanavond een zere hand/pink Bloos zal wel gekneusd zijn..
die slimme flemmingh dacht even ovr de staander te gaan ipv over wit hekje Tong uitsteken
ze heeft uiteindelijk het hek van de andere kant zo in 1x gesprongen...dus best trots op haar Haha! (kan mij natuurlijk niet snel genoeg Tong uitsteken )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:20

Ik kom ook nog even om de hoek kijken, is eigenlijk allang tijd om te gaan afronden voor vandaag Bloos

Sjaan heel veel sterkte de komende tijd Ach gut Het is altijd naar om afscheid van je dieren te moeten nemen.

Marieke: het lijkt me een geweldige ervaring, maar er zitten natuurlijk ook enorme nadelen aan.

Leuk nelis! Ik vind parcoursbouwen ook zo interessant en misschien dat ik toch nog weleens de cursus ga doen, maar dat zit er voorlopig niet in (en als ik een keer als arts werk denk ik ook niet meer, dus wsl komt het er gewoon nooit van Knipoog ).
Lijkt me enorm leuk om met Marinus mee te gaan!
En natuurlijk fijn dat Mac zo goed ging Ja

Mijn trailer staat gelukkig binnen, dat scheelt een heleboel Ja Wordt ook regelmatig gecontroleerd dus ik ga eigenlijk altijd wel met een gerust hart op pad.

Mijn schimmeltje blijft nog even uit logeren, die heeft me iets teveel praatjes om al alleen thuis mee aan de slag te gaan. Dus heb haar logeeradres nog maar even verlengd Haha!
Otje sprong wel enorm fijn vandaag trouwens Ja En hij viel met zijn neus in de boter, want de paardentandarts was toevallig ook op stal(komt uit belgie en is er maar twee keer per jaar dus dat moet je maar net treffen Knipoog ) dus dat is ook meteen weer geregeld. Was ook wel weer nodig Bloos

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:17

mogge!!

paarden tandarts ! goed dat je het zegt gomir! zal ik ook weer is bellen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 07:18

Morning, 2e.
Paardentandarts is bij mij in februari al geweest.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:37

ik kom er ook achter dat mac geent moet worden.

denk dat ik alles volgende week maar gaat invullen op dinsdag want dan komt de smid ook.
houden we maar even een soort van 'beauty' dagje Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:50

Doei! Ik kom even mijn blonde verhaal van gisteren melden Bloos!, verder is het druk.

Ik stond bij een kruispunt vlakbij huis en er komt een vrachtwagen aan en die heeft voorrang. Dus ik kijk in mijn spiegel, zie niets en rijd vlot achteruit zodat hij de bocht kan halen. Tot ik "toet" hoor, ik trap meteen op de rem maar toch nog een flinke klap Bloos!
Er stond dus wel een auto achter maar die had ik door de condens niet gezien *blonT*

En het ergste was nog dat het Antoine was in onze eigen auto Lips are sealed Er zit nu dus een flinke scheur in beide bumpers en een deuk in mijn ego Haha!