[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:07

3 wedstrijden bij andere federatie klopt, dus met lrv licentie kan je 3 vlp's rijden, of omgekeerd. Maar populaire wedstrijden die druk bezocht zijn, kan je dan meestal niet rijden. Bij teveel inschrijvingen schrappen ze eerst de mensen uit andere federatie, dan beperking op aantal paarden enzoverder.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:08

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:18

Antonius schreef:
http://www.vlp.be/eventing/Eventing-Ins ... procedure/

Hier de inschrijvingsprocedure om in te schrijven bij andere federatie

super, danku! ik hoop dat ik er toch enkele kan meerijden .. Deurle en Merendree passen voorlopig in mijn planning, Diepenbeek mss ook afhankelijk van de lrv toernooien. Dat zien we dan wel weer allemaal :D

bij mij voorlopig op de planning:
- B-brevet halen (schandalig, heb ik nog steeds niet :+ ) en licentie J02 in orde maken
- paar jumpings meepikken
- opnieuw aan dressuur werken want die is verwaarloosd de laatste tijd :Y)

en dan naar de crossen van de paasvakantie toe werken *\o/*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:28

Waar zou je B brevet willen afleggen?
Deurle is een hele mooie wedstrijd! Merendree rij ik wel graag (beetje alleen met je paard gevoel :D ) maar is wel lang en vrij moeilijk. Diepenbeek wat technisch, maar wel leuk vind ik.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:29

Ik ga het voorlopig op de D02 houden, afhankelijk van de kalender, zou ik wel voor het klassement van niveau 00(subprovinciaal) willen rijden. :)
En dan mss wat jumpings enzo. Qua crossen eerst crossles als ik het nog zie zitten en dan mss een crossje.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 00:03

Diepenbeek is vanaf L geloof ik. Weet niet of ze ook occ organiseren? Heb ik nog niet op gelet. Ik vind marchin trouwens ook een aanrader om tz gaan!
Ik ga mijn licentie donderdag in de club inorde brengen. Zij doen dat voor ons, lekker handig.

Ik ga proberen om in Tongeren naar L tz gaan. Kan alles op voorhand eens oefenen geeft me toch een extra veiligheid.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:52

Wow Daaph! Serieus stuk eraf! Ik ben al 2,5 jaar niet naar de kapper geweest. Slechte ervaring mee en nu durf ik niet meer :+. Moet wel eens dringend gaan maar dat zeg ik al een jaar...
Ik ga ook super graag int bos rijden. Op de stal waar de 6j nu staat is een prachtig bos met heuvels en super galoppaden. Ook in de zomer heb ik geluk want mn ouders wonen feitelijk in een bos en ook daar kan je mooie wandelingen maken en heb je een goed galoppad.

Heb al elk weekend gesprongen met de 6j. Voorlopig met mn vriend als hulp. Tot ik terug wat meer vertrouwen heb. Anders heeft les maa ook niet veel zin!

Hanne: idd logisch dat je dan stopt met dat paard. Het moet leuk en veilig blijven en al zeker met het paard van een ander!
Weet jij eigenlijk hoe je een afspraak in merelbeke maakt? En moet je zelf al kijken bij welke afdeling je moet zijn?

Ik ga denk ik zelf enkel lrv licentie nemen... weet nog niet of en hoe ik zal evolueren met crossen :).

Onze zomerkalender is wel goed gevuld met tornooien en crossen (voor de vriend). Ik twijfel enkel nog wat mee te doen in de periode genk, Nokere, brugge. Ben blij dat m erksplas daar tenminste tussenuit gevallen is!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:25

Ohhhh zo jammer van je haar :-d maar hey is wel mooi korter. Ik heb ook wel vrij lang haar maar alleen omdat ik het zo graag zie want soms is het niet zo makkelijk als het zo lang is.

Wat die enquête betreft. Was de opmerking idd ook dat het te duur is zeker als je bv al 80 euro moet betalen voor stallen en dan nog eens 15 euro voor de kamping maar dan nog eens douchen en toilet apart moet betalen zoals in tongeren . Voor mij geen probleem dat je moet betalen voor de kamping maar daar mag dan alle benodigdheden inzitten vindt ik. Ook heb ik laten weten dat de electriciteit op de kamping ook vaak niet in orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:46

Ahja juist was vergeten dat je via lrv een paar occ's mag starten.

Wat een stuk van je haar af daaphh! Voelt een pak lichter aan zeker?

Kan het niet dat je voor cross de I uitbreiding erbij moet nemen? Omdat je dan ook verzekerd bent buiten een clubterrein en crossgrond daar onder valt zoals een buitenrit?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:57

Waar ik mijn B-brevet ga afleggen weet ik nog niet. ik zou graag de 8 lrv toernooien en 3 lrv crossen combineren met trens jumpings, die doorgaan tussen maart en oktober, dus ik ben aan het kijken naar de eerste weekends van maart zodat ik zo snel mogelijk mijn licentie heb. De opties zijn Lille, Rijkevorsel en Boechout, na de examens neem ik contact op met de verantwoordelijken voor meer informatie ;)

Degene die ik noemden waren denk ik OCC's ja :) het zijn die van eind augustus-begin september want die van maart-april vallen gelijk met lrv en mei-juni is het examentijd.
Ik twijfel ook nog wel qua hoogte. Ik lees dat 80 soms al redelijk technisch is, vooral de combinatiesprongen? Langs de andere kant is mijn paard wel 1m74 en moet hij er natuurlijk niet over vallen, een beetje moeilijkheid mag wel. Zou ik tegen dan eens moeten uitzoeken, hebben we nog alle tijd voor.

correctie: Diepenbeek is nieuw vanaf 2016, dit is die van eind augustus. Marchin is via LEWB dan? die kalender staat nog niet op equibel voor zover ik kan zien ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:24

Hallo belgische bokkers :)
Hier een nederlandse ;)

Ik heb een vraagje, ik start Eventing in nederland en heb er nu ook 2 in belgie gestart, (zutendaal en Genk).
Ik vind het echter best onduidelijk bij jullie qua communicatie.

Het is namelijk zo, als jullie eventingwedstrijd vol zit qua inschrijven mogen wij nederlanders (KNHS) als eerste niet meedoen. Heel begrijpelijk.
Ik start ook in Belgie omdat deze wedstrijden voor mij veel dichterbij zijn. Maar goed, nu zag ik Overpelt, Vechmaal en Lummen op de kalender staan.

Graag zou ik 2 van deze 3 wedstrijden mee willen doen. Ik zou willen vragen aan de vereniging of ze mij een indicatie kunnen geven of ik aan deze wedstrijd deel kan nemen. Of dat ze verwachten dat het te druk gaat zijn.
Alleen Overpelt heeft een vage reactie terug gegeven, maar kon er wel uit afleiden dat er wel een plekje zal zijn.
Bij de andere twee verenigingen vind ik niet eens een contactpersoon.

Weten jullie bij wie ik moet zijn?

Ik ben trouwens op de hoogte ervan dat de inschrijving via de KNHS gaat, maar ik zou wel willen weten over een kans is dat ik deel kan nemen ivm planning ;)
Gaat om 2 in de klasse B en 2 in de L

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:40

Overpelt kan inderdaad zijn dat je een plekje hebt, let wel op dat overpelt de B verspreidt over 2 dagen. Dus een helft start op zaterdag en een andere op zondag. Ik weet niet hoe ver overpelt voor u is, maar als je er 2 in de B hebt en 2 in de L is het natuurlijk makkelijker op die van de B op zaterdag te doen en de andere 2 op Zondag.

Ik zal eens even zoeken voor contactpersonen en dan pb ik je wel even!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:02

Steph: Om een afspraak te maken gewoon zelf bellen naar secretariaat van de afdeling. :) Dus je moet zelf wel je afdeling kiezen. Maar is gemakkelijk uit elkaar te houden hoor. :)

http://www.ugent.be/di/nl/dierenkliniek-labos

Als je doorklikt kan je vinden voor welke dingen die afdelingen zijn. :)
Ik moest dus naar de afdeling Heelkunde en anesthesie van de grote huisdieren bellen. Afspraak heel gemakkelijk gemaakt! Maar dat is omdat ze mijn gegevens al hadden en meteen wisten over welk paard het ging. :) Ze verwachtten me al. Maar denk dat ze algemeen gemakkelijk zijn om afspraak te maken. :)
http://www.ugent.be/di/heelkunde/nl/dierenkliniek/eigenaarpaard

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:04

Ik zie dat er ook koliek staat bij omschrijvingen. Maar dat is eerder voor de afdeling interne ziekten voor een spoedgeval. Indien nodig word je van daaruit wel doorverwezen naar heelkunde voor eventuele operatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:04

Merelbeke is makkelijk :j afspraak voor Icaro zijn castratie was op 5 min in orde.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:06

Morgen dus naar de kliniek met Shuddy. 'k Heb al streeeeesssss :=

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:51

Je haar geschonken aan een think pink Daphne? Wel mooi hoor!

Hier geen bossen in de buurt :(

Veel succes morgen Hanne!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 00:26

Dat wou ik doen maar het was te kort... Alle ik wou het tot op mijn schouders zodat ik nog een goede staart kan maken voor te rijden. Maat volgens de kapper zou dat heen 20cm zijn... Al denk ik dat het day wel was, zelfs meer.. Mja

Hebben jullie gezien van de oefencross in Baarle! Ook leuk, wel opgeslagen denk ik dit jaar... Dacht dat het vorig haar 5€ goedkoper was.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:36

oefencross in Baarle ziet er leuk uit! :) valt helaas samen met nationale indoor lrv dus als vriendje geselecteerd is ga ik groomen en supporteren. Anders start ik graag in Baarle.

Vond het inderdaad precies ook wel duur, maar het is het mij wel waard als ik nog eens een parcourtje 90/100 kan starten en hem enkele voor ons onbekende hindernissen kan laten zien. Als ik niet in Baarle geraak rijd ik met een vriendin achteraf eens naar Meer, gaan we op onszelf wat oefenen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 10:57

Het is wel de moeite hoor in Baarle. Je kan super veel oefenen. Maar vergeleken met vorig jaar is 5€ erbij idd duur

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:31

Hoeveel is het nu?

Er is ergens in feb zo indoor cross in gavere, maar ik ga passen... Ik denk dat zo en indoor geen goed zou doen voor mn paard. En het is de eerste keer dat ze dit orginerens, dus eerst maar eens afwachten wat die hindernissen enzo zijn. Gaan kijken zal ik wel doen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 11:40

20€

Indoors zeggen me ook weinig..

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:49

ik ben het zelfde idee PP. Ik vindt het een leuk idee. ik heb eens meegedaan in zeeland aan zo een indoor; maar daar beschikken ze over 2 grote indoor pistes. In gavere ken ik enkel hun koepel piste van op de outdoor cross dus ik vraag me ook af het het zal verlopen. Denk ook voor mijn paard persoonlijk dat ik beter pas gezien ze echt wel ruimte nodig heeft.

Zijn er van jullie al naar diepenbeek geweest? hoe staat die voor de B? ben mn kalender aan het maken voor het nieuwe seizoen :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:54

Ze zijn een extra binnepiste aan het zetten in gavere en tis dus over die twee pistes heen.

Ja ik ben al naar Diepebeek geweest, ik vind het leuke cross, niet groot maar de hindernissen zijn netjes en beetje vanalles. I denk wel dat er geen B is in diepenbeek?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:10

oh ja zie het net :( jammer. Ging deze nemen ipv brugge. Ze loopt daar nooit echt goed.