[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:28

Ja, heb het per PB gedaan, dus je zal nu niet half bokt over je heen krijgen ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:29

FE, balen dat het allemaal zo dichtbij komt..... goed dat je waarschuwt, en nu maar hopen dat iederen zijn of haar verstand gebruikt...... Morgen kampioenschappen pony's. Meiske dat onze hengst rijdt mag met haar andere pony starten, maar ze twijfelen nog of ze wel heen zullen gaan.... Balen hoor voor al die zieke beestjes, verworpen veulens, en verdrietige baasjes.........

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:32

Freggle_Edge schreef:
Nog niets bijgelezen, doe ik zo.
Maar heb k*tnieuws. Zeer waarschijnlijk is er 3 km bij mijn stal vandaan een paard emt rhino, is echt doodziek. Paard is onlangs voor een onderzoek ivm kreupelheid bij de lingehoeve geweest. Grote kans dus dat het daar vandaan is meegekomen. Please TG kijk dus uit met je paard! Zodra ik meer weet, laat ik het weten, ga nu eerst alle stalgenoten inlichren

:oo :( :(

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:38

Sorry dat ik geen beter nieuws heb TG. :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:49

Ik neem aan dat de Lingehoeve wel voorzichtig is en anders kan ik altijd nog de vos laten testen voordat ik hem op ga halen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:58

Gefeliciteerd met je nieuwe paard Shanoek,

Echt klote zeg van die R. Hoe gaat het nu met het paard? Nog steeds doodziek?
Van te voren laten testen is zeker een goed idee TG voor je de vos mee naar huis neemt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:02

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:13

Even gauw een reactie op het bericht van Freggle_Edge: Dat is wel k*t zeg. Ik sta nu op de Nieuwendijk Hoeve, dus ook niet ver bij Jeroen vandaan. En kom van de Lingehoeve voor de keuring (al was ik wel de eerste, en nergens aangezeten verder). Als de besmetting van de Lingehoeve komt, is het waarschijnlijk geweest voor het bekend was dat er rhino heerstte. Dus ik denk dat zij er ook weinig aan kunnen doen.

Ik ga shoppen :evaw:

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:14

Paard is idd echt heel ziek. Kan niet meer plassen. Staat nog wel, maar zodra hij komt te liggen is het waarschijnlijk einde oefening. Echt sneu.

Kamelenteen kende ik, maar een strakkie?!?!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:21

Strakkie, alleen het woord al :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:32

Pff sterkte er mee FE... Hopen dat het nog de goede kant opgaat

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:34

FE dat is geen goed nieuws.
over die stal hier in de buurt zeggen ze opeens dat ze vergiftigd zijn doos taxus.
Maar die paarden van die stal komen nooit in de wei in de winter :n
in de zomer alleen de mensen die er zelf zin hebben om het te doen. Anderen blijven op stal.
en langs die weilanden die ze hebben staan geen struiken oid. dus waarschijnlijk gewoon verzonnen om zich eruit te kunnen banketstaaf. Zwak.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:42

Ik heb wel bijgelezen maar eigenlijk alleen onthouden dat TG een enorme knuffel kan gebruiken :(:) Wat verschrikkelijk allemaal zeg... Hopelijk knapt Vos op.
Snoek heeft een nieuw paard. Gefeliciteerd!

Sannn hoort rare dingen over de rhino. Welke stallen zijn er dicht? Ik moet zeggen dat ik niets meer hoor en alles rustig lijkt.
FE via de kliniek besmetten lijkt mij zeer onlogisch. Zo heel erg besmettelijk is het niet en de DA kijken echt wel uit. Toen ik heel wat weken terug op de kliniek in Someren was, was daar een pony die ook neurologische problemen had. Wie weet had die ook wel rhino, dat weet je niet. Ik heb het in elk geval niet meegenomen, want dan was onze stal allang besmet geweest. Op zo'n kliniek kijken ze echt wel uit met verdachte paarden hoor. Ik geloof het dan ook niet zo dat het via een kliniek verspreid zal worden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:46

Misschien is die strakkie nog wel iets voor degene die het hier laatst over doorrijden had? http://www.strakkie.nl/nieuws/amazones/ Geen idee waarom het zou helpen, maar wie weet. Je kunt zelfs een gratis ding aanvragen ergens op die site.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:50

Enige plek waar het paard de afgelopen weken is geweest is daar. En ook de DA gaf aan dat het maar zo daar mee genomen kan zijn. dierenartsen kijken vast wel uit, dat geloof ik zeker. Maar toch zit een ongeluk (lees besmetting) in een klein hoekje, je ziet het maar weer.We horen trouwens eén dezer dagen of het definitief Rhino is of wat anders. Er staat nu neusvocht op kweek. Maar hij heeft wel alle sympthomen. Misschien is die er wel via via aangekomen, neemt niet weg dat we hier in de buurt nu gewoon uiterst voorzichtig moeten zijn. En de reden dat ik het hier meld is beslist niet om met een vinger naar iemand te wijzen. Het is al erg genoeg en niemand besmet expres een paard. Maar om te voorkomen dat het zich nog verder rondverspreid vind ik het wel belangrijk dit niet in de doofpot te stoppen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:53

Strakkie? Cameltoe??

Ik ga Chaam en Ettenleur maar afmelden en dan Maarsbergen omzetten. Denk dat TG dan wel een rondje L of Mhc kan lopen. Moeten maar weer vooruit kijken toch.

FE, hoelang duurt z'on test?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:00

bvw schreef:
Anthea ik had je BB "rondje" gezien. Naar h4 twijfelde je misschien zelf de eerste keer maar de 2e en 3e keer kwam naar mijn idee vooral je "draak" in opstand. Heb je B rondje niet gezien want toen was ik zadelen

Klopt. En daarna was ik veel te afwachtend en dan gebeurt dit dus :\ Tweede rondje heb ik mezelf flink aangepakt en dan gaat het wel goed.
Hoe ging het bij jou? Ik ben meteen weggegaan, was al laat zat en moest er vandaag weer om 6:20 uit.

edit: FE: Wat ontzettend kl*te zeg!!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:01

FE ik ben het ermee eens dat het niet in de doofpot gestopt mag worden, maar ik vind je berichtje toch wel erg vinger wijzend naar de kliniek toe. Ik geloof het gewoon niet zomaar dat een kliniek een besmettingsbron kan zijn.

TG volgens mij duurt dat een kleine week?

Ik heb voor Viesje in elk geval een termometer gekocht en heb nu al twee keer getemperatuurd. Ik verwacht geen rhino, maar zo ben ik er wel snel bij mocht hij ziek worden. Af en toe temperatuur ik hem gewoon.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:14

TG, de test duurt ongeveer 2 dagen, ik verwacht dat we uiterlijk maandag zekerheid hebben.
Annetje, sorry als het vingerwijzend over is gekomen op jouw, niet mijn bedoeling. Maar wat jij onzin vind, kan voor een ander reden zijn nog meer voorzorgsmaatregelen te nemen. En aangezien ze verder nergens is geweest, vermeld ik dit toch. Vooral gezien TG haar situatie leek mij dit wel gepast richting TG.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:25

Hoi!
Snoek, gefeliciteerd! Weer lekker aan de slag!
FE, Balen... Dat is erg dichtbij.

Jer is net door gemeten. Hij is natuurlijk altijd erg ziek van.zijn enting. zijn immuun systeem is niet sterk genoeg om dat te kunnen handelen dus daar gaan we mee aan de slag!
Ze vond hem wel lekker door zijn lijf lopen :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:34

Fijn Noor!

Indoorkampioenschappen in Ermelo zijn toch afgelast las ik net op knhs.nl. Wel een verstandige beslissing :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:46

Shanouk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Super :D
Oei nog een 'rhino geval'...sneu zeg! Wel goed dat de kampioenschapen zijn afgelast vind ik.
Jeroen zou leuk zijn als je droom werkelijkheid werd, zonder die val dan!

Verder weinig onthouden, net geraced om de trein te halen...ben kapot :')

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:50

is ook afgelast vanwege twee mogelijk nieuwe gevallen [VN] KNHS-Indoorkampioenschappen 3, 9 en 10 maart afgelast

AntheaV schreef:
bvw schreef:
Anthea ik had je BB "rondje" gezien. Naar h4 twijfelde je misschien zelf de eerste keer maar de 2e en 3e keer kwam naar mijn idee vooral je "draak" in opstand. Heb je B rondje niet gezien want toen was ik zadelen

Klopt. En daarna was ik veel te afwachtend en dan gebeurt dit dus :\ Tweede rondje heb ik mezelf flink aangepakt en dan gaat het wel goed.
Hoe ging het bij jou? Ik ben meteen weggegaan, was al laat zat en moest er vandaag weer om 6:20 uit.

edit: FE: Wat ontzettend kl*te zeg!!!!

frits staat stijf uit van de stress maar was wel foutloos en balkje in de barage maar liep helemaal niet fijn
Wiso liep wel fijn en was ook foutloos en een pechbalkje in de barage

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:50

Hulde voor de knhs! Nu hoeft niemand zelf te beslissen, maar is het duidelijk. Goed gedaan!! Hoe sneu het ook is...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:51

Wie heeft jer doorgemeten Noortje?? Toevallig Sabine de Kok?

Zijn er van jullie nog die 10 maart naar Henk Jan Lozeman gaan voor de oefencross?