[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:29

Fijn dat het gelukt is met je dispensatie Corien!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:32

EvelienH schreef:
Rowo, super netjes dus! Gefeliciteerd. Ik start L1, rij heel af en toe een dressuurwedstrijd ter voorbereiding op een cross anders ga ik veel liever springen. :+

Kan ik inkomen :D Maar als je een fijn dressuurpaard hebt, is zelfs dat leuk :))

edit: iemand trouwens nog op zoek naar een bijna nieuwe cap?

Ik heb 1,5 maand geleden een Kavalkade cap, maat 58 gekocht. Ik dacht dat ie wel wat groter zou worden, maar hij is me echt te klein en ik krijg er hoofdpijn in. Valt dus als een maat kleiner....

Dit model:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 39S05ZPRPA
Laatst bijgewerkt door rowo op 31-07-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:33

Sann: heeft lekker in het bos gereden met What. Wel balen dat hij niet zuinig is op zijn ijzers.
Corien: jammer dat het strand niet fijn was vandaag om op te rijden.
Sophia: moet haar telefoon inleveren :Y)
Kim: gaat vast goed komen in het Z!
Caro: leuk dat je met de oude merrie weer gaat starten.
Sim: wat grappig dat Sim zo van kleur veranderd. Vivre wordt ook altijd een stuk lichter maar niet zo veel als Sim.
Evelien: vind het niet nodig om dressuur voor te bereiden en kreeg daarom een preek van haar moeder.
Rowo: gefeliciteerd met je prijzen op het kringkampioenschap en je afvaardiging. Ook netjes van de dressuur.

Pancho had zich gisteren raak getrapt in de wei. Meteen afgespoten, maar helaas toch wat dik vandaag. Gisteren liep hij niet onregelmatig. Morgenochtend maar weer afspuiten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:33

Eef, ik heb het over de L10 proef, die rijden we in Brugge.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:43

rowo schreef:
@ Sann: wat balen van What's ijzer. Maar 1 missende nagel gaat volgens mij nog wel hoor. Of heb je ook nog concours aankomend weekend?

Hij mist nu 3 nagels waarvan 1 dus omgebogen is. Dit weekend geen concours, maar smid komt volgende week donderdag pas en ik heb maandag springles en woensdag crosstraining. Wil die niet missen omdat ik vrijdags naar Brugge vertrek. Deze week kan ik dan wel wat minder rijden, maar volgende week niet. :)
Super van jou zeg! Rij je in Gelderland of Overijssel?

Das jammer van Pancho Sussie, hopelijk is het snel stuk beter.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:45

Gezellig Corien :D Ik moet nog langs de winkel om wat inkopen te doen.
Waar slaap je?

Netjes Mandy!! Mn zusje is ook door, in het M :D Ze was gister 4e en 8e in Bentelo.

Morgenavond weer naar Wendela :D :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:46

Balen van Pancho Sussie. Hopelijk valt het mee :)
Super net resultaat Mandy!! Gefeliciteerd.
Fijn dat je dispensatie is goed gekeurd Corien.
Oei das balen Sannn hopelijk heeft de smid nog effe tijd voor What.
Jammer Kim goeie kennis zoekt nog een heel goed spring paard. Vond Sofie wel wat voor haar. Ze zoekt zelf een paard waar ze echt mee verder kan. (meiske kan onwijs fijn sturen en zoekt nu een echt goed paard :) )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:46

In Duitsland moet je alle proeven uit je hoofd rijden. Gelukkig zijn er maar 3 proeven in mijn klasse. 1e keer kwam ik daar achter op de wedstrijd zelf. Ik had nog nooit in mijn leven een proef uit het hoofd gereden dus dat was stress.

@ Rowo goed gereden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:54

Sannnn schreef:
rowo schreef:
@ Sann: wat balen van What's ijzer. Maar 1 missende nagel gaat volgens mij nog wel hoor. Of heb je ook nog concours aankomend weekend?

Hij mist nu 3 nagels waarvan 1 dus omgebogen is. Dit weekend geen concours, maar smid komt volgende week donderdag pas en ik heb maandag springles en woensdag crosstraining. Wil die niet missen omdat ik vrijdags naar Brugge vertrek. Deze week kan ik dan wel wat minder rijden, maar volgende week niet. :)
Super van jou zeg! Rij je in Gelderland of Overijssel?

Ah okee, hij mist er dus nog meer? Hoe doet ie dat toch? :))
Maar idd niet fijn, helemaal met die trainingen in het vooruitzicht.

@ Karen: wat super van je zusje zeg! Doet ze goed... rijdt ze nu helemaal in het M? Of dat niet?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:56

Wist ik het maar hoe die het deed! :)) Is me wel exemplaar wat dat betreft, nu al de 4e keer dat ik de smid bel buiten de reguliere afspraken om in die korte tijd dat ik hem heb. :+
Leuk weer naar Ede Karen, veel plezier! :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:00

Mandy, volgens mij rijdt ze L en alleen de kampioenschappen M

San, thanks :D altijd leuk in Ede!

Ik heb nieuwe stiften voor T, 3 cm lang :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:02

Dat zijn flinke Karen!
Marijke, hoe ging het Geert vandaag? Zag je nog staan bij het losspringen van de B met geert en je woef!

Uk heeft de ijzers er ook onder rammelen. Het is gewoon schandalig. Voor de vakantie dacht ik dat het nog wel 2 weken kon zitten, totdat ik er weer was om er zelf mee naar de smid te gaan. Maar vandaag met punten uitdraaien, kon ik ze zo laten klepperen. Optillen en loslaten. Had ze er haast met de hand vanaf kunnen halen. Morgen dus gelijk maar bellen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:06

TeeGee schreef:
Mandy, volgens mij rijdt ze L en alleen de kampioenschappen M

Goed bezig :D

@ Jantine: same on you. Tijd voor nieuwe schoenen voor Uk dus.

Zetje heeft woendag nieuwe schoenen gekregen en gistermiddag had ze er al 1 uitgedaan. Net voor de kring. :O Gelukkig kon ik meteen terecht.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:08

Ja Mandy, ik schaamde me dood op het terrein terug naar de trailers in Barchem. Alles klepperde en kletste onder zijn voeten. Echt schandalig. Gelukkig heeft onze hoefsmid altijd wel een gaatje voor mij.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:08

Oef Jantine dan zitten ze wel heeel los. Ik heb jou niet gezien. Geert had een super rondje. Ik heb ze nog nooit zo zien springen samen. Geert kwam de ring uit en zei ; zo mag ze altijd lopen. Het was net echt ;) hadden 1 balkje.

Sannn ik heb met Zeus ook heeeeeeeeel vaak de smid extra moeten laten komen. Ik geef nou al een hele tijd gelatinaat bij en ik kan nu merken dat het beter wordt. Maar hoe ze het altijd voor elkaar krijgen... (Zeus krijgt al elke 6 weken nieuwe schoenen)
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 31-07-11 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:09

Ach dat overkomt denk iedereen wel eens hoor. En denk dat er genoeg paarden zijn die het nog veel slechter hebben dan UK.

Gelukkig kan ik ook altijd heel snel terecht bij de smid. Maar hij is geen beroeps en ik moet er naar toe.

@ Marijke: jeetje, elke 6 weken? Das een duur grapje! Wie is je smid?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:12

Das zeker een duur grapje Mandy. Maar hij groeit zo snel dat hij al met een paar weken over het ijzer groeit. En als hij er in de winter niet overheen groeit trapt ie ze er met 7 of bijna 8 weken wel onderweg en dan neemt ie altijd een stuk wand mee... waardoor het dus moeilijker nagelen wordt en het van kwaad tot erger gaat. + dat we zijn achterbeen elke 6 weken willen corrigeren.
Johan Dollen is mn smid. Super fijne smid. (de rest laat zn ijzers er wel onder zitten hoor, dus het ligt puur aan Zeus en niet aan Johan ;) )

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:14

Pff inderdaad. Ik geloof dat Uk zijn ijzer nu 16 weken onder zaten :+ Maar dat is dus ook niet goed. Helaas was de smid op vakantie voordat ik ging. En wilde zusje er niet mee opzadelen om met hem ook nog naar de smid te gaan in mijn vakantie.

Normaal doet hij er zo'n 12 weken mee. Dan is het nog niet eens hard nodig, maar om een goede stand te behouden, breng ik hem dan naar de smid. Ik moet overigens er ook naartoe. Maar dat is ook nog geen 1,5 km.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:15

Lielle schreef:
Eef, ik heb het over de L10 proef, die rijden we in Brugge.

Ik was al bang dat ik de verkeerde proef uit mijn hoofd had geleerd. :=

Caap gaat elke 7 weken na de smid, dan is het ook echt nodig. De rest gaat elke 8 weken.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 31-07-11 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:15

Ik bel de smid als het nodig is. Zetje is nu met 8 weken geweest, maar dat is wel uitzonderlijk snel.
Moet wel zeggen dat mijn paarden redelijke voeten hebben....

@ Jantine: 16 weken is wel een record tijd zeg :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:18

haha ja Mandy, daarom schaam ik me er ook voor. Nu rammelen ze eronder. Uk heeft echt goede voeten, ijzers zijn eigenlijk daarom niet nodig. Meer omdat ik het voor mijzelf een fijn idee vind tijdens het wedstrijdrijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:21

Jeetje das lang eronder 16 weken! What gaat eigenlijk om de 8 weken, nu was het alleen na 5 weken al raak. :\ Hoop dat hij deze week kan komen, zo niet hoop ik dat ze er onder blijven zitten. :+
Super fijn dat Uk zulke goede voeten heeft.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:26

Goedenavond!
Ik ben er ook eindelijk weer! Afgelopen week 40 uur gewerkt, gisteren en vandaag ook de hele dag, dus ik heb weinig tijd gehad voor Bokt. Nu is soldaat 11 dagen dicht, dus heb vrij :D
En jeetje, wat doen sommigen van jullie lang met ijzers. Vorstin gaat gewoon netjes om de 7/8 weken. Al slijten ze niet hard, het is gewoon belangrijk om het op tijd te laten doen.

Fijn dat jullie lekker getraind hebben Noor & Sim
Gefeli met je wp San! Balen van What. Misschien is die paardenmeel wel een uitkomst!
Druk weekendje weer Vief
Netjes gedaan op de regio Corien!
Balen dat je proeven niet gingen Eef
Super van Schimp en T Karen
Balen dat Panch onregelmatig is Sussie

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:28

Snoek, eens dat ze gewoon gedaan moeten worden. Maar als hoeven niet hard groeien, dan lijkt het me niet heel hard nodig om vaak te gaan. Ik hou het niet altijd bij in weken, maar gewoon wanneer ik vind dat het tijd is. En zolang hij een goede stand houdt, is er voor mij niets aan de hand. Maar dat moet ieder voor zich weten. En iedereen weet dat voor zijn eigen paard het beste.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:43

Gefeliciteerd Rowo met je afvaardiging
Ook gefeliciteerd voor het zusje van TG. En dat zijn wel heel grote stiften
San heeft last van verdwijnende nagels uit de ijzers van What
Tientjeh met van die klepperende ijzers heb ik een tijdje terug ook wedstrijd gereden. Inderdaad om je dood te schamen en ik was nog bang dat ze er in de proef onderuit zouden gaan en het terrein was spiegelglad
Super dat Geert en Ula zo netjes gesprongen hebben MM
Ferrose moet iedere 7 weken naar de smid. Dan zitten haar ijzers er nog net onder
Snoek heeft lekker 11 dagen vrij

Ik ga morgen mijn springinstructrice maar weer eens smsen voor een les. Ik wil het springen toch even wat serieuzer aan gaan pakken en als ik geen les heb schiet het er vaak bij in. Ik van Juli voor het eerst een schema gemaakt van wat ik per dag doe (in de hoop het zo allemaal wat afwisselender voor Ferrose te houden) en zag dat ik inclusief oefencross Renswoude maar 3x gesprongen had. Tja zo schiet die routine voor een B parcours ook niet echt op