[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:26

Nog even een vraagje aan iedereen hier:
Vanaf maandag mag ik weer springen met Vorstin. Ik wil het rustig opbouwen, maar ik weet niet zo goed hoe.
Hoe zouden jullie het opbouwen? Conditie heeft ze trouwens wel weer gewoon :)

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:28

Gewoon voorzichtig wat laag spelen. Niet te gek. Gewoon stuk of 10 sprongetjes doen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:34

Lekker gewinkeld dus, Snoekiej :D Fijn dat je weer mag springen.
Daimler:
Afbeelding
Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:41

Heey dames!!
Even de snelle groetjes uit Bangkok!!
Ben donderdag als een razende tekeer gegaan om alles op tijd af te krijgen, maar het is gelukt! :)

HET IS HIER FANTASTISCH!!
Morgen reizen we richting Kanchanaburi (bridge over river kwai).

Niet bijgelezen, maar: concoursgangers SUCCES!

Edit: mijn vader is trouwens weer thuis en gaat goed ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:53

Super Noor :D Geniet ervan!!!!

@ PB, zoiets had ik zowiezo al in gedachten. Eerste keren gewoon een beetje dressuren met een sprongetje (gelijk goed voor de controle). Maar hoeveel weken tot je weer echt aan de slag kan? Dat vraag ik me vooral een beetje af. En of ik iedere week weer een beetje kan 'springen', of eerst om de week o.i.d
@ Heleen, leuke foto's! Ik vind hem niet zo klein lijken zo.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:03

Super Noor! Wat fijn dat de reis goed gegaan is en dat je vader weer thuis is! Geniet van je Thailand!
Snoekiej: fijn dat je rustig aan weer wat gat springen met Vorstin!
Heleen: jammer dat Daimler zo klein blijft! Het lijkt me wel een lieverd.
PB: jammer dat je in de barrage de weg een beetje kwijtraakte.

Vanochtend zijn we gaan crosstrainen in Minderhout. Ik mee als groom. Pa op Vivre en zus op Weltsieger. Voor W was het de eerste keer en hij deed het helemaal niet onaardig. Vond het in het begin wel wat spannend, maar bleef wel braaf. Vanmiddag Pancho nog gereden. Even goed strak aan het been gezet. Daar heeft ma morgen profijt van op concours.

Succes voor degenen die morgen concours hebben!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:08

Klinkt goed, Noor! Veel plezier! En fijn dat je vader thuis is.
Ik denk dat je gewoon weer wekelijks kan gaan springen hoor, Snoekiej. Rustig weer opbouwen in hoogte en duur.
Sussie, lekker bezig geweest dus. Ja, Daimler is echt een vreselijk lief dier. Je zou niet denken dat hij een week geleden als hengst uit de wei vandaan is geplukt. <3

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:32

Even een egopost:

Midnight is geschoren en hij is zwart!! Hij was super braaf, helemaal zonder verdoving, alleen praam voor de oren even.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 20:48

Ik heb helaas net de BN training af moeten zeggen vanwege een kapot ventiel bij één van mijn trailerbanden ;(
Noor, Veel plezier en fijn dat het goed gaat met je vader!
Heleen, Daimler is leuk :j
Sussie, Leuk dat W het zo leuk deed in Boekelo.
PB, Waren deze klanten wel normale mensen?
Marjan, Fijn dat Midnight zo braaf was met scheren!
Snoekiej, Fijn dat je weer mag springen. Leuk hè, shoppen :D

Maandag maar even de trailerboer bellen! Ik ga morgen maar even kijken hoe mijn eventwatch werkt met een buitenrit :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:43

Goede avond!

Kim balen baalen bobo!!
Pb fijn van het! :D
Mootje wat een eik*ls!!! balen ban je training :(:)
Marjan fijn dat dat je paard helemaal zwart is! dat is altijd een gok bij zwarte paarden!

Heb net wedstrijd gehad, ging niet zo.. op naar de volgende x.

Morgen even lekker naar het strand :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:43

Noor: Ga daar ook naar de watervallen ;). Super mooi :D.
Veel plezier nog.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:09

@Noor: Wat leuk joh!! Geniet van Thailand ;) .. The Bridge over River Kwai ben ik ook geweest.. bijzondere historie zit er achter.. :) En wat fijn van je vader!
@Heleen: Zo hé, die groeit goed zeg!! ;)
@Snoekiej: Wat PB zegt; gewoon een stuk of 10 sprongetjes maken, beetje spelen, let vooral op haar reactie en de signalen die ze af geeft :) .
@Corien: Volgende keer beter inderdaad ;) . Veel plezier morgen, je hebt mooi weer!
@Mootje: Ik zal een foto er van maken ;) .. Jij lekker gesopt dus :P .

Vandaag lekker rustig dagje gehad.. Zat eerst een beetje op 'hete kolen', het gevoel dat ik nog van alles moest doen.. maar uiteindelijk in het zonnetje in de tuin in slaap gevallen (hoop niet dat er al te veel mensen zijn langs gelopen, want ik moet er vast nogal vreemd bij gelegen hebben :o ).. Net lekker in mijn home made spa gedoken en Kung Fu Panda gekeken met een maskertje op, rosétje erbij.. :')

Wo heeft een VIP-behandeling gekregen vanavond, heb een massage borstel, Wo stond gewoon te slapen :+: ..
Heb net mijn laatste foute McDonalds maal naar binnen gewerkt :o .. vanaf morgen weer fruitshakes, alles op de fiets en mager eten. Soms heb je van die dagen.. Maar nu wordt het menens: WO EN IK GAAN AAN DE LIJN! ~~}>

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:35

ik ben helaas ook weer aan de lijn...afgelopen zomer weer een beetje doorgeschoten emt ongezond en onregelmatig eten... :~
en aangezien we over minder dan 5 weken op vakantie gaan...probeer ik er zoveel mogelijk af te krijgen, maar of me 5 kilo op 5 weken gaat lukken?? >;) ..zal al blij zijn met ruim 3 eraf.. :\

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:47

Goedemorgen :wave:
Gister heb ik de oefencross gereden in Nijeberkoop. Mijn paardje ging best goed. Ze durfde alleen niet naar de start, dus Wieneke was even met mij meegereden. Toen ik er was, moest ik ook al meteen starten dus kon daar niet even rond stappen. Dus mevrouw durde natuurlijk ook niet zelf weg. Toen is Wieneke nog even voor mij aangereden. Paard nam een mega jump over 2, dacht echt nu komt er nog een bok achteraan maar dat viel mee. Toen ging Wieneke weer weg en dat ging ook nog wel goed. Ik moest haar alleen zooo aanmoedigen. Ze is namelijk heel angstig en ze klapt dan gewoon helemaal dicht. Vandaar dat ik ook vooral met mijn stem haar aanmoedigde. Maar ze deed alles wel dus ik was helemaal blij. Sommige stukken deed ze het ook echt heel goed. Alleen 13 wou ze niet. Kreeg ik haar niet bij in de buurt. Toen heb ik daar even een minuutje ofzo gestapt. Weer op aangereden en toen trok ze er zo zelf op af :D Al met al dus wel heel tevreden.

Noor: Super zeg! Heel veel plezier in Thailand.
Heleen: Leuk diertje hoor!
Lotte en Madelene: Succes met lijnen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:36

Goedemorgen.
Heleen: Wat een leukerd om te zien, maar inderdaad niet zo groot geloof ik? Ik kan me vergissen want ik ken een jaarling van 1.65 :oo, zou zo voor een 2-jarige door kunnen.
Noor: Wat gaaf zeg, ben benieuwd naar de rest van jullie avonturen!
Snoekiej: Ik denk ook dat elke week springen prima kan.
Sussie: Fijn dat het crossen zo goed ging met je pa en zus.
Marjan: Fijn dat ie zwart is.
Mootje: Kl.ote zeg, hopelijk kunnen ze het snel repareren.
Corien: Jammer dat je wedstrijd niet helemaal fijn ging.
WL: Allebei succes met lijnen
Madelene: jij ook succes met lijnen.
Anthea: Zo te lezen heeft je paardje veel geleerd!

Ik hoef zelf gelukkig niet aan de lijn, maar Bam mag toch wel wat strakker worden...
Mijn dressuurinstructeur vond hem er goed uitzien van de week, "maar is ie niet wat te rond voor een eventingpaard?" :Y) .
Het is nu net een echt dressuurpaard om te zien :o .
Vandaar dat we vandaag weer sinds lange tijd op dressuurwedstrijd gaan...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 11:29

WL, Luxe hoor... Een massageborstel :D Jij lijnen :oo (hetzelfde geldt trouwens voor Madelene)
Corien, Jammer dat je cc niet zo ging. Was het dressuur of springen?
Anthea, Leuk dat de oefencross zo goed ging! Heb je foto's?
Evie, Moet je vandaag naar Chardon? Succes in ieder geval! Haha, Bam ziet er inderdaad niet uit als het gemiddelde eventingpaard ;)

Ik heb lekker een buitenrit gemaakt, wat sprongetjes gemaakt en door alle plassen die we tegenkwamen gereden. Volgens mij is zijn waterangst nagenoeg weg! Daarna mij niet zo geliefd gemaakt bij één van de stalgenoten :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:34

Morgen :wave:

Gister goed geslaagd shop dagje gehad. Daarna lekker uit eten geweest en wezen stappen. Vandaag lekker rustig aan gedaan en ga zo lekker met Vero het bos in. Niet lange rit want ze loopt pas net weer. Lekker weer is het he!! :D

Ik had dat topic ook al gezien. Echt een nachtmerrie, zal je maar gebeuren… Koop je eindelijk je 1e paard blijft het paard hele geschiedenis te hebben. :n
Hele fijne vakantie nog Noor, geniet ervan! Fijn dat je vader uit het ziekenhuis is. :)
Dat is goed balen zeg Mootje om daarom niet te kunnen trainen. Gelukkig vandaag wel lekker gereden.
Fijn dat de crosstraining goed ging Sussie! Succes voor je moeder vandaag.
Leuk dat je weer mag springen Snoekiej! Zou het idd zo doen als hier al gezegd wordt, succes. :D
Jammer dat je wedstrijd niet zo goed ging Corien.
WL en Madelene succes met lijnen. Hier thuis zijn ze ook weer bezig.
Bam mag dus ook wel wat strakker worden Evie. Vero ook! Zat vorig weekend met paps naar het springen van de eventing in Kentucky te kijken. Zegt mijn vader ineens: Als jij door wilt gaan met de SGW San dan moet Vero wel heel erg afvallen anders komt ze nooit over die hindernissen heen. :') Nou bedankt he pap. :D Klopt ook wel dat ze wat te fors/dik is nu, maar dat is ook wel haar bouw en de laatste tijd ben ik steeds net weer bezig met trainen en heeft ze weer wat waardoor ze op rust moet. Succes met je dressuurwedstrijd vandaag!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:14

Gaat lekker bij jou Mootje, niet geliefd bij je leidinggever en niet geliefd bij een stalgenoot ;) Gelukkig ijn wij hier wel blij met je 8-)

Gisteren dagje Diepenheim gehad, Lekker gereden. Vandaag heb ik nopg niks op de planning staan dus moet nog even wat gaan bedenken, wil nl niet alleen thuis zitten }>

Toby gaat gelukkig goed, hij heeft na vrijdag niet meer hoeven te braken, maar ik heb de handschoen ook nog niet in de ontlasting gevonden. Hoop toch echt dat hij het er snel uit poept!!
Hij heeft nu een heel sexy T shirtje aan om het likken aan zijn castratie wond tegen te gaan, zo veel fijner voor hond en baas dan die stomme kap!!

Verder wel alles bijgelezen maar iets te veel een hoofd als een zeef om overal op te reageren, sorry, volgende keer maar weer ;)

Oja las nog wel wat over te dikke eventingpaarden, daar kan ik echt niet tegen! Ik heb ze eerder aan de dunne kant dan te dik. Al zien ze er momenteel allemaal wel goed uit! Dikke top eventers is zeker geen goede combinatie, moeten ze al die extra kilo's meenemen. En elke keer krijgen de dunne beentjes teveel gewicht te verwerken bij een landing! Dus idd aan de lijn met die beesten }>

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 12:27

Ik hou ook niet van dikke paarden, ik vind de mijne momenteel al aan de dikke kant, alhoewel hij qua bespiering nog wel moet uitdijen.
Haha die Toby :D Balen dat je de handschoen nog niet gevonden hebt!

Lekker dagje gehad dus, Sannn! Veel plezier in het bos met Vero!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:04

*\o/* Ik start zaterdag in de B in Princenhage, als mijn trailer gerepareerd is, maar dat zal vast wel!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:27

Hoi,

Merrie is niet verkocht :D . Hij wil toch de ruin weer proberen. Ik had dit wel verwacht want iedereen die een keer met de ruin heeft gesprongen vind hem zo fijn qua vermogen enz. Heb gezegd dat hij maar zijn instructeur mee moet nemen om te kijken of dit gaat werken. Wordt vervolgd..
Vanmorgen de oude merrie gelongeerd. Die wordt al behoorlijk dik. deed ook even een arabier na in galop. Staart in de lucht en lekker houterig rondracen :D . ach als dat dier maar lol heeft. Daarna de ruin gelongeerd. Na het losstappen drafcommando gegeven maar die begon gelijk ruim 5 minuten hard te galopperen. Blijkbaar moest er even het e.e.a uit. Daarna liep hij super.
Over dikke paarden. Mijn ruin is altijd al botterig geweest maar gelukkig zie je nu geen ribben. Merrie was te dik maar door het crossen mooi afgevallen. De oude merrie is niet slank te krijgen of je moet die gewoon niet meer voeren. Die eet alles wat los en vast zit.

@ Mootje leuk dat je gaat starten. Balen van je auto
@ Heleen. Leuk dier. Hij lijkt idd niet zo groot.
@ Billy fijn dat Toby weer beter is.
@ anthea fijn dat het lekker ging in Nijebercoop

Voor iedereen die op buitenrit gaat: veel plezier. Hier schijnt het zonnetje en is het lekker..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:40

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:55

Jullie kijken op die laatste foto beiden wat angstig Anthea ;).
Leuke foto's :).
Baalde echt dat ik niet mee kon doen :(.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:59

Anthea, Mooie foto's!
Caro, Had die jongen nu op je merrie gereden? Instructeur meenemen lijkt mij ook een verstandige keus :j Alhoewel ik de mijne geen 1x mee heb genomen :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:00

Ja klopt. En die foto over die haag kijkt ze ook echt zo van: iiieee help :+