[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:14

SIMMIE @ wat ontzettend zuur zeg, dan baal je wel flink natuurlijk, heb zelf ook zoiets aan de hand gehad met een halster van swarovksi op de neus uit duitsland, heb er even van kunnen genieten en toen ging hij stuk, nu ben ik al geloof ik weer 5 weken verder voor een nieuwe maar is wel onderweg...... :Z ze deden gelukkig niet moeilijk en legden de schuld ook bij hun neer dat het stuk was.

JN @ doe maar wel voorzichtig zonder gips en paardrijden en zo, als het misgaat is je hand wel erg broos en heb je zo weer een pees stuk of wat dan ook dan ben je ook niet blij, weet ik door een collega die het is overkomen

MARIJE 112..@ dank je wel dat je Bul zo leuk vind..voel me gevleid of hij dan.. :P

malloesje

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:16

Terug van lesgeven, ging wel prima :) Vanmiddag met Zaps buitengereden, maar het is maar een rilletje. Een grote trekker met wagen op een paar meter interesseert um niet maar een paaltje of bloempjes langs de weg vind ie wel heul spannend :+

Simmie; balen van je laarzen, maar super dat het zo snel opgelost kon worden :)
Bianca; jammer is dat, dat anderen geen rekening met je houden. Feit blijft wel dat veel jonge paarden eerst bang zijn van anderen. Maar het gaat erg goed zo te horen.
J_N; fijn dat je gipsvrij bent en ook direct al lekker gereden, super :j
BVW; gefeliciteerd met je wp.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:23

Simmie schreef:
Ja, ik krijg volgende week woensdag de bruine ariats. Wordt dus prima geregeld.

Marije, " lekker flink afgetuigd"?!

Niet verkeerd op vatten hoor ;). Ze hebben gewoon allebei redelijk zware training gehad. Voor de rest niks aan de hand en ben ik heel lief geweest voor ze.
Ik weet niet of je het opvatten met de manier van zweepslagen, spoorprikken, trekken of schoppen, maar dit is absoluut niet geval (sowieso rijd ik altijd zonder zweep en sporen.;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:49

Goeieavond!!!

Fijn dat het gips eraf is Benthe!!!
Simmie: Fijn dat het nog zo goed geregeld kon worden

Ik heb nu lekker 4 dagen vrij, heerlijk 8-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:10

Marije112 schreef:
Simmie schreef:
Ja, ik krijg volgende week woensdag de bruine ariats. Wordt dus prima geregeld.

Marije, " lekker flink afgetuigd"?!

Niet verkeerd op vatten hoor ;). Ze hebben gewoon allebei redelijk zware training gehad. Voor de rest niks aan de hand en ben ik heel lief geweest voor ze.
Ik weet niet of je het opvatten met de manier van zweepslagen, spoorprikken, trekken of schoppen, maar dit is absoluut niet geval (sowieso rijd ik altijd zonder zweep en sporen.;)

Snapte ik wel hoor! Vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens zette. :D
Kon me al niet voorstellen dat je ze echt afgetuigd had, maar het stond daar zodanig dat ik wel moest reageren. :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:22

Fijn dat je lekker gesprongen had, bvw
En het gips van J-N is eraf, lekker!
Jammer van je laarzen, valt altijd weer tegen als je er zo naar uitkijkt.

Ik heb vanavond een lekker buitenritje gemaakt met paard en hond was gezellig :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:00

Ik ga het weekend denk ik even op buitenrit, maar dan niet met de hond, zal dan wel een dolle boel worden :P

Heb maandag weer concour, hopelijk dan foutloos want het is een groot concour met flinke prijzen :D

En btw, als je je paard afzadeld "tuig je hem ook af"... :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:14

Hallo :)

Was al een tijdje niet geweest, had het nogal druk met school en andere dingen.

Ben ondertussen met Ultra gestart, laatst een avondwedstrijd springen in Gasselte, in de BB brak hij 2 keer op rechts uit als ik naar links wilde, in de B zweepje erbij voor als hij het weer zou doen, maar ik was foutloos, 50,5 op stijl en een 7e prijs. Niet slecht voor mijn eerste paardenwedstrijd.
Dressuur afgelopen zondag zwijg ik maar over, het was naast koeien en Ul is daar bang voor.

Met Yoeri heb ik zaterdag nog wel in het springen prijzen meegepikt, in de B de 2e en in de L de 1e.

Kino was door de draden gegaan (weet niet meer of ik het had verteld) maar die is weer klaar en gaat overmorgen weer mee op wedstrijd, rondje Z.

Mijn springles met Ul ging lekker net!

Ik lees van het weekend wel bij/doe poging tot, dan ben ik alleen thuis, ouders op vakantie

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:25

Super Mirthe!
Ik vind dat ook netjes voor de eerste keer bij de paarden :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:13

bvw schreef:
En btw, als je je paard afzadeld "tuig je hem ook af"... :P

Zo bijdehand ben ik zelf ook wel. Maar het bericht was niet in die context geschreven dat het 'afzadelen' betekende.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:48

goedemorgen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 08:19

Morning :Z
Ik ga naar Vorstin, eerst les en dan een stukje naar buiten!

@ Simmie, jemig ik snap dat je daar flink van baalt! Zoiets had ik toen met mijn Döbert hoofdstel uit Engeland ook. Kon ik toen terugsturen, maar de verzendkosten waren voor mij en ik moest ook nog 15 euro betalen om mijn cheque te incasseren!
@ Benthe, fijn dat je gips eraf is :D
@ Bvw, gefeliciteerd met je winstpunt!
@ Bianca, leuk dat je helemaal los kon! Wel vervelend dat er niet ff rekening met je wordt gehouden :\
@ Mirthe, gefeliciteerd met je winstpunten!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:34

Goeiemorgen!
@Simmie: Balen dat je laarzen er in de verkeerde kleur zijn. Hopelijk krijg je snel de goede kleur binnen!
@Mistid: Gefeliciteerd met je winstpunten!
@bvw: Ook jij gefeliciteerd met je winstpunten!
@Snoekiej: Hopelijk gaat Vorstin lekker tijdens de les en kunnen jullie erachter komen waarom Vorstin zo vervelend doet buiten.

Ik zit nu braaf in de college zaal, moet mijn verslag nog even afmaken wat voor 10 uur moet worden ingeleverd :o Mijn vingers zijn echt megadik nu het gips eraf is, hopelijk worden ze snel weer de normale vorm :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:36

Snoekiej schreef:
@ Simmie, jemig ik snap dat je daar flink van baalt! Zoiets had ik toen met mijn Döbert hoofdstel uit Engeland ook. Kon ik toen terugsturen, maar de verzendkosten waren voor mij en ik moest ook nog 15 euro betalen om mijn cheque te incasseren!

Gelukkig neemt de winkel de extra kosten op zich.
Verzekerd versturen kost toch 30 pleuries.....

Succes met Vorstin, snoek. Hopelijk kan je instructrice je een end op weg helpen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:38

Goeie morgen!

Mistid, gefeliciteerd!
Snoekiej, ben benieuwd hoe hij het doet buiten met je instructrice erbij!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:38

Mogguh!

JN; op zich wel logisch dat je hand dikker is denk ik? Heb je d'r niet extra last van?
Snoekiej; veel succes met de les/buitenrijden!
Mistid; super resultaat hoor :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:02

Goeiemorgen!!

@Simmie: Pfff, dan baal je inderdaad!! Maar wel goed dat het zo geregeld is, zit er een beetje vaart achter :j .
@Marije: Ik vond je training eerlijk gezegd ook een beetje raar geformuleerd....
@Benthe: Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj, je gips eraf!! *\o/* Die vingers trekken wel weer bij :j , is vaak even een tegenreactie op de verbeterde doorbloeding, klinkt gek }:0 . Paar keer per dag rustig je vingers intrekken en 'uitstrekkken', wordt het vocht afgevoerd uit de vingers.
@Snoekiej: Succes ;)

Gister heeft de smid het ijzer eraf gehaald en hem breder geslagen, toen liep Wolin wel gelijk een stuk ruimer, was het nog niet helemaal. Mijn smid en ik zijn allebei niet blij dat ze op twee lippen staat, dus zaterdagavond gaat ze op beslag zonder lippen. Hij heeft paarden altijd zonder lippen staan of op 1 lip, nooit twee, nu bij Wolin toevallig wel, omdat de smid van de kliniek dit ook deed, maar die verbouwde het ijzer zodanig dat Wolin totaal geen last had van die lippen, dus dat de hoef gewoon zijn hoefmechanisme kon behouden. Bij dit ijzer gaat dat niet. Veel smeden plantten zo'n dubbel-lip ijzer eronder, trekken hem naar achter en nagelen hem vast, dus die hoef komt in de knel te zitten, waardoor er dus allerlei problemen ontstaan, die Wolin ook heeft ondervonden bij mijn eerste smid. Haar hoeven waren heel smal geworden en zijn door het speciale beslag (extra breed en het afrolpunt een heel stuk terug) weer mooi een stuk breder geworden.
Dus we willen die lippen weg hebben bij Wolin, dan kan het ijzer breder geslagen worden en het afrolpunt wordt recht geslagen. Dus dan krijgt ze weer sportschoenen. :Y)
Mijn gevoel zegt dat dat goed is voor Wolin en de smid denkt er precies hetzelfde over :j . Ik ben wel blij met hem, hij is heel gedreven en doet er echt ALLES aan om je paard zodanig op de voeten te zetten dat het voor hem gezond is en goed werkt. Hij is net zo oud als ik, maar hij denkt goed mee.
Ook een voordeel; hij ziet het als een hele eer om Wolin te mogen doen. Zegt hij gister:"Mag ik Wolin gaan beslaan, heb ik weer het geluk dat ze niet goed loopt!!" :(:)
Wolin liep gisteravond wel weer wat beter nadat hij het ijzer breder had geslagen. Ze staat nog gewoon op rust. Dinsdag ga ik met Wolin haar buitenrit-sportfjord 8-) een heel rustige rit maken, kijken hoe Wolin het vindt.

Mijn moeder is vandaag 48 geworden, dus ik heb de eerste roomsoezen alweer op := .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:08

@WL: Fijn dat Wolin zich alweer beter voelt met de nieuwe schoenen. Ik heb Jipje ook op ijzers zonder lippen staan, haalt de smid er altijd af.
@Malloesje: Mijn pink en de zijkant van mijn hand zijn nog erg gevoelig en verkleurd, mijn ringvinger gaat daarentegen al aardig goed mee. Ook mijn polsje moet weer even wennen aan de bewegingsvrijheid :P Maar het heeft uiteindelijk ook 6,5 week vast gezeten, dus is ook niet heel raar :o
Net mijn deel voor een tentamen van dinsdag op de mail gezet, 5 minuten voor de deadline :o En gelukkig is het een mondeling tentamen, want vrees dat ik nog veel met mijn mondje moet gaan doen :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:16

Jah, ik ben blij dat deze smid ook zo denkt over die lippen... Wolin liep fantastisch met de ijzers met dubbele lip bij de smid van de kliniek, maar die deed een grote verbouwing aan het ijzer. En dat gaat bij deze ijzers niet lukken, dus lekker de lippen eraf. Ben er blij mee. Ik verwacht niet dat Wolin meteen weer helemaal rad is, het zou best eens niet aan de ijzers kunnen liggen, maar dat ze wat verzwikt heeft, maar dan ben ik wel blij dat ze van die zijlippen af is :j .

Overigens kon Wolin totaal niet stilstaan gister :o .. 'Wie laat wie uit' was de grote vraag :+ , dat beetje geduld opbrengen gaat voor Wolin niet op. Dus die stond weer een hoop stennis te maken op het erf en uit eindelijk heb ik haar toch maar op stal gezet na de zoveelste luchtsprong. Op een drafje de stal in... Wolin krijgt immers nooit te eten, het arme dier ;) .

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:54

Goedemorgen!

Simmie: balen dat je laarzen in de verkeerde kleur geleverd waren. Gelukkig wordt het netjes opgelost!
WL: fijn dat Wolin weer op fijne ijzers staan nu. Hopelijk is ze snel weer de oude!
JN: fijn dat je gips eraf is. Wel rustig de belasting weer gaan opbouwen he! Anders heb je straks weer een probleem!
Snoekiej: hoe is het gegaan met de training? Goede hulp gekregen?
Mistid: gefeliciteerd!

Was gisteravond een beetje ziekjes geworden, dus helaas niet kunnen rijden. Vanochtend maar even wat langer in mijn bed blijven liggen. Zo even douchen en dan de stad in om wat boodschappen te doen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:07

Gaaf Simmie, zijn dat deze? Afbeelding
Ik heb ze in de zwarte versie, zijn echt hele fijne laarzen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:13

Ik persoonlijk vind ze te log :o Maar kan natuurlijk zijn dat ze aan de voet veel chiquer zijn?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:21

Goeiemorgen :wave:

Vanochtend om half 9 al even op buitenrit geweest met Sofie :). Ging express even het groote rondje doen, zodat we langs een weiland met koeien kwamen. Ze vind ze nogal eng namelijk ( := ). De vorige keer ben ik afgestapt, toen liep ze wel achter me aan, maar daarvoor ging ze helemaal door het lint :=. Nu ging het veel beter. Ze vond het nog wel eng, maar gewoon veel tegen d'r gepraat en door de manen geaaid toen liep ze er zo langs :j. Alleen 100 meter verder stonden en links en rechts in het weiland koeien dicht bij de weg. Ze ging er echt als een speer tussen door :+. Maar zonder gezeur. Dus heeft ze toch weer wat geleerd. Was wel gemeen trouwens want er liepen in het linkerweiland echt wel meer dan 100 koeien ofzo :+.
Verder lekker stukken gegalopeerd :)). Ze had er zin in.

Dit weekend Concours Oosterwolde. Hoop dat we dit weer houden! Heerlijk :D.

Ga nu even wat eten en om 12 uur beginnen op het werk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:52

@Kim: Met Wolin samen op buitenrit? :+ Die is gek op koeien!!
Wo is een keer ontsnapt, stond ze met de grote stier te sjanzen := , helemaal gek met hem :roll: .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:15

Wolin is ook hartstikke maf :D

@ Benthe: Ik kan me voorstellen dat je vingers een beetje vreemd aanvoelen! Je spieren zijn ook helemaal slap na zo'n tijd niet gebruiken! Een verslag typen is dan misschien wel goede therapie...