[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:07

Ja, dat vind ik ook! Het is ook niet onwijs veel verder weg, dus het netwerk van lesklanten dat Lilian heeft kan ze gewoon houden. Ik ben op de andere stal nog niet geweest, maar ik hoorde ook dat het veel groter was, dus dat is ook wel leuk!
Als ik ook een beetje inbreng heb over hoe het er daar uit gaat zien, hoop ik op veel paddocks, zodat de paarden allemaal lang loskunnen. En op boxen waar ze naar buiten kunnen kijken, of iig met hun hoofd uit hun stallen kunnen. Dat kan allemaal nu niet, en dat vind ik best wel jammer

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:10

viefdepief schreef:
Psst: Is een Italiaans merk. Niet heel erg bekend. Maar wel fijne caps, net iets andere pasvorm en heel zacht.
Kon zo snel geen betere foto vinden als op http://www.marktplaats.nl Advertentienr.:149950176

Zo die zijn ook niet echt goedkoop! Weet jij hoe ze vallen?
Heb nu een Harry's Horse mt. 55 maar die is dus uiteindelijk te groot geworden..
Deze op MP is maatje 54 en pas ik misschien ook nog wel Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:20

Volgens mij heb ik maat 56 in mijn LAS-cap.
Mijn Kavalkade cap is geloof ik maat 57. Harry's Horse maten weet ik niet Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:22

Die LAS cap vind ik ook wel mooi... Wist niet dat ie zo duur was?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:29

Mmm ja zijn niet echt goedkoop nee. Maar vind ze ook wel echt mooi Lachen
http://www.tackroominc.com/las-lyra-hel ... ers_id=180 (wel ander modelletje) maar kun je de achterkant beetje zien.
Zit zegmaar een beetje een uitsparing bij je nek. Was ook ideaal om een goed zittenblijvende knot te maken.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:40

Ik heb een LAS cap Haha!. Vind het een erg fijne cap Lachen.
(was een blauwe cap die beetje dezelfde kleur als mijn jasje had Knipoog ).

Gister zwemmen in Centerparcs was erg leuk Lachen. Daarna nog bij de pizzaria gegeten. En toen lekker naar huis gegaan Tong uitsteken.
Vanavond nog een feestje *LOL*.

Nu eerst even Loempia trainen, en vanavond nog even naar Sofie. Mijn vader wil dr eigenlijk as Maandag al mee naar de clubles nemen (zitten met 3 of 4 in de les en grote bak, dus dat moet opzich wel kunnen). Maar we hebben springles en ik heb nog geen balkjes met haar gelopen of niks (De man waar hij nu staat springt er al wel mee hoor, dus ze kan het wel).
Dus ik zal er nog even over nadenken Lachen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:44

De LAS cap die ik heb zijn helemaal niet meer zo duur hoor Lachen. Ze zouden er eerst zelfs uitgaan. Maar ik zie ze in sommige winkels nog wel. Bij Tweespan bijv. Niet super duur.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:44

succes vief vanavond... en heel leuke foto's..

JN nog veel plezier op vakantie!

Ik kwam uit de kroeg vanacht was net thuis en toen kwam er toch een onweers bui, nie normaal, wel lekker geslapen trouwens, morgen weer terug naar stage, krimhie vandaag vrij wordt in molen gezet, 20 minuutejs draven en 40 min. stap dus toch haar beweging.

Vrijdag op wintersport en dan kom ik terug, strandrit de 21 dressuur de 22e en spring debuut de 23ste Lachen Ga nog even aan john vragen of ik niet al in markelo voor het eerst sgw kan starten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:38

Ik had vraagje, op deze foto namen we een flinke afsprong .. Maar is mijn houding goed ?
In de zin van naar achter leunen en toch contact houden ? Of mocht ik meer loslaten ?

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:38

Wat voor een zadel is Albion Rowo?
Want bij Golden Tyler (eigenlijk ook geen naam voor een peerd) past net mijn passier niet. Dus ik ben nu aan het kijken voor een zadel voor hem. Zou eigenlijk ook wel een wonder zijn geweest als het wel had gepast mijn dressuurzadel. Het ligt op 3 compleet verschillende paarden en op Utric en Stuart ligt het super. Maar die zijn net wat rondgegeribder denk ik.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:44

volgens mij is je houding goed daar hoor amber...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:48

luxket schreef:
volgens mij is je houding goed daar hoor amber...

Ja wel redelijk toch ? Normaal zit ik zo mee naar voren, maar dan duik je snel voorover. En ik gooi hem vaak los van voor, maar als er dan een hindernis na komt heb ik niks te zeggen omdat mijn teugels te lang zijn.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:49

Ik ben heel blij met m'n wintec 2000 vz zadeltje Haha!

@ Vief ... had je topic gister al gezien Ja Woods loopt echt netjes en die laatste sprong OK dan!
@ Rowo ... wat een ships balkje! Ze lijkt anders wel redelijk naar de hindernissen te trekken. Ze springt nu niet meer zo aso hoog, als die 1e keer toen Tong uitsteken Vind jou netjes zitten Lachen
@ Amber ... ik durf geen uitspraak te doen, ben nog te beginneling Bloos

Ik heb ook een Casco ... vind het echt een lelijk ding Bloos Maar ook één van de weinigen die paste/lekker zat. Wil eigenlijk een andere, maar wat moet ik dan met deze. Degraderen tot 'thuiscap' Clown

Dus, vanochtend ondanks de harde wind toch met Bandit z'n eerste officiële gereden. Ben niet echt tevreden, hij liep niet zoals met de 3 voorgaande onderlinge competities. Hij miste het laatste stukje ontspanning, constantheid en lossigheid. Ook voelde hij zich volgens mij niet zo hele prettig tussen die witte hekjes. In het inrijstukje wilde die er nog overheen springen de baan in, maar toen hij in de baan mocht waren ze toch best eng Bloos
Beoordeling jury, qua totaalpunten zal het wel ongeveer kloppen ... qua punten op verschillende onderdelen ben ik het niet overal mee eens. Maar ach, had 190 punten en 10e in de eindstand Lachen
Gelukkig stond de wind in een 'goede hoek', zodat iig de golfplaten niet als een gek ratelden Clown

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:01

Gefeliteerd met je punten LL!
Amber, volgens mij zit je goed hoor Lachen

Ik lees net op bokt dat vanaf juli je wormenkuren op recept bij de dierenarts moet halen. Dat wist ik helemaal niet!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:04

Mooi debuut toch LL.. voor 1e keer mag je nie klagen Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:22

Toch mooi gedaan hoor Lapp Haha!

Snoekiej schreef:
Gefeliteerd met je punten LL!
Amber, volgens mij zit je goed hoor Lachen

Ik lees net op bokt dat vanaf juli je wormenkuren op recept bij de dierenarts moet halen. Dat wist ik helemaal niet!

Hoorde ik toevallig 2 weken terug in onze paardenwinkel ! Ik wist het ook niet !

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:25

Het is al een hele tijd bekent .. maar wordt steeds weer uitgesteld Tong uitsteken
Volgens mij was de eerste datum dat het op recept bij de DA's weg moet komen al meer dan 1 à 1,5 jaar geleden.

Ik ben ook blij met de punten, maar vind het altijd erg jammer als het paard niet loopt zoals het kan Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:26

Ja dat gevoel ken ik

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:35

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:02

Ik heb lekker me paardje een vrij dagje gegunt. dus was lekker aan het dollen met der Haha!

Amber mooie foto's

MJ nou ik zeg niet dat ze moet pousen om die kleine crossjes te gaan rijden, maar wanneer dat ongeveer was, en dat ze daar mischien naar toe kan trainen Knipoog

Ik ga richting rotterdam, verjaardag nelis op bokt, en stappen in rotjeknor Haha!

Dus ik ga me douce, spulletjes pakken, en weg Doei!

Succes wedstrijd gangers!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:14

Heb net dankzij de BBB van deze maand geleerd hoe ik afgehandelde TEM's kan lezen Vork

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:53

Rijden met beide paarden ging wel goed Lachen.
Loempia moet nog wat wennen aan het dressuurzadel (ik ook trouwens Clown ).
Sofie ging heel fijn Lachen. Ook nog even mee gesprongen, ook dat deed ze goed Haha!.
Maandag gaat ze niet mee naar de springles. Kan niet naar les want mn broer is jarig. Had mn vader even niet meer aangedacht Clown.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:08

Amber_ schreef:
Ik had vraagje, op deze foto namen we een flinke afsprong .. Maar is mijn houding goed ?
In de zin van naar achter leunen en toch contact houden ? Of mocht ik meer loslaten ?

Afbeelding

Op zich is je houding zo niet slecht.
Ik zou zelf nog iets meer recht boven je zadel proberen te blijven en alleen je bovenlichaam iets naar achter te laten hellen. Je hangt nu te veel met je "behind" achterop de lepel van je zadel. Iets meer steun op je bovenbenen houden.
Ik snap je teugelprobleempje, maar toch is het fijner voor je paard om je teugels wat langer te laten. Het snel oppakken is een kwestie van oefenen en de juiste tactiek toepassen. Knipoog

Ik ga zo even je HAW topic bekijken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:23

Ik moet me bij Simmie aansluiten. En ik heb ze weleens veel slechter zien zitten hoor Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:26

peanutbutter schreef:
Wat voor een zadel is Albion Rowo?
Want bij Golden Tyler (eigenlijk ook geen naam voor een peerd) past net mijn passier niet. Dus ik ben nu aan het kijken voor een zadel voor hem. Zou eigenlijk ook wel een wonder zijn geweest als het wel had gepast mijn dressuurzadel. Het ligt op 3 compleet verschillende paarden en op Utric en Stuart ligt het super. Maar die zijn net wat rondgegeribder denk ik.

Een dure iig Knipoog Hier een linkje

http://www.consensus-shopping.com/advan ... ltima.html

Dit zadel vind ik gewoon zoooo lekker zitten. En iedereen die ik ken en erop heeft gezeten zegt; wat een heerlijk zadel, als je zit ZIT je ook echt. Deze heeft wel veel wrong , maar dat vind ik bij dit zadel juist zo heerlijk. Het zadel past iig ook goed op Calyp, leen hem nog wel es van een clubgenootje die um heeft. (martine__ op bokt). De zadels zijn ook mooi breed in de kamer, dus niet zo smal als de oudere.