[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:12

ik voeg me hier even terug bij, ja net het bericht over gazelle ook gelezen :(
wat een erge manier om te gaan voor zo een top paard! heb 7 maanden op stal gewerkt bij karin een paar jaar terug en de eer gehad om voor haar te mogen zorgen en mee op wandeling te gaan was een heel speciaal paard! ze ook haar laatste keer in actie gezien in Londen op de OS maar moet zo een harde klap zijn voor Karin nu om je top paard zo te moeten af geven na alles wat die voor je heeft gedaan

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 00:16

Zeker op die manier dan nog... Zo jammer Y;(

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:46

Ja inderdaad, ook gelezen en echt verschrikkelijke manier om je paard te verliezen. Ook voor de eigenaar moet het een heel zware klap zijn :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:15

Dacht even dat ik foto's van dat ongeluk had gezien, maar bleek van een schimmelhengst in een gekantelde Ifor trailer en die heeft het er levend maar gedeukt vanaf gebracht.

Wat een naar bericht in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:29

Smid te pakken gekregen, hij komt maandag. Perfect, vriendlief is maandag ook weer terug tem vrijdagavond vanuit Noorwegen :D
Ik vrees alleen dat er hier een winterstop ingevoerd gaat worden. Zaterdag nog dressuurwedstrijd, zondag misschien springen en dan gedaan. Piste op stal ligt echt niet aangenaam vind ik en ik denk er ernstig over na om de paarden gewoon weer 24/7 in de weide te gaan droppen tot er plek is op de stal waar ik nu springles volg.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:08

Inderdaad heel erg van Gazelle!

Vandaag op jumping ging t vrij goed, dus denk dat het toch op 1 of andere manier aan het ijzer heeft gelegen. Geen twijfelingen bij mn paardje. Eerst parcours foutloos, 2de 2 balkjes (1tje had hij niet moeten pakken, ander had ik hem wat te veel laten gaan). Volgende week me teug in 1m20 ingeschreven. Moest het nu op training weer niet goed gaan, laat ik me weer zakken.

Ik had bij mezelf mijn hartslagmeter eens aangedaan en tijdens het parcours schoot mijn hartslag omhoog tot 187. Echt heel erg van verschoten. Wist niet dat ik zo stressgevoelig was.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:37

Erg jammer hoe zo een toppaard zo aan haar einde komt:-( moet idd een klap geweest zijn voor karin.

Hier ondertussen ook enkele jumping gereden en ook elke week gaan trainen.
En eureka! Het heeft zijn vruchten opgeleverd. Vandaag terug in moorsele gaan springen en echt ze was zo leuk te rijden. Totaal niet kijkerig en echt telkens mooi mijn afstanden kunnen rijden. Eerste parcours 1 balkje op de laatste hindernis. Tweede parcours foutloos. Ik was echt dol gelukkig en aangenaam verrast. Hopelijk blijf het in deze lijn volgen.

Oh zou ik ook wel eens moeten doen als ik op wedstrijd ga die hartslagmeter aandoen bij mezelf. Ben benieuwd :-d als ik ga lopen kan die ook tot 180 gaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:47

Hanne: een wijze beslissing denk ik dat je niet meer met de haf rijdt. Het is het niet waard om je enkel te riskeren op een paard dat zelfs niet van jezelf is. Al een idee wanneer Shuddy terug aan het werk kan? Wat voor paard zoek je?

Hoefsmeden... Tja, das inderdaad altijd iets! De goeie hebben weinig tijd en komen op veel grote stallen dus die kleine klantjes schuiven achteraan aan zeker?

Proficiat katharina en mila!

Ik ben gisteren op jumping geweest, 95 en 105. 95 ging heel goed, heb gereden zoals ik thuis train en heel vlot foutloos, 3e pl. In 105 bouw ik zelf dan toch weer extra spanning op, geen idee waarom, maar dan rij ik beetje met handrem op en dus 2 balken, volledig mijn schuld... Over 2 weken terug 90 en 100, we zien wel...
Vandaag wel een bos ontdekt op 2km van mijn deur en eens verkend met Fi :D superwijs! Heb eigenlijk nog maar zelden in het bos gereden dus vanaf nu wordt dit een wekelijkse trip! Zit een supergalopstuk in voor mijn Galoptraining!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 21:51

Ik denk dat mijn hartslag boven de 200 gaat ofso. Ik ga hem ook eens meten!

Volgende week kan ik ook terug op jumping! Eindelijk gedaan met die examens!

Niets zo leuk als in het bos kunnen rijdne! Wij doen het zeker wekelijks. Maar wij hebben hier ook keuze genoeg. Bos op 2 straten en 10 tallen in de omstreek van 15min rijdne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:27

Het bosje achter stal is bij ons zoals elk jaar al compleet kapot gereden door quads en crossmotoren. Te voet, met mountainbike of te paard kan je niet meer door. Het andere bos ligt op toch wel 20 min stappen en daar is het nu jachtseizoen. Voor mij dus alleen open veld. Jammer, bos is een leuke afwisseling!

Iedereen heeft goed gesprongen, fijn! Ik heb springles gisteren afgebeld ivm de ijzers, 1 hangt verbogen onder zijn voet. Les op stal heb ik ook stopgezet, piste is een ramp. Ze lag vlak want gesleept en toch is Icaro vandaag onderuit gegaan omdat hij ergens in zo'n stuk wak zand trapte en zijn voet werd vastgezogen. Godzijdank niet mank maar ik pak geen risico meer. Zaterdag wedstrijd en dan winterpauze. Zeker als het vriest ga ik niet op verplaatsing schaatsen met de camion.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 02:10

Woensdagochtend wordt Shuddy in Merelbeke verwacht. Dan gaan we weten hoe het verder moet!
Als ik nu op dit moment een paard zou zoeken. Dan een jong paard (leeftijd valt wel een mouw aan te passen, voor een ideale omschrijving zou een 10 jaar ofzo ook mogen). Vooral een eerlijke en voorspelbaar karakter. Mag wel wat pit in zitten. Bvb Shuddy is eigenlijk echt n brave maar kan wel eens een uitspanning hebben als ie blij is. ;) Niet overdreven maar ik kan wel wat verdragen. Liever wat pit en gevoelig dan een lome tank die ongevoelig is. :+ En qua kunnen ja, een allrounder. :)
Moet geen topsportpaard zijn. Specifieke vereisten van kunnen kan ik nog niets op plakken, maar toch niet zo'n paard dat totaal niet kan springen ofzo. :)
Enja een goeie bouw ook sowieso, want ja Shuddy zijn rug dat is echt geen toffe voor een goed zadel, en paard dat heel veel eten nodig heeft, moet ik ook niet meer hebben. :+ Budget zou 3000 euro zijn. Heb al enkele gezien die net erbinnen vallen. Die 4 jaar er wel 500 euro boven maar was wel een hele mooie omschrijving voor die prijs.
't Is niet voor nu ofzo, maar ja je weet nooit wanneer dat Shuddy op pensioen gaat ofzo. ;) En qua gezondheid is het al een vrij delicate, dusja 'k zou al niet weten hoe lang ie gaat kunnen leven om 't zo beetje cru te zeggen. (al hoop ik nog lang genoeg! :) )

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:02

Ik probeer ook vaak naar het bos te gaan. Wij wonen aan de voet van het kluisbos :-). Jammer genoeg wel niet zoveel ruimte om galop training te doen gezien de paden er niet echt goed bij liggen. Goede galop paden of pistes zijn moeilijk te vinden in mijn buurt. :-(

Hopelijk heb je goed van shuddy hanne! We zullen duimen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:06

Ik heb eens gek gedaan ...
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:10

Amai zo lang haar dat jij had! Was mooi, maar vind het nu ook mooi!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:16

Ik was het zo beu! Groeit wel waar haha :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:43

Je haar was zot lang amaaie :oo! Maar nu ook mooi hoor :J. Doet raar he als je je haar kamt enzo :D

Iemand de VLP. Enquete al ingevulde? Ik ben achteraf gezien wel nog enkele dingen vergeten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:45

Jaa ik heb hem al ingevuld..
Wat ben je nog vergeten?

Jaa super gek haha

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:15

Ja, heb hem ingevuld, heb de nadruk gelegd op hoe duur de licentie is terwijl er maar weinig wedstrijden kunnen gereden worden als je maar 1 wedstrijdpaard hebt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:24

Ik had eigenlijk nog willen zeggen dat de stallen duur is voor vaak slechte kwaliteit strooien soms onvoldoende. Watervoorziening aan de stallen kan ook vaak beter en al zeker watervoorziening op eendaagse wedstrijden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 20:44

Jaa nadruk lag inderdaad vooral op de prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:28

Hoeveel is het nu voor een basislicentie? Ik twijfel om naast lrv een paar vlp crossen mee te doen. Gewoon voor de ervaring. Smid was niet blij met het werk van de vzrvangsmid (ik ook niet.ijzer geheel misvormd er onder gezet) maar bon, paard staat nu wel weer goed :)

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:33

ik dacht dat je vanuit lrv 3 OCC's kan meedoen? zo had ik het toch begrepen, is namelijk mijn plan :)
als je de meerdaagse wil doen heb je dacht ik wel de licentie nodig, die is denk ik in één keer 190 :7

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:47

Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 11-01-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:50

Wou daarnet mijn licentie in orde brengen, maar ik kan niet enkel c06 aanduiden, ik moet ook een verzekering aanduiden, maar bij de licentie zit toch al basisverzekering inbegrepen? Staat toch zo op het overzicht van alle licenties. Morgen maar eens mailen zeker?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:01

in het reglement staat dat ook nationale eventings kunnen via lrv :)
ik weet niet meer waar ik dat van die beperking tot 3 wedstrijden had gezien .. mss geldt dit ook enkel bij te veel inschrijvingen ofzo? daar ben ik niet van op de hoogte :) ik ga gewoon proberen als ik er eentje wil meedoen en dan zien we wel weer ;)