[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:13

Ziet er fijn uit Kim! Ga je binnenkort M starten of ben je bang dat ze zich dan nog meer gaat overspringen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:22

Kim: wat een net rondje! Je hebt een lekker ritme zo. Sophie zou nog wat minder lucht mogen pakken.
Rowo: leuk dat je weer gezellig mee komt kletsen!
Sann: altijd fijn nieuwe laarzen...
Evelien: toch gefeliciteerd met je twee winstpunten.
Vief: mag mee om te groomen dit weekend.
Mootje: kan geen leuke broeken vinden.
Karen: gefeliciteerd met je prijs!
BV: gefeliciteerd met je winstpunten en prijs!
Lielle: gelukkig hebben wij daar geen glasplaten. Anders zie ik zoiets ook nog wel bij mij gebeuren. Succes met opruimen!
Corien: fijn dat je er een goed gevoel aan over gehouden hebt. Jammer van je foutjes.
Tientjeh: jammer van je balken.

Vanmiddag lekker gereden met Weltsieger. Hij pakte heel fijn aan. Jammer dat ik dit weekend geen wedstrijd had, want hij is in topvorm. Er zal vast weer wel een terugslag komen, maar met de sprong die hij deze week vooruit heeft gemaakt ben ik heel blij! Daarna even lekker uitgestapt over de weg.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:22

Snap wat je bedoeld met jury’s betreft Evelien, dat heb ik met gister ook nog steeds. Toch fijn dat je nog 2 puntjes gereden hebt!
Fijn gereden dus Karen, verder ook leuk weekend! :)
Leuk filmpje Kim, idd ga je het in het M proberen? En je Z1 debuut al gepland? :D

Net lekker bosritje gemaakt met What!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 31-07-11 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:25

Kim ziet er goed uit zeg! (ben jaloers :o
Mo lastig is dat als je met kleding zit te tobben :=
karen lekker weekendje gehad dus! fijn dat schim het zo lekker doet :)
Eef kan jij mij een lijstje sturen wat ik evnt mee moet nemen voor het weekend?
Caro strand was lekker, je zou een x deze kant op moeten komen om te rijden ;)

Het strand was vandaag echt hobbelig, en veeeel te druk, liepen overal wel honden dus ben er maar op gegaan maar hoe verder ik reed hoe warmer het werd dus ben maar om gedraait en naar huis gegaan.
tis aardig stil hier!

Ik ga even lekker tv kijken :)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:34

Mooie ronde Kim! Lijkt mij juist wel fijn in het parcours als het paard extra voorzichtig is, in de cross is het dan weer minder prettig.
Trouwens, de bodem had het weer zwaar zo te zien, net als twee jaar geleden.
Echt balen, ik zou daar ook drie dagen starten :'(

Oh oh, ik moet m'n foon inleveren. Zit er weer veel te lang mee te spelen..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:38

Minder lucht gaat hem niet worden vrees ik :P. We gaan het wel weer proberen in het M maar voorlopig nog even niet. Heb een tijd weer in het B gesprongen en nu net weer een aantal fijne L parcoursen. Dus we blijven nog even in het L. Heb zelf nog een beetje een hekel aan driesprongen. Volgend jaar maar even zien nadat het veulen er is.
Voor de Z1 zijn we druk mee aan het oefenen. Zal deze week eens een Z proefje gaan rijden, kijken of dat al wat wil :P.

Sophia: De bodem viel juist heel erg mee. Het is wel wat zwart getrapt maar verder niet glas of zwaar ofzo. Dit paard ga ik dus ook niet meer in de cross starten ;). Afgelopen jaar in Westerbork ons L debuut gehad en dat ging goed, maar ze is TE voorzichtig. Ik had gehoopt dat ze van crossen wat stoerder zou worden maar dat doet ze niet echt :P.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:39

@ corienn ik wil best een keer een strandrit maken maar ik moet wel vanaf emmen komen dus dan moet ik ook ergens overnachten denk ik anders staat paard die dag 3 uur op de trailer
@ Kim ziet er weer goed uit! Het blonde was ook het eerste wat ik zag hahaha.
@ TG je kan niet vroeg genoeg beginnen om het je paard duidelijk te maken hoe een molenwiek gesprongen moet worden. In Gorssel snapte zij dat echt niet en dan nog met dat gaas :D Schimpie pakt zo te lezen goed aan.
@ pollemaster waar woon jij dan? Jammer dat je movie moet verkopen. Ik wilde mijn veulen in papenvoort zetten bij Haikens
@ Evelien gefeliciteerd met je wp"s

Zoals het er nu uitziet wordt in september de startkaart van oude merrie weer geactiveerd *\o/* . Gaan we lekker rondjes rijden in de L1. Ben er wel achtergekomen dat stilstaan nog steeds niet in haar boekje voorkomt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:11

Caro leuk dat je startkaart geheractiveerd wordt
Kim ziet er erg goed uit en gefeliciteerd met wps en prijzen
TG heeft het ook super gedaan met Schimpie
Jammer dat het strand zo druk was Corien
Sussie fijn dat Weltsieger zo goed aanpakte

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:14

Mooi rondje Kim! Gaaf dier. Was deze nou te koop of ben ik helemaal in de war?

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:45

Kim, oké dan het zag er nogal zwaar uit. Gelukkig viel het mee! Verstandig dat je niet meer met haar gaat crossen, sommige paarden zijn er gewoon niet het type voor denk ik.. Ik vind het wel echt een mooi paard =)
Cross je nog wel met die schimmel?
En ik keek even in je profiel, ik miste die foto van Sofie over die haag in chaam(??) dat ze zo idioot hoog gaat, dat is zo'n gave foto O:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:10

SOOF ik weet NU pas weie je bent!!! tjeeeesus!!
Hoe gaat het nu onder tussen? en met je paardje.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:22

Corien, toch naar Nokere? Heb je dispensatie gekregen voor het L of ga je B rijden?
Vief, Sim is in de zomer altijd heel erg bruin (staat hele dag lekker buiten) in de winter is ze gewoon weer zwart hoor!
Mooi filmpje Kim.
Caap is geen dressuurpaard, Eef. DAt liet ie maar weer even merken.

En verder weet ik het niet meer. Oja, Caro heractiveert de startkaart van de merrie weer!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:30

Corien PB mij even je mail adres dan stuur ik dat bestandje wel even door. :)

Sim, dat was overduidelijk. Ben nu de proef voor Nokere uit mijn hoofd aan het leren, het lukt alleen niet echt!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:36

Kan niemand je die voorlezen dan Evelien? Succes iig. :)

What zijn ijzer zit weer los, vorige week vast geslagen en hoefsmid komt pas over 1,5 week. Zit niet echt erg los, maar nagel is er half uit. Vertrouw het niet tot die tijd. Kan morgen dus weer bellen, pfft. Vraag wel of hij deze week niet rondom kan beslaan ipv volgende week. Wel een gedoe steeds. -O-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:38

Sim der is geen B dus ik ga L rijden, lang verhaal maar ik mag starten van de knhs ;)

Eef je heb pb! (ik ken je lezen toch ;) )

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:46

Klopt maar ik moet hem van mijn moeder uit mijn hoofd leren omdat ik altijd onvoorbereid de proef in ga (jaja ;) ). Wat ook wel klopt, neem eigenlijk nooit de moeite om de proef te oefenen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:47

Haha, strenge mama ~~}>

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:47

haha ik ook niet alleen nu moet ik wel want op zijn belgie's ken ik het niet echt :=

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:53

Uberstrechen is je hand naar voren doen en dat andere is halsstrekken geloof ik. Zal het wel een op stal vragen, altijd handig een paard in Belgie. :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:55

Haha, dat ken ik. Zo had ik daardoor gister 180-2. :P
Top dat je toch kan starten in Nokere Corien!!
Uberstreichen is idd je hand naar voren brengen. :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:57

Mootje schreef:
Haha, strenge mama ~~}>

Ja, heb een hele preek gehad en toen ik geen antwoord gaf vroeg ze of ik mijn telefoon had weggelegd. Nee, maar wel op de luidspreker aan de andere kant van de bank. :D

Edit, ik wordt helemaal scheel van mijn nieuwe ava. Geen verbetering haha

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:11

Marijke: Nee dat is de schimmel ;). Sofietje is drachtig en niet te koop :D.
Sophia: De schimmel staat te koop helaas. Ik begin 15 augustus met stage van 10 maand en ga 2 paarden trainen niet redden aangezien ik naar Purmerend ga om stage te lopen. De bruine is drachtig dus die train ik nu nog lekker en wedstrijden rijden en dat is straks toch gebeurd met een dikke buik. Zodra het veulen eruit is pak ik die weer op. De schimmel zou 10 maanden stil komen te staan dus die staat te koop.

Mootje: Ik ben inderdaad redelijk blond nu ;). Eens wat anders als dat donkere wat ik steeds had.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:15

In de L proef zit een keer uberstreichen, waarin je - volgens mij - idd je handen over de hals naar voren brengt terwijl je paard in dezelfde houding/ritme etc blijft. Er zit ook een keer in dat je je binnenhand naar voren moet brengen, dat is sowieso een oefening die ik vaak gebruik.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:16

Jeetje, ik probeer het bij te houden, maar jullie gaan weer zo hard :oo Eens zien wat ik onthouden heb.

@ Evelien: toch nog heel veel punten nog voor zulke ontstuimige ( :P ) punten. Misschien stomme vraag, maar wat start je eigenlijk :o

@ Kim: filmpje ziet er fijn uit. Lekker ritme en die 'lucht' tja.... das nou eenmaal Sofie of niet? Krijg je niet veel vraag naar haar eigenlijk? Nog gefeliciteerd met je prijzen in de dressuur!

@ Sann: wat balen van What's ijzer. Maar 1 missende nagel gaat volgens mij nog wel hoor. Of heb je ook nog concours aankomend weekend?

@ Dienke: balen van je punten de 1e proef. 179 is echt Prut :+ Netjes van je 2e proef.... Wat is je volgende wedstrijd?

@ Vief: je bent er maar druk mee met alles! Hoe hou je het vol :Z Leuk je ff gesproken te hebben vandaag! Met wie was je eigenlijk mee?

Nou vandaag had ik de kring. Heb heerlijk gereden.
Met Zetje eerst L gesprongen. Dat ging de laatste tijd absoluut niet goed helaas. Vorige week ging het ineens weer fijn en vandaag sprong ze super :D 1e parcours (direct op tijd) foutloos, maar niet voor de tijd gereden. Had een 8e prijs. 2e parcours een balk, compleet eigen schuld. Ben ik nog afgevaardigd ook :+ En dat met al die profi's :=
Daarna Avi voor het eerst M1 gestart. Het L2 ging echt super laatste tijd, maar omdat ik anders 2 dagen die kant op moest maar gewoon M1 gestart. Ze wordt nog erg zenuwachtig van alles en het is nog niet bevestigd, maar ze doet zo haar best. Had 183 en 180 en ben 1e reserve. En dat in een mega sterk deelnemersveld.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:20

Lielle, dat tweede zie ik niet in die L9 proef staan. Wel teugel uit de hand laten kauwen, dus zoiets als halsstrekken.
Rowo, super netjes dus! Gefeliciteerd. Ik start L1, rij heel af en toe een dressuurwedstrijd ter voorbereiding op een cross anders ga ik veel liever springen. :+