[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:17

Ach haha ze zijn wel lief voor elkaar dan.
Die van mij is dan echt een lummeltje rozenwater :')

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:26

Sofie hebben we zelf gefokt dus dat is makkelijk met haar afstammelingen. Alle paarden die we op dit moment op stal hebben staan zijn eigen fok. Behalve een jaarling (die staat bij onze 2 jaarlingen) en een pony. De andere 8 zijn van ons zelf :).
De fok merrie van Caritas. Een dochter daarvan van farmer, de 6 jarige Sofie, 5 jarige Bougatti, 4 jarige Cartano, 2 jarige Zurich, jaarling van Zurich en een jaarling van For Romadour.

Tientjeh: Dat is soms best lastig ja. Vooral bij de afsprong in Chaam. Dat was een dubbel en de tweede was dan een boom en tegelijk een afsprong. Maar goed, Sofie dacht: Oh boom, dat is springen, maar toen moesten we nog 2x zo ver naar beneden :+. Maar het wendt wel :).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:35

Ik is aan het werk, dus ik is even aan het bokken :D .. thuis nog steeds laptop stuk...

@Vief: Wat balen van je bitje :\ .. en Wolles vond het wel reuzespannend dus!!
@Shanouk: Fijn dat de zadelpasser snel komt!!
@Anthea: Wat leuk dat ze in ene het water in ging :D , super zeg!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:02

Goeiemorgen!
Ik heb lekker uitgeslapen. Ben nog tot en met dinsdag vrij :)

Ik heb gisteren trouwens ook weer wat geleerd over crossen. We waren aan het galopperen en ik vroeg aan mijn instructrice hoe hard je in een cross nou eigenlijk moest. De galop waar ik eerst in zat was een grote galop, voor mijn gevoel iets boven het basistempo. Toen liet ik zien hoe hard ik normaal ging. Dat was natuurlijk veel te hard. Maar wat ik niet had verwacht, die grote galop in het begin is al een prima tempo! Terwijl dat voor mijn gevoel echt heel zacht gaat! Dus voortaan ga ik voor mijn gevoel in slowmotion door de cross :D als ik Vorstin tenminste kan houden :=

En over de familie van Vorstin:
De moeder van Vorstin liep Z2 en was keur prestatie sport. Ooms en tantes van Vorstin zijn allemaal wel Z of ZZ-licht dressuur en hebben Z of ZZ-licht kinderen (de moeders dan ;)) De opa van Vorstin, Flamingo, heeft op de Olympische Spelen gelopen. Vorstin heeft een broer die naar Amerika is verkocht en onder een jeugdruiter loopt, een broer die naar het WK jonge paarden mocht (maar daar een blessure kreeg), en een Z2 zus die nu fokmerrie is op stal. En ze heeft nog een volle broer, maar daar kan ik helaas niet zo veel over vinden. Ik weet wel veel over Vorstin's familie, aangezien ze nog steeds bij de fokker staat.

Fijn dat je zo lekker hebt gereden Marielle!
Lekker dat je je proefwerken weer gehad hebt Mirthe! Nu lekker genieten van het crossen!
Mooi dat het zo lekker ging Noor! En fijn dat Jer gelijk het water in ging! En gelukkig is Nudine weer de oude :)
Fijn dat je zo lekker getraind hebt Heleen!
Veel plezier met de clinic BB
Fijn dat je zo goed getraind hebt Tientjeh! En zo te horen ben je ook grensverleggend bezig geweest :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:06

Hoi,

Heb een beetje bijgelezen maar was even een paar dagen druk. Ben heel veel al weer vergeten.
Alle jarigen nog gefeliciteerd.
@Teegee gefeliciteerd met je wp in de M2. Alle anderen met winstpunten ook gefeliciteerd.
@Tientjuh fijn dat je zo lekker getraind heb.
@ noor goed dat Nudine hersteld is.
@ Kim ga zo even kijken in je topic

Ik had gisteren wedstrijd in Oostwold. Had 180 en 176. Vond de punten erg tegenvallen vooral de 1e proef. 2e proef zaten wat kleine foutjes in maar achterwaarts ging opeens een stuk beter. Keurig 4 passen achteruit aardig recht en zonder verzet.onditie zit wel goed voor de cross
Het liep er gruwelijk uit. Ik moest officieel om 2119 en 2e proef kwartier later. Toen ik ging opzadelen liep het 17 minuten uit dus daar rekening meer gehouden. Uiteindelijk heb ik mijn 2e proef gereden om 2235! Hoe krijgen ze het voor elkaar. Paard bleef wel fijn lopen maar was een beetje geiirriteerd. Conditie zit wel goed :D
Mijn merrie gaat vanmiddag naar de hengstenhouder voor een nieuwe date mar kanjer Advance. Hopelijk is de natuur ons goedgezind en is het in 1x raak!
Ruin gaat ook steeds beter lopen.
Vanavond even met de merrie naar springles en verder blijven we rustig trainen tot Westerbork. Geen wedstrijden meer tot die tijd alleen de fysio nog even woensdag :D

Oh ja over familie van mijn paarden: mijn ruin komt uit de Karla stam en mijn merrie uit de Leva stam. Veel bekende neefjes en nichtjes :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:08

Corien: Het is oefenspringen op Prinsenstad, om de paarden even voor te bereiden op het buitenseizoen.
Bvw: Dat is wel lief van Wiso.
Wl: Balen dat je laptop nog steeds kapot is.
Snoekiej: Dat is nog eens een mooie familie :D !

Heerlijk weer zeg :D , ik ga even met Bam naar het bos, in het bos dichtbij kan je niet echt galopperen omdat er geen ruiterpaden zijn, nu schijn je via dat bos in een bos met ruiterpaden te kunnen komen (westerpark), ik hoop dat ik het kan vinden, ik heb een ietwat vage routebeschrijving gekregen van een stalgenootje :+ .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:17

Hoi, nog niet echt bijgelezen, maar wel een vraag:
Hoe maken jullie je eventing-horloge open om de batterij te verwisselen? Hebben jullie zo'n ienieminie-schroevendraaier??

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:22

Middag :wave:
Hier is het ook al zulk lekker weer! De hoefsmid komt zo, krijgen ze weer ijzers onder.

Caroline: Balen dat de punten wat tegenvielen. En wat raar dat het daar zo erg uitliep! Ik heb dat nog nooit gehad in Oostwold, wel dat ik eerder mocht starten
Corien: Veel plezier dit weekend home alone, en alvast succes met je debuut
Noor: Geen idee, ik heb die van mij nog nooit opengemaakt...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:22

Haha goeie vraag Noor! Toevallig vorige week nog gedaan! Heb hem wel losgekregen maar dat batterijtje was echt eng om eruit te trekken dus ben er mee naar de juwelier gegaan. Voor 5 euro had ik er een nieuwe inzitten :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:23

En kon de juwelier hem weer dichtkrijgen? Waarmee heb je hem opgemaakt TG? Zitten hier al een half uur te prutsen.. ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:58

@ anthea: het ging supertraag. Langzame jurywissels, je kon lang rondjes rijden voor het startsignaal en pas als de combi voor jou bij A was kon je de ring in. Later was er een andere ringmeester die oudere man en die zei na het groeten gelijk de ring uit. Dit was echt niet normaal. Ze hadden in totaal iets van 54 deelnemers dus dat was weer fijn. Ik ben wel steeds zo slim om aan te geven dat ik zo laat mogelijk wil starten. Dat scheelt heel lang wachten.
Normaal gaat het goed daar maar er was ook een tijd een andere ringmeester.

Over horloges: ik rij zonder dus ik heb geen idee maar ik denk dat ik er ook mee naar een juwelier zou gaan

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:59

Ik heb gewoon zo'n klein schroevendraaiertje en opengemaakt en zelf verwisseld. Was 10min werk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:29

Vanavond helaas weer geen springles. Instructeur belt af dat hij een bruiloft heeft. Hij doet nu net of hij niet zeker wist of er wel les was vanavond en beweert gisteren gebeld te hebben. Dus niet.
Wordt denk ik tijd voor een nieuwe instructeur want dit flikt hij vaker.
Iemand nog goede suggesties voor een goede betrouwbare springinstructeur in Drenthe?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:56

Goeiemiddag!
Vorstin heeft weer lekker losgelopen :) Morgen rijd mijn instructice haar weer. Zal nu eens kijken of ik die filmpjes van gisteren op de computer krijg.

Gefeliciteerd met je winstpunt Caroline! Lekker dat het met de conditie wel goed gesteld is! En fijne instructeur :+ Ik ken helaas in die buurt niemand
Evie, veel plezier met buitenrijden. Je kunt de volgende keer ook Google Maps/Earth nog even bekijken :P Waar sta je dan ergens? Het Westerpark reed ik ook vaak toen ik nog op Zilverster (die manege er vlak bij) reed.
Noor, ik heb geen idee hoe die opengaat. Heb zelf nog geen crosshorloge

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:18

Grrrrr.. crosshorloge bij het raam uit. Naar juwelier gebracht, kom ik hem net ophalen DOET IE HET NIET! Ik hoop dat Canter er morgen staat in Markelo, kan ik haar even aan haar jasje trekken.

@ Caroline: gefeliciteerd met je wp en belachelijk dat het zo uitliep!
@ Heleen: Olivier vond het echt leuk bij de waterbak, jullie hadden echt even een Jiiiihaaaaa-momentje! :D

Jer even gereden en gewassen. Ga straks de auto inpakken, wij vertrekken om half 6 ongeveer van stal :Z Moet daarvoor nog vlechten, want het heeft totaal geen zin om dat vanavond al te doen.
Euhm, over families. Moet bekennen dat ik me daar nog ooit echt in verdiept heb :o . Nudine is een gelderse en Jer een Karandasj uit een stermerrie van Concorde. Ik zie op paardenfokken.nl dat dit de Rania-stam is, maar dat zegt me helemaal niks :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:31

Hij is qua bloed opbouw wel mooi gefokt. Ik denk alleen dat niet alle nakomelingen uit dit lijntje op paardenfokken staan. Er zit nl aardig wat predikaten in de moederlijn, maar dan wordt als nakomeling alleen stb merrie genoemd bijv. Altijd jammer als dat niet compleet is.

Ik ben nu ook de auto aan het inpakken. Net Trakkie geschoren en zo nog even een dressuurlesje met de Hattrick. Kan die nog even gecorrigeerd worden voordat ik maandag daarmee de ring in moet :+
Ik denk dat wij overigens morgen ook om half 6 vertrekken. Ik vlecht denk ik maar wel vanavond :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:35

peanutbutter schreef:
Hij is qua bloed opbouw wel mooi gefokt. Ik denk alleen dat niet alle nakomelingen uit dit lijntje op paardenfokken staan. Er zit nl aardig wat predikaten in de moederlijn, maar dan wordt als nakomeling alleen stb merrie genoemd bijv. Altijd jammer als dat niet compleet is.

Dat zag ik ja :j. Fokker heeft ook lang getwijfeld om hem hengst te houden geloof ik. Maar daar was ie niet goed genoeg voor, dus hebben ze de moeder aangehouden en Jer verkocht. Blij toe :P !

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:38

Haha ja idd. Maar goed fokkers kunnen zelf ook niet alles houden :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:58

Dat probleem hebben we hier ook een beetje geloof ik :=
Lekker hoor, dat jullie morgen weer mogen! Ben blij dat ik volgend weekend ook weer wat mag doen!

Hier zijn trouwens de filmpjes van gisteren. Ik heb er maar een topic van gemaakt, wie weet krijg ik nog nuttige tips (je weet het nooit ;))
[RIJ-ITP] Vorstin @ opbouwen na blessure

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:47

Goede avond!!
Noor ik zou hem idd naar een juwelier brengen of voortaan zelf doen ;)
Snoek ze is echt verbeterd :)
Carolien netjes van je punten, lijkt me allen echt helemaal niks om zo laat nog te moeten rijden :n

Zo jackson was lekker fris en fel, mag nog meer, maar vond het goed voor vandaag morgen weer een dag :+

Nu even eten en lekker tv kijken mischien vanavond nog stappen :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:52

@ corienrn ik heb het zelfs een keer gehad in de Z2 dat het bijna 2 uur uit liep en ik mooi nog om half 1 's avonds moest starten. Laat starten vind ik niet erg maar dit was absurd!

Leuk dat Jackson lekker wakker was.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:54

Ja vind het wel laat hoor, hier hebben wij dat niet :n
(zou ook wel een probleem zijn want het hek van stal gaat om 10 uur dicht := )

Ja hij was ook wel stout, ach ja hij zit goed in zijn velleke :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:47

Zo, alles ingepakt. Alleen morgenochtend/vanacht het paard nog even vlechten en dan kunnen we. Dus zo douchen en dan trek ik mij met mijn Harry Potter-audiobook terug :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:22

Goedenavond.
Snoekiej: Ik sta bij stal Wooning in Berkel, aan de kant Pijnacker/Nootdorp.
De Zilverster ken ik wel, is inderdaad dichtbij en ook erg fijn met wedstrijden in de winter.
Noor: Balen van je horloge, en ook op zo'n onhandig moment nog wel.
Snoekiej: Ik heb je filmpjes bekeken, en het zag er netjes en relaxt uit.
Corien: Hoe beter ze in hun vel zitten, hoe baldadiger ze vaak worden.
(heb ik helaas uit ervaring moeten leren := )
Caroline: Half 1 is wel heel erg laat zeg :oo . En aan zo'n instructeur heb je inderdaad ook niks.
Alle Markelo-gangers succes morgen *\o/*.

Ik ben maar niet meer naar het bos gegaan, het begon toen ik op stal kwam best wel te stormen.

Ik heb een beetje crosserig in de springtuin gespeeld met Bandido, eerst een intervaltraing van 5 minuten, maar aangezien meneer na een minuut draven alweer op adem was, nog maar een serie van 5 minuten gedaan.
Daarna nog de start van een cross nagebootst, inclusief zenuwachtig rondstappen, 10 seconden stilstaan, en in een redelijk vlot maar niet hard tempo weggereden op een stijltje van zo'n 80 cm met een kijkerig houten "muurtje" op z'n kant eronder, en Bam sprong hem fijn en als een echte crosshindernis, even zijn neus omlaag stekend om te kijken wat eronder ligt :), toen nog even verder "gecrosst" en in verlichte zit en redelijk hoog tempo een parcoursje gesprongen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:50

Goeiemorgen :Z
Ik ga zo naar de Sample Sale van O'Neill! Mijn oom werkt bij O'Neill, dus we hebben kaarten gekregen :D Lekker veel shoppen voor weinig :D Schijnt echt graaien te zijn, dus de IKEA tassen gaan mee :=

Veel succes crossgangers!
Lekker dat Jackson zo fris was Corien
Leuk zo'n 'crosstraining' Evie. Ik doe zelf op buitenrit ook wel eens zo'n start na, maar dan zonder hindernis. Want dat is bij ons ook een probleem. Alleen dan anders, Vorstin wil er niet uit.