[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:11

OMG! Da's niet goedkoop!!
Ik kan op de meeste zadels zitten, alleen doe me geen Wintec, dan vlieg ik er zo af, heb ik echt geen grip op!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:32

Veel doen Tong uitsteken Dan raak eraan gewend !

Maar ik moet zeggen dat ik vaak erg los kom ook van zadel. Of Glij

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:37

Goeiemorgen!

Gefeliciteerd Ingrid, dat is een flinke meevaller!!

Het waait hier nog wel flink zeg, maar ik las net op teletekst dat de wind vanmiddag afneemt. Dus dan wacht ik nog maar even met rijden Lachen Wel erg frustrerend dat ik nu wel m'n rijbewijs heb gehaald maar m'n het "papiertje" nog niet heb en dus alsnog moet fietsen Clown

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:07

Goedemorgen,
Wat een wind zeg!! Vannacht heb ik slecht geslapen zeg hopelijk zakt het snel af.
Ik heb alles bijgelezen maar sorry, niet alles onthouden.
Ik zag leuke foto's voorbij komen en een leuk filmpje van Rowo, dat zag er goed uit. De link van Vief bekeken, super paardje hoor!
Ik heb een casco cap, de andere zitten mij niet lekker, een vreemd model hoofd dus. De casco kun je goed stellen en dat is ook de reden dat ik met deze rijd. De lengte van mijn singel is mij onbekend, ik heb er wel elastiek aan. Als ik ooit weer eens een nieuwe singel nodig heb dan wil daar weer elastiek aan hebben.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:12

Goedemorgen,
Zoals iedereen al zegt....wat een wind!
Ik baal behoorlijk want door de wind is helaas de oefencross bij alice afgelast, nu ga ik vanmiddag maar saai in de binnenbak dressuur trainen Verdrietig
Ben toch wel blij dat ik in Chaam Lhc start, want zoals het er nu uitziet wordt m'n enige voorbereiding op het seizoen volgende week in Putten oefencross.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:42

Casco caps vind ik echt zooooo lelijk Bloos (sorry nat)

@ ilse: dan is het idd wel fijn dat je L hc doet. Ik heb ook altijd een super slechte voorbereiding op het seizoen. Best slecht!!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:51

rowo schreef:
@ ilse: dan is het idd wel fijn dat je L hc doet. Ik heb ook altijd een super slechte voorbereiding op het seizoen. Best slecht!!

Tja dit was eigenlijk totaal niet de planning!
Ik had een vrij goede voorbereiding gepland, maar de weergoden en zelf de griep krijgen gooit dat helemaal in de war Boos!
Gelukkig heb ik geen jong paard, dus hij zal alle training van de afgelopen 2 jaar niet binnen 4 maanden vergeten zijn!
Maar ideaal is het niet......

Ga jij nog wel naar Putten toe? Zag je namelijk niet op de lijst staan.

Nat1503

Rowo, ik vind ze ook niet mooi maar ik heb van alles geprobeerd en alles knelt ergens!! Ik ben ook niet echt blij van mijn champignon op mijn hoofd.
Ik vond je filmpje leuk om te zien, je paard loopt braaf door het parcours en trekt fijn naar de hindernissen toe. Leuk beeld om te zien.

viefdepief

Casco's vind ik niet fijn zitten.
Heb altijd het idee dat ze elk moment van mijn hoofd kunnen vallen Clown

Rowo: Ziet er netjes uit zeg! Doet ze echt al braaf Ja
Maar toch niet eens opzoek gaan naar een ander springzadel? Moeten toch nog wel wat zadels zijn die je fijn vindt?
Andrea: Balen dat je toch nog moet gaan fietsen Knipoog
Ilse: Echt zonde dat de training niet doorgaat.. Hier ook nog steeds heel veel wind.
Schijnt vanacht echt noodweer geweest te zijn met hagel en flink onweer. Gelukkig heerlijk geslapen niks gemerkt Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:01

Ik vind casco's ook heel lelijk Bloos Had er eerst zelf ook één maar het zag er niet met zo'n ding op mn hoofd haha

Ilse: balen zeg dat de oefencross is afgelast
Rowo: Ziet er netjes uit hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:03

Nat1503 schreef:
Rowo, ik vind ze ook niet mooi maar ik heb van alles geprobeerd en alles knelt ergens!! Ik ben ook niet echt blij van mijn champignon op mijn hoofd.
Ik vond je filmpje leuk om te zien, je paard loopt braaf door het parcours en trekt fijn naar de hindernissen toe. Leuk beeld om te zien.

Ja das wel erg vervelend als niks je lekker zit. K heb de kavalkade en die zit (vind ik) echt super fijn!

Coriana trekt helemaal niet aan naar de hindernissen. Ik rijd haar zelf zo voorwaarts anders kruipt ze overal onder en krijg ik allemaal noodsprongen. Had ze maar wat meer drang naar de hindernissen.

@ ilse: nee heb niet opgegeven. Heb zondags ook concours (niet met calyp) en dikke kans dat hij toch binnen nu 2 weken weg is.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:04

Dan heb je haar goed gereden, want de eerste sprongen vond ik er goed uit zien

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:05

Alleen hindernis 9 (de laatste) kwam ze wat kort onder en had ik een debiele sprong (stond ook wel een eng hekje onder hoor Clown ), maar die was ook mega poedersuiker aan te rijden.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:18

Dat was te zien, maar ze sprong toch.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:38

Ze is geen stopper gelukkig.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:49

Scum jij begrijpt me Knipoog

Scum schreef:
Ik hoef zelf geen GPA te proberen. Die passen gewoon echt niet op mijn hoofd.
De meeste die zitten aan de zijkant los, en knellen aan de voor en achterkant.
De HH kwam nog het dichtste in de buurt, maar daar zit ik weer te klooien met mijn 56,5 die niet bestaat.

Dat probleem heb ik dus ook.
Heb wel een Harry's Horse maar die is ondertussen veel te groot geworden.
Wat heb jij nu dan voor cap als ik vragen mag?

Rowo ziet er netjes uit!

Ik zou vandaag bij een vriendin op stal mee doen met de springles, even voor de afwisseling, ik rij nu nl alleen maar in de binnenbak.
Durf ondanks dat ik denk wel controle te hebben bitloos toch echt niet naar buiten met Max, zeker niet met dit weer Nagelbijten / Gniffelen

Hij liep gister trouwens best fijn! Bitloos kauwt & schuimt Max ook gewoon, echt raar! Dacht dat ze dat alleen op het bit deden maar niet dus.
Laatst bijgewerkt door psst op 01-03-08 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:54

Ziet er inderdaad fijn uit op het Rowo
Ik vind die casco's ook erg lelijk, maar als dat de enige is die past heb je natuurlijk geen keus Knipoog
Heb net weer dressuur gereden. Eigenlijk was het hem net niet. Veel oefeningen gingen heel fijn alleen dan net een storing aan het einde. 178, terecht. Wel tevreden, kom nu eindelijk ect aan rijden toe Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:55

Ingrid, ik heb zelf nooit les van Jeroen Heymans gehad, maar ik geloof dat die wel goed lesgeeft. Hij komt hier wel eens langs. Hij had eerst een stal in Hazerswoude-dorp, maar dat heeft ie verkocht, ik weet niet waar hij nu zit. De eigenaren van de stal waar Vorstin staat hebben de stal van Jeroen gekocht, en dat wordt nu helemaal opgeknapt.
Stoere foto's weer Vief! Succes vandaag met de wedstrijd Haha!
Het filmpje ziet er goed uit hoor Rowo! Ze schudt alleen wel een beetje met haar hoofd af en toe, of niet?

De Hypoplaza die hier zit ben ik wel blij mee. Ze helpen me hier goed en het is een grote zaak.
Ik heb geen GPA cap gekocht omdat het een populaire cap is. Hij zat gewoon goed en zag er ook mooi uit Clown
Ik had ook een Casco cap, en ik vind het echt een r*tding! Ik moest regelmatig tijdens een wedstrijd of cross de teugels in een hand nemen en dat ding een klap geven zodat ie weer op mn hoofd zat, dat was niets!

Nou, hier het verlossende antwoord: Mijn springsingel is 1.30 lang! Zat ik toch ongeveer goed!
Vandaag heb ik Vorstin voor het eerst aan de pessoa gelongeerd. Gisteren had ik gereden, maar vandaag was haar rug weer wat harder dan gisteren, dus ik doe gewoon weer rustig aan. Pessoa eerst alleen het bontje vastgemaakt, maar dat vond ze niet eng (ik longeer ook wel eens met dubbele longe). Na een kwartier werken heb ik hem vastgemaakt en een beetje versteld. Daarna 10 a 15 minuutjes ermee gelongeerd. Ze was heel braaf en liet zich goed zakken. Het is wel lastig, ik hoor op bokt vaak dat je je paard onwijs kan verpesten als je de pessoa verkeerd afsteld, dus eigenlijk wil ik wel even dat iemand met ervaring me helpt. Helaas ben ik de enige die een pessoa heeft, de rest is geloof ik nog een beetje sceptisch.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:57

Fijn dat je er zo lekker aan kon rijden San Lachen

Scum: Wel eens een LAS cap geprobeerd? Ik had vroeger ook een raar hoofd. Paste ook maar een paar caps. Waaronder een LAScap Knipoog

Pssst: Fijn dat Max lekker liep. Woods schuimde soms ook wel iets als ze alleen halstertje om had met longeren Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:58

Snoekiej schreef:
Ingrid, ik heb zelf nooit les van Jeroen Heymans gehad, maar ik geloof dat die wel goed lesgeeft. Hij komt hier wel eens langs. Hij had eerst een stal in Hazerswoude-dorp, maar dat heeft ie verkocht, ik weet niet waar hij nu zit. De eigenaren van de stal waar Vorstin staat hebben de stal van Jeroen gekocht, en dat wordt nu helemaal opgeknapt.

Dus toch?
Ik hoorde pas opeens dat Jeroen ergens anders zou zitten maar dat klopt dus.
Gaat jullie stal dan naar die andere locatie verhuizen?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:59

Ik zat laatst op de site van Jeroen en Sander te kijken en volgens mij is Sander nu ook voor zichzelf begonnen.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:00

Vief wat is een LAS cap?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:02

Wij zitten nu aan de Rijndijk, maar er zijn plannen om langs de N11 (aan die kant dus) een groot natuurgebied te maken. Dan zou de boerderij waarin Lilian woont wel mogen blijven staan, maar de stallen, bakken en al het weiland zou dan wegmoeten. Er is natuurlijk wel weer gedoe met de plannen, dus wanneer ze weg moeten en of ze wegmoeten is niet zeker. Nu hebben ze dus Jeroens stal gekocht, en Bert (man van Lilian) is ondernemer, dus die gaat er lekker aan klussen. In principe is de stal daarna weer voor de verkoop, maar als ze op de huidige plaats wegmoeten, gaan we dus verhuizen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:03

Snoekiej schreef:
Wij zitten nu aan de Rijndijk, maar er zijn plannen om langs de N11 (aan die kant dus) een groot natuurgebied te maken. Dan zou de boerderij waarin Lilian woont wel mogen blijven staan, maar de stallen, bakken en al het weiland zou dan wegmoeten. Er is natuurlijk wel weer gedoe met de plannen, dus wanneer ze weg moeten en of ze wegmoeten is niet zeker. Nu hebben ze dus Jeroens stal gekocht, en Bert (man van Lilian) is ondernemer, dus die gaat er lekker aan klussen. In principe is de stal daarna weer voor de verkoop, maar als ze op de huidige plaats wegmoeten, gaan we dus verhuizen.

oke, super dat er vast een alternatief is voor als de huidige stal weg moet!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:04

Psst: Is een Italiaans merk. Niet heel erg bekend. Maar wel fijne caps, net iets andere pasvorm en heel zacht.
Kon zo snel geen betere foto vinden als op http://www.marktplaats.nl Advertentienr.:149950176