[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:11

Ook mogge, ben je weer uit de nachtdienst voorlopig?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:14

ja pffffffff gelukkig wel

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:17

Dat is schrikken Ibonn!! Vorig jaar stopte er recht voor mijn raam op kantoor een trailer waar het paard door de bodem was gezakt....dat was een bloedbad, vreselijk!

Jee Sjaan, ook al schrikken voor jou! Wat sneu voor Nena! Wanneer hoor je of het nog goed kan komen? En kunnen ze er iets aan doen?

Mijn vrienTje werd gister gevraagd of hij voor 2,5 jaar naar de VS wil voor zijn werk. En ik mag ook mee. Zijn salaris wordt verdubbeld en je mag zelf een heel mooi huis uitzoeken enzo...vaag he! Ik ga natuurlijk alleen mee als ze ook 2 paarden erheen vliegen haha! "Of we er over na willen denken"......wat moet je daar nu mee!?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:21

Jeetje Sjaan, dat is schrrikken Verdrietig Wat een ontzettend K* nieuws

Marieke, dubbel hoor. Het is wel heel gaaf om te doen, en op zich echt een aanrader maar het heeft wel een behoorlijke impact op jouw carriere. De paarden zie ik er dan nog even los van, paard rijden kun je ook in de US. En anders mag je Wup bij mij zetten Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:24

Ibon; wij hebben ook een houten trailer, nu 1,5 jaar oud schat ik. Hij is wel terug geweest voor een keuring een paar maanden geleden. Ik weet eigenlijk niet of de bodem ook van hout is.

Sjaan; wat een rotnieuws zeg! Wanneer weet je eigenlijk meer?

Marieke; whow, dat klinkt wel als een heel aantrekkelijk aanbod. Jij zult je baan hier ook moeten opzeggen?
Een belangrijke factor is natuurlijk (als de paarden ook meevliegen) of je daar in the States ook kunt crossen Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:24

Hm, jij hebt iets om over na te denken marieke...
Lijkt mij erg lastig.
Wat vind je vriend er eigenlijk zelf van?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:28

Suus heeft volgens mij ook gecrosst in de US en er schijnt ene Werner Geven ook rond te rijden daar Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:33

moeilijk Marieke... Bloos
ik zou het persoonlijk niet zo lang uithouden daar Tong uitsteken en zeker niet als je ook nog o een plek zit waar het het hele jaar warm is Knipoog
mijn ooms en tante wonen daar op een ranch, werkelijk prachtig hoor!! ze hebben zomers honderden rodeopaarden op het land lopen, en als je die smorgensvroeg ziet verplaatsen (zo in de mist en de stof) dan geeft dat een prachtig beeld Tong uitsteken

ik ben bang dat wij onze trailer ook maar eens na moeten laten kijken Bloos
mijn vader had gezegd dat hij wel een nieuwe wilde (ja dat heeft hij dus niet tegen mij gezegd Tong uitsteken dus zal ook wel niet zo zijn dan Knipoog )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:34

Lielle schreef:
Suus heeft volgens mij ook gecrosst in de US en er schijnt ene Werner Geven ook rond te rijden daar Knipoog

Klopt. Maar volgens mij wordt er niet in elke regio/staat gecrosst. Je hebt ook regio's waar alleen rodeo wordt gedaan Clown

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:40

dat is ook best leuk toch! kan je mooi je val (training) uitproberen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:41

Maar het eerste waar ik over zou nadenken is of je als "vrouw/vriendin van" mee wil gaan naar het buitenland. Mijn ervaring (oke, dat is Afrika geweest) is nl wel dat je inlevert op je eigen carriere en zeker in het begin als je partner het enorm druk heeft met het nieuwe werk en alle spannende dingen je toch wel redelijk alleen zit en weinig te doen hebt. Je moet ene heel nieuw netwerk opbouwen en als je niet in het "tennis/koffiekransje" terecht wil komen is dat best lastig. Nu zal de de VS wel heel anders zijn dan Ghana, maar het principe dat je meegaat ipv gaan voor je eigen redenen (zoals die stage Curacao) is wel echt heel anders. Ik wil het je absoluut niet afraden (integendeel), maar dat zijn wel dingen waar je over moet denken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:48

Aan het begin van onze relatie zat Bitwise ook meer in het buitenland dan in Nederland. Ik kan je vertellen dat dat niet echt leuk is.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:49

Hm, moeilijk Marieke..

Br, moet er niet aan denken dat een paard door de bodem van de trailer zakt Scheve mond

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:54

Ja precies Lielle, nu heb ik al wel een eventingstal gevonden op 20 minten afstand dus dat komt goed haha!

Bij een college van Stijn had zijn vriendin een goede baan bij Akzo en die heeft op kosten van het bedrijf van haar vriend haar MBA mogen halen daar. Ze willen blijkbaar ook alles aan studie enzo betalen, want ik mag niet werken in de VS. Wel leuk, maar wat heb ik als advocaat aan een MBA?

Edit:het zal echt wel niet doorgaan hoor, want ik heb het erg goed naar mijn zin hier op kantoor en met de paarden, maar de mogelijkheid is er wel en dat is best grappig om over na te denken!
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 18-04-07 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:55

Hoezo mag je niet werken in de VS Marieke?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:59

Het is vrijwel onmogelijk om er een werkvergunning te krijgen, de US overheid doet daar heel moeilijk over. Ik snap dat het leuk filosoferen is, Marieke *LOL* En zo'n paar jaar buitenland is echt een wereldervaring, maar voor de 'meereizende' partner wel een flinke schok, IMO meer dan voor degene die er voor zijn/haar werk naartoe gaat.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:02

Terwijl ik genoeg "vriendinnen van" ken die het heerlijk zouden vinden om 2 jaar niet te hoeven werken, maar ik zit zo niet in elkaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:03

Dat weet ik, daarom heb ik ook bovenstaande verhalen getypt Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:05

Volgens mij krijg je zo'n vergunning alleen als je daar werk doet wat niemand anders zou kunnen doen.

Maar anders heb ik nog een tip voor je Marieke:
http://www.allesamerika.nl/forum/index. ... f05b57c1cb

Op dit forum staat heel veel informatie over Nederlanders die naar Amerika gaan. Ook over tijdelijke visa.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:06

SGWuppie schreef:
Mijn vrienTje werd gister gevraagd of hij voor 2,5 jaar naar de VS wil voor zijn werk. En ik mag ook mee. Zijn salaris wordt verdubbeld en je mag zelf een heel mooi huis uitzoeken enzo...vaag he! Ik ga natuurlijk alleen mee als ze ook 2 paarden erheen vliegen haha! "Of we er over na willen denken"......wat moet je daar nu mee!?

Ik zou niet weten wat ik zou moeten denken. Mijn vriend en ik hebben het daar nu zelfs al over gehad; STEL dat 1 van ons later zo'n aanbod krijgt, wat dan? Ik heb snel last van heimwee heb k wel gemerkt en wil eigenlijk natuurlijk gewoon blijven rijden. Maar aan de andere kant is het een unieke kans. Ben blij dat ik niet in jou schoenen sta Marieke!

Wat een enge verhalen over die bodems. Heb toevallig net dit weekend mijn vader gevraagd of die bodem wel eens is na gekekn. NEE dus Boos! Wij hebben niks geen hout in de trailer en de bodem geloof ik ook niet (hebben een Hotra Jumper). Maar na deze horror verhalen wil ik toch wel erg graag dat dat gebeurd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:18

SGWuppie schreef:
Terwijl ik genoeg "vriendinnen van" ken die het heerlijk zouden vinden om 2 jaar niet te hoeven werken, maar ik zit zo niet in elkaar!

Het kan een mooie gelegenheid zijn om nog een studie te doen ofzo, maar niksen lijkt me ook niks!
Of je moet op die eventingstal kunnen werken Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:31

poedersuiker had net n heel bericht getypt en das nu weg. straks poging 2

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:40

Suus, de starttijden van Beesel staan er ook al op. Wij gaan ook op zaterdag springen en zondag dressuren.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:51

miss_jumpy schreef:
SGWuppie schreef:

Het kan een mooie gelegenheid zijn om nog een studie te doen ofzo, maar niksen lijkt me ook niks!
Of je moet op die eventingstal kunnen werken Knipoog

het is in Louisville, Kentucky, dus iig in de buurt van de eventingwedstrijd! Heb daar ook al wat eventingstallen gevonden. En áls ik ga, neem ik wup mee hoor! En ik kan studeren aan de Lexington University

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:55

Marieke, moeilijke keus. Net als een paar anderen ben ik blij dat ik niet in jouw schoenen sta op dit moment.
Maar Kentucky is wel gaaf en zeker als je Wup mee zou kunnen nemen.