[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:47

Ben net terug van JA en ge-bro-ken! :P

Niet bijgelezen, even roseetje drinken en dan slapen. Morgen om 6 uur weer de wekker.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 07:48

Alle crosstrainers heel veel plezier vandaag!
Poe, pittig weekendje voor jou Noor!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 08:52

Noor lekker dagje!! Tot zo!!

Goed emorgen!! :D

Er mailde gister avond een oude eigenaarese hoe wat was met danny.. wel leuk hoop dat ik wat meer info krijg kwa hoe hij was en zo, lijkt me echt leuk!

Ik ben naar stal!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 09:02

Goeiemorgen :Z
Zo, das inderdaad wel pittig Noor! Zie je straks :D
Jij ook tot zo Corien!

@ Sanuri, zou er geen scherper bit in hangen. Hij maakt nu al van die korte pasjes, straks komt ie helemaal niet meer vooruit.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:50

Goedemorgen!
Crosstrainers veel plezier vandaag!
Mootje: succes op je L1 debuut!
Sanurie: ik zou er ook geen scherper bit inhangen. Ik denk dat vooral veel kleine parcourtjes in training oefenen kan helpen zodat jullie samen een goed ritme kunnen vinden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:21

sanurie, heel herkenbaar je filmpje. Uk is precies zo. Als je ze niet genoeg laat lopen, beginnen ze te stuiteren op de plaats. 1 tempo krijg je gewoon niet met zulke paarden, daar zijn ze veelste snel voor en anders word het een pluk en trekwerk. En dat weet ik uit ervaring. Ik heb Uk tijdelijk op een pelham gereden, daar reageerde hij ook wel fijn op. Dat ligt stabieler in de mond, waardoor hij ook al wat rustiger reageerde. Een ander bitje is geen blijvende oplossing natuurlijk, maar je zou best wat kunnen proberen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:45

Wat een dag gisteren, voor al die mensen die meerdere dagen aanwezig zijn..... een verschrikkelijk groot compliment want ik ben na 1 dag compleet gesloopt.
Mocht 's morgens 2 uur gordijntjes open en dicht doen, niet zulk moeilijk werk hoor maar er mochten van de FEI 2 mensen per paard mee naar binnen die op een stoeltje moesten zitten en die niet voor de reclameborden mochten staan.... en dan begint de ellende. Ze doen net of je een complete malloot bent... weet u wel wie ik ben? Eh nee, de koningin niet dus wie van jullie gaat eruit en niet voor de borden.... Maar goed volgens heer Bartels was ik een wijffie naar z'n hart (wat je daar ook voor moet kopen).
Overigens Toots van Imke is echt een geweldenaar.
Daarna dacht ik te gaan shoppen maar werd gevraagd om bij de ring te helpen omdat iemand van de organisatie dringende andere werkzaamheden had, daarna gauw eten en toen parcoursbouwen.
En dat is zo zwaar, de hindernissen in de manege lijken dan wel van bordkarton, krijg je een plantenbak in je handen gedrukt die stond zo op de grond, dat kan ik allemaal niet tillen.
Voor mijn gevoel heb ik wel erg m'n best gedaan en heb meer achter de parcoursbouwers aangelopen met allerlei spullen en heb verder alleen de balken in de aanhangers gelegd of op de staanders.
's Avonds nog weer ruim een uur bij het gordijn, was erg leuk alleen die Italiaanse/Spaanse die haar paard veel te krap voor een hindernis zette... die had ik er wel vanaf willen trekken. Die schopte haar paard zo dat die van schrik elke keer plaste. Bah....
Maar goed we waren ruim half een weer thuis na een hele leuke dag maar voor mij wel erg vermoeiend.
Bikkel zit nu met Evie in Moordrecht, die verteld de rest vanmiddag wel.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:28

Goedemorgen!!!!

Vandaag heeft Urie ff een vrije dag, vind hij vast niet erg. En ik moet nodig aan me huiswerk want helaas liggen er nog wat grote opdrachten klaar....

@Sussie85: Ik heb elke week op donderdag les met een klein clubje van 4, dus ook veel aandacht. We zijn ook elke les bezig om 1 goed ritme te krijgen, op het lagere is hij vaak drukker omdat het hem geen moeite kost maar zodra het hoger wordt gaat hij meer opletten, en loopt hij makkelijker 1 ritme. En een b parcourtje is maar 90 cm voor ons.
@tientjeh: Fijn dat iemand het probleem herkent. Vooral in het begin was niet makkelijk voor ons, ik zat hem inderdaad te veel tegen en dan krijg je een stuiter paard. Je moet inderdaad er niet aan gaan zitten plukken en trekken want dat heeft geen enkele nut. Hij is al druk genoeg in zijn hoofd, en dit wordt nog veel erger als je steeds aan hem zit. Maar ik ga eens nadenken en overleggen over een ander bit, hopelijk kan ik van iemand even wat lenen om wat uit te proberen, want is zo duur anders.

Maar ik ga aan me hw want ander komt nooit af !!! -O-

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:39

Wat een leukerd Mirthe!
Succes Mootje vandaag met je L1 debuut.
Veel plezier vandaag voor de crossers!
Druk weekendje Noor, sterkte vandaag.
Succes met je huiswerk Sanurie. Ik ga ook maar eens aan de gang, tentamens de komende 2 weken.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:52

Ohh, leuk, binnenkort krijg ik ook weer tentamens..... Succes met leren !!!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:35

Sanurie: ik snap dat jullie in de les ook heel veel oefenen op ritme. Maar wat ik bedoelde is eigenlijk echt specifiek parcourstraining. In het parcours zijn ze vaak toch een stuk fanatieker. Dus ik zou met je instructeur een aantal keer een oefenparcours gaan springen. En dan geen oefenparcours zoals een echte wedstrijd waar je dan wel twee keer rond mag springen. Maar een plek waar een oefenparcours staat en waar je met je instructeur een uur of een half uur mag gaan oefenen. Je kunt dan samen met je instructeur uitvinden wat voor jullie allebei het fijnste ritme is om in te springen terwijl je toch de controle houdt. Tijdens een gewone springles heb je meestal een of meerdere lijntjes staan en meestal gaat het dan wel goed, maar zodra je dan in een parcours komt nemen ze toch weer het tempo over. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:59

Sussie85: In de winter hebben wij op de club een 1x in de maand oefenparcour staan, met de wedstrijd hindernissen en dan mogen wij in de les daar gebruik van maken, dus dat doe ik al wel eens. En vaak rijden wij ook aan het eind van de les, een parcourtje met wel 8 hindernissen. Maar bedankt voor de tip !!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:27

Paarden zoals die van jou en die van mij, Sanurie, daar kan je mee trainen wat je wil. Maar ze worden er niet makkelijker van. Ze zijn elke keer op concours toch weer zo heet en dribbelig. Of je nu 3x in de week op concours gaat, of 1x in de maand. Tenminste, zo gaat het bij mij wel. En elk parcours is weer anders, de ene keer nog heter als de andere keer. Echt geen pijl op te trekken. Het belangrijkste is, dat je zulke paarden in hun waarde laat, anders gaan ze je staan. Als je teveel het naar je eigen hand wil zetten, zullen ze denken, doe het lekker zelf. Daar ben ik zelf ook achter gekomen. Zulke paarden gaan voor je door het vuur! zolang jij ze in hun waarde laat.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:32

Middag!
Ben weer terug uit Moordrecht en heb weer fijn getraind, ondanks dat Jer gister niks gedaan heeft.
Ben wel zo gaar als een bietje. Zo lekker douchen en dan maar aan de studie, dat moet echt gebeuren nu!!

Heb verders niet bijgelezen... :O

JA was weer een leuke, maar ook lange dag en de plantenbakken leken steeds zwaarder te worden ;) . Heb nog zo'n softshell winterrijbroek van Mountain Horse gescoor voor de helft van de prijs. Met zo'n fleecevoering. Vandaag meteen uitgeprobeerd en had het lekker warm :)

Shanoek & Corien, kon niet bij jullie blijven kijken omdat mijn schoonzusje nog op wedstrijd moest met een lesklantje van haar! Lekker gereden hoop ik?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:33

Goedemiddag!
Sanurie: ik zou er ook geen scherper bit in hangen, denk dat dit rijtechnisch opgelost kan worden.
Corien: Leuk dat Danny zijn oude eigenaresse heeft gemaild.
Mootje: Hoe is het gegaan?

Ben net terug uit Moordrecht, erg fijn gelest samen met Noor, we mochten nu een stuk meer lange lijntjes rijden dan de vorige keer dus dat was erg leuk. Er stonden ook weer een aantal nieuwe hindernissen, losse boomstammen eneen lijntje van 6 hindernissen over de hele lengte dus ook door de snipperbak, met nog een leuke kijkerige plantenbak. Michiel vertelde dat ze ook een grote wal willen gaan maken in het midden van de crossbak, zodat je er aan alle kanten om en overheen kan. Het terrein wordt echt steeds mooie uitgebreid
Er ligt nu ook grind in de greppel, wat resulteerde in een aparte wokkel-sprong van Bam de eerste keer :=.
heerlijk gereden en goed geoefend op het sluiten tussen de hindernissen, dat blijft lastig, heb wel echt genoten van de gretige en frisse Bam :D !

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:34

@ sanurie Ik heb ook nog een heethoofd staan. Is nu 17 jaar oud en die moet je in haar waarde laten. Stopte nooit maar hoe meer je probeerde te regelen hoe meer je ging stuiteren. Zij heeft ZZ bij de pony's en Z bij de paarden gelopen terwijl zij maar 1.54,5m is. Dit jaar hoop ik haar weer uit te brengen als zij weer goed is onder het zadel. Zij is 7 jaar niet onder het zadel geheeft en ik ga met haar in de BB/B beginnen. Dat gaat nog wat worden hahaha. Met zo'n dier rij ik alleen in de B om weer kilometers te maken. Stijlpunten maken mij dan niet uit. Het hete van je paard/pony heb je nodig voor het hogere werk. De kunst bij zulke dieren is om heel stil te zitten en toch een manier te vinden om controle te krijgen zonder dat het een stuiter/krabbelpartij wordt. Kwestie van lekker veel parcoursen te rijden

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:37

Bedankt dat je onze les even wat meer hebt beschreven, Evie. Ik had er "de kracht niet meer voor". ;) Bam maakte inderdaad een leuke sprong over de greppel. :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:39

Ik weet niet eens echt wat hij deed, maar het was zeer apart :+ , miijn moeder heeft r ook erg hard om gelachen op de terugweg := .

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:55

caro29 schreef:
@ sanurie Ik heb ook nog een heethoofd staan. Is nu 17 jaar oud en die moet je in haar waarde laten. Stopte nooit maar hoe meer je probeerde te regelen hoe meer je ging stuiteren. Zij heeft ZZ bij de pony's en Z bij de paarden gelopen terwijl zij maar 1.54,5m is. Dit jaar hoop ik haar weer uit te brengen als zij weer goed is onder het zadel. Zij is 7 jaar niet onder het zadel geheeft en ik ga met haar in de BB/B beginnen. Dat gaat nog wat worden hahaha. Met zo'n dier rij ik alleen in de B om weer kilometers te maken. Stijlpunten maken mij dan niet uit. Het hete van je paard/pony heb je nodig voor het hogere werk. De kunst bij zulke dieren is om heel stil te zitten en toch een manier te vinden om controle te krijgen zonder dat het een stuiter/krabbelpartij wordt. Kwestie van lekker veel parcoursen te rijden

Caro zegt precies hoe ik het bedoel. Jullie zullen samen de weg moeten vinden en dat lukt alleen door veel parcoursen te rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:59

Nou, Ik ben weer een illusie armer :+ Inrijden ging als een zonnetje, maar in de ring wist ik niet meer hoe ik moest rijden. Wel een paar mooie zevens op 't protocol, maar daar kan je de drieën niet mee ophalen := Suus (die mee was) moet er een heel verslag van schrijven voor de ORUN, dus die kan haar lol op!

Margreet, Die plantenbakken lijken mij inderdaad loodzwaar, de balken trouwens ook op die hoogte! Klinkt niet fijn voor dat paard :n
Noor & Evie, Fijn dat het zo goed ging. Ik kan geen van de nieuwe data van Michiel -O- Ik zit er trouwens heel hard aan te denken om voor mijn springlessen te switchen naar Michiel.
Caro, Kilometers maken ga ik met die van mij in de BB doen, want de B lukt mij echt nog niet zoals het hoort met dit paard!
EB, Klinkt goed al die nieuwe hindernissen. Ik ben helemaal klaar voor morgenavond. Dat zal wel weer een latertje worden :O
Tientjeh, Uk kan inderdaad ook zo lekker stuiteren :j
Sanurie, Succes met je HW vanmiddag

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:00

@tientjeh: Helemaal mee eens, ik ben tijd bang geweest met springen door een een ongeluk die ik heb gehad met hem, ben er onder gekomen en had me lever gescheurd en het ziekenhuis had niet willen weten hoe het was als ik me bodyprotector niet aan had. Maar na half jaar weer gaan springen maar ik had verkeerde instructeur. Zodra ik bang was gaf ik niks aan, dus sprong hij niet, en toen kreeg hij altijd met de zweep, gevolg hij kwam omhoog ik nog banger en later sprong hij helemaal niet meer. Toen weer gestopt en prive les gehad, half jaar lang, ene week dressuur en de ander springen. Dit ging veel beter, en zij heeft mijn vertrouwen weer opgebouwd.

Ik ga dan bijna elke week op concour, maar inderdaad elke keer is anders, soms is hij niet te houden en andere keer is hij voor zijn doen heel makkelijk terwijl dit voor andere misschien nog niet handelbaar is.

Ik heb nu les van 2 verschillende mensen, een geeft dressuur, en iemand voor het springen maar die weten heel goed er mee om te gaan en zeggen ook dat je hem in zijn waarde moet laten.

@caro29: Leuk dat je een reactie geeft, mooie resultaten heb je neergezet met die pony dan. Ik rijd elke week concour dus veel parcouren rijd ik al. Ik heb nog 2 wedstrijden in de B en dan maak ik een overstap naar de L pony's. Mijne is wel makkelijker te rijden zodra het hoger wordt want dan is hij meer bezig met de sprong. En op dat lagere denk hij echt zo van , ach sta er dat maar, simpel en dan wil hij nog wel eens te hard gaan. Ik hoop met hem ook veel te gaan bereiken. In de les spring ik nu Z pony hoogte. Maar dat doet hij met gemak. Hij heeft nog ruimte over. En als je naar zijn stamboom kijkt, kan bijna niet zijn dat hij een topper is in dressuur. Hij is namelijk echt 100 % spring gefokt, maar niet altijd zegt dat wat, maar bij hem merk je het wel heel goed.

Denk dat vele het het kwpn paard checkmate van Meredith Michaels-Beerbaum wel kennen??? Die komt van Contender en dat is de opa van Urban want urban is een Koriander(contender) X Hollywood(jasper).
Maar checkmate is ook zeer druk in het parcour, en ook in het hoofd, ik herken wel dingen die dat paard doet en hoe mijne is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:04

@ sanurie Mijn zusje heeft haar zover gereden. Met springen was ik L+15 met haar en dressuurde met haar. Dat is helemaal hilarisch want halthouden doet zij niet. Heb geregelmatig een 1 op halthouden gescoord omdat ik met mijn rug naar de jury stond maar kwam dan nog mer 2 wp per proef thuis. Ik ben expres ook gaan dressuren. Vaak worden ze ook wel wat rustiger als ze wat harder moeten werken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 15:09

Goeiemiddag!
Ik heb echt heerlijk getraind. Vorstin begon echt al heeel veel fijner dan de vorige keer. Michiel zei het ook gelijk. In draf had ik haar super onder controle, in galop was dat veel moeilijker. Heb heeeel veel voltes gereden en haar heel vaak stil gezet, maar het wierp wel zijn vruchten af! De laatste paar lijntjes bleef ze zowaar op me wachten :D
Was weer voor herhaling vatbaar :)

Jeetje, wat heb jij geholpen Margreet! Respect dat je dat allemaal volhield!
Fijn dat jullie lekker hebben gereden Evie & Noor! Bam was die nieuwe sprong wel een beetje aan het slopen zo te horen :+
Jammer dat het niet zo lekker ging Mootje

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:11

Hallo!
Alle prijswinnaars en wprijders gefeliciteerd! Kan nog verder niet bijlezen, hoop dat we volgende week weer gewoon internet hebben! :)

Concours vrijdag ging slecht. Met inrijden allemaal rotafstanden, dus op een gegeven moment maar gestopt met inspringen en zo maar het pc in. Wonder boven wonder waren we foutloos. En dat terwijl er wel 5 balken zijn aangetikt. Maar goed ik was 0 en ook nog 12e. Net de laatste passen houd hij in, waardoor we een slowmotion sprong hadden. Zou anders gister nog een rondje L, maar het moet eerst maar beter gaan! :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:32

Margriet: Jammer dat het springen nog niet helemaal lekker ging, volgende keer beter!
Shanouk: Fijn dat jij ook lekker getraind hebt :) . Die holle ton gaf inderdaad behoorlijk wat geluid toen hij er tegenaan tikte, Bam was niet echt onder de indruk van het groene plastic geloof ik :+ .