[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:58

heleenxx schreef:
[
Ik hoop dat het venavond droog is met de crosstraining...

Same here :Y)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:51

heleenxx schreef:
mo_van_dijk schreef:
Anthea, Als ik soms zie hoeveel geld mensen elke maand wegbrengen naar een masseur of osteo zou ik liever seawalkeren. Daar doet het paard het tenminste minder gedwongen!

Eerst 1x naar de osteopaat en dan een seawalker lijkt me nog beter. Als er nl nog een wervel geblokkeerd zit, loopt ie dat niet los in een seawalker. Dus eerst losmaken (1x, herhaling is normaal gesproken meestal niet nodig), en dan evt nog een seawalker om de spieren sterker te maken lijkt me optimaal.

Ja klopt, dat is inderdaad het beste! Mijn paard heeft ook onder behandeling gestaan bij een osteopaat toen ze daar stond. Nu gaat ze alleen nog af en toe in de seawalker zodat ze weer helemaal los wordt

Hopelijk is het vanavond droog tijdens de crosstraining van jullie!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:57

Ik heb zelf een scheve linkerkant (bekken - wervels - schouder) en moet ook eens in de zoveel tijd naar de osteopaat en het zwembad :+ of dat te vergelijken is... :P

Proficiat Vief!!
Erg apart zo, 32 maart en dan ook nog met regen + zon = regenboog :D
Vandaag nog ergens een sgwhorloge gezien voor €55, dus misschien kan ik daar nog wat geld aan spenderen.

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:03

Er stond in de Paardenkrant van gisteren nog een mooi stuk over 4 nichtjes van Challenge (komen uit een zus van Chals moeder, Harmonie). Ze hadden alle 4 een goede EPTM gelopen en ook werd nog een zusje van Challenge genoemd, die moet de test binnenkort ook lopen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:45

Altijd erg leuk, goede familie :D
Zo heeft Gracia een goedgekeurd broertje en een ZZ-springende prestatie zus.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:54

Goedenavond allemaal!
Het is hier een druk dagje geweest :)
Ik ben geslaagd voor een shirt voor de cross in de goede kleuren, namelijk deze:
Afbeelding
Echt van die hardloopstof, dus dat neemt fijn zweet op!

Daarna ben ik naar Vorstin geweest. De les ging heel fijn! Ze is in de hoofdhouding nu wat onrustig, maar ze loopt fijn van achteren en blijft van voren op de goede hoogte. Lilian heeft me gefilmd en ik zat gelukkig iets minder scheef dan de vorige keer. Morgen zal ik nog wel een filmpje uploaden.
Daarna ook nog naar Divoza geweest. Was ik halverwege, kwam ik erachter dat ik die kortingsbon vergeten was :7 Ben dus weer teruggereden. Gelukkig wel geslaagd: 2 nieuwe rijbroeken, een zwarte voor de cross en een lichtbruine.

Fijn dat je tentamen goed ging Evie
Jammer dat het seawalkeren niet door ging Anthea :P
Heleen en Noor veel plezier met de crosstraining!
Leuk een crosshorloge BB :D Kan je daar ook je tempo op lezen of dat niet?
Gaaf dat er een stukje over de familie van Challenge in de Paardenkrant stond PB!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:37

snoekie: mooi kleurtje blauw.! :9

Het was super gezellig vandaag met Alice. We zijn in het veluwe meer geweest. :D
Daarna naar een waterbak in het bos gereden, onderweg nog een boompje gesprongen.
En bij haar op het terrein nog lijntje van trackenertje, opsprong, tonnetjes gesprongen. paardjes waren braaf.
op 1 hagelbui na verder droog gebleven.
Ik ben klaar voor markelo, heb er zin in.!

Ben nu even aan het wachten op mijn vriend. <3 Die is onderweg vanuit brabant en dan gaan we wokken.
mijn opa en oma zijn 50 jaar getrouwd.. :9

Iedereen een heel fijn paasweekend.! ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:19

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:48

Gefeliciteerd Vief *\o/* =:) *\o/* =:) *\o/* =:) *\o/* =:) *\o/*

Balen dat het seawalken niet door ging Anthea, maar met onweer is het ook niets. Zijn trouwens supertoffe mensen daar, vooral 1 man is echt een geniale man. Die stond tijden jumping indoor Zuidlaren met de stand naast vrienden van ons, dus hebben daar ook nog wat mee geklept. Leuke humor heeft ie!
Ik weet helemaal niets van de familie van mijn beesten, heb laatst wel contact gehad met iemand die een halfzusje van Ul heeft, en die heeft net zulke kútstreken als Ul ook heeft af en toe.
Fijn dat je 2 nieuwe broeken hebt en dat je al minder scheef zit Shanouk! En een gaaf shirtje!
Gefeliciteerd met je opa en oma Mariëlle! Fijn dat je training goed ging!

Hier gaat alles zijn gangetje, mijn proefwerken zijn klaar en heb vanaf vandaag tot maandag vrij.
Yoer is klaar voor Markelo, die had ik veranderd van Kino naar Yoeri omdat Kino allemaal kale plekken heeft.

Ben mijn crosshorloge kwijt, dus heb vandaag een Whip Watch bij de Equimatch weg gehaald. Snap inmiddels hoe hij werkt en hij is (zeker met Yoeri) practischer omdat je hem met je duim kunt bedienen en dus niet een teugel los hoeft te doen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:52

Avond!
- Mooi shirtje Snoekiej! En nieuwe rijbroeken zijn altijd fijn. Mooi dat je les goed ging.
- Fijn dat je training goed ging Mariëlle!
- Kim, mooie foto's!
- PB, leuk familienieuws!

Net erg fijn getraind bij Beukers. Niet te gek, maar wel goede aanwijzingen gekregen ennnnn Jer ging in 1 keer het water in (wel met een soort oerkreet van mij ;)). Mocht als eerste, de rest moest even wachten, want hij gaat vaak spontaan plakken aan de rest als er water in zicht is. Goed gevoel dus voor Markelo :D

Nudine is weer helemaal de oude lijkt het. Nog wel temperaturen tot de veulenhengstigheid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:54

Fijn dat je training goed ging Noor! En dat Nudine weer de oude lijkt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:55

Ook al zin in Markelo? :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:56

Leuke was dat het om 3 merries uit 1 moeder ging die allemaal 3 jaar zijn :P En het genoemde zusje van Challenge is net zo oud als hij (hij heeft nog 3 broers/zussen die ook 3 zijn)

Ga zo je topic bekijken Kim

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:24

Beroemde familie dus PB! Leuk!
Ik ben een volle broer van Olivier tegen gekomen op het internet. Die loopt internationaal dressuur met een Amerikaanse Young rider.

Kim, ik ga je topic ook nog even bekijken.

Leuk shirtje Snoekiej!

Vanavond ook weer onze eerste crosstraining achter de rug, in hetzelfde groepje als Noor. Ik ben blij!!!
Olivier had er zoveel zin in, heerlijk. Dat was hij afgelopen zomer tijdens een van de trainingen volledig kwijtgeraakt. Nu zijn we er weer! *\o/*
Hij werd helemaal wild toen hij de waterbak zag,, wilde er zo heen rennen en inspringen.
De training zelf was verder op het zand in de buitenbak, erstonden leuke sprongen, een gekke smalle ronde picknicktafel van een meter hoog en meter breed, puntje, V-sprong.
Heerlijk getraind weer, ben weer helemaal blij!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:30

Sofie blijft een topper Kim!! :D

Noor: Fijn dat je training goed ging! En ook fijn dat Nudine weer de oude lijkt

Heleen: Mooi dat de training bij jou ook zo goed ging

Mistid: Gelukkig heb je een goede vervanger gevonden. Ik moet even niet vergeten een batterij voor mijne te halen, die is leeg namelijk.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:37

Noorwijdenes schreef:

Ja :)

Fijn dat ook jouw training fijn ging Heleen! Leuk dat de volle broer van Olivier int. dressuur loopt!

Ik weet trouwens toch wel wat over Meno zijn familie, mijn hoefsmid heeft zijn volle broer/zus en dat is wel een beetje een heethoofd. De fokker heeft zijn moeder ook nogsteeds te koop, maar die mag ik niet kopen van mam. Vond het wel leuk om zelf ook een NF te fokken, vooral omdat het een dan een halfbroertje/zusje van Meno is. Staat volgens mij nog wel ergens op MP, ga eens even zoeken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:51

Leuke foto's Kim :D
Mij lijkt een whipwatch niet zo handig, sinds dat sommige pony's niet met zweep te rijden zijn :p
Leuk shirtje Snoekiej
Fijn dat de training goed gind Heleen

Morgen samen met Blue naar houten voor de dressuurclinic van Kirsten Beckers. Mochten alle finalisten van de Welsh Cup heen :D. Komt Blue weer in een groep met allemaal ventjes, zal ze leuk vinden <3 .

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:53

Kijkt zo´n horloge op je zweep wel makkelijker dan Mistid?

PB, leuk dat er zoveel bekend is over de familie lijn! Uk kan ik weinig over vinden, nu zijn er zowiezo weinig nakomelingen met zijn afstamming in de sport. ( al zeg ik het zelf)

Vief, gefeliciteerd! Mooi zadel, kleurtje is ook niet helemaal mijn ding!

Heleen, fijn dat je lekker hebt getraind!

Kim, Sofie springt wel heel ruig! Lijkt me ook niet altijd even makkelijk uitzitten of wel?

Ik heb dinsdag fijn kunnen trainen bij Madeleine. Wel even opstartproblemen en kon nog niet zo fijn mijn ritme vinden. Toen we dat eenmaal te pakken hadden, heb ik heerlijk gesprongen. Ook wel dingen gedaan, waarvan ik voortijd dacht dat het niet aan mij besteed was. Heerlijk veel vertrouwen en ben benieuwd naar ons M debuut in Markelo

Noor, goed dat je Nudine zo goed in de gaten houd hoor!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:57

Fijn dat ook jij fijn hebt getraind Tientje!

Het horloge zelf (display) staat iets schuin, waardoor je het goed kan lezen als je je zweep op een normale manier vast hebt.
Ik vind het een handig ding, al dacht ik eerst ook dat het niet echt iets zou zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:45

Martine: Challenge komt ook bij een vrij bekende fokker (liefhebber) vandaan die met dit lijntje al heel veel heeft bereikt. Daarnaast lopen ook veel paarden uit dit lijntje internationaal.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 01:21

Snoekiej: Mooi shirt, en van die hardloopstof lijkt me ook heel fijn.
Marielle: Lekker gecrosst.
Noor: Fijn dat Jer zo goed ging op het water!
Mistid: Zo'n Wipwatch leek mij niet echt handig, maar ik benieuwd hoe fijn hij is in gebruik.
Tientjeh: Fijn dat Uk zo lekker aanpakte toen hij zijn ritme gevonden had.
Pb: Leuk om te zien als je paard zijn familie het zo goed doet :) .
Bam zijn vader doet het in Duitsland goed in de Grand-prix dressuur, maar die is hier in Nederland echt totaal niet bekend, dat is wel weer jammer.

Zo ik heb nu lekker 5 dagen vrij !
Maandag ga ik met mijn springinstructeur mee op wedstrijd als groom, lijkt me heel leuk om een keer mee te maken, en omdat er nog een plekje over is op de vrachtwagen, mag Bam ook mee :D .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:03

Goede morgen!

Kreeg geen mailtje meer :(

Snoek mooi shirtje :)
Tientje lekker gecrosst.
mistid apart zo'n horloge in een zweep :P
Pb wat leuk zeg allemaal dezelfde leeftijd :)
Evie dat is jammer ja, ik zou ook wel meer van jackson zijn achtergrond willen weten maar het lukt maar niet om die mensen te pakken te krijgen.
Leuk dat je gaat groomen met sander? waar moeten julie heen?

Heb gister avond mezelf nog even op gegeven voor maandag := dus me debuut is wat eerder als geplant :o

Ik ga snel werken :wave: dan lekker een weekend HOME ALONE :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:21

Noorwijdenes schreef:

ik wel :D

je kan je ook opgeven voor Maarsbergen, is vanaf 1 april. Ik zal het ook doen voor ik het vergeet ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:02

Zo wat een weertje he!
Zit lekker binnen pff dus ga maar weer verder :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:07

ik ga nu lekker naar buiten, even ploeteren in de stallen!
Zal ook even kijken hoe het met frits is, hij heeft een enorme snee in zijn hak en hij vind zichzelf erg zielig...

EDIT: gaat prima met Frits, Wiso staat de wond schoon te likken... :(:)