[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:07

goedenavond!!!!

dag rowo!!! ik miste je hier al een tijd!!!
al heb ik zelf ook moeite soms om het bij te houden...
nu ook drukke dagen, met selecties voor veilingen, boel gras gemaaid, vanmiddag foto-dag van veiling prinsjesdag etc...

zag paar mooie foto's van sim en noor, die van noor is ook wel heel mooi moment zo!

verder las ik een aantal uitslapers...
een clubkampioen...

en bretton woods mogelijk verkocht (en dat vind ik niet zo erg....) totilas heeft ook niet zo veel verbeterd qua fokkerij, veulens vallen erg tegen... en hij heeft mooi een klap geld opgebracht...

bretton woods zelfde verhaal..., ook nog klasse C op OCD, gaan de fokkers gemiddeld niet happiger op worden..., en ik ben er ook niet zo blij mee..., jaren super streng op de foto's en opeens mag een hengst met klasse C gaan dekken, slechte zaak. snel die 4,5 miljoen (volgens de geruchten...) in de zak steken en lekker de grens over laten gaan....

@ evelien: leuk filmpje, idd boel wolken ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:45

Als je zin hebt Noor zien we het topic wel eens verschijnen. ;)

Iemand hier misschien een idee wat ik What kan bijvoeren? Hij wordt mij wat te dun, ga weer over naar kuil ipv hooi. Ga ook wat zemelen geven, maar zit te denken om dat met bietenpulp te mengen. Iemand daar ervaring mee? Of met wat anders, hij wordt echt te dun. Denk dat hij vriendje mist

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:53

Sannnn schreef:
Als je zin hebt Noor zien we het topic wel eens verschijnen. ;)

Iemand hier misschien een idee wat ik What kan bijvoeren? Hij wordt mij wat te dun, ga weer over naar kuil ipv hooi. Ga ook wat zemelen geven, maar zit te denken om dat met bietenpulp te mengen. Iemand daar ervaring mee? Of met wat anders, hij wordt echt te dun. Denk dat hij vriendje mist

paardenmeel van de Dungense molen :j Ik kan een zak voor je meebrengen naar Brugge, daar worden echt alle paarden mooi vol van en ze zijn er dol op.

Noor en sim, klinkt goed!
Sannn, jammer van je gevoel, maar puntje is mooi meegenomen.
Rowo, welkom terug.
Bathmen kan ik dit jaar niet rijden helaas.
PM (pollemaster), ik had het gezien en het artikel vertaald. Te veel handelsgeest denk ik :D

Ik ben vandaag weer eens wezen springen. Ojee was echt heel fijn, in het B foutloos en de barrage en een pechbalkje + een tijdfout omdat ik een erg stomme lijn rijd, juist om af te snijden. L (1e keer) begon lekker tot ik een megaslechte afstand reed op een oxer en Ojee toch nog sprong en er dus middenin stond. Even gestapt, gerustgesteld en weer aangereden op een dikke dubbel die ze nog erg eng vond, en daar rolde dus ook nog wat. Daarna ging iedere sprong beter, en ze eindigde met een heel fijn lijntje oxer - dubbel van twee keer steil. Ik was trots op haar, ze had nog nooit zo'n dik parcours gezien en ondanks mijn gepruts bleef ze toch doorgaan. Op naar Brugge :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:03

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:21

Dat spul werkt inderdaad prima! Scene vond het ook erg lekker en kwam er goed van bij. Caap staat gevlochten en schoon in zijn stal, hopelijk houd hij zich een beetje schoon want ik moet morgen vrij vroeg weg. 8 uur op stal zijn, dat is lang geleden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:23

Jeroen, ik ben het wel met jou eens wat betreft die hengsten. Belachelijk dat zo'n hengst goedgekeurd wordt en voor dat geld zou ik er ook een mooie strik omheen doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:24

Verrek, jij krijgt nog steeds geld terug daarvan. Kwam jij ook naar Brugge?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:26

Nee, niet naar Brugge. Ik was het al helemaal vergeten haha! Komt de volgende keer wel als we elkaar tegenkomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:31

Ik weet niet eens meer hoeveel, jij wel?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:08

Wij geven 3x daags veel hooi Sannn en 1 x kuil. + ze staan hele dag in wei (waar ze dus 2x bijgevoerd worden) Voor de rest brok muesli en sommige slechte eters zemelen.
Zijn eerder ietwat dik dan te dun. Maar voeren tegen ''vriendje missen'' is bijna niet te doen.

@ Evelien laat het voortuig maar zitten. Heb al zo half besloten dit jaar helemaal geen crossen te rijden en mocht ik het volgend jaar wel willen dan koop ik wel iets tegen die tijd. Wel bedankt iig. :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:13

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:14

:wave:

@ Sann: wat balen zeg van je dressuur. Gewoon vol goede moed doortrainen en op naar de volgende keer.
Mag ik vragen wat je What voert en hoeveel? Van ruwvoer krijgen ze een 'gras'buik, van krachtvoer meer vet op de ribben. Ook iets om rekening mee te houden. En als het komt van 'vriendje missen' dan valt er weinig te voeren vrees ik. Kun je geen shet op de kop tikken?

@ Sim: jou hubbie (manlief of vriendlief?) gaat overal mee naar toe met je paardje? Dat is wel echt ideaal zeg. Fijn dat je lekker getraind hebt!

@ Jeroen: ik las ook nog steeds mee hoor, maar soms gaat het hier zo hard, das niet bij te houden. Hoe gaat het met je afstuderen?

@ Marijke: nog lekker gewerkt ??? :P

@ Evelien: leuk filmpje, veel wolkjes idd :)) Caap is wel heftig of niet in het parcours?

Ik heb vandaag een druk druk druk dagje gehad. Het voetbalkijken bij een kameraad van vriendlief heb ik niet meer gehaald. Nu zo maar douchen en op tijd naar bed. Morgen kringkampioenschappen.

En wat betreft Bretton Woods? Ik zou er een mooie grote strik om doen en dan :evaw:

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:18

@ Rowo ja lekker gewerkt, hoefte maar toch 15.00 en daarna gauw met Geert op concours :)
@ Mendy mooie prijzen hoor! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:24

rowo schreef:
@ Sim: jou hubbie (manlief of vriendlief?) gaat overal mee naar toe met je paardje? Dat is wel echt ideaal zeg. Fijn dat je lekker getraind hebt!

Ja, hij gaat altijd mee als ik ga trainen of wedstrijd heb. Behalve als ik naar het bos ga (houd ie niet bij :D ) en als ik naar springles ga, want dat is doordweeks overdag en dan moet hij werken. Maar als ie toevallig vrij is gaat ie altijd mee. Hij is mijn grootste (en enige :') ) fan. :D

Marijke, geen crossen dit jaar?!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:27

Nope Sim voor zover ik nu denk.
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 30-07-11 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:42

Lielle, ik zou het ook niet meer weten. Ik kom wel een keer gehaktballen bij je pikken op concours. ;)
MM, jammer dat je niet meer gaat crossen. Hoe is het met Zeus?
Itsme, ziet er goed uit! Gefeliciteerd.
Rowo, Caap is inderdaad erg heftig. Hij is tegenwoordig wel te regelen maar het moet allemaal wat rustiger. Met trainen is hij eigenlijk heel rustig maar op concours wordt hij helemaal gek incl. slaan en bokken. Heb er al aan zitten denken om een rood strikje om te doen, hij slaat niet gericht naar iets of iemand maar het is wel l ullig als er net iemand achter je rijdt.
Succes morgen!
Marijke, :(:) ontzettend balen als ze wat hebben!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:04

Zijn been is dun soms iets warm, maar hij heeft gisternacht onwijze mok gekregen. Zo ineens. Savonds niets te zien en smorgens behoorlijke mok. Direct gesmeert met hele fijn mok creme en het is ook al een stuk minder. Maar koelen kan nu dus niet. Heb zo'n '' diepvries peesbeschermer'' gekocht die ik er om heen doe nu. En ik stap hem over het harde onder het zadel. Als ik nu iets langer de tijd neem hoop ik dat hij er beter uit komt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:08

Ik Pb je even Lielle. :) Mooi dat je cc goed ging!
Succes morgen Evelien! Longeer je hem ook altijd?
Rowo, ik voor What nu 2 kilo prestatiebrok en ong. 1 kilo sport muesli van PAVO per dag. Daarbij nog 3 tot 4 plakken hooi per dag. Maar hij eet hooi haast niet op, hij is tot nu toe ook altijd kuil gewend. Zijn van hooi op kuil over gegaan omdat Vero er niet meer was, kuil voor 1 paard red je haast niet. Kan dat dus ook niet echt verhogen.. Hebben jullie apart kringkampioenschappen? Bij ons is dat altijd de beste van de 3 selecties. Succes iig! Shet willen mijn ouders niet, dat is beetje het probleem.
Ah Marijke. Je krijgt ook wel alles tegelijk zeg! :(:)

Ik heb net Wieringerwerf afgemeld, vind dat toch wat veel gelijk na Brugge en heb die dag ook vrijgezellenfeest. Ga dan denk ik maar naar Heideconcours eind augustus. :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:48

Sim & Noor: Wat een mooie foto's!! (ik wil ook, ik wil ook :+) Moest wel even goed kijken op mijn telefoon, Sim leek toch bijna dezelfde kleur als Jer te hebben.. Wat is die een stuk lichter geworden zeg!
Sannn: Wat vervelend dat je je knieholtes zo kapot rijdt!
Mootje: Leuke avond gehad?
Lielle: Fijn dat je zo lekker gesprongen hebt!

Morgen!

Ik wordt zo weer door mijn vriendinnetje opgehaald voor dag 2 groomen. Gister haar wel goed kunnen helpen met losrijden en voor het eerst een proef voorgelezen. Kan dus nooit meer zeggen dat ik niet kan voorlezen :') Daarna nog even gauw Woll gelongeerd en toen samen met Joost naar een (paardenmensen/sgw) bbq geweest bij Tari k. Was leuk :)) Wel een beetje laat thuis, dus maar 3 truien aangetrokken zodat ik straks niet helemaal verkleum op cc. Vanavond nog uiteten met schoonfamilie in de buurt van Amsterdam, dus weer een lekker weekend zo :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:39

Morning!

Sim heeft coupe soleil, Vief :D Je bent weer lekker aan het reizen!!
Sim, hubbie en jij zijn een geoliede machine hoor :j :D
Sannn, jammer dat je WW hebt afgemeld -O- Maar wel begrijpelijk.

Van die OCD 3 van Bretton Woods wist ik niet. Dan sluit ik mee: grote strik erom en weg ermee ;)

Ik ga zo even met het wedstrijdsecretariaat van WW aan de slag, dan de paardjes doen en vanmiddag komt mijn schoonzusje. Even bij Nudine kijken en lekker eten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:15

Pm is naar haar witte pont geweest! Was hij blij je te zien?
Ik vind Bretton woods ook absoluut niks. Van die ocd wist ik. Wat dat betreft ga ik met beide verkopen met Jeroen mee :j
Sannn heeft ww afgemeld!
Marijke, balen dat Zeus nu ook mok heeft :(:)
Noor, het wijdmuilen topic :D Succes met ww.
Sim, wat een super foto <3

Ik kom net mijn bed uit :o

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:20

Sann, wat wij uk weleens gevoerd hebben om wat voller te worden is 'gebroken maïs'.

Wat betreft de goedkeuring met ocd betreft, dat is inderdaad belachelijk!
Maar ik bedoelde het meer sportief gezien, er werd over Bretton gesproken als 'de nieuwe totilas', wat ik dan weer erg overtrokken vond.
Maar het gaat erom dat dit waarschijnlijk sportief gezien weer een aderlating is voor Nederland..
Ik zie het namelijk niet zo één twee drie gebeuren dat Nederland een paard als valegro of uthopia koopt. Bijvoorbeeld.

En om in sgw termen te blijven; Rovano Rex is ook verkocht =(

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:23

Jaa, moef vond het erg leuk me weer te zien :) die rolstoel vond hij wel wat vreemd :p

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:42

Goede middag!

Gister op de regio geweest, paard lief deed super zijn best (zeker na zijn schouderbl.)
Eerste parcour 2 balken en een stop (op de sloot hebben wij ook nooooit in een parcour liggen dus eigenlijk was het een schijtstop) en 1 voor tijd :+ 13 dus.
2de parcour liep hij met los rijden echt lekker, en had helaas 24 puntjes van de 36.
Dus wel tevreden hoe hij liep, dus nu op naar nokere en dan kijken of er nog wat te springen is in de buurt!

Heb me keurig gedragen gister lag al om 3.24 in bed ;)

Nu lekker naar het strand met danny!

Voor de rest niet echt bij gelezen, sorry :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:20

@ Corienn veel plezier op het strand. Ik word altijd jaloers als ik berichten lees over strandritten. Jammer van de sloot. Hier kom je hem wel eens tegen.
@ Pollemaster Rij jij Moviestar nog of rijdt er nu iemand anders op. Vond dat altijd een hele gave pony.

Heb vanmorgen een molenwiel in de bak geplaatst. Wijder dan 3m kon hij niet want ik heb springbalken van 2.70,m. Daarnaast nog 2 blauwe tonnen naast elkaar gezet en een hek opgehangen. Merrie snapt nu een molenwiek al wordt zij er wel heel druk van. Smalletje van tonnen snappen we nu ook. Daarna Gio even vastgezet en die vind dat dus niks. Hij wordt met de dag brutaler. Nog 1,5 maand en dan gaat hij naar de opfok.