[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:36

Ik was ook wakker geworden, terwijl ik vaak wel diep slaap. Ben daarna wel weer in slaap gevallen, en vanmorgen kon ik er slecht uitkomen... Ben best wel moe eigenlijk, had eigenlijk in het weekend ook te weinig slaap gehad. Vanavond ook nog een vergadering op de manege, eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan :o

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:42

SIMMIE ; gaaf jasje zeg... :P waar heb je die besteld dan ??

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:08

Heb het een beetje gehad met artikels zoeken :D
Al 30 gedaan, nog 10 te gaan. 8)7

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:23

Mooi jasje Simmie!
Jammer Snoekiej! Ik vind wel dat je er goed mee omgaat.

Iedereen succes met leren, etc!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:11

Ik heb net even beide paarden gereden. Deed wel zeer, maar toch maar even doorgegaan. Heb ze niet super lang gereden :).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:15

Iemand hier die er nog een paard bij wil hebben :Y)?
Ik ben de mijne ff helemaal zat. Ik weet niet of ik ooit normaal met haar een buitenrit kan maken, laat staan een cross rijden. Ik ben nu al 1,5 maand buiten aan het rijden, en ik zie nog geen verbetering. Af en toe gaat het goed, maar meestal staakt ze. Altijd op hetzelfde paadje. Ben vandaag weer 1 uur bezig geweest met naar het einde van het paadje komen. Toen ze begon te ze*ken ben ik afgestapt, en wilde ik naar het einde van het paadje lopen, en daarna weer terugrijden en naar het einde van het paadje rijden. Toen begon ze aan de hand ook ineens te ze*ken dat ze niet verder wilde -:(-
Ben boos geworden, heb lief gedaan, heb haar gewoon genegeerd tot ze naar me toe kwam, niets hielp. Op een manier (vraag me niet hoe!) ben ik op het einde van het paadje gekomen, met een paard dat over de rooie was. Stilstaan wilde ze niet meer, en achteruit draaide ze steeds weer naar de sloten toe. Ben een stukje terug gereden en wilde toen weer omkeren. Begon het weer! Uit eindelijk heb ik haar zo'n 20x omgedraaid op deze manier: Teruglopen, schouderbinnenwaarts links, keertwending om de achterhand naar links en been. Dan deed ze het wel, maar waarschijnlijk heeft ze morgen al weer iets gevonden om er onderuit te komen. En ik kan moeilijk in de cross haar even omdraaien, een stukje schouderbinnenwaarts gaan rijden, keertwendingtje en dan over de hindernis springen. Weet echt niet hoe ik Vorstin zo ver kan krijgen dat ze gewoon iets voor me wil doen.

Gaaf jasje Simmie :D Ben benieuwd naar de set!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:18

Jeetje Snoek, kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is en je met je handen in het haar zit.
Kun je er geen professionele hulp bij krijgen (en dan bedoel ik in de vorm van zoiets als het Balingehof).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:32

Ik zat zelf ook al te denken aan hulp van iemand. Ik denk iemand vanaf de zijlijn misschien beter in kan schatten waarom ze dit doet en hoe ik het kan oplossen. Morgen vraag ik even of mijn instructrice een stukje mee wil op de fiets, misschien dat die ideeën heeft. Iets als Balingehof denk ik ook nog aan, alleen weet ik niet of het in de praktijk makkelijk is. Moet je daar heen of komen zij naar jou, en hoe kan ik het gedrag laten zien als ze het niet op een soort commando doet? Ik heb trouwens voor Vrouwenpolder een ultimatum gesteld, donderdag moet ze braaf doen buiten, anders ga ik niet. Om een of andere reden vindt ze paarden zonder ruiter (dus in het land ofzo) ook eng, dus wie weet hoe ze het in Vrouwenpolder dan vindt. Ik kijk nog wel ff of ik in Oudkarspel misschien de oefencross nog kan doen, al valt dat wel heel dicht voor de merriekeuring.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:41

Dat was het eerste wat ook in mij op kwam; hulp vragen/zoeken. Misschien iemand die er proffessioneel mee werkt, of misschien dat je gewoon iemand moet hebben die haar ook echt durft door te pakken. Ik ken Vorstin niet, dus weet niet wat voor haar zou werken.
Zo gaat de lol er voor jou wel erg snel af... Ik snap dat het nu niet leuk meer is.

Gaat er wel eens iemand met de fiets mee?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:48

Lotte is 2x een stukje meegeweest op de fiets, en dan gaat ze braaf mee. Maar in haar eentje (met mij dan) wil ze niet. Hulp ga ik zoeken, want ik wordt het nu wel echt zat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:50

Okee, dat helpt dus ook niet. Jammer eigenlijk dat ze het dan niet doet, dan kon zij haar bijvoorbeeld een keer met de zweep op haar kont tikken op het moment dat het jou ff niet lukt.

Hopelijk kan iemand je helpen!! Alleen maar suf in de bak is ook niet leuk :n

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:57

bianca1980 schreef:
SIMMIE ; gaaf jasje zeg... :P waar heb je die besteld dan ??

Als je rechtermuisknop op het plaatje drukt, kan je bij eigenschappen zien waar het plaatje vandaan kom. Via dat plaatje kwam ik hier op uit http://www.allesvoorjepaard.nl/ daar staat hij bij wedstrijdkleding.

Als ik ooit nog een dressuurwedstrijd ga rijden (wat ik betwijfel door mijn leeftijd en door de nooit-zin-hebben-in-dressuur-mits-ik-4-dagen-op-het-land-heb-gestaan-zonder-je-te-zien-gedrag ;( van Amber zal dat wel ver weg zijn) wil ik dat jasje ook. Super sjiek.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:08

@ Shanouk; Vind het echt heel vervelend voor je! Je stopt er zoveel tijd in, en ze blijft kl*ten! :(:)
Vind persoonlijk ook dat je geduld genoeg hebt gehad. }>

Ben even niet zo happy. Het crossen lukt gewoon echt niet meer.
Maar het ligt puur aan mezelf maar weet niet goed hoe ik het kan oplossen. |(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:51

Shanouk, ik raad je Petra Vlasblom aan van 2moons, die heeft mij fantastisch geholpen met Wolin, zij is echt een supermens!!
Ik PB je even :) .

Pfff wat een weer.... Ze waren flink aan het donderjagen in het weiland.
Ik vond Wootje ook weer een beetje zo-zo lopen :\ . Ik denk dat ze toch een beetje gek heeft gedaan, was ook wel glibberig vandaag.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:23

SNOEKIEJ wat een dillemma zeg, ik zou idd ook eens gaan rond kijken voor een gedrags therapeut of in welke vorm dan ook

MARIJE, had al PB van simmie, ik ga denk ik morgen eens kijken voor dat Harry Horse Elegance Jasje, die blijf ik toch wel erg mooi vinden, heb ff gegoogled en gezien dat ze die in Kuinre hebben bij Piaffe, eerst even bellen of mijn maten er hangen en dan ben ik weleens benieuwd hoe die nu valt. Kuinre is voor mij niet zo ver.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:43

Goedemorgen :O

Shanouk: Vervelend dat je voor je gevoel echt niet vooruit komt. Hoop dat je snel een oplossing vindt :(:)

Mijn groepje mag zo om 9 uur een opdracht gaan presenteren. Hoef het zelf niet te doen dus mag van 9 tot 13 gaan luisteren naar presentaties :z Vanavond staat er een deadline (mss zou deathline toepasselijker zijn :=) dus vind het een beetje zonde van mijn ochtend opzich :o

Gisteravond lekker in de storm op Woll gereden. Had er woensdag voor het laatst opgezeten, maar gelukkig heeft mijn vader haar in het weekend nog 2x gereden. Ging best fijn ondanks het weer, zaten fijne stukken tussen :j

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:57

Goeiemorgen :wave:

Fijn dat Woll fijn ging Vief :)
Shanoek: vervelend dat ze blijft klooien. Ik herken het wel. Die van mij huppeld alleen wel zo de cross door := . Maar wil met een buitenrit niet van huis weg, ook niet als iemand meefietst. Als ik met de trailer naar het bos ga ergens in de buurt met een ander paard is het goed. Maf paard zegmaar :+.

Ik zal even mijn spullen pakken en dan naar de bus toe. Moet om 10.15 beginnen tot 15.45 Daarna gauw de bus naar huis weer nemen want moet om 6 uur weer werken (Ben kwart over 5 thuis :+ ).

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:35

Mogguh!

Vief; succes vandaag met je deathline :(:)
Shanouk; kan me heel goed voorstellen dat je d'r klaar mee bent, idd is hulp zoeken nog een optie. Is het iets van de laatste tijd? Kun je evt. een soort van verklaring geven?
Simmie; Mooi jasje :)

Gister mijn les ging best wel aardig. Eerst was het gevoel er niet, maar na een beetje fatsoenlijk losrijden werd het beter. Wederom weer blij met mijn springsingel, met 3 grote krassen erbij
Daarna verjaardag van mijn broer, was op zich gezellig maar toch blijf ik mensen missen Vanaaf van schoonzus verjaardag, zie ik wel beetje tegenop.. Eerst nog les van Anton, neem Zaps mee. Die liep gister trouwens weer fijn, sommige pasjes gaat ie al beetje aantreden achter

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:01

Goeiemorgen!!

@Vief: Mooi dat Wolles fijn ging ondanks de storm!! En je kan dus nog even mooi uitslapen tijdens de presentaties :P

Ik moet straks wat inleveren en ik moet alles nog printen.. houdt mijn printer er mee op :\ ...
Op school maar verder..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:51

Morgen!

Fijn dat iedereen Simmie's jasje mooi vind, want die heb ik ook al een geruime tijd :D
Snoekiej: balen zeg met Vorstin, hopelijk dat het met hulp weer goed komt.
Marloes: ik zag dat Anton bokt ook heeft gevonden?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:26

Goeiemorgen!
@Snoekiej: Balen dat je nog geen verbetering ziet met Vorstin, hopelijk gaat ze het toch snel begrijpen :(:)
@Simmie: Inderdaad een erg mooi jasje!
@Vief: Fijn dat Woll braaf was ondanks de storm.
@Malloesje: Fijn dat je les lekker ging! Ga je met Zaps ook crossen dan bij Anton?
@WL: Balen dat Wolin toch niet helemaal fijn is, hopelijk voelt ze zich snel weer fit!

Ik werd gisteren gebeld door de KNHS dat ik toch nog lekker een weekje op kamp mag :D Dus ik weer helemaal blij. Moet alleen nog even bedenken wie ik meeneem :o
Verder net alweer een college gehad en zo nog naar het werkcollege, dan vanmiddag maar weer verder met de verslagen ellende ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:32

Benthe: leuk, ga je weer op instructieweek?!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:32

J_N; nee, extra springlessen :) In de toekomst ga ik ook wel een crosstraining met um rijden, maar hij moet eerst wat verder zijn in alles. Hij is vaak nog ondeugend, springt soms mallotisch en is buiten nog niet fijn.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:33

Leuk Benthe, dat je toch nog kan :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:33

malloesje schreef:
J_N; nee, extra springlessen :) In de toekomst ga ik ook wel een crosstraining met um rijden, maar hij moet eerst wat verder zijn in alles. Hij is vaak nog ondeugend, springt soms mallotisch en is buiten nog niet fijn.

Goh.... wat lijkt ie toch verrekte op Zoë ;)

@ benthe: succes met je verslagen. Je stond dus op de wachtlijst voor de kampen? Doe je de SGW week?