[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:07

Helaas geen medailles

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:09

Ja net mis

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:11

ja erg jammer! was wel even spannend!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:51

Ach, in 2008 halen we weer alle gouden medailles weg!!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:35

Sttt.. JJ niet zo hard, straks horen ze ons nog!!

Ik was vanmiddag nog even het bos in geweest. Er is een groot weiland met een kudde shets, eentje daarvan (denk een hengstje) gaat altijd heel hard meerennen, dus ik middendraf, troemtroemtroem, zo'n klein sjeesbeest naast ons. Ik weer terug was namelijk een hele lekkere berm. Toen in galop dat beestje kon ons weer makkelijk bijhouden. Dus ik nog even echt hard, kon ie ons nog bijhouden
Arme Sam had er bijna een minderwaardigheidscomplex aan overgehouden. Verder had weer dikke paniek op stal, want Wouter was er om Julies paard te bekappen. Dus ik had Sam uit de wei gehaald, ziet en ruikt ie het autootje van Wouter met dat oventje voor de ijzers.. Ging ie toch snuiven en achteruit
Kreeg hem er echt niet langs, en heb hem toen maar in een andere stal opgezadeld.
Later ook nog steeds heel bang voor Wouter en de auto.
Na de buitenrit alles al weer opgeruimd en Sam in z'n box gezet. Was ik vergeten om z'n hoefjes na de buitenrit uit te krabbel, dus ik dook nog even gewapend met een hoevenkrabber de stal in, begon ie helemaal raar te doen
Helemaal drammen en ik kreeg gewoon z'n pootjes niet van de vloer. Ging ie steeds verder naar achteren..
Stormt ie opeens als een idioot de box uit. Stond ik daar met m'n hoevenkrabber
Maar snel erachter aan want de deur van de deel stond nog open.
Maar hij bleef gelukkig wel weer aan. Maar waarschijnlijk had ie nog visioenen van de hoefsmid ofzo
Daarna hem even buiten z'n stal vastgezet en toen tilde die braaf z'n pootjes op

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:59

Zoooo wat een verhaal.. goed dat alles goed gekomen is

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:07

Wel eens wat anders dan zo'n een regel berichtje

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:38

nou jeetje vief!! je doet ons weer verbazen
arme Sam, wordt er uitgelopen door een oliebol

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:40

haha inderdaad dat wel! Bij ons komt morgen iemand die de paarden rontgenologisch op de foto zet! 3 paarden gaan op de foto en 1 gaat voor prok

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:47

heey ben er ook weer

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:52

Anja, mooi dat je weer een beetje fijn kunt rijden. Ben benieuwd naar je methode.

Vief, heeft Sam een hoefsmidsyndroom? Of was ie gewoon pissed off omdat ie bijna verloren had van dat shetje

JJ, Beterschap!! Het is op het moment trouwens ook wel echt op-de-bank-hang-weer.

Bij ons heeft het helemaal niet geregend, heb Keessie vanmiidag nog ff lekker buiten gehad. Heeft ie ff lekker rond geknetterd en gebokt. Ik heb het idee dat ie op het moment ook lekker in zn vel zit. Hij is lekker fris en heel sensibel en soepel in het rijden.

Heb vanavond mn 3 jarige weggebracht (zoals ik al eerder schreef, had ik haar verkocht) Nu is het dus echt...
Toch wel een beetje vreemd als je de stal in komt en die box is leeg...
Ondanks dat ik eigenlijk helemaal geen klik had met dat paard, voelt het toch wel een beetje vreemd...
... word ik nu toch een beetje penny

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:04

RK, ik kan me voorstellen dat je haar hebt verkocht maar het zal toch best heel vreemd zijn. Waar is ze naartoe?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:15

Spannend Minnie. Hopen dat ze allemaal goed zijn op de foto

@ RK, Sam is echt bang voor de hoefsmid, bekappen is opzich geen probleem maar hij vind de ijzers heeeel eng. Vooral het gesis en het geluid, van de zomer hebben we hem koud beslagen en dat ging gelukkig wel goed Hij durft ook niet bij mensen die roken in de buurt te komen en als ie de hoofsmid ziet loopt ie er ook het liefst met een boogje omheen

Sterkte hoor
Heeft ze wel een fijn plekje?

@ BT, ik snapte het ook niet, hoor het is gewoon zo'n klein roodbont haarballetje...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:16

Vief: haha oops, gelukkig dat het weer goed gekomen is! Ons oude paard werd altijd helemaal panisch als de auto van de dierenarts er aan kwam rijden, als ie weer een spuit moest ofzo haha.

RK: kan het me best voorstellen, zo penny is dat nou ook weer niet

Anja: fijn dat het weer beter gaat, volhouden zo!

Erg jammer van Simon Kuipers zeg, vond dat hij toch echt wel een medaille verdiende!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:17

Lielle: ze is voor de handel verkocht.
Qua exterieur en gangen is het een doodgewoon huis-tuin -en keuken paard. (een paard waar je niet echt gelijk verliefd op wordt... ) En aangezien ik er te weinig tijd voor heb en haar karakter niet geschikt vind voor het crossen had ik eigenlijk weinig zin om er nog meer tijd en kosten aan te spenderen.
En als ze zadelmak zou zijn zou ze toch niet echt meer opbrengen, dan moet je ze eerst nog minstens een half jaar doorrijden en een paar keer op wedstrijden hebben uitgebracht. Ik had zowieso al eerder besloten haar te verkopen, maar dat is nu dus n beetje versneld.
Op een gegeven moment moet je wel eens de ratio voor de emotie laten gaan.

Gelukkig heb ik mn Keessie nog. Die is echt wel speciaaal hoor
En verder heb ik van die eigenaar van de Indoctromerrie genoeg goeie paarden te rijden. (jammer dat mn baan zoveel vrije tijd kost )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:00

vief: let maar op, de kleinste opdonders kunnen het hardst
ik heb vanavond 10 minuten op Muis gezeten, ik had Oet in de molen, maar Muis is zo hengstig als wat, dus echt niks mee te doen, had ook geen spoortje om, ze ging steeds bij de molen stil staan en pissen (ze snapt zeker niet dat Oet ook een merrie is ) en daarna ging ze keihard rennen, en bij de molen ging ze weer stilstaan, dus na 10 minuten was ik dat zat...dan maar nog een dagje vrij

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:07

Pfff, die merries ook soms Een jaar geleden kon ik niks met Madine beginnen als ze hengstig was, dat is er nu gelukkig af. Ze wil dan nog wel eens wat heftig reageren op m'n been maar verder is het gelukkig geen pismerrie meer

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:49

Ik ga even zwemmen, voor het eerst sinds heeeeele lange tijd, wel jaren Ik ben van plan na mijn examens minstens 1x in de week te gaan zwemmen, ook alvast voor m'n opleiding, daar moet ik namelijk ook een paar keer in de week gaan zwemmen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:57

Lielle, ben je vrij?

Gisteren zijn we met Ienie en Online naar het springen geweest.
Ienie op de 80 cm. Hindernis 1 tm 3 gingen fijn, maar toen werd ze erg heet en was er niet veel meer aan te houden. Resultaat 3 balken en ook nog een stop op 10b. Dat deed Bitwise expres, want hij kwam niet goed uit.
Er wordt altijd erg technisch gebouwd (altijd een dubben EN een driedubbel en helemaal vol met gebroken lijnen. En nu stonden de eerste 7 hindernissen erg kort achter mekaar waardoor je tussendoor geen tijd meer had om je paard terug te nemen.

Tweede manche ging wel heel fijn. Ze bleef mooi rustig en was foutloos. Na een paar keer oefenspringen moet ik toch echt de conclusie trekken dat ze elke keer in het 2e parcours stukken beter gaat en veel rustiger is. Ik weet nog niet goed wat ik hiermee moet doen. Op een echte wedstrijd heb je geen tweede parcours. Langer losrijden heeft ook niet zoveel zin. Als je pech hebt wordt ze daar alleen maar heter van.
Misschien is het wel het gebrek aan ervaring. Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Toen was het vliegen, want Online moest als eerste in de 90. Veel te kort losgereden, en bovendien waren er een stuk of 20 ruiters in de bak die mekaar allemaal voor de voeten reden. Dat resulteerde in 2 stops bij het losrijden. Online stopt normaal nooit!
Gelukkig ging het eerste parcours heel erg fijn. Paste allemaal mooi en hij was niet drammerig.
Tweede manche vond ik iets minder mooi, maar wel foutloos. Hij was eerste en we hebben weer een bon om de volgende keer gratis mee te mogen doen

Maar wat is dat beest gruwelijk snel! Bitwise heeft niet extra hard gereden, en anderen waren echt aan het jagen om zijn tijd nog voorbij te rijden. Dat is dus niemand gelukt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:23

ik ben niet vrij, maar ik krijg ST niet aan de praat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:25

Dat is vervelend (dat je geen vrij hebt )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:40

ik zit thuis, griep.
Ben eigenlijk wel blij, want ik loop al 3 weken te kwakkelen met verkouden zijn en heel erg weinig energie hebben. En nu heb ik koorts en griep, dus laat ik het nu maar even uitzieken. Als ik daarna maar weer lekker energie heb!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:14

@ Scum, toch weer leerzame rondjes
Sam springt de tweede keer meestal ook veel fijner, dan let ie beter op en is ie niet zo met de bak enzo bezig.
Tips?? Gewoon veel kilometers maken?? Iets anders kan ik zo niet bedenken

Om half 12 komt Emmy me ophalen en dan gaan we even bij Q'tje kijken in Kallenkote

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:12

Vief: ik heb net je profiel bekeken.. Maar wat is Sam voor een ras? Of heb ik daar weer overheen gelezen !!
En ik vind dat je een supermooi profiel hebt !

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:16

hallo!! Ik kom net van stal daar is het steenkoud!! Nou ja de Pacific heeft 1 octje. Geen grote dus gaan ze kijken of zij nog wel kan voor de prok. Maar zonder prok is ze wel goed gekeurd. En de Numero Uno is 100% goed. Nu zijn ze bezig met de Celano. En als die ook goed is dan gaan de Numero Uno en de Celano direct weg!