[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:52

Ik zat in blok D! Net naast dat verhoog waar de grooms en ruiters kunnen kijken. Kheb een 'selfie' met jos verloo.y achter mij ;).

Ik ben fan van Utamaro D Ecau.ssines en Hali.fax van de kluizebos!

Ik zou ook die volbloedhengst die jij daar toont niet gebruiken. Ik zou zowiezo geen volbloed hengst gebruiken. Wel een volbloed merrie met een warmbloed hengst, maar niet omgekeerd.

Gisteren dressuurles gehad en ze doet zo flink haar best canchemietje :+: blij blij blij :)! We hebben weer een aantal dingen waarop we kunnen werken :)

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:08

Halifax die herinner ik me nog van vorig jaar! Vos met een witte brede bles? Was er ook fan van! :j

Fijn van de dressuurles! :D

Moest Shuddy een hengst zijn, 'k zou dr niet mee willen fokken. :+

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:31

Utamaro is idd een topknol!
Ik zat normaal gisteren weer in blok c maar een kennis bood ons business seats aan echt knal vooraan int midden dus ik klaag niet ;).

Antonius: ik zoek een 100% springhengst voor mn springpaard. Al 2j geprobeerd maar wil niet opgeven. Ik moet er echt een nakomeling van hebben :) ! Ze heeft vooral galop en elasticiteit nodig. Vermogen heeft ze ook nodig maar wil vooral een makkelijk paard voor mezelf fokken dus die hoeft geen 150 te kunnen springen ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:03

Enige voorbeelden van hengsten waarvan je zegt die wel en die niet? Ik ben absoluut niet meer mee in de fokkerij (al was het vroeger ook niet zo denderend hoor) en heb geen flauw benul wat nu eigenlijk nog goede hengsten zijn.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:10

Ik heb proberen dekken al met B*alou du r*ouet (tot die plots diepvries werd), F*antomas (maar dat zou ik niet meer opnieuw doen), en V*erdi. Die laatste zou ik wel opnieuw doen. Is misschien niet 100% wat ik zoek maar alle nakomelingen die ik er van ken zou ik meteen op stal willen! Mooi type, vooruit, voorzichtig en fijn karakter!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:26

Verdi vind ik nogal zwaarmoedig tonen in de voorhand. Ken er nu toevallig een 6 jarige van en die heeft hetzelfde, niet zo mijn smaak :o

Balou vind ik wel top! Jammer dat die enkel met dv beschikbaar is.

Moet de hengst bloed toevoegen of niet? Zoniet vind ik cantario ook wel in jouw lijstje passen. Elvis ter putte vind ik ook goed springen, was nu in Mechelen even minder in de barrage maar ik heb er al verschillende goeie van gezien in het vrijspringen. Die zal wel meer bloed geven als cantario.
Carrera vdl heeft mij ook kunnen bekoren, evt jou ook?

Maar als je merrie zo moeilijk vol geraakt, mss best ook kijken voor een hengst die op het station zelf aanwezig is, zodat ze zo vers mogelijk kunnen insemineren, wie weet zelfs onverdund?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:29

Voorhand tijdens springen of qua bouw (van dat laatste ken ik immers niet veel :) )? Qua springen heb ik daar geen bang voor, m'n merrie is extreem vlug vanvoor, super voorzichtig en kan terugspringen als geen ander. De nakomelingen die ik er van ken zijn geen "top"paarden, maar fijne gebruikspaarden waar een meisje zo mee weg kan rijden en toch wel allemaal voorzichtig en flitsend vanvoor.

Balou was leuk geweest maar heb gehoord dat die nakomelingen rillerig en vooral kijkerig kunnen zijn en dat kan ik wel missen :+.

Ik dacht ook aan I*ron M*an (super bewezen moederlijn natuurlijk), maar ik heb al zoveel darco op stal binnenkort, liever iets anders bloed ;). Vandaar ook geen Elvis, ik kan niet zeggen waarom maar daar heb ik weinig mee. Cantario vind ik nog iets te weinig bewezen, ook qua nakomelingen. Kan zijn dat ik er ooit maar 1 veulen uitkrijg dus ik wil het "mislukken" al niet op de hengst kunnen steken ;). Zelfde voor Carrera, heel leuk sportpaard, wil ik meteen op stal, maar als dekhengst weet ik het niet.

Misschien doe ik ze gewoon naar JDB en mag die er Vigo op zetten en we zien wel ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:39

Vigo zat ik ook aan te denken maar wist niet of dat in jouw wensenlijstje zou passen :P

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:42

Ja dat was mijn aller aller eerste keuze dit jaar, maar DA raadde hem af omdat ze vorig jaar al zo moeilijk was... Ik zie wel - zoveel leuke hengsten!

Ik vind de merrie van Antonius precies nog moeilijk te matchen. Vooral een paard dat voor eventing kan dienen maar toch "koel" is! Dat was dan toch die merie waar je die A'do uit had? Hoe gaat het daar mee?
Onze Z*andor is trouwens een heel leuk paard geworden, is misschien ook nog een idee? Of C*andillo?

Edit: nog bij Z: C*orico! Jong, maar lijkt mij een heel leuk paard. En zijn vader staat erom bekend brave amateur paarden te geven. Heb C*orico op de hengstencompetitie gezien als 4j en die was echt al heel volwassen in dat circus!

Nog eens edit: Fl*amenco geeft ook echt brave en rustige paarden. De onze is doodbraaf, kan je echt een beginner opzetten, terwijl je dat bij zus en moeder niet moet proberen. En ken er verschillende van die echt rustig zijn. Hij is ons destijds door kenners om die reden aangeraden (mijn pa wilde vooral een hengst die voor mij een braaf paard kon fokken)!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:12

Wij hebben een Vigo gefokt, intussen verkocht, is een kleintje gebleven terwijl andere nakomelingen uit die merrie vlot over de 1m70 gingen. Past idd wel in jouw zoektocht, alleen elasticiteit vrees ik beetje voor. Ook geen simpele mond, maar geeft zeker vermogen door en galop!
Heeft die geen goeie vruchtbaarheid dat jouw da hem afraadt?

Ja. Ilona is de moeder van onze Ado, beweging heeft hij van zijn moeder dus dat zit goed, karakter wordt het een speciale denk ik. Hij kijkt heel zuur, maar heeft nog niets verkeerd gedaan. Eens je hem vasthebt kan je hem overal knuffelen, maar je moet hem voorzichtig benaderen, rustig in de stal gaan enzo... Met andere paarden veel makkelijker wel dan zijn moeder, hij stelt zich naar elk paard onderdanig op.
Exterieur vind ik moeilijk te zeggen, hij is nu 8,5 maand en enorm overbouwd momenteel :)
Volgende zomer eens een sprongetje laten nemen en zien wat dat geeft.

Ga eens kijken naar die Z hengsten die je voorstelt!
Heb in de eventing ook al enkele flamenco's gezien, braaf maar toch enkele ook met veel bloed, durf ik toch niet direct aan...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:53

Fokken blijft toch gokken dus :), onze Flamenco is echt eerder een koude! Nochtans heeft hij dat echt niet van z'n moeder want die had ook heel veel bloed, en z'n zus dus ook.

Je moet gewoon een hengst kiezen waar je je goed bij voelt, ook al is het daarom niet 100% een match. Ikzelf kijk altijd naar de nakomelingen, of ik die op stal zou willen hebben. Is tot nu toe altijd al goed uitgepakt! Enkel bij A'do eens een gokje gewaagd, daar waren toen nog geen oudere nakomeligen van bekend.

Onze A'do was als veulen trouwens ook zo, moeilijk te benaderen maar eenmaal vast wel braaf en dapper (beetje te dapper!). Enkel naar andere paarden toe wel een echte etter en pestkop, nog steeds trouwens... :+. Enkel onze Flamenco kan haar aan, die is nog hoger in rang, maar die is wel "rechtvaardig" naar de andere paarden toe. Maar die twee samen is echt het terror-team. Die moeten echt apart van de rest! Die A'do begint dan aan te vallen en dan doet die Flamenco vrolijk mee natuurlijk...

Qua exterieur is de onze nog steeds overbouwd, en ook 2 ribben te lang. Resulteert in een zwakke rug helaas. Dat is ineens ook haar grote moeilijkheid/nadeel. Voor de rest qua instelling enzo krijg ik er niets dan complimenten over. Voorzichtig, vooruit en echt haar best willen doen. Maar met dat bloed moet je wel mee om kunnen gaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:00

Welke cross was nu weer de moeilijkste als je moet kiezen tss Gavere en tielt?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:49

Hah kijk naar mij, Gavere of Tielt. Keuze is rap gemaakt! :+
De B bvb stond daar (tielt) waren sommige sprongen vré dik om B te zijn! Ma wel mooie cross!
Gavere opsprongen van de B leek makkelijker of de 80. :+ 'k Vond die wel leuk dat die langer was, zo meer door velden. Tielt is niet zo'n hele lange cross.
Als 'k moest kiezen toch wel Gavere, maar dat zit nu gewoon in mijn hoofd. :P
Het water van Tielt zag er wel leuk uit! Stevige afsprongen toch tussen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 02:29

Van zuur kijken kan blits ook iets. Maar das het liefste paard van stal! Hij zou zo op de zetel kunnen liggen evht een knuffelaar . Toen ik hem kocht als 2,5 jarige kende die helemaal niets, super schuw van alles bang,... Maar nu is hij echt een dropje, nog wel een bangeschijt maar toch wel dapper..

Il had een hele leuke acond in Mechelen. We zijn zelfs tot in de ridersbar geraakt. Heel speciaal om daar te zijn! Een foto met die knappe Braziliaan die vorig jaar de 6baren had gewonnen of toch bijna als hij zen tok niet in de lucht had gegooid en nog een afgevlagde sprong had gesprongen

Afbeelding

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:06

stoer :D!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:07

De B stond in Tielt behoorlijk moeilijk, moeilijker dan gavere. Maar tielt is wel erg korte cros. De L weet ik iet.
Maar hoe dan ook, waat je ook rijdt Antonius, voor u en uw paard is het gemakelijk :P

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:57

Cool Daaphh! En hoe was de sfeer in de ridersbar :D ?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 10:05

We zaten er toe. De fancy dress was. Super grappig. Die J.os V.anlooy vrij zat, veel ambiance.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:45

Zuur kijken kan Shuddy enorm goed, maar lief is hij ook niet altijd helaas. :+
Op verplaatsing op wedstrijd enzo altijd wel een megabrave en lieve. Maar thuis is hij een chagrijnig paard. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:45

Cool Daaphh! Ik heb enkel filmpjes gezien van de Fancy Dress, moest hilarisch geweest zijn! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:52

PrietPraat schreef:
De B stond in Tielt behoorlijk moeilijk, moeilijker dan gavere. Maar tielt is wel erg korte cros. De L weet ik iet.
Maar hoe dan ook, waat je ook rijdt Antonius, voor u en uw paard is het gemakelijk :P

Haha, Genk vond dat toch anders ;)
Nee, ik vraag het omdat tielt voor Gavere komt en ik graag B in tielt zou rijden en dan L in Gavere...

Leuk Daaphh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:16

Jah ik ben ook thuis geraakt :+ Het begint toch serieus af te koelen 's avonds, brrr :brr: Morgenvroeg les met Tibor, ik heb zo'n klein gevoel dat ik beter wat vroeger naar stal ga en die eventjes laat uitrazen voor ik opzadel.
Icaro heft gisteravond wondje getrapt op binnenkant kogel van een achterbeen, goed uitgespoeld en ontsmet. Vanmorgen nogal gehaast met eten geven en niet op gelet, daarnet stond het toch beetje dik -O- Aanraken deed geen pijn, zag er proper uit verder, niet bijzonder warm (eerder heel klein beetje lauwe) maar zijn andere achterbeen had ook precies beetje vocht zitten dus ik hoop dat het stalbenen zijn en niks ernstigs. Dus voor de zekerheid morgen meneer toch op de blubberpaddock zetten en dan achteraf extra goed afspoelen weer.

Zondag les van Noor Tanger in Astene, zie het goed zitten! Weer even andere kijk op ons rijden, ideaal.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:20

Tielt is soms toch wel L-waardig voor sommige sprongen van de B. Bij de verkenning leken sommige sprongen van de L zelfs gemakkelijker. :P

Hier eentje van de B in Tielt.
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:25

Ok, dan komt mijn planning goed uit, B in tielt die vrij zwaar staat en dan week erna L Gavere die dan niet overdreven is wellicht (?)

Wil eigenlijk stiekem toch graag terug M starten in Tongeren, we hebben daar al 2x M gereden en foutloos, dus die cross ligt ons wel, denk dat ik daar met vrij veel vertrouwen kan rijden.

Hoe is het nog met de haf Hanne? Nog steeds fun?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:00

Ik denk dat dit zo een goed plan is Antonius :j!

Canch gisteren ook dikke koot vanachter... En ze heeft nooit een dikbeen :7. Ze liep niet mank en ik kon overal aan duwen. Na het rijden was het ook al veel minder. Er zat er klein wondje ook aan de binnenkant en aan de achterkant van de koot zat er lijk een streepje dik, geen idee wat het is. Ik hoop dat gewoon dat is... maar ze krijgt normaal geen dikke benen van wondjes... Haar drinkbak lag wel temidden de stal, dus ze had wat uigespookt. Nog eventjes afwachten...