[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:17

dat zeker weten, en mooie reclame voor onze fokkerij/paarden, al boel leuke reacties op gehad!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:19

Een zeer geslaagde avond dus voor jullie :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 16:23

Goeiemiddag!
Ik ben weer thuis van een dagje stal. Vanochtend gewerkt, en daarna Vorstin + paard van stalgenootje gereden. Vorstin ging weer heel fijn :) Heb haar maar een half uurtje gereden, want morgen hebben we crosstraining!
Heb het voedingsadvies van Marstall binnen trouwens. Ze adviseren om te gaan bouwen naar 2,5 Cornmuesli:
- havervrij,
- laag eiwitgehalte
- knapperig en uiterst smakelijk
- rijk aan essentiële Ω-3-vetzuren en lecithine
- power-muesli uit olie, maïs- en gerstvlokken
- extra veel vitamine E
- voor kracht en uithoudingsvermogen!
- 80% ontsloten graan (0/40/40)
- RE 9,4%, RC 6,0%, EWpa 1,02
http://marstall.nl/Katalog%202010/Cornmuesli.pdf

MM, dat jasje hebben Noor en ik ook! Alleen dan in zwart/antraciet ofzo
Heel veel plezier op JA Noor! En tot morgen :D
Lekker dat Beau op stal staat Mirthe!
Haha, vals alarm dus Tientjeh :P
Welkom terug Sannn!
Ik ga zo ook met een filmpie op de bank Sim!
Klinkt gaaf Weule, ben benieuwd naar beeldmateriaal

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:24

Goedemiddag!
Noor is druk op JA.
Beau staat veilig op stal en mistid heeft weer een excuus om te winkelen :=
Sanurie vlecht voor het springen. Dat doe ik echt niet, maar in sommige regio's wordt het wel gedaan. Hier niet :n
Tientjeh is nogsteeds zwanger! Wel heb ik Billy al een tijdje niet gezien. Hopelijk gaat het goed met haar!

Ik heb het voorjaar in huis gehaald: Hyacinten, tulpen en een orchidee. Daarna nog even de stoep voorjaarsklaar gemaakt (algen weggepoetst). De buren aan de ene kant hebben net een kindje, de andere kant krijgen in juni een kindje... Zucht, Ik wil een vriend ^)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:26

Snoek klinkt goed..
Mo..:(:) voor jou ;)

Ik ga ook zo richting amsterdam!!
Mischien zie ik NOOR nog :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:42

@ mootje ik vlecht ook wel eens voor het springen. Ik heb het idee dat mijn paard dan wat meer zijn best doen en ik heb de manen meestal wat langer. Kan niet zo goed vlechten met korte manen.

Heb vandaag met de drachtige moeke een stukje gewandeld en aan de hand laten grazen. Ze wordt lekker rond. De 2 schimmels heb ik met alleen een hoofdstel om aan de longe laten lopen. De merrie ging uit haar dak en de ruin liep alleen te klieren. Die is het longeren erg zat. 2-2 heb ik helaas nog maar 1 plek voor de fysio. Sta reserve met nr 2. Nu is de vraag wie gaat er iig mee.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:56

Mo is broeds. :D
Soms vlecht ik wel voor het springen en soms niet. Ben er de laatste tijd wat makkelijker in. Voorheen vlocht ik altijd.
Caro, kan me voorstellen dat ze het longeren wel beu is. Maar ja, soms is het niet anders.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:17

Zo ik ben terug van wedstrijd !!! Ik vlecht ook niet altijd, maar meestal wel als ik 2 parcourtjes moet starten. Vind het toch wat netter staan, bij ons is heel verschillend, de ene is altijd ingevlochten en de ander nooit.
Vanochtend al weer vroeg richting Dronten. Parcour gelopen en toen paar combinaties gekeken.
Daarna gaan opzadelen en inspringen, hij was fijn en niet super heet gelukkig. Parcour ging lekker maar super lage stijl namelijk 43, overigens was er zeer laag gejureerd en zaten de meesten rond de 43 stijlpunten. Dus geen prijs dit keer maar wel weer 2 winstpunten erbij. Op de trailer gezet en het 2e parcour verkent. Dit was een 2/fase parcour met wat lastige lijnen, er werd ook op stijl beoordeeld en telde ook voor punten registratie. Paar combinaties gekeken en weer van de trailer gehaald en weer inrijden. Hij was wat slomer maar in het parcour juist niet. Hier liep hij soms wat weg en klopte afstanden niet helemaal, waardoor ook wat slechte sprongen, toch verder liep hij wel fijn vooral soms op wat moeilijkere lijnen. Resultaat 41 stijlpunten, wel terecht omdat hij minder goed ging dan het 1e parcour maar toch vind ik het erg laag. Maar volgende keer weer beter.

@Mirthe: Foto's !!!!!
@Bianca: Leuk dat je daar ook gaat starten, alvast succes en heb je meer mazzel met de jury !!!

Nog ff lekker zitten en dan al weer naar stal.

Filmpje van vandaag, 1e parcour:

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:20

Mootje schreef:
Goedemiddag!
Noor is druk op JA.
Beau staat veilig op stal en mistid heeft weer een excuus om te winkelen :=
Sanurie vlecht voor het springen. Dat doe ik echt niet, maar in sommige regio's wordt het wel gedaan. Hier niet :n
Tientjeh is nogsteeds zwanger! Wel heb ik Billy al een tijdje niet gezien. Hopelijk gaat het goed met haar!

Ik heb het voorjaar in huis gehaald: Hyacinten, tulpen en een orchidee. Daarna nog even de stoep voorjaarsklaar gemaakt (algen weggepoetst). De buren aan de ene kant hebben net een kindje, de andere kant krijgen in juni een kindje... Zucht, Ik wil een vriend ^)

Hey ik ben er nog wel hoor ;)
Alleen de laatste tijd erg weinig op Bokt geweest. Druk met andere dingen. Maar het gaat eigenlijk heel erg goed met me!!
Druk met huis dat te koop komt en waar maandag al mensen voor komen... Ook druk met verkoop van de paarden. Dus daardoor weinig op bokt geweest. Mo als je een vriend wil moet je toch echt van die bank af komen ;) (er lopen genoeg leuke mannen rond! maar je moet ze wel vinden)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:21

Hee Dorien, goed om even weer wat van je te horen! Ben je al wat paarden kwijt dan? Kan je er nog wat houden of moet alles weg?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:26

Jantine,ik heb er nu 5 waar en drie iig van weg moeten. Ik wil mijn vierjarige en tweejarige voorlopig houden. De zwarte kan ik voorlopig nog wel blijven rijden.

Ik zit er trouwens serieus over te denken om een maand naar Nieuw Zeeland te gaan. Een vriend zit in Australie en dan kunnen we mooi NZ bekijken. Vriendin wil misschien ook mee maar we zoeken eigenlijk nog een vierde persoon. Is iig een leuk vooruitzicht :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:30

Billy, Je hebt helemaal gelijk :D
:oo Maandag al mensen voor het huis? Nieuw zeeland klinkt inderdaad als een mooi vooruitzicht!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:35

Dorien, groot gelijk dat je er even lekker tussenuit wil! Zou het ook zeker doen, als ik jou was!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:04

Dat is denk ik best wel een goed idee Dorien. Gewoon even zon en letterlijk een heel andere wereld om je heen.
Gelukkig dat het goed met je gaat.

Net alle paardjes gesprongen en Challenge voor het eerst wat hoger dan 40cm. Hij deed het echt heel leuk en lijkt vlug op de sprong.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:15

Afbeelding
Afbeelding :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:18

Goed om te horen dat het zo goed met je gaat Dorien! NZ is idd een goed idee!
Mooie foto van Chall, Lau! Bukt mooi, maar toch goed de neus er uit! En de foto van de andere sportpony is natuurlijk ook supergaaf!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:23

volgens mij zag ik Noor net de baan sluiten achter de billen van Parcival...... :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:33

Mijn Badminton Shetlander :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:44

Leuke foto's lau !!!! Kan die shet ook springen, wij hebben een mini lopen en die kan 70 cm springen :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:03

Mooie foto's Laura! Chall doet het erg goed zo te zien. En een coole shet :D
Billy: Wauw, klinkt echt gaaf van Nw Zeeland!

Net mijn paardje gereden, die liep echt super.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:05

Die shet is nu nog een cm of 55 (blauwe blok erachter is 65cm), moet nog een jaar worden :D maar soms springt hij wel ja.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:09

Geweldig die foto met die shet Laura! :D
Klinkt goed Billy van Nieuw Zeeland. Sterkte verder. :(:)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:14

Jouw shets zijn echt tof Lau :D Chall doet het goed! Leuk topic ook op spr itp :D
Billy, Nieuw Zeeland lijkt me echt een gaaf land. Zou het zeker doen, even ertussen uit. Wat krijg je al snel kijkers voor je huis!

Afbeelding
:D

http://mistid.hyves.nl/album/60266672/B ... /zeJ_hJnp/ hier staan nog een paar foto's + een filmpje :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:23

hihi die shet is echt grappig :D
Chal doet het zo te zien goed!
Sanurie, ik vind dat je in het parcours te weinig controle hebt om echt hoge stijlpunten te scoren. Ik ben het dus ook wel met de jury eens met je (wat lagere) stijlpunten. Vlechten vind ik trouwens ook netter maar ik vind het meestal de moeite niet waard ;)
Dorien goed hoen dat het goed met je gaat! Nieuw zeeland moet je doen! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:29

Ilse heeft de Vos net voor mij gevlochten :P ik heb zijn staart uitgeplozen en er een vlecht ingemaakt en z'n poten gewassen. Op de grotere concoursen vlecht ik nu wel heb ik besloten. Vorige week dus gevlochten en voor morgen. Ze hebben ook te lange manen maar heb geen zin ze korter te maken dus dan lijken vlechten ook beter :+