Moet even de schrik van me afschrijven, mijn merrie heeft vandaag weer iemand verwond met scheren. Nadat het 3 jaar goed was gegaan is nu ook slachtoffer 3 gevallen. Gelukkig alleen hechtingen in de kin, maar toch. Probleem is dat tranquigel niet helpt, daar knalt ze echt heel link doorheen en gaat ze van slaan en ik dat ook niet bij een drachtige merrie wil gebruiken. Ze stond heel rustig, praam om zodat ik der hals kon scheren. Ik heb al de meest stille machine en rechterkant niets aan de hand. Linkerkant staat ze heel rustig en vanuit het niets ontploft ze. Ik kan alles bij der scheren, maar vanaf de schoft naar voor is een probleem. Ze stat nu ook met een ongeschoren hals in de paddock en de kans is groot dat dat zo blijft. Mijn hulpje wil het wel morgen weer proberen, maar weet niet of ik er nog aan begin.
Kl*te is dat Roos! Mythy is ook altijd levensgevaarlijk! Ik doe hem echt niet zonder dat hij op de kliniek in de opvoelboc is platgespoten! En dan alleen het hoognodige er af, dus hoofd en benen probeer ik niet eens! Drachtige merries zijn vaak ook anders ik het er ooit eentje gehad die altijd super braaf was maar het vreselijk vond om op haar buik geschoren te worden toen ze drachtig was!
Hopelijk vallen de verwondingen mee! Tip die wij kregen van Lucinda, ga altijd scheren met een cap of ander beschermend hoofddeksel op!
Jeetje Roos wat klote! Ik ken het helaas, want Pino was verdoofd ook niet te scheren Die ontplofte ook uit het niets en sloeg dan echt gericht op het apparaat + persoon. Zelfde probleem als bij de jouwe: vanaf de schoft naar voren. Die moest ik in 4 dagen scheren en onverdoofd.
Sim
Geplaatst: 07-10-10 16:19
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die het zich wel voor kan stellen dat iemand een eind maakt aan zijn/haar leven. Ik heb het zelf van heel, heel dichtbij meegemaakt en gezien wat de situaties/omstandigheden met die persoon heeft gedaan. Ja, er kunnen dingen zijn die de mens "gek" maakt. Kijk maar eens naar de (serie)moordenaars/dierenmishandelaars die er rondlopen. Het is schering en inslag dat mensen/bedrijven overvallen worden, neergeslagen/stoken voor een tientje.... Een "normaal" mens haalt zoiets niet in zijn/haar hoofd.
Eef_Bam
Geplaatst: 07-10-10 16:20
Wat naar zeg Roos! Hopelijk valt de pijn bij het slachtoffer mee? Jullie hebben wel lastige paarden allemaal, ben "the odd one out" met mijn grote vriendelijke reus geloof ik , Bam is helemaal niet lastig met scheren, een praam voor het scheren van het hoofd is voldoende.
Ik heb geen idee wat Zetje en Avi er van vinden. Avi vind de tondeuse bij het hoofd al eng, voetjes kan k zo scheren, dus dat zal wel geen succes zijn. Zetje vind tot nu toe alles best. Maar k hoop niet te hoeven scheren
Ohjeeh ik begin met toch in 1 keer ziek te worden. Zit plotseling te rillen als een rietje. Komt echt niet goed uit. Heb vanavond een vergadering waar ik bij moet zijn.
Ik scheer alleen Trakkie en die is (op de hals en voorbenen na) heel simpel te doen. Wel balen als het gewoon niet lukt op een veilige manier.
Hier net weer op Challenge gezeten. Dit keer maar 5 min als een bezetene rondgegaloppeerd in plaats van de 15 van gisteren Hij was alleen wel heel rillerig met opstappen en sprong ook gigantisch weg toen ik ent zat. Toen ik eraf kwam zag ik waarom, gigantische schuurplekken van de singel. Dus goed ingevet en hopelijk overmorgen over. Wil toch het liefst de eerste week iedere dag gaan zitten.
Ben benieuwd Mootje! Wel goed dat je het gehad hebt iig! Dat is schrikken Roos! Evie, fijn dat Ban zo lekker liep! Lekker dat Challenge zo braaf was PB! Wel vervelend dat hij een schuurplek heeft!
Vorstin was de vorige keer best braaf met scheren, alleen op het laatst werd ze wel wat kriegel met de benen. Die doe ik dit jaar dus zelf al van tevoren.
Net als Simmie kan ik het me ook heel erg goed voorstellen. Ik ben zelf depressief geweest een aantal jaar geleden, ben daar ook voor behandeld, maar dat is echt niet niks. Je voelt je zo gigantisch klo.te, je ziet soms echt geen andere weg meer.
heleenxx
Geplaatst: 07-10-10 18:27
Wat vervelend Roos. Ik zou het ook niet weten verder. Wij hebben er ook zo een gehad, een volle spuit sedalin erin en dan een praam erop bij het scheren van de hals. Dan was het te doen.
Ik moet het filmpje van Challenge nog even bekijken., Ik ben benieuwd.
Wat een drama inderdaad van Anthonie. Spookte vandaag ook al door mijn hoofd, wat vreselijk voor zijn vrouw en kinderen.
Verschillende mensen vroegen waarom mijn clinic niet beviel. Ik voelde me eerlijk gezegd niet helemaal serieus genomen door de instructeur (naam daarvan via pb). Ik vertelde hem dat ik ZZ-L start, maar nu nog in de cross-modus zat, daarnaast sprong, endurance, trec... Veel instructeurs vinden dat juist heel leuk, maar deze niet. Zo voelde dat tenminste, hij zei het niet hoor. In draf kreeg ik nog wel wat goede tips, maar in galop was Olivier ook wel wat stout, voor zichzelf beginnen en zo. Ik kreeg geen goede hulp om dat op te lossen, en op het moment dat Olivier het meest in de staak ging en zelfs achteruit ging rennen, moest ik hem maar uitdraven omdat de volgende aan de beurt was Ik heb hem toen maar lekker voorwaarts gegaloppeerd met zijn neus naar de grond, dat leek me beter. Weer een verbaasde blik. Nee, deze instructeur paste me niet zo.
Sannnn
Geplaatst: 07-10-10 18:39
Avond
Wat schrikken Roos. Sterkte voor het slachtoffer. Ik heb wel geluk met Vero wat dat betreft. Alleen d’r oren scheren vindt ze niet leuk en lukt me niet alleen, met hulp of met praam lukt dat me wel. Ik zou eens ander voer proberen Billy voor je hond. Onze hond had dit ook vaak, toen hebben we anti allergie eten gekocht. En daarna spuugde die stukken minder. Nu alleen nog als die als onze mini shet hele middag braaf naast Vero staat te grazen. Hij is nog in de ontkenningsfase voor het hond zijn betreft.
Hoorde het ook al van Antonie Kamerling. Ik heb het helaas van heel dichtbij meegemaakt en kan me sindsdien helaas goed voorstellen dat mensen dat doen. Het is zo simpel om te zeggen dat je zoiets niet zal doen, maar als je eenmaal depressief bent is het zoo moeilijk om uit dat dal te komen dat je soms maar 1 uitweg ziet.. En dan denk je niet aan je kinderen/ vrouw of andere naasten. Dan denk je maar aan 1 ding.. Dat je het zelf niet meer aan kan.
Jammer Heleen dat je dat zo voelde bij die instructeur.
Net weer op Vero gezeten. Ze liep wel goed totdat mevrouw het even goed op bokken/ steigeren zette. Idioot.. Bleef gelukkig wel zitten. Daarna liep ze niet 100% rat, maar ook niet kreupel te noemen. Dus morgen maar weer kijken.. Zo nog even naar club toe. Is springwedstrijd aan de gang, wel leuk om te kijken ookal start ik nu zelf niet. Misschien ook nog naar Diepenheim om te kijken dit weekend, even slachtoffer zoeken. Anders ga ik shoppen, dat is ook leuk!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 07-10-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Heb jackson helemaal kaal, morgen even de messen halen zaterdag morgen verder met de laaste dingetjes!
Ga nu even snel met een vriendinetje de stad in
Sim
Geplaatst: 07-10-10 19:05
Sannnn schreef:
Misschien ook nog naar Diepenheim om te kijken dit weekend, even slachtoffer zoeken. Anders ga ik shoppen, dat is ook leuk!
Ga je gezellig met mij mee? Moet je wel vanaf mijn stal om kwart voor 7 vertrekken....
caro29
Geplaatst: 07-10-10 19:27
Alleen de laatste 2 blz gelezen.
@ Billy wij hebben een Deense dog en moeten die op hoogte laten eten. Misschien ook een idee voor Toby @ Gr Roos jeetje wat vervelend dat zij niet makkelijk te scheren is. Mijn merrie is behoorlijk rillerig en die krijgt een hele spuit sedalin + een praam op. Dan nog geen benen en hoofd. @ Heleen jammer dat de clinic/instructeur niet beviel. @ pb Fijn dat challence goed gaat. Hopelijk wordt hij makkelijker met opstappen.
Gisteren de ruin voor het eerst meegehad naar les. Heb nu 3 blaren op mijn rechterhand en 1 grote links. En ja ik rij met handschoenen normaal tape ik mijn vingers in met sporttape bij les/wedstrijd maar dat kon ik niet vinden. Op zich ging het best goed. De kinderen waren veel aan het gillen, rondracen op de fiets en skelter en springen op de trampoline. Paard had geen droog haartje meer op zijn lijf . Maar geen gebok alleen veel gestuiter en pullen. Puur door dat hij zoveel afgeleid was maar op mij moest letten. Qua springen ging hij wel heel goed . Zaterdag mag ik mijn nieuwe bolide ophalen
Heb net Boulevard gekeken over Antonie. Erg heftig
Mootje
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-10 19:53
Roos, Dat was schrikken zeg. Hopelijk heeft het slachtoffer er niet te veel hinder van! Sussie, Balen dat je je ineens zo rillerig voelt. Hopelijk word je niet ziek. Sann, Gelukkig ben je blijven zitten PB, Balen van Chall zijn singelplekken. Caro, Fijn dat je paard niet ging bokken! Gekke kinderen Heleen, Jammer dat het niet zo leuk was. Ik had dat trouwens niet achter hem gezocht! Billy, Ik kan je niet helpen met honden!
Paard heeft gewandeld, gespeeld in de paddock en we hebben toen nog even relaxed gereden!
rowo
Geplaatst: 07-10-10 21:29
@ caro: wat stoer dat je je nieuwe autootje zaterdag al kan ophalen! Wel foto's showen he!!
@ mootje: lekker avondje gehad dus! Lekker hoor!
@ sann: wel balen dat Vero nog steeds niet helemaal rad was En shoppen is nooit verkeerd
Ik heb ze hier thuis ook alleen gelongeerd. Dan ben ik ook een keer op tijd klaar s avonds. Nu kw voor 8 ipv kw over 9...
Margriet_
Geplaatst: 07-10-10 22:41
Van Antonie Kamerling was idd schrikken zeg! Je kunt er idd niet oordelen waarom zo iemand nou zelfmoord pleegt. Is heel moeilijk om te bevatten eigenlijk. Ik denk dat iemand die zelfmoord pleegt ook niet echt door heeft hoeveel mensen er voor hem/haar zijn en om degene geven. Billy wat een leuke hond! Heb je zijn eetbak op de grond staan? Kan ook wel zo zijn dat hij moeite heeft met omhoog slikken. Maar dan moet het vrij vlot nadat hij gegeten heeft er weer uit komen. Wat voor voer krijgt hij? EDIT: Lees al dat Marjan dat ook al zei. Een verhoogde bak is eigenlijk ook een grote kans op minder kotsen. Kleinere porties wil idd ook helpen, zodat de maag op gang blijft. Mootje balen zeg zo'n gesprek. Ben benieuwd hoe nu verder. gr_roos: Jeetje dat is echt schrikken! PB fijn dat je nu maar 5 minuten hebt geraced! Heleen dat is wel jammer dan.
W kan ik gewoon zonder praam in mijn eentje scheren. Alleen met de benen heb ik iemand nodig die het andere been even omhoog houd, anders blijft hij het been omhoog trekken waar ik mee bezig ben. Oren vind hij trouwens helemaal niks en daar kom ik dan ook maar niet aan. Moet ik echt met praam en extra persoon doen anders zwiept hij mij van de stoel af!
Vanavond nog even wezen winkelen voor bloemen die leven voor in huis (open dag zaterdag) en toen nog even naar de Eppeljeck geweest. Daar een zweetdeken met singels gekocht voor 16 euro. Nog een dekje met bont randje aan de voorkant voor 24 euro en nog een paar sokken. Lekker goedkoop!
Sussie beterschap! Sann, wat een stouterd, fijn dat je bent blijven zitten Heleen, balen joh dat de instructeur je niet ligt. Kan soms gebeuren he maar leuk is het niet. Caro balen van de blaren joh. Maar wel fijn dat je toch fijn hebt kunnen rijden ondanks de gekke kinderen. Margriet je hebt lekker goedkoop in kunnen slaan dus, fijn!
Ik heb gisterenavond springles gehad, ging echt super. Instructeur vond hem lekker flitsend We hadden een leuk lijntje staan: in-uitje, op 1 galopsprong oxer en dan op 2 galopsprongen weer een oxer. Hij moest dus lekker terugspringen en dat pakte hij heerlijk aan. Dat een paar keer gedaan tot de laatste oxer op 1.20 m stond. Hij springt het zo makkelijk he Daarna nog een parcourtje gesprongen op L hoogte met sloot en zeil erin en ook dat sprong hij allemaal. Ben trots op mijn aapje Maar hij moet wel echt geschoren worden, poeh. Na het losrijden was hij al zeikenat.
Marjan, Fijn dat het springen gisteren zo goed ging! Corien, Je internetprovider is dus nogsteeds aan het prutsen?
Hoorde net van een leidinggevende dat mjin leidinggevende gisteren nadat ik weg was een gesprek heeft gehad met zijn leidinggevende.... Wat een hoop 'leidinggevenden' Dan zal ik vandaag wel aan de beurt zijn!