[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:14

Dat is ook precies wat ik bedoel Rowo, ik vind het erg moeilijk om me in die wanhoop in te leven.

Billy, nogmaals een :(:)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:16

Ja ik weet dat het heel erg lang zal duren, aleeen is geduld al nooit mijn sterkste kant geweest en vind ik dit dus ook helemaal niks! Ik zou graag willen dat het verdriet klaar was maar helaas wordt het nu alleen nog maar erger.....

Hebben jullie toevallig ervaring met honden die veel spugen, Toby is sinds gisteren weer lekker bezig. Heb hem gisteren al minder eten gegeven en niet bij de paardenmest in de buurt laten komen, maar net kwamen de brokken van vanmorgen er ook weer uit :(

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:18

madelene schreef:
dan maar een hele dikke knuffel... :(:)
ik weet je situatie niet, dus kan er ook helemaal niks zinnigs over zeggen, en dan kan een goed bedoeld advies helemaal op niks slaan..sorry.. :o

Is een prima advies hoor! Je bent niet de eerste waar ik het van hoor. Alleen lukt het mij nog niet zo goed.

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:18

Onze hond (toen ie nog jong was) had ook een tijd dat ie veel spuugde. Oa als ie veel paardenmest at, maar ook teveel gras. Is vanzelf weer over gegaan.
Overigens heeft onze hond 24uur per dag de brokken er staan en zo kan ie de hele dag eten. Wij merken thuis dat dat veel beter werkt dan dat je ze 2x per dag wat doet, want dan vreten ze zich rot in dat voer.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:23

Ja op zich zou dat heel mooi zijn maar dat moet je hond ook wel begrijpen, hier gaat het idd ook in een razend tempo naar binnen. Ach ik heb hem nog maar drie weken en kijk het nog wel even aan. Hij ligt nu weer lekker bij mijn voeten te slapen <3

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:25

De eerste week vreten ze zich rot in de brokken als je ze de hele dag laat staan. Daarna eten ze er amper nog van. Onze hond zien we echt amper eten. Die eet nu minder dan toen ie 2x per dag wat kreeg.

Had je overigens al een foto van je hondje geplaatst? K ben wel benieuwd :o

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:27

Nee foto hier plaatsen lukte niet omdat het bstand te groot was. Heb wel foto's van hem op mijn site staan. Moet nodig even nieuwe foto's maken want toen vond hij het allemaal heel vreemd en keek dus ook heel verdrietig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:46

Ff foto's gecheckt, maar wel een uber cool beest zeg!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:11

Ja schatje he <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:23

:r Het gesprek ging zoals verwacht :+ Alles was mijn schuld, ik ben onproffesioneel..... Ik heb de nodige psychologische taktieken toegepast, waar de 'opperbaas' erg om moest lachen! Ik had continue de neiging om hem aan te vliegen... Heb mij netjes ingehouden! Ik hoor morgen wat de resultaten zijn, geloof ik.
Arme Isa en de kids :(:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:29

Jee Mootje, nou wel goed gedaan hoor!! Wat voor taktieken zijn dat dan???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:31

Het balletje heel hard naar hem terug kaatsen.... Het klopte gewoon niet wat hij zei en daar had ik een heel psychologisch pleidooi over gehouden _O-

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:34

Klinkt goed!! Komt vast wat positiefs uit voor jou!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:35

Ik had het er net over met een andere leidinggevende, en hij zei dat ik niets te vrezen had.... Een ander afdelingshoofd noemt onze afdeling 'de Efteling' ;(

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:36

*Papier hier, papier hier*

Haha, leuk toch.
Ben jij dan roodkapje?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:45

Mootje: 'De Efteling' klinkt erg grappig en leuk, maar in jouw geval is dat dus helemaal niet het geval! Hopelijk komt er iets positiefs uit het gesprek!
Billy: onze kat kotste ook heel vaak. Nu zijn we op duurder voer overgegaan en blijft alles netjes binnen. Misschien een idee om bij jouw hond ook eens ander voer te proberen?

Heb de rest wel bijgelezen, maar niet echt onthouden verder. Hoorde net ook dat Anthony Kamerling overleden was. Erg moeilijk voor de nabestaanden dat iemand geen andere uitweg meer ziet.

Ik heb vanochtend Vivre gereden. Ze moest natuurlijk weer even testen hoever ze kon gaan. Het blijft een echte merrie! Maar ik bleek handiger. Heb uiteindelijk heel lekker gereden. Kreeg ze mooi actief bij elkaar gereden. Dus ik ben tevreden.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:01

Billy het is wel een grote hond toch? Voer je die met een verhoogde bak?
Vrienden van mij die hebben een erg grote hond die ook aan het kotsen ging op gegeven moment. Dit bleek te liggen aan de tijd tussen de voedingen, hij kreeg een te lege maag omdat er te lang tussen zat. Zij moesten meerdere keren per dag kleinere porties gaan voeren.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:05

Thanx voor het meedenken!! Sussie, duurder voer kan ik heb niet geven, heb nl al de allerduurste, is echt top kwaliteit, dus lijkt me vreems als het daar aan ligt.
Marjan, het is idd een grote hond, maar hij krijgt de brokken gewoon in zijn bak op de grond. Ik vind zo'n groot gevaarte zo'n sta in de weg :o Meerdere porties per dag kan ik nog wel gaan proberen!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:07

Kan me voorstellen dat het in de weg staat maar de kans op het kantelen van de maag is erg groot wanneer je ze van de grond laat eten. (heb ik me laten vertellen, geen ervaring mee want wij hebben maar een klein hondje, Cavelier King Charles Spaniel).

Als ze veel gras eten gaan ze ook flink kotsen trouwens, weet niet of je hem dat ziet doen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:12

Middag :D
@Mootje: Beetje een vreemd gesprek gehad dus vanmorgen... Ben benieuwd wat voor acties ze nu gaan ondernemen.
@Billy: Schrokt de hond zijn brokken heel snel naar binnen?? Dan kan het ook nog zijn dat hij ze te snel op eet en daardoor dus niet goed kauwt en dus kan verteren. Misschien kun je de porties inderdaad kleiner maken en als hij alsnog zo blijft schrokken misschien een grote steen in zijn voerbak leggen zodat hij eromheen moet eten en minder kan schrokken.
@Sussie: Fijn dat Vivre zo lekker ging uiteindelijk!

Ik hoorde het vanmorgen ook van Antonie Kamerling en ik blijf het toch altijd wel onbegrijpelijk vinden dat iemand zo'n beslissing kan nemen en dus geen andere uitweg meer ziet. Gelukkig ook nog nooit van dichtbij meegemaakt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:30

@ mootje: zat je alleen met hem, of zat er nog iemand bij. Mooi balen dat hij zo reageert, maar hopelijk heeft het wel gehollpen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 13:42

Zijn leidinggevende (waar ik gisteren een gesprek mee had) zat er bij. Ik hoop maar dat er iets zinnigs uit komt. Ik baal er alleen van dat hij nu denkt dat ik de enige ben met deze kanttekeningen, terwijl anderen dit ook vinden (maar dit niet zeggen)!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:45

Oh das ook lekker :\ Dus jij bent het zwarte schaap nu!?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 13:57

:j , tenminste in zijn ogen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:37

Goedemiddag.
Pb: Leuk filmpje, je lijkt gelijk een stuk groter op Callenge!
Sussie: Fijn dat je Vivre lekker aan het lopen kreeg.
Billy:De brokken in kleinere portie's geven kan inderdaad wel helpen.
Mootje: Als het echt zo'n kwal is zal de leidingevende het jou vast niet kwalijk nemen dat jij deze problemen aankaart, wel flauw dat je collega's hun mond niet (durven?) opentrekken.

Ben gisteren naar dressuurles geweest, en ik mag toch niet klagen over hoe fijn Bam af en toe aan het sjouwen gaat :D . Sinds mijn dressuurzadel is aangepast loopt hij zo'n stuk ruimer en makkelijker door zijn lijf, de oefeningen doet ie met 2 hoeven in zijn neus, ik moet echter moeite doen om mijn paard bij te houden, hij gaat sneller vooruit dan ik :o .