[SGW] Planning 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sfranken

Re: Planning 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:05

6 en 7 oktober. Ik ken genoeg mensen met stallen dus een overnachting is ook wel te regelen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:06

Dan is ook Vasse, das veel dichterbij. Mocht ik dat weekend starten dan start ik daar. Sorry Bloos

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:07

Nou ik kom denk dit jaar wel jouw kant op Sabine!
Maar regel jij dan voor mij bij ieder hindernis iemand die precies op het juiste moment "BEEN ERAAN" schreeuwt Clown

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:13

Kan geregeld worden. Ik regel de vrijwilligers en daarbij hoort een instructieavond voor hinderniscontroleurs. Dus als je nummer dan bekend is kan ik ze alles laten roepen wat je maar wilt. Voor vragen over het noteren van de starfpunten het liefst via PB Extreme duivel

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:18

Ik kom dit jaar ook jouw kant uit Sabine Lachen!
Vorig jaar zou ik eigenlijk daar mijn 1e cross rijden, maar toen was Joery niet goed! Dit jaar komen we wel Haha!!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:19

Goed zo OK dan!
wordt een mooie cross!
Kan iemand vertellen of minderhout op 1 of meerdere dagen wordt gehouden?
Ik heb nog een ietsepietsje hoop dat ik dan al kan rijden. En weet iemand of de cross (M reeks) daar zwaar gebouwd is??

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:44

Ik heb ook een soort van planning gemaakt. Ik zit er nog een beetje mee dat ik twee keer twee weken achter elkaar start. Ik denk dat ik het in juli probeer en aan de hand daarvan beslis of ik het in september nog een keer doe.

6 juli Ede
14/15 juli Minderhout
?? 04/05 aug Nokere of 11/12 aug Brugge (waarschijnlijk niet)
01/02 sept Gorssel
08/09 sept Vlietland
06/07 okt Ysselsteijn
20/21 okt Princenhage
02/03 nov Hattem (hoop ik dan Schijnheilig )

En dan hopelijk in augustus een paar keer extra weg met Ultra om hem echt wedstrijd-proof te krijgen....

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:45

hihi Talida! ik denk dat je paard er minder moeite mee heeft dan jij zelf Haha! dus videootje lijkt me idd wel genoeg voor je zelfvertrouwen. Het gaat toch best goed of niet soms?

Om even verder te gaan op hoeveel en wanneer crossen te rijden: ik denk dat de keuze hierin per paard/ruiter/combinatie verschillend is. Ik heb op t moment bijvoorbeeld voor 3 weekenden achter elkaar cross ingeschreven met beide paarden. Natuurlijk is dat best veel, maar ik heb het uitgebreid met de eigenaar van beide paarden besproken. Zowel de Cantos als de schimmel zijn op t moment topfit en lopen allebei lekker vrolijk rond op iedere wedstrijd (zowel SGW als CH) die ik met hun rijd. We hebben afgesproken dat zodra ik merk dat ze niet lekker zijn ze afmeld voor de eerstvolgende cross.

Verder vind ik het B en L niet zo zwaar voor de paarden; ik denk dat ieder paard dat een goede conditie heeft dit zeker 2 en zelfs 3 weekenden achter elkaar zou kunnen lopen (eerlijk gezegd moet ik op t moment meer op mijn eigen conditie letten). Ik zou normaal bijvoorbeeld als ik geen wedstrijd heb toch gaan trainen of bijvoorbeeld een flinke buitenrit gaan maken, dat vind ik toch verglijkbaar met de inspanningen voor een B/L cross. Verder vind ik ook wel belangrijk dat dit natuurlijk voor ruiter én paard wedstrijdervaring en routine oplevert! Vooral als een van de twee of zelfs beiden nog onervaren zijn vind is dit heel leerzaam. Ik merk ook dat alles steeds makkelijker gaat met crossen. Voor het M is de cross natuurlijk zwaarder, maar gezien de goede conditie van Pasjha en hoeveel plezier hij eraan heeft heb ik ook hem voor alle 3 de crossen ingeschreven.
Wel heb ik voor beide paarden gedurende deze tijd de wekelijkse clubspringles afgezegd en doe gewoon rustig aan en houd goed in de gaten hoe ze eraan zijn. Ik heb nu alleen om de week met 1 paard dressuur en met 1 paard springles (beide privé). Verder laat ik hun goed bijkomen na een cross (volgende dag longeren of n rustig buitenritje).
Het zijn natuurlijk idd wel lange dagen voor de paarden, maar die van mij plassen beide op de trailer en eten en drinken ook goed op reis. Dus daar zie ik niet zo’n probleem in.

Sabine: jij gaat er natuurlijk weer voor in Vlietland! Vorig jaar was idd ook een topper Haha!
Laatst bijgewerkt door Eventinggek op 27-06-07 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:47

Ik moet trouwens maar zien of ik überhaupt met de jonge naar t NK kan hoor! Ik ga m aankomend weekend pas voor t eerst L starten dus heb nog geen wp in t L. We zien wel hoe t loopt, maar t zou natuurlijk wel heel mooi zijn! Met Pasjha heb ik er nu 3 en ga er wel vanuit dat ik nog zeker 1 wp erbij kan krijgen.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:51

Planning voor de rest van het seizoen:
22/23 sept - Lisse
6/7 okt - Ysselsteyn
20/21 okt - Princenhage

Duurt nog wel eventjes voor de volgende is, maar zit ook met de vakantie enzo.. Dus op naar Lisse Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:59

Ik zit ook in dubio van 2 of 3 weekende achter mekaar. Heb besloten dit jaar nog B te blijven. Calypso heeft een hele goede conditie en vind crossen leuk. In oktober is het weekend van 13 Diepenheim, week erop Bathmen (overijsselse) en week daarop Barchem.. Wat denken jullie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:02

Ik zou dat nooit doen, vind het echt te veel. Ik wil graag dat mijn paarden er lol in houden, en heb uit het verleden andere ervaringen. Maar zoals je kunt zien, denken anderen daar anders over.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:05

Ik heb straks pino weer om te rijde, dus normaal zou ik haar pakken voor Diepenheim. Maar als ze drachtig is weet ik niet of ik die gok moet wagen of dat het geen kwaad kan. Aangezien ik dan toch van plan ben gewoon een rustig crossje te rijden.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:07

SGWOllie schreef:
Ik heb ook een soort van planning gemaakt. Ik zit er nog een beetje mee dat ik twee keer twee weken achter elkaar start. Ik denk dat ik het in juli probeer en aan de hand daarvan beslis of ik het in september nog een keer doe.

6 juli Ede
14/15 juli Minderhout
?? 04/05 aug Nokere of 11/12 aug Brugge (waarschijnlijk niet)
01/02 sept Gorssel
08/09 sept Vlietland
06/07 okt Ysselsteijn
20/21 okt Princenhage
02/03 nov Hattem (hoop ik dan Schijnheilig )

En dan hopelijk in augustus een paar keer extra weg met Ultra om hem echt wedstrijd-proof te krijgen....

Brugge is zo'n pokke-end weg! Nokere is mooi, maar ook daar reed ik 3,5 uur op....nou woon jij wel weer wat dichterbij natuurlijk..

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:11

Voor ons zijn Brugge en Nokere idd ook wel erg ver weg, geloof ook zo'n 3,5 uur rijden. Wel jammer want t schijnen hele leuke wedstrijden te zijn!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:22

Nokere is leuk ja, loopt om een groot kasteel, beetje a la Badminton. En ook altijd leuk om te overnachten op een wedstrijd!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:28

Wuppie: Voor ons is het ook nog wel ver, maar ik denk dat we er een uur minder op rijden dan jullie!
EG (en anderen): Ik ga met Lielle mee. Als je pas gaat minderen als je paard minder goed aan gaat voelen ben je imo al te ver gegaan.
Rowo: Als je een ander paard had zou je Calypso ook niet drie keer achter elkaar laten lopen? Dan zou ik het ook niet doen als je geen andere hebt!
Lielle: Hoe denk jij over twee weken L achter elkaar? Ik twijfel, niet omdat ik denk dat hij het lichamelijk niet kan, maar omdat ik graag wil dat hij het leuk blijft vinden!

We gaan gewoon op Nokere kamp met z'n allen! Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:30

@ sgwollie: als ik pino zou kunnen starten, ik bedoel dan dat het geen schade brengt aan het veulen, dan kies ik zeker weten voor pino. Plus dat ik pino er een enorm plezier mee doe, die vind het echt super leuk.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:32

rowo schreef:
@ sgwollie: als ik pino zou kunnen starten, ik bedoel dan dat het geen schade brengt aan het veulen, dan kies ik zeker weten voor pino. Plus dat ik pino er een enorm plezier mee doe, die vind het echt super leuk.

ah Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:32

Wollie, bij wijze van uitzondering zal ik dat wel doen. Vos loopt ook een keer B en M achter elkaar, maar dat is dit jaar precies 1 * het geval.

Het gaat me ook niet eens zozeer om de fysieke belasting, maar een paard merkt heel goed wat een wedstrijd is. Je vraagt dan toch een piekprestatie, en dat wil ik niet te vaak achter elkaar doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:37

Lielle, jij hebt wel het enorm grote voordeel dat je 3 paarden hebt om sgw mee te starten... Je kan een keuze maken! Helaas kan ik dat niet meer. 2 weken achter mekaar moet in mijn ogen wel kunnen... over 3 zit ik in dubio.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:38

duh, ik heb op dit moment ook maar 1 paard, dat ik bovendien moet delen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:39

Hoi...

Mijn planning laat ik nog even afhangen van komende vrijdag. Als hindernis 1 & 2 goed gaan, dan ga ik de normale SGW wedstrijden uitzoeken en inschrijven. Mocht het toch nog teveel problemen geven, dan worden het alleen oefencrossen. Dus even afwachten nog...

En wat het starten van meerdere weken achter elkaar betreft.
2 weken achter elkaar vind ik voor de B & L nog wel kunnen. Zeker als je ook rekening houdt met de training in de week ertussen.
3 weken achter elkaar vind ik teveel van het goede. Net wat Lielle zegt het is en blijft een piekbelasting. Ook al spring je in een training misschien meer, in een wedstrijd is het toch anders.
Toen ik in het M/Z zat, vond ik 2 wedstrijd in 3 weken al maximaal. Dat probeerde ik toch te voorkomen. Maar goed... zo kijk ik er tegenaan.

Ben ooit op de wedstrijd in Brugge geweest. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet een heel bijzondere wedstrijd vond. De beschrijving van SGWuppie van Nokere klinkt een stuk beter!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:40

Oh sorry, dat wist ik niet! Heb nl niet alles mee kregen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:46

Nadeel van Nokere is dat het tegelijk met W'werf is, en dat dus eerst vol moet zitten voor Nokere voor punten mee kan tellen. Als ik het goed begrepen heb dan.
Als Brugge niet zo bijzonder is ga ik daar ook liever niet zo ver voor rijden..

*twijfel twijfel....