[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:30

kim__ schreef:
scum -> hoelang heb jij over de orun gedaan?

Denk denk... volgens mij was het 20 avonden, en het examen was op een zaterdag. In totaal dus een half jaar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:41

Door omstandigheden in mijn jeugd heb ik geen opleiding gedaan. Ben op mijn 15e in de horeca gaan werken. Dat had ik na 5 jaar wel gezien en toen ik 20 was heb ik een opleiding Management Assistent gedaan en in de loop der jaren diverse cursussen om me bij te scholen en wat extra's te kunnen (staat altijd leuk op je CV) .

Vorig jaar april ben ik geslaagd voor mijn Orun.
Nu geef ik een aantal dagen in de week lessen en per 15 augustus heb ik een nieuwe, part-time baan op een school hier in de buurt.

Missmuts: ik les elke week op maandag, maar vanaf volgende week ga ik smiddags lessen (vast tijdstip van 14.00 uur) omdat Mariette dan savonds niet meer kan.

Op Djinny gereden vanmorgen! Ze vond het leuk dat ze weer mocht! Ik heb in totaal 5 minuutjes gedraafd maar ik merkte wel dat dat best nog vermoeiend voor haar is. Ach, geeft niet, ik doe lekker rustig aan opbouwen en ik merk vanzelf wel wanneer ze het weer langer vol kan houden. Ze krijgt zo wel veel beweging! Smorgens wandelen aan de hand, even rijden en savonds weer wandelen en vanaf volgende week zet ik haar weer op de wei. Omdat het wondje nog wat vers is ben ik bang dat er veel vliegen ed op gaan zitten als ze in de wei loopt, dus daar wacht ik liever nog even mee.

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:43

Scum schreef:
kim__ schreef:
scum -> hoelang heb jij over de orun gedaan?

Denk denk... volgens mij was het 20 avonden, en het examen was op een zaterdag. In totaal dus een half jaar.

hmm.. dat klinkt wel leuk
ik ken iemand die heeft een 4jarige opleiding in deurne gedaan..
ze woont in zwolle, dus in het weekend ging ze altijd op en neer.. 4 jaar lang.. het heeft haar ouders een vermogen gekost, en nu werkt ze achter de kassa bij de action, want ze kan geen werk vinden..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:52

Voordeel is ook nog eens dat Orun (althans eerste fase) decentraal is. Voor de rest is alles helaas in Ermelo. Vooral de derde fase, die is heel duur en ook nog eens op een doordeweekse dag in Ermelo. Voor de meeste mensen dus heel erg ver reizen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:55

Wat zijn er trouwens veel bokkers in dit topic met een ORUN of jury opleiding.

Ik heb zelf ook de jurycursus gedaan, Lielle ook, Missmuts ook. En de ORUN: Simmie, Missmuts, Bitwise en ik zei de gek.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:00

Ik heb ook eerste fase van de orun gedaan. dit jaar wil ik denk ik de tweede fase gaan doen.
Verder zit ik op de Stoas Hogeschool in Dronten. Ik doe daar een leraren/management opleiding voor paardenhouderij. Erg leuk!! Je kunt daar ook de richting veehouderij of gezeldschapsdieren kiezen. Ik heb ook een jaar paardenhouderij en management op de CAH in dronten gedaan, maar dat vond ik niet echt leuk. Het waren veel economie en marketing-achtige vakken en dat is niet mijn sterkste punt dus voor mij was het best heftig!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:08

ow ... ik geef nu al TE veel om Zikki , hij gaat een paar daagjes terug want er staat een merrietje bij de eigenaar op stal die opnieuw moet dekken

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:22

ahum ... oeps lielle , ik gebruikte de zoekfunctie met ‘Schoorl’ ...zit ik te vissen in 2002

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:32

geeft niet

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:33

ik heb ook de Orun eerste fase gedaan. tweede fase zou ik best willen, maar na de eerste fase had ik geen gelegenheid om de tweede te doen. (ik werk fulltime, en ze doen op mijn werk nogal moeilijk over parttime werken of uren op andere dagen inhalen. ) Momenteel heb ik geen paard meer waarmee ik tweede fase kan doen, (paard is met pensioen). Dus wellicht in de toekomst.
Jury cursus wil ik nog wel een keer gaan doen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:40

Ze vonden Oeste bij de tweede fase helemaal niets, dus ik weet nog niet of ik met hem de derde fase ga doen. Helaas heb ik geen ander paard met wie ik het zou kunnen doen.

Het blijft ook erg veel cursusgeld en geregel voor een papiertje waar je verder niet heel veel meedoet. (dat geldt voor mij tenminste). Momenteel geef ik helemaal geen les meer en die paar lesjes die ik af en toe weer hoop te doen, daar kan ik ook met het papiertje van de eerste en tweede fase volstaan.

Ik hoop dit jaar ook de IM-cursus te kunnen doen. En jij, Scum?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:57

Ik had allang de M cursus willen doen. Lang verhaal, voor de geinteresseerden:

Paar jaar geleden was de eis M1+1, en ik had toen 4 wp in het M1. Maar je moest wel minimaal 2 jaar gejureerd hebben
Toen werd er bij ons in de regio een M cursus georganiseerd, maar daar mocht ik niet aan meedoen omdat ik nog net geen 2 jaar gejureerd had.

Jaar later werd mij weer gevraagd om aan een M cursus in de regio mee te doen. Alleen moest de NKB nog toestemming geven om die cursus door te laten gaan. In die tijd werd bedacht dat alle bonden maar eens moesten gaan fuseren, dus de NKB had geen tijd om toestemming voor die cursus te geven. Na een half jaar zeuren door de organisatie nog steeds geen toestemming. Ondertussen werd de eis van de NKB omhoog geschroefd naar M1+5 (mijn paard was ondertussen verkocht en we hadden Online toen als groen paard). Dit gebeurde omdat de KNF een duidelijke overhand heeft gehad in die fusie, en zij hebben die eis gesteld. (ik ben dus geen fan van de KNF )

De toestemming van de cursus was er eindelijk maar...... ik voldeed niet meer aan de eisen M1+5. En nu is het volgens mij al opgeschroefd naar M2+wp. Dus ze kunnen mij de bomen in. Van mij hoeft het niet meer. Ik zal al een M1 paard van iemand moeten lenen om er het M1 en het M2 mee te kunnen rijden en ik ken niemand die zijn paard zomaar even uitleent.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:15

Ik heb rechten gedaan, waarvan het laatste jaar duaal was. Ben afgestudeerd in het ondernemingsrecht en heb aankomende donderdag sollicitatiegesprek bij een groot kantoor in Arnhem

Jurycursus lijkt me erg leuk, maar helaas heb ik daar echt geen tijd voor (misschien wel voor de cursus, maar daarna moet je natuurlijk ook gaan oefenen!) Misschien later, eerst lekker zelf wedstrijden rijden!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:10

Ik heb de HBO opleiding Bibliotheek en Documentaire informatie gedaan, en werk nu in de bibliotheek

Ook ik heb de eeste fase van de Orun gedaan. Ivm het veiligheidscertificaat voor de manege moesten we allemaal (degenen die lesgeven) de basiscursus of de eerste fase doen. Ik heb toen de eerste fase dressuur gedaan, omdat ik nog geen springwedstrijden gereden had. Marple heeft wel met iemand anders springexamen gedaan. Zij werd toen zelfs voor de derde keer ingezet omdat een van de andere paarden in haar groep niet te berijden was voor een andere ruiter.
Toen mijn juf dat zag riep ze: Frank, als ze het met drie vreemden kan, dan moet jij ook B met haar kunnen springen, hup aan de bak! En zo is onze sprincarierre begonnen..

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:29

Ik heb havo/MBO gedaan, waarvan de MBO vakken grafische vormgeving en informatica waren. Op zich wel geinig.
Daarna nog een jaartje Nimeto gedaan (reclame, etaleren en decoreren) en toen vond ik het wel genoeg. Wel veel cursussen gedaan, o.a. café bedrijf, AOV en PDB.
En... ook ik heb de 1e fase van de ORUN gedaan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:37

*geen ORUN gedaan*

Wel onderwijskunde gestudeerd en daarbij enkele vakken bij Nederlands (taalbeheersing), waarna ik enkele jaren als redacteur heb gewerkt bij educatieve uitgeverijen. Sinds mijn verhuizing naar het oosten ben ik ambtenaar bij de gemeente op de afdeling welzijn/onderwijs. Ik doe nog steeds redactionele dingen, zoals enquêtes opstellen en gespreksverslagen maken (waar de meeste collega's een gruwelijke hekel aan hebben, ik vind het leuk) maar het meeste redactiewerk doe ik momenteel buiten mijn dagelijks werk om (zowel freelance als onbetaald).

Ik ben een echte kommafietser.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:37

zozo ik meld me ook maar weer eens, nu alleen nog dit hele topic bijlezen..
leuke nieuwe naam trouwens! ( goed bedacht Canter en Lielle , ja het oude topic is al uitgelezen )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:05

Karin, waar is bij de berg in het oosten ergens?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:17

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:18

Oh ja, check ff onder 'Locatie' voor toelichting.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:56

ik heb jaartje Ipabo gedaan en doe nu HBO (lerarenopleiding) beeldende kunst en vormgeving

erg leuk moet ik zeggen!!
leuk ding sor!! en idd een echt edgar koppie

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:23

He, daar woont een dinnetje van mij!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:26

Vertel! Misschien ken ik haar wel, ons dorp bij de Berg is niet zo groot.

Mag uiteraard ook via PB.

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:26

ik heb net 4 donald ducks uitgelezen in de wachtkamer bij de tandarts

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:33

Je hebt een pb Karin. Ben benieuwd!