Nog niet gegaan... We hebben sinds vrijdagavond de camion, dus we zijn deze middag gaan shoppen om hem te vullen Ik ga morgen bellen om hopelijk dan te kunnen gaan. Ik heb jouw foto's gezien op fb, ziet er weer een mooi parcours uit!! Hoe ging het?
Kdenk dat het parcours er nog stond van vorig weekend jumping. Tging semi goed, inspringen ging goed ( eerste maal wel weigeren). Maar overal goeie afstand. Wil ik beginnen aan parcourtje, weigerde ze op de eerste al. Oxer wat smaller gezet deed ze dan wel goed en dan breder ook, dan verder nr hindernis twee, rechtje verschrikkelijk afstand, opnieuw begonnen, spring ze weer slecht een en twee. Ze pakt weer pasjes bij tot tegen de hindernissen. Vertrouwen daalde nogal, khaat het als ze dat doet . Hindernis drie weer weigeren en weer lelijk doen mr erna had ik ze wel goed qua afstanden. Dubbel deed ze dan gek genoeg super.
Kheb dan twee keer parcourtje ( deeltje tenminste want waren 14 hindernissen ) rond gesprongen. Ze heeft dan nog een keer geweigerd op andere oxer mr da was denk ik omdat ze moe was.
En proficiat met jullie camion ! Zal leuk shoppen geweest zijn achter spulletjes voor er in
Antonius
Geplaatst: 31-05-14 22:10
Rij je haar bewust aan dit tempo? Ik vind het persoonlijk wel snel. In het 2e filmpje stopt ze eigenlijk echt vanuit haar snelheid, ze stopt en is gelijk weg...
Ze is al rustig dan vroeger maar rij haar idd wel genoeg vooruit want als haar teveel terug neem, pakt ze die pasjes bij. En daarna stopt ze zeker omdat ze zich moet forceren.
Antonius
Geplaatst: 31-05-14 22:33
Ze heeft een vrij korte galop niet? Ik had vroeger ook ene die graag een pasje bij nam, maar heb dat er redelijk goed uit gekregen door hem in de cross vanuit de galop te laten springen. Springt ze in de cross wel vanuit de galop of pakt ze dan ook nog graag pasje bij?
In de criss neemt ze geen pasjes bij. Grappig dat je da zegt dat ze korte galop heeft, ze heeft eigenlijk best grote galop voor zo klein te zijn. Ze heeft normaal geen moeite met de afstand tussen dubbels op paardenmaat.
Antonius
Geplaatst: 01-06-14 09:44
Heb jij gebeld alvorens je ging trainen? Ik probeer zowel de vaste nr als gsm maar vaste wordt niet opgenomen en gsm gaat precies over in fax???
Ik heb als meelezer even een vraagje. Omdat ik op termijn ook graag wil crossen (of toch eens proberen) ben ik aan het uitkijken naar goede beenbescherming. Tijdens het springen gebruik ik momenteel de BR Pro Max beenbescherming, die doet het ook goed op buitenrit. Het enige wat ik best jammer vind is dat de stof aan de binnenkant ontzettend snel sporen toont van slijtage in de vorm van krassen en afpellen. Ik heb een zwarte set voor vooraan, die is nu zo'n 15x gebruikt en je ziet hier en daar ter hoogte van de kogel toch al stof die loskomt. Mijn oranje set BR Pro Max Passion is het zelfs nog slechter. De stiksels van de onderste klitteband vooraan zijn aan het lossen, de stof komt los en ook op kogelhoogte aan de binnenkant is de stof er al redelijk afgeschuurd. De oranje set heb ik hoop en al 5x gebruikt waarvan vorige vrijdag 1x op wedstrijd (is ook als wedstrijdset bedoeld).
Dat mijn paard strijkt kan best en dat je dan slijtage hebt kan ik ook begrijpen, maar zo snel voor spul wat best wat kost (€90 voor complete set) vind ik dit wel enorm snel. De oranje set heb ik terug gebracht naar de winkel, die gingen kijken met BR wat ze konden doen. De schuurplekken zijn "normaal" volgens de verkoper, maar die lossende stiksels lijken productiefoutje.
Dus daarom hier even een vraag: wat gebruiken jullie als goede, stevige beenbescherming die niet loodzwaar wordt als je ermee door water gaat baggeren?
ik gebruik de styles, te koop bij canter equipment en de eventingshop, zijn wel wat duurder, maar ik heb er dan ook wel 5 of 6 jaar mee gereden op de cross trainingen en de wedstrijden. Niet dagelijks gebruikt voor het "gewone" spring en dressuur werk dat doe ik met gewone kapjes. maar ze zijn super!
Hele goeie training gisteren gehad in Aalter! Toch een keer of 4 het ganse parcours gesprongen, 2x op 1m en 2x op 1m10. Wel af en toe een pechbalk, maar het is nu eenmaal geen supervoorzichtig paard in jumping, dus daar moet ik maar mee leren leven. Het gevoel zat in ieder geval wel goed, voor haar te zijn rustig en gecontroleerd. Weten jullie nog locaties waar een oefenparcours staat? Zou dat in Overdijk te Moerzeke ook staan?
Daaphn: cute veulen!! Wat is eigenlijk de bloedlijn van het veulen en Icarus?
Ik gebruik ook de styles. Ik cross dit jaar 10 jaar en ik ben nu aan mijn 2e set bezig. Ze worden vrij intensief gebruikt (meerdere paarden) en ze worden ook altijd in de machine gewassen. Het enige wat ik als opmerking heb, is dat ze stuk aan te doen zijn, omdat er niets van rek in zit. Maar qua bescherming voor het paard denk ik niet dat er betere bestaan momenteel.
Anoniem
Geplaatst: 02-06-14 13:17
Antonius: ik denk het wel, op stal is er toch sprake van om binnenkort met wat regelmaat eens daarheen te gaan om te gaan trainen. Kan het eens navragen vanavond Bij Rijbaan Piet staat ook de hele zomer in de grote buitenpiste een parcours opgesteld. Denk dat je dat ook kan afhuren, maar een eigen lesgever is helaas niet toegestaan. Als je daar dus gaat springtraining doen is het ook alleen met jezelf als coach.
Madelene: bedankt voor de tip! Ik gebruik de pro max ook gewoon tijdens het springen omdat ik ze vriendelijker vind. Paard voelt het wel wanneer hij een balk aantikt maar kan geen splinters in de benen krijgen en het doet waarschijnlijk ook minder pijn. Voor hem is het raken alleen meer dan voldoende om erna meer te gaan tillen. Op buitenrit ga ik graag door plassen water en helaas zijn er op redelijk wat stukken smalle veldweg ook doornstruiken aan het doorgroeien. Dan vind ik eventbescherming toch beter dan de klassieke peesbeschermers, zeker aan de achterbenen.
Antonius
Geplaatst: 02-06-14 14:20
aha rijbaan piet is goeie tip, had ik niet aan gedacht. Bedankt!! Lesgever niet nodig, mijn man heeft er wel voldoende kijk op, maar hij geeft maar stilletjes commentaar aan het eind van mijn parcours Als je het eens wil navragen in Overdijk of daar een parcours staat, zeer graag Heb wel gezien dat het komende weekend nationaal is in overdijk, dus dan zullen we daar alvast niet kunnen gaan trainen. In de week is nogal moeilijk ivm kleine dochter die op tijd moet slapen.
Ik heb de crossgetten van Daimar pas gekocht. vind ze tot nu toe goed alleen het aantrekken is niet zo makkelijk.
Oefenparcours, ik kan er u ook wel geven maar ga je niets aan hebben. de bloedlijn moet ik eens even kijken. weet dat allemaal niet van buiten. een parcours van 1.10 met maar 1 balk is toch mooi. Alleen jammer dat in de cross dat soms dan net je plek kan kosten.
Antonius
Geplaatst: 02-06-14 15:53
Over Dalmar heb ik al enkele negatieve ervaringen gelezen ivm drukplekken dus die zou ik niet direct durven kopen.
Ja, is inderdaad niet slecht, maar het is natuurlijk ook gereden onder 'ideale omstandigheden' als in geen stress, geen andere paarden... Maar goed, mocht ik op wedstrijd zo kunnen rondrijden als gisteren, ik zou heel blij zijn. In Tongeren had ik niet zo een goed gevoel. Ze had 2 balken, maar had er even goed 5 ofzo kunnen hebben. Gisteren had ik veel meer controle en de behalve die balk die ze dan af sprong, kwam ze nergens anders in de buurt van de balk, dus niet meer op goed geluk gesprongen.
Ohh en hier zijn de afstamming van icarus en het veulen casmir Z X clovis du goudal
Anoniem
Geplaatst: 02-06-14 22:28
@ antonius: heb het ff nagevraagd en je belt best naar overdijk ivm parcours. Vroeger stond er idd standaard een parcours tijdens de zomer, maar er werd wat gezegd over verkoop enzo dus geen idee inhoeverre er nu nog toegang toe is.
Fijn van je oefeningen Antonius! Tis daar wel handig he voor te oefenen .
In Zingem staat er elke vrijdag prcours (hoef je niet te bellen), in de breemeersen aalter altijd, maar wel eens bellen en het is daar wel binnen (nuja aan de ene kant is het wel 'open' en in moorsele staat er ook vaak parcours dacht ik. Zingem heeft wel de 'minste bodem' en is ook kleiner dan bv die twee in aalter. Maar voor mij wel het dichtst.
Ik heb ook style voor de cross en gaan idd al tijdje mee. BR pro max (passion) like me niet bepaald geschikt (en bedoeld) als spring/cross bescherming, dat zijn toch gewoon 'fantsypants dressurgetten' ? Ze koste ook gewoon veel te veel geld, zeker als ze dan nog zo snel slijten!
Als je iets zoek waarmee je dressuur kan doen een lichte cross training dan zijn die van woofwear wel goeie optie. Die kosten bovendien niet zoveel geld en zijn véééél steviger dan die br pro max.
Voor dressuur gebruik ik gewoon bandages tegenwoordig. Ik gebruik ze vooral bij het springen en buitenritten waarbij ik weet dat er kans is dat we langs scherpe takken en/of plassen moeten, of waar wel eens een boompje omver kan liggen (nog niet meegemaakt helaas).
Zelfs voor fancypants dressuurgetten vind ik het vreselijk dat ze zo snel slijten Mijn zwarte paar voor de voorbenen houdt het echter wel beter uit dan de oranje dus. Als ik dit eerder had geweten dan had ik direct voor een alternatief rondgekeken ipv een 2e paar aan te schaffen. Laat die laatste set nou net mijn wedstrijdset zijn
Planning is om altijd in oranje/bruin te starten. Zag bij de style's dat je daar ook oranje in de kleuren hebt, zou mooi uitkomen. Prijs is voor mij niet zo'n probleem als het echt goede kwaliteit is. Verslijten tot op de draad doe ik ze toch