[SGW] SGW Dijkgatbos 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Re: SGW Dijkgatbos 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:22

Horsemaniac: Bedankt! :o Ik ben nu 15 (en een half). Maar het lag gewoon aan mij, ponylief vind sommige dingen eng, maar als ik been geef en hem het vertrouwen geef dat hij er over kan, gaat hij wel. Maarja, als ik mijn been vergeet stopt hij. En op het laatste was ik gewoon moe, dus ik moet maar gaan hardlopen oid, om mijn conditie wat te verbeteren :D

bvw: Er mist eigenlijk nog een zin zie ik nu. Op de laatste had ik 2 weigeringen, omdat hij dat geluid eng vond.

gr_roos: Hahaha, dat zal mij overkomen dat ik het als enige weer anders doe. :D Ik was zelf idd wat overdonderd omdat hij wat raar sprong, dus nog een poging gedaan maar mislukt. Was ook echt mijn eigen fout, volgende keer beter!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:32

Leuk filmpje Joyce! Wel goed dat hij er uiteindelijk wel overheen sprong!

Leuk dat jullie het ook positief ervaren hebben Noor! Ik ben gelijk vanmiddag weer eens gaan springen met Daimler. Ik heb nog een jaar de tijd om hem klaar te krijgen voor een B-cross ;)

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:41

Weet iemand toevallig wanneer de uitslagen online komen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:43

Morgenavond.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:58

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:09

Wauw Nicolien! Die zijn mooi geworden al 2 mooie foto's zien staan!! Zijn ze te bestellen?

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:18

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:23

gr_roos: bedankt voor het compliment ;-) ik ben dit seizoen op Vlietland na iig elke cross blijven zitten ;-) dus er zit zeker vooruitgang in! oefening baart toch echt kunst....

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:01

Ook hier even een verslagje van vandaag.
De tuigdame en ik hadden vandaag ons debuut in Ww.
Dressur ging voor mijn gevoel heel lekker maar daar dacht de jury anders over (174:(
Daarna nogmaals de cross gelopen en nog genoeg tijd over voor een bakkie.
Springen 1 balk doordat we niet goed uit kwamen bij de dubbel (ze zag weer iets)
DA geweest en groen licht voor de cross, daar moesten we even wachten en dat is niet haar favoriete onderdeel. Daarna van start 1 en 2 een beetje moeten overtuigen daarna pakte ze heel fijn aan. Tot aan de haaientanden daar een stop. Opnieuw aangereden de boom voor het water sprong ze zo en ook de waterbak. De laatste hindernis was best spannend en helaas voor ons een fotograaf erachter (ze heeft een fobie daarvoor) dus wederom een stop.
Al met al super tevreden, complimenten voor de organisatie en wat een fijne man die de start regelde.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:25

Vickers, mijn vriend zegt net dat je voor haaientanden toch ook moet stoppen haha
Mooie foto's Nicolien. Ik was met Jennifer mee met haar appaloosa Apollo die hier zo mooi op de foto staat.

Ze had een matige dressuur met toch nog redelijke punten (176), een weigering in het springparcours door net te weinig aan rijden. Maar de cross ging super. De eerste hindernis waar vaak een weigering op was ging al gelijk goed en daarna ook alles. Alleen een kleine stuurfout naar de waterbak waardoor ze wat tijd verloor. Maar uiteindelijk 4e geworden en voor het eerst prijs gewonnen in de cross.

Mooie cross, fijne organisatie en prachtig weer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 06:50

Citaat:
ik heb genoten! ik vernam het einde van de dag wel wat onrust over de duur van de uitslagen van de L paarden... misschien waren we allemaal teveel verwent met equiscore in Oenkerk ;) misschien iets voor de organisatie om eens in te verdiepen en te overwegen. ik heb geen idee wat dat kost en of dat de moeite waart is, maar het voorkomt al die vragende deelnemers bij de rekenkamer... (ik zou er gek van worden namelijk :P ) Catering was TOPPIE! gezellige mensen en lekker eten! TOP! _/-\o_

Ik heb hier in OK 2 keer mee gejureerd. Eerste jaar was groot drama en na 30 starts gestopt. 2de keer ging beter, maar toch zeer regelmatig opnieuw op moeten starten ivm geen internet verbinding en ook wel starts alleen gewoon op papier ingevuld. De internetverbinding is in en rond het bos matig tot zeer slecht, dus of dat het financieel haalbaar is om in een systeem te investeren wat niet optimaal kan werken door slechte internet ontvangst?

De lange wachttijd voor de uitslag klasse L lag aan iets anders.

Joliennn, ik hoorde bij de hindernis waar ik zat ook veel kritiek over de afstand tussen B en C, zou te krap zijn, maar er waren een heleboel paarden die zo terug kwamen op het gat erachter dat ze zelfs een krabbel bij maakte....

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:33

@ gr_roos: dan lijkt het me inderdaad niet de investering waard als die verbinding niet optimaal is! maar wel goed dat er al eens over nagedacht is! redenen voor het lange wachten van de L paarden heb ik niet mee gekregen ;) dus het zal ongetwijfeld gegrond zijn ;)
Zat jij bij 8abc? de piano? vond die afstand helemaal niet krap! zeker niet omdat je via een piano inkomt en dus meters kwijt raakt door de opwaartse beweging en niet een galopsprong van 3-4 meter hebt. bovendien heb ik geleerd op dit soort sprongen even goed terug te schakelen en paard op eigen benen op te laten springen (dat kan dus niet vol gas) en rustig naar beneden te laten komen om de belasting op de voorbenen de minimaliseren en een koprol met paard en al te voorkomen ;)
Ik las meer mensen die de afstanden hier en daar ruim of krap vonden maar de afstanden waren juist leuk afwisselend en niet gevaarlijk! anders waren er toch veel meer ongelukken geweest? :P
nogmaals TOP CONCOURS! en een ERG leuke dag gehad!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:36

Mooie resultaten hier zo te lezen :-)

Heleen, toen wij aan kwamen lopen zagen we Henk net over de finish komen :D Gezien de rampscenario's eerdere jaren dus echt goed gegaan +:)+

Ik vond het echt een hele mooie cross :-). Dressuur zijn we ergens in de middenmoot geeindigd met 180 punten. Springen ging ok, ik reed nogal knullig aan op de dubbel waardoor ik een balk had op zowel 8A als 8B :roll: . Voor ons doen helemaal ok, aangezien normaal gesproken met een dergelijke fout van mij Dais in de ankers gaat, nu bleef ze mooi door springen +:)+ .
In de cross hadden we een stop op het slootje en daarna ging het alternatief wel gewoon goed. Verder nog een stop op het water. Twee stops, maar verder wel mooi rond gekomen :D.
Zo ergens bij hindernis 10 waren mn kuiten verzuurd, dus komende weken tot Lisse nog kuitspieren trainen :)) (even wat meer galopperen op het strand dus :)) )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:38

Equiscore is een supersysteem, en het zou geweldig zijn als het op iedere cross toepasbaar zou zijn. Maar helaas is dat (nog) niet haalbaar. Het zij vanwege bijv. de internetverbinding, maar ook de kosten zijn een niet te onderschatten aspect. Er wordt al snel gemopperd door deelnemers dat het inschrijfgeld zo hoog is, maar een sgw organiseren kost meer dan het aan inschrijfgeld oplevert, dus moet er op allerlei manieren geld bij een gebracht worden. Als je heeeeeel veel starts hebt dan is Equiscore te verantwoorden, maar op een wat kleinere sgw is equiscore dan een te grote kostenpost (jammer genoeg)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:49

Horsemanic, daar zat een andere bokker. Ik zat bij 17, het ging over de zig zag van het M/Z.

Wat ik begrepen heb was er een "probleem" met de optimale tijd. Er schenen 2 verschillende tijden in omloop te zijn en dat wil je dan wel zo netjes mogelijk oplossen.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:52

gr_roos schreef:
Horsemanic, daar zat een andere bokker. Ik zat bij 17, het ging over de zig zag van het M/Z.

Wat ik begrepen heb was er een "probleem" met de optimale tijd. Er schenen 2 verschillende tijden in omloop te zijn en dat wil je dan wel zo netjes mogelijk oplossen.

ahhhh vandaar! ja dat klopt idd! maar de meneer bij de start gaf bij mij heel duidelijk aan welke tijd gehanteerd werd... al was deze niet echt haalbaar naar mijn idee, maar dat geeft niet...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:24

Vooral mooie verslagen hier! Leuk!!!

speciaal voor bvw: Top gedaan met Fritsie!!! Zie-je-nou-wel.... :D

En Anne damn prijspakker...

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:30

:o thanks SUE! _/-\o_ dat moet jij trouwens nodig zeggen :P hihi

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:16

Sue_ schreef:
Vooral mooie verslagen hier! Leuk!!!

speciaal voor bvw: Top gedaan met Fritsie!!! Zie-je-nou-wel.... :D

En Anne damn prijspakker...

:D :D :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:26

Pfoeh, al die foto's ijn uitgezocht, nu nog even bewerke! Ik probeer ze er vandaag allemaal op te krijgen! En vandaag alle pb's te beantwoorden :) Foto's zijn ook na te bestellen. En van heel veel ruiters heb ik meer foto's maar heb even een selectie gemaakt voor op internet.

En fijn dat iedereen met een goed gevoel de cross heeft gereden, en iedereen die wat gewonnen heeft, gefeliciteerd!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:49

texelse schreef:
Equiscore is een supersysteem, en het zou geweldig zijn als het op iedere cross toepasbaar zou zijn. Maar helaas is dat (nog) niet haalbaar. Het zij vanwege bijv. de internetverbinding, maar ook de kosten zijn een niet te onderschatten aspect. Er wordt al snel gemopperd door deelnemers dat het inschrijfgeld zo hoog is, maar een sgw organiseren kost meer dan het aan inschrijfgeld oplevert, dus moet er op allerlei manieren geld bij een gebracht worden. Als je heeeeeel veel starts hebt dan is Equiscore te verantwoorden, maar op een wat kleinere sgw is equiscore dan een te grote kostenpost (jammer genoeg)

Of je moet veel sponsoren en eventueel subsidies hebben.. daarom was het in Oenkerk mogelijk :)

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten!
Ik had fijn gedressuurd, had 189 punten, vond ik zelf wat aan de lage kant haha, maar ach.. jury's ;) Springen foutloos (deed ze veel te veel haar best haha) en in de cross 1 stop op hindernis 3. Ze moest er ff inkomen (in sep 2012 voor het laatst gecrosst). Daarna wel foutloos geloof ik. Bij hindernis 4/5 heb ik haar zelf behoorlijk teruggenomen omdat ik wist dat ze daar zou gaan kjiken en volgens mij ging dat met wat aanmoediging goed (denk niet dat ik daar heel hoge stijlpunten heb gescoord :+) en ook bij de waterbak aan het einde kwam ze helemaal terug. Denk dat m'n tijd niet heel goed was, maar we hebben in ieder geval de smaak weer te pakken :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:50

Netjes Marije, je bent toch rondgekomen na een jaar niet crossen!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:54

Klopt, bij de M-ponies waren er 2 tijden in omloop, en daar is toen bezwaar opgemaakt. alles is heel netjes opgelost.
Ik had het nog niet gezegd, maar ook vanuit hier de complimenten voor de organisatie en de bouw van de cross. Het zag er allemaal super uit, zaten wat leuke uitdagingen in en iedereen die er weer voor gezorgd heeft dat deze SGW kon plaatsvinden TOPPIE.

Als alles goed gaat zijn we volgend jaar graag weer van de partij!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:56

Netjes hoor Marije!

Hindernis 1 en 2 waren ook lekker om er in te komen, daarna had je een lang galopstuk in de zon, bocht om en dan in de schaduw stond 3 die in vergelijking met 1 en 2 best aan de maat was. Dais kwam daar ook wat op terug :-)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:00

Met parcours lopen dacht ik oh my, die is echt hoog en breed en wat een broodjes! Daar gaan we deze keer op crashen..

Ze keek niet eens :+