[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:41

Ja denk ik ook. Zal nog wat tijd nodig hebben, maar komt wel. Alles rustig aan.

Haha lekker die jonge dingen. Heb met mijn gup ook genoeg genante en grappige momenten gehad. Das juist het leuke van die guppen toch? :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:37

Madelein, wat een goed nieuws. fijn dat je nu kunt gaan genieten van je gup!

Nou @Percy dat was geen standaard rentrée d'école

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:33

:D Inderdaad Neesa maar ze wisten wel meteen dat hij er was :o

Gisteren in de binnenbaan was hij heel onrustig (heeft afgelopen vakantie voor het eerst een binnenbak gezien toen we hem meenamen naar de bak vlakbij huis) maar vandaag bij de springles in de buitenbaan heeft hij zich heel goed gedragen schijnt. Ze heeft alleen maar heel weinig met hem gesprongen. Het gaat nu meer om vertrouwen. De springinstructeur vind hem gelukkig wel interessant.

Die jonkies kunnen inderdaad voor behoorlijke verrassingen zorgen ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:45

@ Percy jeetje wat een verhaal

Ik ben vandaag weer op cc gegaan en paard was stout. Op alle galoponderdelen in de tweede proef tweeën want kont omhoog of achterbenen opzij is op zich een knappe oefening maar wordt niet gevraagd in de B. Positief was dat zij verder braaf door de kijkerige baan ging. Erg jammer anders hadden we mooi 2 wp's gehad en nu was het dieptriest. Volgende cc maar weer afgezegd want we gaan even bootcampen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:21

Gister weer heerlijk gereden! Lekker veel galopwerk gedaan, wissels op de korte zijde, super!
Maaaaar mijn schatje heeft nu weer last van zijn achterbenen :(.
Hij is licht atactisch achter, en dat uit zich doordat hij door zijn knie zakt bij korte wendingen, met name als zijn spieren moe of verzuurd zijn. Dat was dus het geval gister. Dus weer even rustiger aan, iets te fanatiek geweest ben ik bang.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:31

Oei, dat is balen Madelein. Wel fijn dat je weer zo genoten hebt maar niet leuk dat hij nu weer last heeft.

Leuk hé Caro29, die paarden die zo vrolijk zijn :D Daimler was zijn laatste wedstrijd ook wat stout maar dankzij de goede momenten had [naam] toch nog elke proef een winstpunt.

Shetan doet het super op school. Kan gewoon in de bak met merrie's erbij en heeft zijn eerste springles het super gedaan. Ze is wel snel gestopt omdat hij nog zo'n puppy is. Enige is dat hij zich nogal laat horen, brulboei is het :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:49

@ Percy dit was helaas geen vrolijkheid maar gewoon stout/boos.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:45

Dat vrolijk was ook een beetje cynisch ;) De laatste wedstrijd van Daimler ging hij ook flink in protest op sommige momenten. Het zal de jeugd wel zijn.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:49

Ja dat denk ik ook. Heb haar nu een jaar en zij had serieus nog nooit een misstap gemaakt. Eind van de maand komt de zadelmaker. Rare is dat zij alleen met galop stout is en beide kanten op. Deze week galopperen wij met training niet en hopelijk is zij het dan weer vergeten :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:56

Daimler was rechtsom in de galop heel stout en dat bleek door het springzadel te komen (was scheef uit de fabriek gekomen). Het dressuurzadel bleek ook niet geweldig te liggen volgens de zadelmaker, misschien was hij daarom de laatste wedstrijd stout. Mijn zadel ligt er goed op maar daar heeft mijn dochter weer te korte benen voor dus is de zadelmaker voor ons op zoek naar een ander zadel. Springzadel ligt nu wel super.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:53

Caro29: dat is zekker stout, succes met je bootcamp!
Madelein: Wat fijn dat het rijden goed gaat, lastig die atactisch.
Percy: weer een zadelprobleem ;)

Hier zijn we heerlijk aan het rijden, ze loopt zo mooi over haar rug en in balans. Ze begint het echt door te hebben. En wat voelt dat heerlijk, zo'n ontspannen paard die been hulpen goed aanneemt ...blij...bij... Als we zo door gaan, misschien wel al in Maart voor B dressuur opgeven.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:03

Nou, mijn plan is om ook dit jaar voor het eerst een officiele cross mee te pakken!
Ik heb me volgen smij al een keertje voorgesteld maar zal het nog even doen aangezien ik heel lang niet heb gereageerd :)

Ik ben mette, 15 jaar en rijd een 4 jarige (weet niet of hij nu 5 is vanwege het nieuwe jaar? xd) en zijn naam is Epke.. We zijn vorig jaar maart gestart met B wedstrijden, ging super goed allemaal! Bijna elke keer wel in de top 3. We hebben 2 tripalons gereden en daarvan 1 gewonnen (Tripalon Laren).

We zijn ook zelf een keer gaan crossen op bussloo en dat ging goed, op de zomer instructieweek van de knhs hebben we ook cross les gehad en hebben we enge, maar leuke dingen gedaan en hij deed alles heel braaf! Wil nu toch wel officieel wat proberen, maar vind het heel eng! Ik weet ook nog niet wanneer ik er één wil gaan rijden maar weet ook helemaaal niet hoe zo'n echte cross nou gaat.

We hebben nu wat problemen met het rijden zelf en hebben een nieuw zadeltje wat erg heeft geholpen! Sinds deze week loopt hij weer beter en kunnen we weer lekker gaan trainen!
De heg was niet zo'n succes maar we gaan overal aan werken xd
Afbeelding

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:40

Zadelproblemen, lijkt dus wel degelijk een verschil te maken he :-). Dat zijn we nu toch al enkele keren tegen gekomen... Ik heb een bates VZ op het oog. Heeft iemand daar ervaring mee?

Prachtig weer vandaag ook. Helaas morgen mijn eerste examen dus ik houd me wel in om binnen te blijven...

Puberen, stout zijn. Hopelijk heeft je bootcamp effect, Caro! Dat komt bij alle jonkies wel eens oor, zeker?

Top van je paard, Neesa. Fijn he, als ze zowat de klik maken en goed meewerken... En van Shetan ook, Percy! Hij zal daar wel heel veel bijleren nu hé.

Je staat precies dan al ver, Mette :-) Welkom terug!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:54

Wil graag 19 februari de eventing training doen op het KNHS centrum, als voorbereiding :D
Vind het zelf alleen nog heel spannend allemaal

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:57

Ik heb al een jaar hierop zitten wachten. Beetje jammer dat zij op cc hiermee begint. Denk dat zij toch meer spanning op cc heeft dan ik in 1e instantie dacht. Wp's loopt zij als zij normaal doet makkelijk want in de drafgedeeltes zijn er geen onvoldoendes maar meestal zevens.

@ oliefanter ik heb geen ervaring met bates
@ mette leuke foto. Je kan trouwens ook een serie van 4 lessen volgens bij lozeman. Zag ik vandaag op fb voorbij komen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:40

Leuk je hier weer terug te zien Mette 1998. Je bent net een jaartje jonger dan mijn dochter :D Leuke foto, jouw paard heeft een superleuk hoofd! De rest zie ik natuurlijk niet zo goed.

Fijn dat het zo goed gaat Neesa, dat gaat vast goed komen in de B.

Caro, het komt zeker en vast allemaal goed. Heb je zelf niet meer spanning? Daar heeft mijn dochter soms last van en dat merkt ze zelf niet maar met een gevoelig paard kan dat net het verschil maken.

Die zadels, daar hadden wij eigenlijk nooit problemen mee maar nu dus even wel. Je verwacht ook niet dat een gloednieuw zadel scheef blijkt te zijn. Toch merk je het meestal heel snel als het niet goed past. Helaas kosten zadels altijd meer als je ze verkoopt dan wanneer je ze moet kopen :+

Shetan leert inderdaad nu heel veel bij. Helaas een jaloerse enkeling in haar klas waarbij dochter daar zich over ging beklagen op bokt. Moet je niet doen met een zwarte hengst :n Ze moet nog het e.e.a. leren over sommige mensen op bokt.

Ik heb ook geen ervaring met Bates, schijnen wel goede zadels te zijn maar ja, het moet wel passen.

Wij hebben vandaag even genoten in de Mosten.

Afbeelding

Afbeelding

Gaat er nog iemand naar de crosstraining in Baarle Nassau of Zundert?
Het lijkt ons wel leuk om Shetan daar kennis te laten maken met wat hindernissen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:47

Meneertje vind het toch wel zo spannend, de eerste keer crossen haha! :')
Ik ben altijd bang dat hij te laks is om te springen en dat hij dan bijvoorbeeld de boomstam raakt en struikelt... Daarom durf ik ook op bussloo niet alle vaste hindernissen mee te pakken...

Afbeelding

Als het doorgaat wil ik nog een tripalon gaan rijden in Gorssel 16 maart, maar dat moeten we nog maar even zien!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:54

Lekker veel oefenen Mette, dan komt dat zeker allemaal goed.

Een tripalon? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:39

Mooie plaatjes komen er voorbij!

Weet iemand toevallig of er ergens vanaf het voorjaar cross trainingen te volgen zijn in de omgeving van amsterdam/leiden? Die hoek?
Ben aan het zoeken geslagen, maar kan niks vinden..

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:11

Knappe foto's, Percy... Wat een heerlijke omgeving woon je toch in! Paarden zien er ook ontzettend goed uit. Zo'n crosstraining lijkt ideaal voor zo'n jonkies.
Heb je altijd wat he, roddels, jaloezie... Het blijven meiden onder elkaar. Hopelijk kunnen ze elkaar wat met rust laten want als dat escaleert...

Daar ziet hij er klein uit, Mette! Wel super mooi hoofdje :-).

Ik ben beetje uit de richting voor je tips te geven, Madelein!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:58

Leuke fotos weer van de knappe paardjes!

Zadelproblemen nu gelukkig geen last mee. Mijn spring en dressuurzadel lagen beide goed bij het nieuwe paard, moest alleen bij mn dressuurzadel een bredere boom.

Amsterdam weet ik zo geen crosstrainingen, zit aan de andere kant. Zijn er geen regiotrainingen bij jullie in de buurt?

Caro balen dat ie zo stout was in de proef, hopelijk volgende keer wat braver.

Hier gaat het rijden wel weer wat beter. :) Heeft alleen aan 1 been erge mok.. kan ook haast niet anders met alle drek maar wel balen. Hij loopt gelukkig goed maar wel even in de gaten houden en anders DA even bellen. Zaterdag kringkampioenschappen. Verwacht er niks van met zon matige voorbereiding maar hij komt weer op vreemd terrein.

Ik ga me misschien ook nog wel opgeven voor de tripalon in Gorssel. Met de pony vond ik het niet wat, maar deze is nog zo puppy dat het voor hem wel goed is als voorbereiding op Markelo Potdijk.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:56

Ik heb geen idee rianne! Heb gister op de site gekeken, maar de planning wordt pas dit voorjaar gemaakt staat daar?

Weet wel dat michiel brons ( moordrecht toch?) enigszins in de richting is, maar dat is alsnog ruim een uur rijden. Het lijkt wel of ik overal net buiten zit.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:28

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:44

Zag wel een oefencross bij manege Berenstein in Den Haag voorbij komen maar daar is volgens mij geen begeleiding bij.
Is er wel een crossterrein bij jou in de buurt Madelein? Vlietlanden mag je natuurlijk normaal gezien niet in. Ik denk dat er wel genoeg trainers zijn die voor een groepje op locatie komen.

Wij hebben hier best geluk met de hoeveelheid crossterreinen.

Tja, mok is nu niet zo raar inderdaad. Mijn grond ligt best hoog maar ook hier staan ze nu in de blub helaas. Binnen laten staan vind ik ook geen optie.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:49

Er is hier vlakbij in Voorhout een terrein, maar kan niet zo goed vinden of daar ook les wordt gegeven.

Dan maar een keer een trainingsweekend pakken bij Alice, of inderdaad zelf wat organiseren. Ga er wel eens op studeren de komende weken.
Eerst allebei maar weer op conditie komen!