[SGW] SGW Westerbork 13/14 April (ook nog vrijwilligers gezocht)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: SGW Westerbork 13/14 April (ook nog vrijwilligers gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:47

Zo, wij hebben stuk B paard gekeken en de M crossen.gelopen. Vind hem eenvoudiger dan vorig jaar (of teken dan de ruiter ook M klaar is).

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:50

Mirthe: Ik vond de B cross van vorig jaar ook mooier! Vond het dit jaar wat meer slingeren. Zaten verder wel wat leuke dingen in :) Maar ook bijvoorbeeld dat verkeersbord vond ik vorig jaar veel fijner aanrijden dan dit jaar.
Bodem is niet overal even goed. Van de eerste 50 starts vanmorgen was niemand binnen de tijd...

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:21

Hier ook op de terugweg. Ben super tevreden (kan me voorstellen dat het voor jullie slecht is maar ik ben er blij mee)
191 dressuur en daarmee 6e dacht ik, had wel veel last van de bodem dus weer impulsverlies en keer verkeerde galop maar hij liep lekker. Springen zag ik al een beetje op tegen het muurtje. Hij kent dat niet en is met zulke dingen nogal snel kijkerig. Zat te twijfelen tussen tempo omhoog gooien richting 6 of hetzelfde blijven rijden, koos voor het 2e en dat werkte niet dus een stop. 2e keer tempo iets omhoog waardoor die wat overtuigender was en wel ging. Verder keurig van de balken afgebleven had 7 strafpunten.

Cross alleen een stop op de slagboom wat ik ook wel een beetje had voorspeld. Heb niet anders gereden dan de rest maar hij wilde het toch eerst bekijken, toch nog beetje zijn onervarenheid.
Verder heerlijk de cross door en lijntjes gingen heel mooi. Toch weer mooi een winstpunt en veel ervaring erbij in zijn 2e cross :D (wow lang verhaal)

Sue: wat goed zeg! Toppers!! Heb je het water nog gedaan?? En hoe ging dressuur em springen? Gefeliciteerd met de punten echt super.

Er komen nog bokkers met mooie resultaten aan :D nog veel bokkers gesproken vandaag, leuk!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:28

Hier snel een verslagje vanaf telefoon, dressuur best fijn en ontspannen, 193 punten. Springen wat net-niet vond ik. Toen prutste ik tussen 8 en 9 en viel de balk van negen. Oooh wat baalde ik!! Cross foutloos, wel wat buiten de tijd, maar heel fijn gereden. Twee keer een 8 op stijl. Uiteindelijk reserve kampioen van friesland geworden!! Heel erg blij mee :j alleen zo jammer van die balk, anders kampioen.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:35

Nogmaals gefeliciteerd Rosa!! Echt balen van de balk. Waren er wel meer die de lijn van 8 naar 9 doorreden. Ben blij dat ik dat zag heb hem nog even extra gesloten en op de achterhand gezet tussendoor. Maar jullie hebben het echt fantastisch gedaan. En prachtige set zo zeg wauw

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:36

Anke die slagboom vond ik ook niet fijn hoor. Mede ook door de aanrij-route over de weg. En mooi een winstpunt weer!! Super.
Heb idd het water gedaan en hij ging. :D (had onderweg natuurlijk ook al natte voeten gehaald, haha)

Rosa toch top hoor! Gefeliciteerd!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:44

Die slagboom was niet fijn aan te rijden vond ik. Mijn paard schrok er een beetje van maar sprong hem gelukkig wel in 1x

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:47

Klopt je hebt toch al wat tempo verlies in de bocht en na de bocht zag die van mij hem pas en schrok ervan en kwam direct met zn lijf in de ankers. Achja :) beetje moeilijkheid mag er ook wel inzitten natuurlijk.

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:56

Ik ben er morgen niet, in plaats van de zondag ben ik vandaag geweest. Zie fotografentopic.
Vervolgens ben ik naar de motorcross (die op de achtergrond te horen was) geweest, iets meer /3 krachten :P

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:00

Vanmorgen een heerlijke ochtend gehad. Voor het eerst sinds jaren weer een cross gereden en voor Cas was veel nieuw....
Dressuur was fijn, 211 punten! Springen trok hij er heerlijk op aan, foutloos.
Cross waren de eerste 4 heel wankel, daarna toch even zweep gebruikt en ging de rem er gelukkig af. Hij pakte alles super op, zelfs de opsprong waar ik een beetje tegenop keek begreep hij zo. Mijn grondtempo moet alleen veel hoger (net als mijn stijgbeugels ;) ), maar daar kan aan gewerkt worden!

Gefeliciteerd Rosa met jou resultaat, heb je nog wel ergens voorbij zien crossen! Top!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:07

Lees goede verhalen hier.

Ik heb foto;s gemaakt van de bokkers die op de lijst stonden. Zal iedereen ff een pb sturen met hun foto.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:16

Ils k, super bedankt voor de foto, heel mooi!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:16

Rosa, gefeliciteerd!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:17

Anke ik heb je zien rijden bij het springen en ging heel netjes, maar eerlijk op 6?: je had weer meer ondersteuning moeten bieden met je been en je stak je hand weg. Want hij kwam heel mooi aan maar op het aller laatste moment stopte hij er mee. Was erg jammer want je ging verder erg netjes!

Rosa: gefeliciteerd!

Mijn positieve verslagje zet ik wel in het verslagentopic :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:20

Wij zijn ook thuis na een superdag!
Mn haflinger heeft zn eerste cross achter de rug..
Dressuur 199, springen foutloos en in de cross een weigering op 1 maar daarna wel alles foutloos.. Ben trots op mn poown! Als D pony tussen de paarden, hij doet t maar wel ff.. :)

Gefeliciteerd Rosa! :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:31

Ik had vandaag wat last van de gladte, met dressuur werd Beau heel stug en wilde niet meer goed buigen en liep voorzichtig, maar had 173. Springen een balk op 7. Cross simpel foutloos en allemaal 7'ens op de stijl :D . Wel behoorlijk buiten de tijd want vond het te glad om op tijd te gaan rijden.

Ik was dus tevreden!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:49

Ik heb net de Z cross gelopen, vind het technisch wel meevallen maar wel behoorlijk dik zeg sommige hindernissen, ook de 1e hindernis, dat vind ik zelf niet helemaal fair, paarden moeten dan nog een beetje inkomen.

bachus101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:58

Wij hebben vandaag genoten! Voor idereen die morgen gaat veel plezier en succes!!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:01

Sita_ schreef:
Wij zijn ook thuis na een superdag!
Mn haflinger heeft zn eerste cross achter de rug..
Dressuur 199, springen foutloos en in de cross een weigering op 1 maar daarna wel alles foutloos.. Ben trots op mn poown! Als D pony tussen de paarden, hij doet t maar wel ff.. :)

Gefeliciteerd Rosa! :)

Oh god wat vond ik jullie een top combinatie _/-\o_ Heb nog foto's van je !

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:04

Haha, ik reed niet zelf hoor..
We hebben een amazone die hem uitbrengt ben ik veel te schijterig voor, maar bedankt! Het is ook echt een superteam.. :)) Foto's is altijd leuk natuurlijk! :D :D
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 13-04-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:04

Sita, ik vind Willow een leuke pony! Staat leuk bij Nicky :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:05

Sita_ schreef:
Haha, ik reed niet zelf hoor..
We hebben een amazone die hem uitbrengt ben ik veel te schijterig voor.. :)) Foto's is altijd leuk natuurlijk! :D :D

Hahah , oke oke !

Ja klopt ! Zal ze er ff opzetten !

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:08

mistid schreef:
Sita, ik vind Willow een leuke pony! Staat leuk bij Nicky :D

Dankje! :D
Willow vond zichzelf ook wel helemaal the man hoor.. :') Macho! Maar hij heeft t super gedaan!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:13

Trouwens bij pony's op einde een meisje die sloeg echt verschrikkelijk veel en hard ( bij water bak ) was uiteindelijk opgeschreven bij : extreem zweep gebruik . Wie dit nog meer gezien ?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:22

Evie: Jullie hindernis 1 is inderdaad best dik. Vorig jaar was dat ook dezelfde hindernis en toen stond ie ook nog in een rotlijn :+

Ik ben morgen hindernis jury! Ben alleen vergeten bij welke hindernis. Geloof bij een driesprong op een heuvel