[SGW] Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:54

Het wordt mijn debuut, dus moet nog even puzzelen qua tijdsplanning :=

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:53

Ha Henry, Ik ben nr. 32!! sta je er dan ook nog?

oef, vanochtend was m'n crossles geannuleerd (derde op rij... :( ) omdat er een dik pak sneeuw lag op het terrein in Winterswijk... bij Alice kent B. alle hindernissen en waterbak inmiddels, dus die doet hij allemaal wel. uiteindelijk zijn wij naar Havelte gegaan om daar bij de kazerne de plas in te rijden. als het allemaal "plat en gelijkvloers" is, dan levert het niet zoveel problemen op. maar als hij van een heuveltje af erin moet, is het drama. ik heb hem, na 5 minuten zichzelf schrap zetten, er uiteindelijk wel ingekregen (maar echt met veel geschop en geschreeuw, anders was er geen beweging in te krijgen... ik voel me er zo schuldig over :( , zit echt in een dip en vraag me af wanneer het getut eens op gaat houden... *meters maken *meters maken*meters maken). daarna deed hij alles en zijn we er zelfs nog van een afsprongetje ingegaan en op verschillende plekken erin en eruit gedraafd, zonder gedoe.

uiteindelijk daar in mijn uppie over de ruiterpaden gereden (compleet verdwaald ook, maar gelukkig kwam ik een heel lief meisje op een paard tegen die met me is teruggereden naar waar de trailer stond :D ) en toen ben ik er op het laatst met B. weer ingegaan. gelukkig deed hij het - met anderhalf uur ertussen - allemaal meteen weer. het paard van het meisje dat me hielp was bang voor water, ze had hem er nog nooit in gekregen daar. maar ook hij liep zo achter B. aan, dus kon ik haar gelukkig ook nog een beetje helpen, als dank voor haar moeite om me terug te brengen op het goeie pad.... :)

maar goed, ik voelde met net Carice van Houten toen ik daar aan het begin van de rit in mijn eentje stond te klooien, en B. er niet in wilde: HOUDT HET DAN NOOIT OP?!

als ik zo'n ruzie met hem moet maken - wat ik dus nooit doe, omdat hij voor de rest zo makkelijk is - heb ik er geen zin meer in.... :(. heb zelfs besloten om maandag alsnog een crossles te gaan nemen met hem, ook al moet ik er supervroeg voor opstaan (hallo zomertijd!)

wwr

Re: Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:15

Ik heb vandaag ook nog even een paar hupjes gemaakt, paard pakte gelukkig goed aan.
Alleen het water blijft eng.
Lijkt wel of ze een trauma aan water heeft.
Maar achterwaarts wil ze wel, dus dat ga ik dan in Markelo maar weer doen.
En dan van het zomer maar hard oefenen.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:31

Wwr: fijn dat die verder lekker aanpakte! Balen dat het water niet helemaal lekker gaat, misschien is dat een oplossing inderdaad!!

Missbay: ik denk ook niet dat je veel meer moet willen dan plat en gelijkvloers. Waterbakken zijn dat ook en zit maar een klein laagje water in vaak. Is het niet zo da je te vaak de diepte opzoekt en ze daardoor wat angstig wordt? Mijn paard heb ik niks anders aangeleerd dan kleine ondiepe waterbakken en weet daardoor niet beter dan dat het niet 'eng' is. Ik begin niet zomaar aan meertjes of andere diepere dingen..

Hier vandaag ook de laatste fijne voorbereiding gehad op Markelo. Morgen nog even rustig wat springen op gras en maandag een dressuurproefje bij de onderlinge. Beetje drukke voorbereiding, volgende week verder maar wat rust geven.
Laatst bijgewerkt door AnkeVivaldi op 29-03-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:32

Ik ga zondag even bij bathmen wat sprongetjes maken in het bos :)

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:22

Ik heb tot nu toe alle waterbakken achterwaarts gedaan, anders kom ik niet eens in de buurt.
Heb haar nu wel zover dat ik halverwege kan draaien en er dan weer voorwaarts uit kan, dus er zit al wat vooruitgang in.
Het is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zo kunnen we in ieder geval de cross uitrijden :)
Morgen maar eens de proef rijden :)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:38

wwr schreef:
Ik heb tot nu toe alle waterbakken achterwaarts gedaan, anders kom ik niet eens in de buurt.
Heb haar nu wel zover dat ik halverwege kan draaien en er dan weer voorwaarts uit kan, dus er zit al wat vooruitgang in.
Het is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zo kunnen we in ieder geval de cross uitrijden :)

Wordt er dan eigenlijk een weigering gerekend?
Of geldt dit gewoon als een correct genomen hindernis?

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:24

Yvie_Juudje schreef:
wwr schreef:

Wordt er dan eigenlijk een weigering gerekend?
Of geldt dit gewoon als een correct genomen hindernis?

Als weigering.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:38

Gister gevallen in biddinghuizen. Nu dus nog minder zin in volgende week.... Was ook echt een topdag gister. Was eerst mn stijgbeugels al vergeten en stond daarna vast op t terrein met de trailer omdat er ineens sneeuw en hagel lag en het hele veld wit was binnen een paar minuten. Gelukkig door wat lui er uit geduwd. Mochten het bokkers zijn geweest: bedankt meiden!!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:05

Ha Anke,

Dank voor de tip, maar ik ga helemaal niet diep het water in dan hoor. Gewoon tot z'n kogels, verder niet. Alleen ik zie bij crossfilmpjes, bv bij Diepenheim, dat je soms een klein "heuveltje" (laat het veertig cm hoogeverschil zijn) af moet om het water in te komen. Dus vandaar dat ik dat toch ook even wilde oefenen, toen ik de gelegenheid kreeg. Maar goed, het is uiteindelijk gelukt en daarna deed hij ook alles in een keer. Het zal wel een kwestie zijn ook van ervaring opdoen en meters maken.

@wwr: als'ie er maar ingaat, toch? Ooit geweten/gehoord wat het mogelijke achterliggende trauma zou kunnen zijn?

@Loeitie: naar dat je gister bent gevallen. Hoewel je vast zin krijgt als je in de startbox staat. En als je echht niet wil, dan zijn er vast mensen op de wachtlijst die je er erg blij mee kan maken.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:09

Aangezien ik hoe dan ook moet betalen, ga ik zaterdag sowieso wel dressuren en springen... Of ik de cross in ga, zie.ik die dag zelf nog wel... Renswoude en Markelo Snorrewind kan ik na zaterdag nog binnen de sluitingsdatum afmelden. Moet ik alleen nog naar westerbork. Daar ben ik net 2 dagen te laat met afmelden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:38

Kom op Loetie :(:)
Gaat goed komen! Gewoon lekker rijden, niet te moeilijk doen. Lachen en weer door gaan :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:13

Loetie komt wel goed joh! Iedereen valt wel eens toch! En als het niet lekker loopt kun je inderdaad nog anders beslissen! Ik zag je nog langskomen in biddinghuizen en dat zag er goed uit!

Ik heb mijn schimmel voor het L afgemeld. Nu zondag alleen met de gekke zwarte.
Gisteren in ieder geval een fijne oefencross gereden. :) jonge paard z'n eerste waterbak-ervaring gehad, hij vond het maar raar. We zullen zien hoe het gaat in Markelo.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:14

Sue, die gekke maar oh zo leuke zwarte die je toen in barchem bij mij in de ring had?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:18

Haha ja die ja. Hij lijkt nog steeds de go van Barchem te hebben. Hopelijk houdt hij dat vast. Zal heus nog wel eens ergens stilstaan, als het maar steeds wat beter wordt. :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:35

Thanx Sue_, maar tis niet alleen de val hoor... Het gevoel is er gewoon niet. Hopelijk is het volgende week lekker weer en komt t gevoel n beetje terug.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:59

@MissBay: nee ik heb geen idee.

Als jullie me trouwens zien moet je maar even hoi zeggen, ik ben niet zo goed in mensen herkennen :o

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:36

Loetie84 schreef:
Thanx Sue_, maar tis niet alleen de val hoor... Het gevoel is er gewoon niet. Hopelijk is het volgende week lekker weer en komt t gevoel n beetje terug.

sterkte loetie! ik hoop dat je snel weer het gevoel terug hebt! misschien helpen wat cross lessen op een lekker simpel terrein je weer wat vertrouwen op te doen! kleine simpele doelen stellen in je training kan je heel veel zelfvertrouwen geven!!! want het is zoon leuke mooie tak van sport! <3 elk groeicurve gaat met ups and downs!!! dus het komt vast snel weer goed!!! :j

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:37

wwr schreef:
@MissBay: nee ik heb geen idee.

Als jullie me trouwens zien moet je maar even hoi zeggen, ik ben niet zo goed in mensen herkennen :o

hmmm dat wordt een probleem ik ken de gezichten ook nog niet zo goed bij de namen! hahaha :D

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:58

Ik zou echt niet weten op cc wie van bokt is en wie niet!! haha

Ik heb een grote vos merrie met olijf groen oor-netje en dekje. Ik ga even in jullie profiel spieken.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:02

Ik heb as week mijn sgway of life kleding nog niet, maar in Westerbork wel. Vind het wel leuk want zo kun je elkaaar goed herkennen :D

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:55

Ik kijk anders wel wie welk startnummer heeft.
Als iedereen dan gewoon de hele dag met z'n rugnummerdrager loopt? O:)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:06

ik ben nr 1 WWR :+

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:12

Ik ben nummer 3 op zaterdag :) ik heb er echt zin in!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:14

Meeste herken ik wel, en veel mensen herkennen Winchester. Ik heb er mega veel zin in !!