[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:21

Sann: Moeilijke beslissing inderdaad :(:)
Roos: Wat onwijs balen zeg!
Noor/Margreet: Gefeliciteerd *\o/*
Mootje: Succes met je huishouding. Balen dat je dan niet naar de sportschool kunt

Ik heb mijn opdracht eindelijk af gelukkig, ben helemaal gaar nu. Nouja af, ik moet nog 1van de 5 opdrachten doen, maar die doe ik samen met een klasgenootje en dat doen we morgen op school.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:26

Mootje schreef:
Ik wilde naar de sportschool, maar heb gisteren de halve dag boven de wc gehangen, dus van het huishouden is het gisteren niet gekomen... Dat moet dus nu vanavond ;(

Weer een zonnesteek van de Vlietlanden Mootje?

Mootje

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:27

Haha, zoiets ja..wel hetzelfde gevoel. Volgens mij had ik veels te weinig gedronken :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:21

Gefeliciteerd Noor!!!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:24

Ik zit een beetje op internet te kijken naar leuke paarden, maar ff wat valt dat tegen zeg. Staan weinig paarden op die me aanspreken, en de meesten die me wat lijken zijn toch wel tussen de 8.000 en 10.000. Geen gekke prijs natuurlijk, maar of ik dat heb. Had gehoopt dat door de slechte markt op het ogenblik er leukere paarden voor minder op zouden staan.

edit: Zag nog wel een leuk dier van Mirella Vrolijk, een R Vickenburgh x John u to Berry. Alleen wel een vos.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:35

Super leuk een vos =:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:36

Een rode vos of een Jer kleurtje :D als het maar geen merrie is, dat zijn de ergste :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:37

Haha, niet mijn kleur over het algemeen :D Maar er zijn uitzonderingen! Zijn zat vossen die ik wel leuk vind.
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-06-11 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:42

Gefeliciteerd Noor!

Sann toch wel fijn dat je redelijk snel een reactie van je verzekering hebt gekregen en ik denk van jou heel verstandig om te wachten tot na je tentamens. Ik heb zelf geen ervaring met slachten maar wel met laten inslapen. Ik heb mijn paarden bij de kliniek laten inslapen en bij phil ben ik er constant bij geweest, het was natuurlijk heet verdrietig maar ik voelde dat mijn paard ontspande doordat ik er bij was en hij is ook echt heel rustig ingeslapen. Dat paard verdiende naar mijn idee ook echt een waardig afscheid. Door het op de kliniek te doen hoef je ook niet te zien hoe ze jou beestje komen ophalen. Ik ben altijd bang dat de paarden bij de slager toch wat ruiken en ze minder rustig inslapen, maar goed dat is mijn idee. Als ik weer een keer voor de verschrikkelijke keuze zou staan zou ik het weer bij de kliniek laten doen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:44

Bij een vos zit toch altijd een steekje los.......

En ik ben gek op mijn twee vossen ;)

Maar snoekiej ben je op zoek dan naar een ander paard???

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:47

Ik ben niet op zoek, maar wil de markt wel eens verkennen, en alle opties die ik met Vorstin heb een beetje door mijn hoofd laten gaan.
Lastig trouwens om te bedenken wat je nou eigenlijk zoekt in een paard.
Paard moet zowiezo 3 echt goede gangen hebben, liefst rond de 3 of 4 jaar oud, tussen de 1.60 en 1.70, uitstraling hebben (al is dat natuurlijk heel persoonlijk) en geschikt zijn voor dressuur tot min. Z, springen M, SGW Z. Eeen paard waar je punten mee scoort als je de ring in komt. Liefst licht in de mond en zelf fijn voorwaarts. Een goed paard heeft geen kleur (al liever geen schim ivm wassen :+) natuurlijk, en over het algemeen zie ik liever een bodybuilder dan een ielig paardje. Iig een paard met een lekkere nek erop.
Maar goed, dit zijn wel een hoop eisen natuurlijk. Meer een ideaal paard dan echt reël, en als ie bestaat dan is ie vast onbetaalbaar :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:48

Persoonlijk vind ik dat het paard bij de keuze inslapen er veel meer van mee krijgt dan wanneer je 'm naar de slacht brengt. Voor ze het door hebben is het al gebeurd. Je laadt ze van de trailer, loopt 10 meter en klaar. Het inslapen duurt al met al veel langer en het paard heeft veel meer door dat er wat staat te gebeuren dan met de slacht. Of de paarden wat ruiken bij de slacht weet ik niet. Maar als je als eerste gaat zal dat allemaal reuze meevallen (zie ook de verschillende topics over de excursies naar Nijkerk hier op Bokt). Bij het inslapen merken de paarden aan het verdriet van de eigenaar dat er wat staat te gebeuren. Natuurlijk zijn de meesten rustiger als hun vertrouwde maatje/eigenaar er bij is, maar ik ben en blijf van mening dat het paard er veel meer van meekrijgt.

Toch blijft de keuze van slacht of inslapen moeilijk en kan degene die het moet beslissen alleen maar zelf maken door zijn/haar eigen gevoel te volgen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:01

Heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer gesprongen met mijn gekke ruin. Hij had erg veel lol en was uberenthousiast. Beetje jammer dat hij dan best sterk wordt. Misschien gaat hij 2e weekend van juli weer mee op cc. Voor die tijd wel even een cursus luisteren geven :o

Vossen vind ik alleen leuk als ze apart zijn of heel donker van kleur zijn. Ik heb een hele donkere koffievos gehad en dat was wel erg mooi.

@ Snoekiej die van Mirella zag ik ook. Heeft leuke dieren staan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:03

Zou het heel erg uitmaken als je voor je cake meel ipv bloem gebruikt? Had wat zitten suffen in de winkel en heb dus een pak meel ipv bloem gekocht... Weet zo eigenlijk het verschil niet zo goed :o

Caro: Leuk dat je weer hebt gesprongen! :D
Shanouk: Het is denk al een stuk makkelijker om wat onbeleerds te vinden? Zit ook wel eens te kijken en dan komen er toch wel wat leuke paarden voor niet te veel geld langs :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:07

Geen idee Vief, maar meel is wel groffer dan bloem dus ik denk dat je cake een stuk minder luchtig wordt. Misschien helpt het om het meel te zeven?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:08

2 jarigen leveren momenteel heel weinig op. 3 jarigen zijn alleen interessant vaak via een particulier.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:09

Hij staat al in de oven :+
Vraag me alleen af of ik straks iets heb wat ik kan opeten :))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:10

Dat merk je dan vanzelf. Lekkere cake of kleffe hap. :D

Jij ging geen cake bakken voor 10 juli he? :D :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:15

Wees maar niet bang, ik ga sandwiches maken :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:33

GG haalt grappen uit
Hilde leuk naar de halfzus, altijd leuk om te bekijken
Duimen dat de hengstigheid toch doorzet Evelien
Klinkt als een top vakantie mistid
Goede ruil EB
Margriet vrijwillig verstandskiezen verwijderen, mij niet gezien
MM super dat je weer in je oude broeken past
Snoek heeft lekker gesprongen
Fijn dat de vliegenkap werkt Corien
Super zo een aankoop MM
Anne wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en als hij dan verbetert heb je er alleen maar voordeel van
Fijn dat Trakkie is goedgekeurd Lau
Balen Roos
Noor gefeliciteerd
Ik heb niks tegen vossen
Caro heeft ook lekker gesprongen

Ik heb vandaag heerlijk gesprongen met Ferrose. Ze was superfijn, reageerde precies goed fel en deed het allemaal simpel en alle fouten (3x een balk eraf en een paar keer een non-afstand) lagen aan mij en kon ik oplossen. Ik begin stiekem toch weer een beetje hoop te krijgen dat ze ooit nog gaat springen zonder te klieren

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:35

Snoek dat zijn een hoop eisen die je hebt, zou ik ook hebben hoor, ik heb jack ook gekocht en wist niet of hij kon crossen en zie hij ken het ;)
Eef er is nog een beetje hoop zal voor je duimen!
roos :(:) balen zeg.
Vief en hoe was de cake?

Ik ga zo tv kijken en zit nu te wachten op de kapster :)
Jack stond er goed bij op het land :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:44

zo weer thuis. spreekuur was echt weer giga druk.

margreet/noor gefeliciteerd.
snoekiej is naar paarden aan het kijken maar heeft heel wat eisen :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:47

Geen eisen he, kijk gewoon wat rond. Soms is een paard heel anders dan je van tevoren wil, en blijkt het toch een paard voor jou te zijn. Toen ik Vorstin kreeg vond ik haar eigenlijk een kreng, wilde liever haar even oude weidemaatje hebben. Maar achteraf ben ik toch erg blij dat het Vorstin geworden is :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:49

Snoek, volgens mij kun je voor heel wat minder een leukerd kopen! Je moet alleen weten waar je moet zoeken, volgens mij ;)
Mendy had het druk op t spreekuur!

Huishouden is weer gedaan! Wat een gebed zonder eind... Net stallen mesten :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:51

Oh Mootje, huishouden, praat me er niet van. Kan wel merken met een kleine in huis dat je alles nog schoner wil houden. En dan niet te vergeten... de was. Man man, onze klein vent heeft nog meer was dan Jeroen en ik bij elkaar.