[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:52

Ik ben na mijn aarzeling van vanochtend toch gegaan. Het paardje had er zin in, maar ik heb haar echt in bescherming moeten nemen. De paden waren zo ontzettend zwaar en de maisvelden nog meer. De hindernissen waren prima, ze sprong ze ook graag (wel de lage), maar omdat ik het niet verantwoord vond om met mijn 22-jarig paard rond te jakkeren heb ik heel veel gestapt, waardoor ik door de veegploeg werd opgeraapt en jammer genoeg niet alles heb kunnen springen. Zij wilden namelijk niet stappen en mochten mij niet inhalen, dus toen heb ik maar besloten om een lusje over te slaan, wat ik achteraf wel jammer vind, want het paardje deed het fantastisch. Ging zelfs zonder aarzelen de waterbak in. Ik duim voor degenen die morgen moeten, dat er vannacht geen bakken regen meer gaan vallen, want dan wordt het nog zwaarder.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:02

__Rianne schreef:
Leonie: Was jij dat toch wel op die haflinger? Twijfelde nog aangezien je meestal op die vos rijdt. Zag je nog wel even stuntelen bij de parkeerplaats toen je haflinger niet door de waterplas wilde haha!

ja hahah ze wou eerst niets van het water weten! in de cross sprong ze er zo in gelukkig!
heb jou helemaal niet gezien! :o vos staat trouwens met een dik beentje op stal helaas..

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:18

Trouwens de complimenten aan de organisatie voor de SUPER uitslagenlijst en de tv in de kantine met de uitslagen per hindernis.
Wel vond ik persoonlijk de gemaakte foto's tegenvallen, zeker voor de prijs.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:20

Edit: Indd dike pluim! +:)+ Weet je de fotograaf nog? Ik heb de foto's niet gezien.

Vannochtend was bij hindernis 8 'monument' een percentage van 30% die 3 weigeringen hadden :=

Never_Mind

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:33

Volgens mij is de site www.fotowvd.nl ofzoiets :)
Ik heb wel een foto gekocht, maar dan van een eerdere wedstrijd :+
Foto's van vandaag heb ik nog niet gezien. Nadat we hebben afgezadeld ging ik daar kijken en toen hadden ze net de foto's binnen van t/m 195 en ik was 219, dus dat ging sowieso nog wel ff duren. Heb ik dus niet op gewacht :P

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:34

Leonie: O haha gelukkig maar. Ja ik was er wel weer, ben nog paar keer langs je gereden met losrijden maar omdat ik het niet zeker wist heb ik maar niets gezegd. Balen van de vos!

Wow das best veel, ik had 1 stop op de lage. Eventjes laten kijken en toen ging die er wel overheen.

Fotowvd.nl was volgens mij de fotograaf, heb nog wel ergens een kaartje liggen.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:38

En bij de auto zat er ook nog een papiertje van een fotograaf onder de ruitenwisser, geloof ik :P

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:41

Wij hebben vandaag aan het einde van de dag gelopen, toen het dus mooi al even droog was. We gaan morgen wel, maar gaan niet voor de tijd, 8, 11, 12, 14, 16 en 18 gaan we zeker laag doen.
Vond wel dat ze goed bezig waren en bij veel hindernissen steeds aan het harken waren. Viel me ook op dat de waterbak nu volgens mij de insprong ook hoger was geworden dus ga nu zeker voor laag omdat ze dat gewoon lastig vind om het water in te springen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:46

de brug doe ik sowieso laag en voor de rest kijk ik een beetje na de bodem, wil ook niet te veel doen want heb vandaag ook al een cross gehad ;)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:59

Carolien007 schreef:
Wij hebben vandaag aan het einde van de dag gelopen, toen het dus mooi al even droog was. We gaan morgen wel, maar gaan niet voor de tijd, 8, 11, 12, 14, 16 en 18 gaan we zeker laag doen.
Vond wel dat ze goed bezig waren en bij veel hindernissen steeds aan het harken waren. Viel me ook op dat de waterbak nu volgens mij de insprong ook hoger was geworden dus ga nu zeker voor laag omdat ze dat gewoon lastig vind om het water in te springen.

Rondom de hindernissen vond ik het terrein ook best goed :j 'T was voornamelijk de paden tussendoor en de maisvelden die héél erg zwaar waren!

Dat monument vond ik zelf trouwens heel erg meevallen! Mn pony sprong er zonder enige twijfel over :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:02

Wij waren er vandaag met 2 pony´s. Easter is samen met de bijrijdster van curly2day gestart en die 2 hebben idd een heel fijn rondje kunnen rijden. redelijk rustig aan en indien nodig de lage sprongen genomen. Ze waren een minuut buiten de ideale tijd. De waterbak sprong Easter echt supermooi in!
Hij had 1 weigering op het monument maar dat was vooral omdat hij tot dan zo makkelijk sprong en Mark gewoon niet scherp genoeg reageerde op de sprong. Voor de rest had hij fijn gereden.

Met Koss deed hij individueel mee. Voor Koss was het een beduidend zwaarder rondje als 1 van de laatste starters. :(:) Bodem was erg zwaar en daar had de pony wel moeite mee. Daarom maar besloten om van de meeste sprongen de lage variant te nemen en rustig aan te doen. Meet Koss had hij wat weigeringen, pony vindt het nog heel spannend in het bos, niet eens zo zeer de hindernissen maar vooral alles er om heen.

Hij had voor het eerst de helmcamera mee onderweg. Helaas stond die bij het eerste rondje met Easter te hoog waardoor je alleen bomen ziet... ;( Met Koss iets lager gezet en daar zijn nog wel aardige beelden uitgekomen.

Ik snap het best als mensen zeggen dat ze morgen niet starten. Volgens mij gaat er nog wel wat vallen aan regen vannacht en de bodem is idd wel erg zwaar en kan eigenlijk niets meer hebben. Zo jammer voor de organisatie dit weer. :(:)

Succes voor diegenen die morgen wel gaan. Hopelijk hebben we volgend jaar beter weer want het blijft een superleuke cross!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:10

Zooo ben ook weer terug! Heb met Maus een heerlijk rondje gereden! Netjes foutloos, overal hoog. Alleen te snel binnen!

Op de uitslagen staat dat ik 2 keer een lage hindernis heb genomen, terwijl dit echt niet zo is.
Van 1 is zelfs een foto gemaakt. Dus daar heb ik ff een mail over gestuurd!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:15

thaampjee schreef:
Zooo ben ook weer terug! Heb met Maus een heerlijk rondje gereden! Netjes foutloos, overal hoog. Alleen te snel binnen!

Op de uitslagen staat dat ik 2 keer een lage hindernis heb genomen, terwijl dit echt niet zo is.
Van 1 is zelfs een foto gemaakt. Dus daar heb ik ff een mail over gestuurd!

Volgens mij startte jij net voor Mark met Koss. Lag jij er niet bijna af na de uitsprong uit de waterbak? :(:)

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:19

Weer een super mooie cross dag voor ons. Mijn dochter was 1e bij de abc groepen. En mijn vriend 6e bij de paarden. Hij startte als een van de laatsten en vond het best nog wel te doen. Wel zwaar maar hij was precies op tijd binnen terwijl een aantal stukken in draf had gedaan. Hopelijk blijft het vanacht een beetje droog zodat er morgen nog een beetje behoorlijk gereden kan worden.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:25

Wij zijn ook weer thuis. Het was voor ons de eerste keer dat we aan een pittige cross meededen. Maar op het monument na alles 'hoog' gesprongen. De waterbak zag ie helaas ook niet zitten dus ook die uiteindelijk laag genomen. Wij hebben ook rustig aan gedaan; zaten uiteindelijk 10 minuten boven de ideale tijd... :) Maar wel super gave cross ondanks dat het terrein slecht was. Zijn er misschien nog mensen die foto's van mij gemaakt hebben? Hieronder een foto van mij van vandaag: Afbeelding

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:37

Gave foto zeg!! :)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:44

wij zijn als 10 geeindigd van de 12! :)
Ilja springt L bij de D ponys, en ik heb een fries!
En toch... heb ik minder strafpunten als haar, haha vond t wel grappig :lol:

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:46

Pitt25 welke hindernis is dat ?
Ben benieuwd naar de grond morgen maar we zullen zien

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:47

2 zo te zien ;)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:54

Homiafortuna schreef:
De mijne is 22 en niet super getraind. Was sowieso al van plan om veel te stappen en laag te springen, maar het valt er hier echt met bakken tegelijk uit en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo gecharmeerd van ben om door en doornat te worden. Dat heeft me de vorige keer behoorlijk wat doorrijplekken bezorgd. Maar ik heb nog tot 13.00 uur de tijd om te beslissen.

Ben je nog gegaan? Ben wel nieuwsgierig naar hoe het dan gegaan is...

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:06

Ik moet morgen rond half 2 starten. Ik heb mij voorgenomen om gewoon te starten en het lekker rustig aan te doen. Dan maar veel stappen en draven. We doen het immers voor de lol! :+

Wel natuurlijk allemaal duimen voor droog weer :)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:10

Illusion1990 schreef:
Homiafortuna schreef:
De mijne is 22 en niet super getraind. Was sowieso al van plan om veel te stappen en laag te springen, maar het valt er hier echt met bakken tegelijk uit en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo gecharmeerd van ben om door en doornat te worden. Dat heeft me de vorige keer behoorlijk wat doorrijplekken bezorgd. Maar ik heb nog tot 13.00 uur de tijd om te beslissen.

Hihi! Eerst lezen en dan vragen gaan stellen! Hihi! Ik heb je verhaal al gelezen. Ik denk dat ik ook lekker rustig aan ga doen met mijn ouwe mannetje. Conditie is erg goed. Helaas niet een erg handige springer, maar nergens van onder de indruk, dus op zijn manier komt ie wel over de lage hindernissen. Twijfel alleen over de holle bomen. Die vind ik redelijk massief. En die sprong met dat gapende gat eronder. Brrr. Jullie ze allebei wel gedaan?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:11

Nessie oke :)
ik doe morgen ook gewoon rustig en dan zie ik wel of ik hoog of laag spring.
ik heb vandaag ook al in laren mee gedaan en daar ging het weer wel (dressuur was wel afgelast)
wij zijn morgen nummer 121

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:15

Citaat:

Citaat:
Hihi! Eerst lezen en dan vragen gaan stellen! Hihi! Ik heb je verhaal al gelezen. Ik denk dat ik ook lekker rustig aan ga doen met mijn ouwe mannetje. Conditie is erg goed. Helaas niet een erg handige springer, maar nergens van onder de indruk, dus op zijn manier komt ie wel over de lage hindernissen. Twijfel alleen over de holle bomen. Die vind ik redelijk massief. En die sprong met dat gapende gat eronder. Brrr. Jullie ze allebei wel gedaan?

De Trakehner (die met dat gat eronder) hebben we gedaan. Eerst even stoppen en snurken naar dat gat, maar de tweede keer gewoon erover. De holle bomen heb ik volgens mij niet gehad, want daar stuurde de veegploeg mij rechtdoor. Wel jammer, want ze sprong alles waar ik haar voorzette.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:20

Wij hebben afgemeld, dacht al een tijdje dat paardlief niet fit was.... Maar dat her zo erg was, direct afgemeld! En met de bodem lijkt me dat helemaal niet onverstandig...