[SGW] SGW Oudkarspel 4 & 5 Juni 2011.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:12

ponyparadijs schreef:
Niet verplicht? Ik dacht van wel!

Nee in Belgie wel

riannhuh

Re: SGW Oudkarspel 4 & 5 Juni 2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:38

Op zich wel goed, als er wat gebeurt hebben de hulpverleners tenminste alle belangrijke gegevens bij de hand. Ik heb er zelf geen, in de lagere klassen zie je het sowieso heel weinig.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:40

Cchanny schreef:
OPROEP: Wie wil er vrijwilliger zijn A.S. zaterdag of zondag op het Clusius Event bij Manege Beukers te Oudkarspel?! Wij zoeken dringend nog een schrijfster/er !!! Thanks! Lunchpakket en drinken word geregeld! @ Manege Beukers, Te Oudkarspel

Van hoelaat tot hoelaat heb je hulp nodig?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:41

Wij hebben er al wel 1 starten er ook altijd braaf mee!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:49

Hier ligt ie ook in de auto.... maar met rijden om??? nee dat niet, wordt meestal vergeten. Vind het persoonlijk ook een beetje overbodig. Tegenwoordig is de communicatie zo goed, dat een groom zeer snel op de plek van het ongeluk kan zijn, in ieder geval voor de hulpverlening er is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:18

texelse schreef:
Hier ligt ie ook in de auto.... maar met rijden om??? nee dat niet, wordt meestal vergeten. Vind het persoonlijk ook een beetje overbodig. Tegenwoordig is de communicatie zo goed, dat een groom zeer snel op de plek van het ongeluk kan zijn, in ieder geval voor de hulpverlening er is.

Overbodig? Nee, dat vind ik absoluut niet!! Groom's weten ook niet alles van de ruiter en vaak is een groom ook flink van slag als er iets met de ruiter is gebeurd in de cross en kan diegene ook belangrijke medische informatie op dat moment even niet weten/te binnen schieten. Op de Medical card staat ook alles over medicatie en andere medische bijzonderheden, die in sommige gevallen van essentieel belang zijn. Je zal maar allergisch zijn voor AB ofzo. Toch belangrijk om dat te weten voor medische hulpverleners.
Ik rijd altijd met medical card want daar staat dus idd erg belangrijke medische informatie op.
Maar ook al ben je een gezond persoon, ik hoor vaak genoeg mensen die niet eens hun eigen bloedgroep weten en dat kan al een heel belangrijk iets zijn om te weten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:21

Wat betreft de bloedgroep niet weten kan ik me dat best voorstellen. Ik kan me voorstellen dat de meeste dat niet weten omdat het ook nog nooit is getest.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:27

ponyparadijs schreef:
Wat betreft de bloedgroep niet weten kan ik me dat best voorstellen. Ik kan me voorstellen dat de meeste dat niet weten omdat het ook nog nooit is getest.

Zeker wel, bloedgroep wordt al bij je geboorte bepaald hoor en zal altijd in je medisch dossier bij je huisarts te vinden zijn.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:30

Sim, dan ga ik daar ook eens achteraan! Ik weet het namelijk ook niet.

Hebben jullie ook dat als je iets op de medical card schrijft, het zo vervaagd is? En wat doen jullie als er informatie op staat die niet meer relevant is? Ik zit nu namelijk aan de medicijnen, maar ga er van uit dat dat toch een keer stopt.
Is het invulpapier zelf trouwens ook ergens te downloaden, want bij mij vervaagd het echt snel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:34

Dan kun je er gewoon een los briefje in plakken Mistid, of een nieuwe card kopen. Dingen zijn gewoon los te verkrijgen. Vervagen van de tekst heb ik geen last van.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:38

Een groom weet natuurlijk (gelukkig) niet alles van de ruiter, maar weet wel hoe er in contact gekomen moet worden met het thuisfront om noodzakelijke gegevens te achterhalen.
Maar ieder kan voor zich uitmaken of je het belangrijk vindt of niet. Als het een safe gevoel geeft om met de card te rijden, moet je dat natuurlijk altijd doen!
De gegevens zijn vrij vast natuurlijk, daar wijzigt niet veel aan. Dus het is een kleine moeite om hem om te doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:40

texelse schreef:
Een groom weet natuurlijk (gelukkig) niet alles van de ruiter, maar weet wel hoe er in contact gekomen moet worden met het thuisfront om noodzakelijke gegevens te achterhalen.

Kan, maar daar gaat ook weer de nodige tijd over heen en wat als die niet te bereiken zijn?
Ik kan een pietlut lijken, maar ik ben de dingen liever voor. :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:42

Tja, het is ook voor iedereen misschien weer anders. Maar ik groom altijd bij mijn dochter, dan ligt het ook weer anders, dan wanneer een vriend/vriendin/buurmeisje o.i.d. mee is.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:56

Dat je bloedgroep bij geboorte bekend is, is zeker niet altijd waar. Maar misschien dat het zelfs dan nog handiger is om op te zetten dat het niet bekend is, dan dat men uit alle macht probeert via evt. thuisfront het aan de weet te komen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:14

Die bloedgroep is helemaal niet belangrijk op zo'n kaart.
Als jij in welk land dan ook, zo gewond bent dat jij een transfusie nodig hebt, wordt altijd opnieuw je bloedgroep getest omdat de risoco's met een foute combinatie gewoon veel te groot zijn en de test erg simpel dus gewoon voor het zekere even gedaan wordt.

Maar ik denk wel dat zo'n kaart nuttig is om te dragen, zeker in het geval van medicijngebruik, ziekte of allergie. En de contact informatie die er op staat, liefst met een aantal mobiele nummers van partner en/of familie is waardevol.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:19

Nickeltje schreef:
Als jij in welk land dan ook, zo gewond bent dat jij een transfusie nodig hebt, wordt altijd opnieuw je bloedgroep getest omdat de risoco's met een foute combinatie gewoon veel te groot zijn en de test erg simpel dus gewoon voor het zekere even gedaan wordt.

Kijk, dat wist ik dan weer niet. :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:26

Dat weten heel veel mensen niet.
Maar het is te vaak fout gegaan dat er vertrouwd is op de info in zo'n kaart die een patient zelf ingevuld heeft en daar een vergissinkje in gemaakt heeft waardoor deze verkeerd bloed gekregen heeft en bijna dood gaat...
En de test is inmiddels zo simpel en zo snel dat het bij een patient die mogelijk bloed nodig zal hebben als hij op de eerste hulp binnen komt, gewoon alvast mee getest wordt...

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:01

Cchanny schreef:
OPROEP: Wie wil er vrijwilliger zijn A.S. zaterdag of zondag op het Clusius Event bij Manege Beukers te Oudkarspel?! Wij zoeken dringend nog een schrijfster/er !!! Thanks! Lunchpakket en drinken word geregeld! @ Manege Beukers, Te Oudkarspel

hele dag of kan ook dagdeel ('s middags)? ervaring vereist? wel bekend met cijferlijsten maar niet met het schrijven ervan. dit gaat alleen om dressuur?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:10

Yvonne, schrijven van de dressuur leer je op zo'n moment zelf.. vanaf het M is een beetje ervaring wel een vereiste (n bij mij tenminste wel) maar het is erg leuk en leerzaam!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:58

Pfff, Evony, krijg je toch nog gelijk... (Al hoop ik nog steeds héél, héél erg van niet! := )
Afgelopen woensdag besloten dat ik M zou starten, dus direct mailtje gestuurd naar de organisatie. Zie ik dat ik nog steeds in de L sta. Blijkt dat ik het naar een verkeerd mailadres heb gestuurd.... :o?
Heb ondertussen natuurlijk via wedstrijdplatform al een nieuw bericht gestuurd, maar helaas nog niks gehoord...

Lieve, lieve, lieve organisatie: Mag ik alsjeblieft nog naar de M verplaatst worden?

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:29

doom schreef:
Yvonne, schrijven van de dressuur leer je op zo'n moment zelf.. vanaf het M is een beetje ervaring wel een vereiste (n bij mij tenminste wel) maar het is erg leuk en leerzaam!

ja daarom dacht ik het ook eens te doen. eens kijken of m'n mening over juryleden in de dressuur in het algemeen wat milder kan worden of het wordt nog eens bevestigd. ik kan zaterdag alleen 's middags en zondag andere plannen..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:13

Tody schreef:
Pfff, Evony, krijg je toch nog gelijk... (Al hoop ik nog steeds héél, héél erg van niet! := )
Afgelopen woensdag besloten dat ik M zou starten, dus direct mailtje gestuurd naar de organisatie. Zie ik dat ik nog steeds in de L sta. Blijkt dat ik het naar een verkeerd mailadres heb gestuurd.... :o?
Heb ondertussen natuurlijk via wedstrijdplatform al een nieuw bericht gestuurd, maar helaas nog niks gehoord...

Lieve, lieve, lieve organisatie: Mag ik alsjeblieft nog naar de M verplaatst worden?

aaah wat balen! Anders even bellen? staat een nummer op wedstrijdplatform.nl! Zou toch jammer zijn anders.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:27

Er zijn wel erg weinig deelnemers in het M. In totaal maar 17. Ook niet leuk.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:53

Wel allemaal nog even de starttijden doorgeven voor het starttijden topic hé! Staan nu nog maar weinig in. :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 20:23

doom schreef:
Cchanny schreef:

Van hoelaat tot hoelaat heb je hulp nodig?

Vanaf half 1 tot hoelaat weet ik eigenlijk niet.