[SGW] Wedstrijdkalender 2011 deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Wedstrijdkalender 2011 deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:57

Hoe is Lisse qua cross? Want we moeten heel misschien voor Oudkarspel afhaken. Paard is gisteren losgebroken onderuit gegaan. En heeft haar been open gehaald. DA heeft het netjes gehecht. En ze staat in het verband. Maar hoop dat het mee valt en dat we eind van de week weer rijden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:59

ponyparadijs schreef:
Hoe is Lisse qua cross? Want we moeten heel misschien voor Oudkarspel afhaken. Paard is gisteren losgebroken onderuit gegaan. En heeft haar been open gehaald. DA heeft het netjes gehecht. En ze staat in het verband. Maar hoop dat het mee valt en dat we eind van de week weer rijden.

slingerig, dressuurterrein was te doen, springen was netjes, cross vond ik niet zo

vond het zelf niet zo heel leuk, dus ga dit jaar ook niet naar Lisse

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:11

Niet echt de moeite waard. Veel geslinger, smalle paadjes, niet zo prettige waterbak. Wel erg simpele cross.
Het is 10 minuutjes bij mij vandaan, maar ik ga er ook dit jaar waarschijnlijk niet naartoe.
Ik weet nog niet zeker wat ik dat weekend doe, misschien naar Neede, anders misschien gewoon een weekendje vrij.

Ik moet echt even over mijn naseizoen gaan nadenken. Nu hattem opeens wel pony's heeft (M/Z), moet mn voorlopige planning weer beetje omgooien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:26

Oke! Lisse wordt hem dus niet zo te horen.
Kan iemand hem vergelijken met Westerbork? Of Wieringerwerf? Want daar waren ook veel slinger paadjes!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:44

Ik vond Wieringerwerf fijner dan Lisse.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:47

Wieringerwerf is veel minder geslinger, die vind ik fijner. Daar zijn de paden wel wat muller zo hier en daar.

Westerbork was ook minder geslinger op de bosstukken. Paadjes op Lisse zijn echt smal. Op W' bork had je ook nog open stukken over de hei ed. Lisse is helemaal door het bos.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:49

Maar goed dat ik dan toch niet in heb geschreven voor Lisse, zat nog te twijfelen, maar de mijne is echt een ramp in smalle slingerpaadjes (m'n stuur is nog niet zo goed _O-).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:50

De B was dit jaar in westerbork ook alleen in het bos.
Was voor ons een iets minder groot succes door de slingerpaadjes. dus dan zal Lisse het ook niet worden!
Misschien dit jaar eens kijken of we wel parcour kunnen lopen. Dan kunnen we het eens bekijken!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:30

ponyparadijs schreef:
Oke! Lisse wordt hem dus niet zo te horen.
Kan iemand hem vergelijken met Westerbork? Of Wieringerwerf? Want daar waren ook veel slinger paadjes!

dat geslinger in wieringerwerf is niks vergeleken met dat in Lisse. in wieringerwerf heb je veel normale bochten, in Lisse hadden ze toch een aantal scherpe bochten waardoor ik flink terug moest nemen. En veel hindernissen stonden ook pal achter een bocht

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:51

Lisse was voor mij de allereerste ervaring met een cross. Hebben BB gereden en was allang blij dat ik geen volgorde van hindernissen hoefde te onthouden :?
Had met maar 1 sprong last van het geslinger, toen gleed Zoncorde ook wat weg in de afzet.

Zoncorde is weer rad en komt heel snel terug in conditie. Kunnen dus nu uit gaan kijken naar Leidschendam, dat moet dan maar ons debuut worden! Dan Maarsbergen en misschien na de zomervakantie Wieringerwerf. Maar eerstvolgende belangrijke datum is 1 juni: inschrijven voor Texel :):)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:28

ik hou zelf ook niet zo van dat geslinger maar op een één of andere manier vind Wiso het super leuk en doet dan extra haar best!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:35

Hahahaha dus jij start wel in Lisse?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:45

Nee Lisse is voor mij te ver! Maar ga wel naar de Heino, ik zie daar alleen bomen maar Wiso de hindernissen :P

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:37

Ik wilde Heino starten en de week daarna Lisse en dan L debuut!
Dan is het goed te doen.
Tijd had ik daar zwaar tekort. Dus daar reken ik maar weer op, dit kwam voornamelijk door mijn korte pootjes en de slingers :j

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:05

Ik start ook Heino en daarna Neede. Voor mij maakt niet uit of ik naar Neede of Lisse ga, beide even ver. Maar ik hoorde slechte verhalen over Lisse dus heb voor Neede gekozen, en nu is daar het Regiokampioenschap van Gelderland/Flevoland, Utrecht en Overijssel dus ben wel blij dat ik Neede heb uitgekozen. En misschien daar ons debuut in het L.

heb nu staan:
29 mei Markelo
19 juni Leidschendam
24 juli Ermelo
18 september Heino
24/24 september Neede
30 oktober Barchem

Waarschijnlijk ga ik nog wel 1x starten tussen Neede en Barchem maar weet nog niet welke!!
Iemand aanrader??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:07

Ysselsteyn is volgens mij begin oktober. Dat is een fijne cross :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:17

Ik heb nu dit als najaarsplanning. :) Allemaal L.

22 juli Ermelo
20 augustus Wieringerwerf
10/ 11 september Gorssel
1/ 2 oktober Ysselsteijn
15 oktober Hattem
28 oktober Barchem NK (als ik de punten heb anders Diepenheim)
5/ 6 November Bathmen

Ergens in Augustus wil ik ook nog naar België gaan. Maar moet daar nog even goed naar kijken. Ga dan kiezen tussen: 6/ 7 Augustus Nokere, 13/ 14 Augustus Brugge of 26/ 27 Augustus Beverlo.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:56

Ik wil graag weer naar Hattem maar daar is dit jaar alleen L en hoger. Wie weet ga ik daar dan debuteren, maar dan moeten ze er wel klaar voor zijn

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:40

Grappig dat de meeste mensen Lisse nog steeds niks vinden, ik vind het persoonlijk een fijne cross.
Inderdaad smalle paden maar breed genoeg en geen uitstekende takken e.d. zoals bij sommige andere crossen, ik heb hem zowel in de B als L gereden en vond het een vriendelijke en simpele cross, er zitten wel wat slingerige bochten in maar met een groot paard van 1.73 (dat wel erg fanatiek is op zijn vliegende wissels :P ) vond ik de cross goed te doen, was ook een van de weinigen binnen de tijd vorig jaar in het L als ik het me goed herinner. Dit jaar kan ik helaas niet meedoen omdat ze geen M hebben

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:08

Bam houd gewoon ook van slingeren ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:18

Ik heb lisse ook altijd een fijne cross gevonden! Afgelopen jaar stond er wel een uitdagendere cross dan de voorgaande jaren. Dressuur was afgelopen jaar lekker dichtbij en springen staat altijd wel ok. Verder vind ik het een fijne organisatie!
Ww heb ik 4x gestart, maar dat paard kreeg ik niet bevestigd op de greppels met 1cm water erin. op 1 bocht na vond ik ww ook goed te doen. Beide crossen heb ik zowel in de b als l gereden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:28

Mootje schreef:
Ik heb lisse ook altijd een fijne cross gevonden! Afgelopen jaar stond er wel een uitdagendere cross dan de voorgaande jaren. Dressuur was afgelopen jaar lekker dichtbij en springen staat altijd wel ok. Verder vind ik het een fijne organisatie!
Ww heb ik 4x gestart, maar dat paard kreeg ik niet bevestigd op de greppels met 1cm water erin. op 1 bocht na vond ik ww ook goed te doen. Beide crossen heb ik zowel in de b als l gereden.

Ik vond het L ook best pittige dingen hebben :j.

Ga er dit jaar ook zeker weer heen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:19

mireilledons schreef:
Lisse was voor mij de allereerste ervaring met een cross. Hebben BB gereden en was allang blij dat ik geen volgorde van hindernissen hoefde te onthouden :?
Had met maar 1 sprong last van het geslinger, toen gleed Zoncorde ook wat weg in de afzet.

Zoncorde is weer rad en komt heel snel terug in conditie. Kunnen dus nu uit gaan kijken naar Leidschendam, dat moet dan maar ons debuut worden! Dan Maarsbergen en misschien na de zomervakantie Wieringerwerf. Maar eerstvolgende belangrijke datum is 1 juni: inschrijven voor Texel :):)

BB had ook een andere startplek, de B begon al dat je een heel dun donker pad inmoest :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:21

Damelza, overdrijven is ook een vak ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:22

Mootje schreef:

de greppels zijn idd wel lastig in wieringerwerf, maar met de oefencross valt dat altijd wel fijn te oefenen. Voor de oefencross was ik er ook al een keer geweest, dus mijn pony was wel greppelproef :P