[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:39

@ roos: gelukkig dat het goed gaat met de merrie en met jou...
Vanwaar het aanraden van een andere hengst?
Ben toch wel benieuwd wat er uit de sectie naar voren komt.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:42

@ sim, dat weet ik nog niet, heb wel gemaild of ik de kalender gemaild kon krijgen alvast.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:44

Fijn dat het allemaal weer een beetje gaat Roos :(:)
Goed om te lezen dat Rabette er ook zo goed bij staat! Nu dus afwachten wat er uit de sectie komt..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:53

weule schreef:
@ roos: gelukkig dat het goed gaat met de merrie en met jou...
Vanwaar het aanraden van een andere hengst?
Ben toch wel benieuwd wat er uit de sectie naar voren komt.

Het schijnt voor te komen dat paarden genetisch niet goed matchen. Als het geen rhino is kan dat het geval zijn en de meest voorkomende afwijking zit dan in het hart. Hij raadde het me voor de zekerheid aan. Eerst maar de uitslag afwachten, dan bedenken wat ik wil en dan maken we ons later wel druk over wel of niet nog een keer dekken met Roven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:54

@ Roos: fijn dat het goed gaat met Rabette!

weule schreef:
1.81 en amper 70 kg (afgetraind, blokjesbuik, je kent het wel ;) ) dus geen grammetje vet te vinden, en ja, de normale jasjes past dan iemand bij in, ter hoogte van mijn middel/buik.

Moeten we het hier warm van krijgen, Jeroen?? >;)
:=

Ik heb gister maar een klein stukje dressuur gekeken, inderdaad véél zwiepende staarten. En hebben jullie Rintje de Friese (frieze?) hengst ook gezien?? Die ruiter had ook een erg onrustige hand en een ontzettende los-vast verbinding :n . Ik zei al tegen mijn moeder "hier had ik met Nudien ook wel aan mee kunnen doen" (piaffe uitgezonderd uiteraard :P ).

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:55

ik snap het roos, weet wel dat die genetische match na de geboorte nog weleens wat moeilijkheden wil opleveren, en dat heeft dan te maken met de witte en rode bloedlichaampjes en het zichzelf vergiftigen, afweersystemen van merrie en veulen komen dan niet overeen, en door de moedermelk vergiftigd het veulen zichzelf dan.

In elk geval succes met de merrie, hopelijk blijft ze gewoon verder goed in orde, en succes met het afwachten van de autopsie.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:55

je moet niks noor, en ik weet niet waar jij warm van wordt :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:00

@ Roos: sterkt iig met het afwachten van de autopsie. Daarna maar zien wat je gaat doen. Je hebt de tijd nog om er over na te denken. Gelukkig gaat het met de merrie wel goed.

weule schreef:
je moet niks noor, en ik weet niet waar jij warm van wordt :P

Blijkbaar niet van jou :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:00

Ik heb zelf al een tijger :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:04

Een tijger nog wel .... }>

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:05

met scherpe nagels ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:06

het is hier nu 0 graden..... en volgens buienradar moet het nu komen (sneeuw, ijzel, regen?) ben benieuwd...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:08

Ik heb Diepenheim alvast op mijn kalender gezet, dan kan ik alvast vrij vragen.
Op mijn werk kunnen ze het niet vroeg genoeg weten want anders is het allemaal een groooooot probleem om vrij te krijgen.... :roll:

Ga zo richting stal en kijken of ik die kleine flip een halster om krijg. Hij wilde gister zijn nieuwe halster niet om, anders dan anders is natuurlijk heel erg eng.

Hier nog geen sneeuw of ijzel te zien, de wedstrijd van vanavond hebben ze uit voorzorg alvast afgelast. Het kan natuurlijk ook zijn dat er te weinig inschrijvingen zijn. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:12

weule schreef:
met scherpe nagels ;)

Beter om hier niet nader op in te gaan, mijn moeder leest mee :P

Hier regent het ook :(

Ik ben ook benieuwd naar de kalender! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:13

Diepenheim ga ik ook zeker onthouden. Maar eerst zien of ik dan (nog) een crosspaard heb.

@ Jeroen: las dat er bij jullie nog 2cm bij was gevallen? Dan heeft het nog wel redelijk gesneeuw of niet?

@ Evelien: jeetje, doen ze zo moeilijk jah? Wat voor werk doe je?

Hier begint het nu te sneeuwen... paarden leken het nog niet erg te vinden dus die blijven nog maar ff buiten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:14

Roos, nog een keer heel veel sterkte en hopelijk komt er wat duidelijkheid uit de autopsie.

Ik las eea over verslapen, ik ben vanochtend al bij Rob geweest. 'Even' paspoort afgeven, er werd vandaag geënt. En gisteren weer eens gedressuurmutst met Ukkie en Raimaer, dat ging lekker. Nu aan het werk, laatste dingen afmaken voor de kerst, ik werk nog t/m woensdag en dan lekker anderhalve week vrij :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:15

Hier regent het alweer..... en volgens de voorspellingen gaat er nog best wat vallen.

Jeroen: met een damesjasje is niets mis hoor. Mijn vader heeft ook eens in mijn zusjes jasje gestart toen hij zijn eigenste vergeten was. Je kon alleen zien van dichtbij dat hij wat ruimte had op de plek waar bij ons borsten zitten.
Roos: fijn dat het met Rabette goed gaat! Hopelijk laat de uitslag van de autopsie niet te lang op zich wachten, anders zit je daar weer tegenaan te hikken.
Noor: ik vond dat de fries heel veel punten kreeg. Het beeld was gedurende de hele proef erg onrustig. In de sleeppauze zijn we gaan slapen. We hebben het wel op video opgenomen, dus straks maar eens kijken.

Ben vannacht weer goed ziek geweest. Echt balen. De wereld bleef maar draaien. Ik voel me nu nog niet echt oke, maar een stuk beter dan vanacht.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:16

@ Evelien, gezellig! gaan we weer gezellig uit eten :P
@ Noor, denk dat je antwoord genoeg zegt ;)
@ Rowo, ja, vanmorgen wel ruim een uurtje gesneeuwd, was om half 8 al buiten bezig, zodat de paarden vanmorgen nog zo lang mogelijk in de wei kunnen, als het straks echt sneeuwt zet ik ze wel keer weer binnen. hebben verder vrij vandaag.

Als het straks echt hard gaat last ik de ponyclubles van vanavond af, hoeft BV niet in de kou te staan, en de meesten melden zich anders ook zelf af.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:16

Werk in een ruitersportzaak. Eigenlijk hebben ze gewoon te weinig personeel. Als iemand vrij wilt moet heel het rooster omgeschoven worden.
Ik heb van te voren aangegeven dat ik de SGW's die op zaterdag zijn ook wil rijden, hopelijk is hij dit niet vergeten. }> Als de kalender bekend is mail ik een lijstje met data door, dan heeft hij genoeg tijd om wat te regelen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:17

@ sussie: dat had ik vannacht ook. Echt vreselijk irritant! En gisteravond ging het eigenlijk erg goed.

@ Lielle: lekker zeg om 1,5 week vrij te zijn. Ben je vast aan toe!

@ Evelien: werk je in zo'n grote ruitersportzaak dan? En een eigenaar van zo'n zaak zou toch juist moeten snappen dat je soms vrij nodig hebt voor concoursen?
Laatst bijgewerkt door rowo op 16-12-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:17

Ik ben ook zeker benieuwd naar de kalender, en ik hoop idd dit jaar eens mee te doen in Diepenheim, een van de weinige crossen waar ik nog nooit ben geweest. Verder volgens mij alleen Heino, Lisse, Markelo en Nijeberkoop.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:20

hier valt nu een soort van regen, dan toch liever sneeuw....

ik heb uberhaupt nog nooit gecrosst ;) wel wezen kijken/groomen dit jaar in
markelo, heino, gorssel, barchem, diepenheim, bollert. Vond toch wel verschil in de crossen qua type, technische, aankleding en organisatorisch. (zo kijk ik er dan voornamelijk naar)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:23

Ik heb eigenlijk alleen de oostelijke crossen gezien. Daarnaast ben ik in Ede en Westerbork geweest. Er zit idd een groot verschil tussen alles en met name in de moeilijkheid. De M in Markelo toen was nog makkelijker dan de L in Barchem. In mijn ogen toch wel wat vreemd...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:26

heino was echt smal, bospaden, donker, veel draaien. Gorssel vond ik mooi afwisselend qua terrein ook. barchem ook, wel pittige cross, maar goed gebouwd. Markelo vind ik wat minder, veel hindernissen op een rechte lijn in de zandpaden, wel wat mooie uitdagingen door het hoogte verschil, bollert vond ik heel druk gebouwd, ontzettend veel hindernissen/alternatieven etc... wel beetje onlogisch soms, wat pech met de bodem. Diepenheim vind ik persoonlijk ook mooi afwisselend, bos, weide's, akkers, diverse hindernissen en erg veel aankleding/sfeer.

Iets minder gelet op hoogte's en de moeilijkheden.

Edit: maar ik heb er natuurlijk ook geen verstand van ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:28

Denk dat jij er meer verstand van hebt dan menigeen :)