Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nessah schreef:Ah, zoHeel erg bedankt! Dan gaat het water wel lukken denk ik,top
sorry dat ik zoveel vragen stel hoor
Elke dag word ik wakker met vragen in mijn hoofd voor zondag.. Haha, wat ben ik toch een muts!
op welke tijd zetten jullie hem meestal? Op de optimale tijd of de 20 sec ervoor? En wanneer drukken jullie hem aan, in het starthok of als de gene voor je de cross in gaat?
. Martje58 schreef:Wij doen het zo: 10 seconden eerder dan de maximale tijd en als de starter gaat aftellen dan zet je je horloge op nog 10 seconden aan. Je hebt dan 20 seconden tot de maximale tijd.
Als je vlak bij de finisch bent en je horloge heeft nog niet gepiept dan ben je te snel, kun je eventueel iets terug nemen maar denk erom dat je niet terug valt in draf, dat mag niet.
Begint je horloge te piepen dan weet je dan je nog 20 seconden hebt om binnen te komen.
Maar als dit je eerste cross is dan gewoon proberen uit te rijden in een mooi tempo, dat horloge komt wel.
Nu eindelijk de waterbak goed gaat (de vorige crossen dan) wil ik wel eens proberen dat ook mijn tijd goed is.ponyparadijs schreef:Dus als hulp is het wel handig. Maar met tijdsfouten kost het je geen winst toch? Het is alleen belangrijk voor de plaatsing toch?
Wij gaan eerst maar eens een rondje rond rijden denk ik zo! Dus maak me niet druk om tijden!
ik heb ook een seizoen gecrosst zonder en gaat prima. ik had altijd gezegt dat ik pas een horloge wou als de waterbak goed gaat, en die gaat nu goed dus dan kan ik weer naar dat soort dingen gaan kijken
de hindernissen zijn nooit een probleem geweest tot nu toe. Citaat:b. Bitten;
Bitten dienen glad van uitvoering te zijn en zonder scherpe randen. Bitten
mogen zijn vervaardigd uit metaal, kunststof, rubber of leer. Metalen trenzen
omkleed met leer of kunststof zijn toegestaan. Het deel van het bit dat op de
lagen rust moet tenminste een diameter van 1 cm hebben en moet braamvrij
zijn. Scharen van bitten mogen op geen enkele wijze zijn vastgemaakt aan het
hoofdstel of anderszins in hun vrije beweging belemmerd worden. De knevels
van een kneveltrens mogen desgewenst aan het bakstuk van het hoofdstel
worden bevestigt als het bakstuk is voorzien van voor dat doel bestemde passanten.
Het gebruik van een tonglepel is toegestaan, mits dit braamvrij is. De
tonglepel dient minimaal 5 mm dik te zijn. Het gebruik van rubberen bitringen
is toegestaan.
Het is toegestaan aan de bitringen een kinriempje te bevestigen (leren of gevlochten
riempje min. 0.8 cm breed). Deze mag de kin niet afklemmen. Bitringen
met twee sleuven of oogjes waar (boven) de bakstukken en (onder) de teugel
aan bevestigd kunnen worden zijn toegestaan.
Voor voorbeelden van toegestane bitten in de klassen B t/m M verwijzen we
naar de afbeeldingen in de bijlage. Wijzigingen op bovenstaande worden gecommuniceerd
via de website van de KNHS.
Toegestane bitten voor deze klassen zijn;
– bitten in bus- , water-, D- en kneveltrens uitvoering.
– Ongebroken, gebroken, dubbel gebroken bitten en bitten voorzien van een
roterend mondstuk, een cilindervormige tussenschakel of een tongboog
– Pessoabitten voorzien van maximaal 1 ring onder de bitring. Wanneer gebruik
gemaakt wordt van een pessoa-bit met meerdere ringen is het alleen
toegestaan de grote bitring en de ring direct onder de bitring te gebruiken.
Het gebruik van een “vorkje” dat de bitring en de ring eronder met elkaar
verbindt en waar de teugels aan bevestigd worden is hierbij verplicht.
– Pelhambitten met een gebroken mondstuk. Het gebruik van een “vorkje”
dat de twee bitringen met elkaar verbindt en waar de teugels aan bevestigd
worden is hierbij verplicht.
luxket schreef:mag ik het hier wel zo vragen, aangezien er in het starttijden topic niet gereageerd wordt en ik hier eerder wel reactie heb gehad?
Is er nog iemand die mij voor wil lezen zondag ochtend? voor tijden even via pb..
zou je super dankbaar zijn