[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:58

www.leukopdefoto.nl was er, maaar er waren nog meer, zag ook fotograven na de waterbak staan midden op het land.
weet iemand wie dat waren?

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 07:51

Wij hebben ook een fijne dag gehad. Mikel heeft Ventje in de B gestart. (startnummer 194 voor fotograven die misschien eenfoto hebben gemaakt.)
Dressuur ging niet heel slecht, maar hij kroop affentoe behoorlijk achter de teugel, om hem te corrigeren veel been en ja dan kwam hij er wat tegenin...resultaat 167 dus behoorlijk afgestraft door de jury.
Springen foutloos en de cross ook. Jammer genoeg weten we nog geen tijd omdat we niet hebben gewacht. Het was half 8 dat we wegreden gisteravond en eer we op de stal waren was het tegen tienen, het was mooi geweest voor de dag.
Ze hadden heerlijk gereden en dat was voor ons voldoende!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:33

Ik zie veel positieve resultaten, gefeliciteerd allemaal. OK dan!

Hier is het echt heerlijk weer!!! Dus op naar Gorssel Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:20

Amber_ schreef:
Paul, kan het zijn.. dat mijn moeder met jou 'gepraat' hebt haha ?
Een 'onderonsje' toen je zei, Goed gedaan Meissie Schijnheilig?

Het kan zijn, het kan heel goed zijn. Nou weet ik niet altijd of iemand moeder van of zoon van of wat ook is, dus ... Verward Groeten Paul

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:22

joepie,.. ook wij gaan vanmiddag geheel spontaan naar gorssel,.. gisteravond laat nog opgegeven aangezien er lege plaatsen waren Lachen dus nu maar even paardje klaarmaken (ah is nog wel schoon van gisteren denk ik, hoop ik. Haha! iedereen succes

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:34

Ik zal mijn verslagje van gisteren ook even doen Lachen

We reden 's ochtends 'pas' om 9 uur weg, aangezien ik zeer fijne tijden had Lachen. Voor de dressuur cross gelopen met mijn moeder.
Toen de dressuur, normaal is dat een beetje een drama (als ik de ring binnen kom gaat mijn paard met z'n kop schudden, niet meer aan het been, enz.) maar nu ging het voor ons doen erg goed! Uiteindelijk 188 punten.
Na de dressuur ben in nog een keer met de fiets de cross en het springparcours gaan verkennen. Daarna rustig opgezadeld voor het springen. Daar liep hij eigenlijk erg fijn, wel twee pechbalkjes, maar is was wel blij dat het springparcours gewoon vol vertrouwen ging.
Daarna de cross. Hij was lekker heet voor de start, zo wil ik 'm hebben Haha!. We hebben foutloos gecrosst, en ook binnen de tijd. Bij dat witte hek bij het springparcours in de buurt zag ik ineens op m'n klokje dat ik nog 1.10 min. had, dus in een rustig galopje de laatste twee sprongen gedaan. Cannie liep echt super, ik ben trots op hem Haha!
Laatst bijgewerkt door Apocalatch op 14-09-08 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:35

Veel goede resultaten en ervaringen. Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten en degene die een prijs gewonnen hebben.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:36

LZ: Gefeliciteerd met je 3e prijs, super!

Kylyco: Ook gefeliciteerd met je 3e prijs!!

Lautje: Mooi dat je er een fijn gevoel aan over hebt gehouden.

Paul: Balen van je val zeg, niks aan overgehouden? Ach gut Er waren aardig wat vallen/weigeringen op die saunahindernis volgens mij.

Renske: Super zeg, gefeliciteerd!! Heb je nog door de waterbak zien gaan en je nog even aangemoedigd Knipoog

Amber: Goed dat je de cross uitgereden hebt!

TG: Gefeliciteerd met je foutloze cross! OK dan!

Ilse: Klinkt toch als een erg geslaagde dag Ja

rayo: Fijn dat het springen en de cross zo fijn ging!

Lisa: Goed van je dressuur en natuurlijk van je foutloze cross!

Ik vond het gisteren wel heel raar om zonder paard daar te zijn. Heb er de afgelopen 2 jaar meegedaan en kende het parcours natuurlijk nog op m'n duimpje. Hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:39

Hoi!

'k meld me ook maar even.
Gisteren ook in Gorssel gereden. En ben zeer tevreden!

Dressuur liep lekker, 194 punten en ergens in de middenmoot, maar ben zeer blij hoe relaxed ze door de proef liep, het gaat de goede kant op.
Losspringen ging in eerste instantie bagger, Toet wilde weer eens veel te hard! Later ging het beter en in het parcours had ik een aantal heel fijne sprongen maar ook wat minder omdat ik zelf zat te prutsen... Bloos Toet heeft heel goed haar best gedaan om geen hout te raken Lovers (lief paard!)
Helaas 1 balk, die kon ze niet meer ontwijken. Als ik iets meer ritme hou in het parcours, dan gaat het wel beter!
Daarna de cross. Het was haar 2e L cross en heb besloten om bij 5 het alternatief te nemen. Een op & af sprong op in uit hebben we nog niet vaak gedaan en ik wil dat eerst een keer geoefend hebben voordat ik haar overbluf in een wedstrijd, dus bij 5 het alternatief genomen. 10 was eenzelfde opsprong, daar in draf naar toe gereden zodat ze het goed kon taxeren en dat ging heel goed. Eraf ging ook heel netjes! Nou ja, eigenlijk gingen alle hindernis zeer netjes! Bloos
Ben met 19 seconden tijdsoverschrijding uit de cross gekomen (boeit eigenlijk niet!)en met een heeel goed gevoel.
Uiteindelijk ben ik 13e van de 35 geworden en zeer tevreden!
Dus op naar IJsselsteyn!

Iedereen die ook fijn gereden heeft of prijs gereden heeft ... OK dan!
Bij mensen waar het wat minder fijn ging... Ach gut volgende keer beter..

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:48

Ik ben nu wel over mijn ergste frustratie heen.

De dressuur ging erg goed. Ik vond het zelf de beste proef die ik dit in lange tijd in de SGW heb gereden. Score viel dan een beetje tegen met 189 punten. Wel goed voor een voorlopige 5e plaats.

Het springen ging al minder. Door diverse omstandigheden heb ik het laatste half jaar nauwelijks nog gesprongen. Hard trainen voor mijn Z1 dressuur debuut en het feit dat Scum er ook 2 SGW wedstrijden mee heeft gereden helpen dan ook niet.

Ik was het gevoel voor de sprong en het ritme totaal kwijt. Bij hindernis 3 reed ik toe om enkele meters voor de sprong tot de ontdekking te komen dat ik er wel erg dicht onder kom. Ik twijfel, Online twijfelde en schuift dwars door de hindernis. Nadat de hindernis omver lag zal hij iets gedacht hebben van "Hier kan ik wel nog over" en springt vanuit stilstand over de restanten. (Foto Melanie)

De cross ging niet veel beter. Op hindernis 1 al een stop. Ben een beetje boos op mezelf geworden. De moeilijke hindernissen (water en opsprongen) gingen allemaal perfect maar op de wat "eenvoudigere" hindernissen zag ik weer helemaal geen afstand en ging wat paniekerig toerijden en dat resulteerde soms in een onmogelijke afstand en alweer een stop. Vanaf de piano (12) heb ik ruim voor ieder hindernis een verzameld handgalopje gepakt en Online helemaal opgevangen als in een springparcours. Hierdoor hebben we nog goed kunnen springen.

Komende tijd maar weer zwaar aan de springtraining en mijn dressuur ambities maar even in de hoek zetten.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:49

Lielle schreef:
Balen Motje Verdrietig Enig idee hoe hij aan die wond komt?
De pechprijs voor Gorssel moet je alleen delen met een paar mensen als simmie en wuppie denk ik.

We weten niet precies hoe hij aan de wond komt. Het zit echt in de kootholte, maar of het spontane mok is of bijvoorbeeld een wond ontstaan door instappen met het achterbeen dat kan de dierenarts ook niet zeggen. Ik vind het wel een erg grote plek om spontaan te ontstaan, dan zou ik de dag ervoor toch iets gezien moeten hebben…

Ik ben gisteren nog wel wezen kijken. De cross zag er weer mooi uit!

Ik zag Bitwise nog de grondbalk van de hindernis na de waterbak kapot trappen. Haha!
Wat ik wel mooi vond: binnen een paar minuten werd er door de hindernisbouwers met de kettingzaag een nieuwe grondbalk van een boomstam gezaagd en die lag er zo weer voor!

Foto’s zijn helaas niet gelukt, denk dat m’n batterijen niet meer goed zijn. Als ik ze vers opgeladen in de camera stop zijn ze meteen weer leeg.

Begin steeds meer mensen te herkennen van Bokt. Ik zag Sorrry nog over de trapjes komen, wat een leuke pony.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:50

Zo ik zie een hoop mooie foto's voorbij komen en lees een hoop goede verslagen van tevreden ruiters.
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Weet iemand wat bianca bij haar M debuut gedaan heeft?

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:57

GvdT schreef:
Weet iemand wat bianca bij haar M debuut gedaan heeft?

Als je met "Bianca" Bianca met Rebecca bedoelt: uitgebeld in het springparcours. Niet vrolijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:58

Rayo, fijn dat jullie lekker gereden hebben Ja
Lisa, klinkt als een fijne rit, super!
CK, goed gevoel is het belangrijkste, springen komt wel weer met wat meer routine.
BW, jammer dat het geen succes was. Een goede voorbereiding is idd wel essentieel, zeker naarmate het zwaarder wordt.
@Motje, balen joh. Spontane mok klinkt idd wel wat onwaarschijnlijk.

Balen van Bianca Verdrietig

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:11

andrea16 schreef:
Balen van je val zeg, niks aan overgehouden? Ach gut

Een verstuikte zielepoot Cool Cool en twee dikke vingers. Valt dus mee. Groeten Paul

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:20

Tja......ik zal me nu ook melden...

inderdaad geen cross voor mij terwijl ik daar enorm naar uitzag helemaal na de zeer goede training van minderhout waar ze alles uitstekend deed.
ik had een normale dressuur, punten weet ik niet , heb ik niet gekeken, omdat ik dat toch niet belangrijk vond hoe ik einde van de dag zou eindigen.
Met inspringen wist ik echter al gelijk dat het niet lukken zou. Ken je paard zou ik zeggen en dat ken ik haar......bij het kruisje al gelijk op de rem omdraaien en omhoog komen, de mensen die erbij stonden gingen vervolgens allemaal steeds 3 meter aan dek ant akls ik aan kwam.. Bloos
Ik heb laag ingesprongen op vertrouwen en had het op zich daarna wel redelijk voor elkaar, maar redelijk is niet genoeg op zo'n parcours wat dan veel hoger staat. Had al een weigering op 1 en daarna tweemaal op 3....

Het is maar net hoe haar pet staat en nu verkeerd in tegenstelling tot Wieringerwerf. Het stomme is als ik een oefenparcours op 80 zet en daarna optrek is er niks aan de hand, maar niet gelijk hoog.... Huilen

Ik ga woensdag weer trainen in Soest (BB en B) en de week erop in hoevelaken met de week daarna nog een oefenparcours in wezep en rob's training gaan we weer opnieuw naar Texel. Daarna zal ik voor haar geen crossen meer inschrijven.

Ik heb besloten dat het voor nu genoeg is, het is nu eenmaal niet alleen de cross die ze moeten lopen en ik wil niet dat ze een hekel krijgt aan springen.

Mocht Texel niets worden heb ik in ieder geval een leuke vakantie !!!!!! Haha! Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:23

nou ook maar verslag je van mij..

Ik had deze wedstrijd in gedachten om gewoon maar eens de finish te halen..
dressuur ging niet echt super.. was hangerig en sterk had 178 punten. springen ging foutloos wel beetje terug op de sprongen maar verder wel netjes.. Cross had ik 1 weigering op de gastank maar verder super gereden.. en dus finish gehaald wat mijn doel was na 2x te zijn uitgebeld in de cross..
Weet iemand hier de uitslagen van B paarden?
OHja ik was 156 voor foto's Tong uitsteken

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:28

Hier iemand die zeer teleurgesteld thuis is gekomen...
Dressuur ging wel fijn, niet echt abnormaal maar desondanks toch nog 195 punten (3e plek).
Springen ging met het losrijden erg fijn, toen het parcours in.... Ik moest hem voor het eerst echt
over de hindernissen heen drukken. Kon slecht mijn ritme krijgen. Toen de cross in. Wat hij had weet ik nie,
maar bij hindernis 6 kwam ik niet eens in de buurt. Steigeren en weg lopen... Jammer, maar ik moest eruit.
Baal wel.. Mensen aan de kant zeiden ook wel dat ik er gewoon niet doorheen kwam... Hij heeft een strenge
ruiter nodig.. Een met kracht in de benen. Zeg nu ook Neede en Barchem af.. Ik rijd hem gewoon door, maar
hij wordt wel verkocht...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:29

ladyzwien schreef:
http://www.leukopdefoto.nl was er, maaar er waren nog meer, zag ook fotograven na de waterbak staan midden op het land.
weet iemand wie dat waren?

Ik stond midden op het land daar ja... Tong uitsteken
Maar er stond nog iemand met een staander en filmcamera ofzo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:33

hm, nu wat mindere verslagen

Ach gut voor BV en Bianca

en OK dan! voor Itsme

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:01

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:22

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 14:23

Jee, toch een aantal mindere ritten. Heel jammer Bianca! Je had er zo'n vertrouwen in!
BV wat raar van Remember. Zou hij niet lekker in zijn vel zitten?
BW, jammer van je wedstrijd, maar zoals Lielle al zei, een goede voorbereiding is toch wel heel essentieel!
Ben echt blij dat ik al besloten had om niet te gaan!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:25

MelanieB schreef:
MelanieB @ [SGW-ITP] SGW Gorssel 13 September

Ik heb jou gezien Vief, ik stond smiddags bij het inrijden vlak naast je met mijn camera *LOL*
Ik wist niet zeker maar na je profiel te hebben gezien wel Clown Lekker slim *LOL*

Wat jammer.. Heb jou over het hoofd gezien Bloos

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:38

Simmie schreef:
BW, jammer van je wedstrijd, maar zoals Lielle al zei, een goede voorbereiding is toch wel heel essentieel!

Dat zijn van die details die je wel eens wilt vergeten ..... Bloos