[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:28

Blij dat degene die mijn springparcours hebben gezien ook zeggen dat het deze keer niet aan mij lag. Maar enorm zuur is het wel. Ben nog steeds sjaggie.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:28

Ck gefeliciteerd met je 2 wp!! Beetje controle oefenen Duivel en Today wordt een toppertje!

Sim wat balen!! Ik baalde dat ik niet mee kon doen, maar meedoen en zo eruit gaan is nog veel erger. Een ding is wel fijn, Gorssel is pas over een krappe 3 maanden, dus ik zou echt iedere week springles nemen en iedere week een parcours springen op wedstrijd. Tis nu wel duidelijk dat het niet zomaar overgaat, maar Sims is wel een geweldig paardje, dus met hard trainen moeten jullie gewoon over je dip heen kunnen komen!!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:33

Hey RK!!! dat was ik die je aanmoedigde bij de waterbak! Haha!

Mijn verslagje dan even...

Laatste x L heb ik besloten. Wieringerwerf wordt M!!!

Dressuur ging niet verkeerd 205 (weet niet wat dat in t klassement voor mij deed)

springen: een balk op 8

cross: begonnen direct in een lekker ritme! 1 t/m 5 ging heerlijk. De race-auto was ff goed bekijken en natuurlijk deed de shof wat schijterig op t water, maar gin weer. Heb net als RK direct het 2e watertje laten zien.
2x water, insprong goed, maar toch in de ankers voor de boomstam!!! verdorie! was nergens voor nodig geweest!!! gelukkig maar 1x.
Toen weer verder, heerlijk doorgecrossed, nix aan de hand, tot de coffin! Alles klopte, goed op t achterbeen, goed ritme, kwamen goed uit, en in de afsprong ging ie gewoon zitten toe hij het gat zag!!! grrrrrrr 2e x sprong ie m wel gewoon!

Ondanks 2 weigering weer veel te vroeg binnen! die lange stukken galopperen gaat toch te hard!!!

Toch een goed gevoel over de cross, want het ritme was goed en mijn paard voelde top. die stops waren niet nodig geweest. We trainen gewoon weer verder en dan in augustus M!!!

(iemand toevallig een crosshorloge tegengekomen??? ben die van mij kwijt! had m bij de auto nog in mijn handen, maar kan m nu nergens meer vinden!!! zo raar!)

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:51

Toch wel een behoorlijke pittige cross zo te horen.
@LZ: Balen van die ene weigering, welke hindernis was dat?
@Simmie: Balen zeg.
@Madelene: verstandig besluit. Veel ruiters waren gewoon gestart, en wie weet wat er dan had kunnen gebeuren.
@ Scum: Ik heb je gehoord!! Leuk. Ik schrok alleen een beetje Knipoog Ik was zo blij dat hij de coffin zo fijn deed. Dus ik hem belonen. Nam hij meteen de benen. Knipoog Dus ik kwam een beetje hard op de wal af. Zag het er nog een beetje normaal uit?
@ Madelene: Die smile blijft dan de hele dag op mijn gezicht Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:56

RK: Jammer van je dubbele gevoel.
Je weet gewoon waar je aan moet werken. Zo heeft iedereen wel wat!

Simone: Wat balen weer zeg!! Echt hartstikke vervelend..

Nickel: Ja was het ook wel! Lachen
Beter als 2 jaar geleden toen hij uitgesloten was met dresuur Nagelbijten / Gniffelen
Maar voor jullie was het ook een mooie laatste L-cross toch?

Ladyzwien: Jammer van je stop.. maar verder netjes joh!
Mijn moeder had jou nog voorgelezen, je was na Michael Knipoog
We hadden wel gehoord van een pony die alle 4 de benen helemaal geschaafd had, was dat die?

Crosskip: Goed debuut hoor!
Wel vervelend van zo'n voorganger zeg!!

Jenga: Jammer van je stops.. gelukkig wel een lekker gevoel Lachen
Jemig, da's mooi balen je cross horloge kwijt!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:57

dankjewel Jenga Haha!
Fijn dat je gister ondanks de weigeringen toch een goed gevoel had.

Heb net de foto's van leuk op de foto ff bekeken. Toch best nog wel veel weigeringen en vallen en noodsprongen in de watercombinatie. Die ene foto van nr 28, dat moet nr 82 zijn. Bloos

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:01

sanne: had een stop op die boomstam tussen de 2 wateren in.
Misschien als ik de l;ijn wat rechter had gereden dat ik hem wel had kunnen door drukken maar dat wou nu echt niet.

annemieke: die gene met wie iik mee was had me voorgelezen en moest als 1ste dressuur rijden om 12 uur dus volgens mij klopt dat niet.

De pony had 1 voorbeen en zijn hoofd wat kapot.
Maar er waren meer die overdekop gingen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:03

_San_ schreef:
@ Madelene: Die smile blijft dan de hele dag op mijn gezicht Knipoog

Deze smile? Haha!
Afbeelding

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:05

Afbeelding
zo dus....

en dit is de herkansing, niet de schoonheidsprijs...
Afbeelding

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:06

Ladyzwien: Ooh.. ik zie het al, mijn startlijst klopte niet meer, die had ik vorige week al uitgeprint. Maar het paard dat na Michael kwam leek wel op Mars, dus ik had niet in de gaten dat het niet klopte Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:17

Crosskip, jammer van 15... Verder wel goed gereden!

Jenga, jammer van je weigeringen, wel mooi dat je er een goed gevoel aan overgehouden hebt!

Verder iedereen bedankt voor de complimentjes!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:32

Waarom keken paarden zo op die boom met bloemetjes voor het water? Ze waren dan toch al een keer in het water geweest?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:34

Ik denk omdat er vlak achter die boom (in-uit) een vies modderig stukje waterbak nog kwam... Nick keek er ook wel een beetje op... Alleen op de meeste foto's zie je dat stukje water niet...

RoxM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:56

1 paard alleen in de dres. gestart want daarna is die geflipt op het weiland terug naar de vrachtwagens. leuk zo'n jachtpaard. aangezien hij zelf ook niet meer weet wat die allemaal doet in zo'n bui heb ik het na de actie op het weiland maar in de vrachtwagen laten staan.
Het andere paard had 2 balken en is in de dressuur een drama maaaaar wel een hele fijne cross zonder foutjes in het L. Knipoog

Zijn er alleen foto's van de cross op http://www.leukopdefoto.nl of zijn er toch nog andere sites?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:01

@RK: zoiets Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:18

Eerst even een grote Ach gut voor Simmie. Wat enorm balen voor je.

SGWuppie schreef:
Gvdt ook netjes gedaan, ook wel een vuurvretertje die merrie van jou he Haha!

Ik heb helaas afgemeld, Gin is nog wat gevoelig op haar rug van de zadeldrukking en hoewel ze daar in de cross en springen wel doorheen loopt, vind ik het toch geen fijn idee om dan van start te gaan....super balen, want de cross ziet er weer geweldig uit!!

Valt wel mee hoor Tong uitsteken , ze kan idd aardig hupsen als het haar niet zint, maar nooit gemeen gelukkig.
http://www.leukopdefoto.nl/?IDpagina=30 ... _29737.JPG
zoiets zat ik ook, alleen mijn bovenlichaam was rechterop.

Balen van Ginny, maar ik kan het me wel voorstellen. Had ook niet gestart.

Andrea, jammer van je stops, maar wel fijn dat je gevoel wel goed was. Gaten blijven best wel lastig.

Nickeltje, netjes gereden en fijn dat de schade in het springparcours ook beperkt bleef.

Annemiek, ik zag Estelle al hupsen bij de trailers, die wordt ook niet wijzer hé Knipoog Wel netjes van de foutloze cross en springparcours.

Reeskees, jammer dat je uitgesloten bent ondanks dat het op sommige punten wel heel fijn ging , snap je dubbele gevoel wel.

LZ, jammer van je weigering, etentje was wel lekker?
Ik zag het schimmeltje uit de verte het water in gaan en daarna was ie ook helemaal verdwenen.

CK, netjes hoor. Wel vervelend van je voorganger. Ik had er ook wat van gezegd, is toch de "fout" van de hinderniscontroleur.
Ik had op het pad van 12 naar 13 een golfkarretje voor me. Eerst in de verte, maar die kwam wel heel snel veel dichterbij. Ze reden net voor 13 weg toen ik eraan kwam.

Jenga, balen van je weigeringen, eerlijk gezegd vind ik dat ie dat boompje wel in 1 keer had moeten doen als je M wilt starten.
Balen dat je je horloge kwijt bent, geef je weinig hoop dat je hem terug krijgt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:20

Ik ben onwijs trots op mijn paard! Eerste cross en dan 180 punten voor de dressuur (wat gewoon niet ons ding is), een foutloos springparcours en zelfs het zandgat overleefd. Een geweldig tempo en fijn aanvoelend paard. Ben op hindernis 14 (waterdrinkplaats) gevallen en toen ging mijn paard op haar gemak uit de drinkbak staan drinken *LOL* Toen besloten eruit te stappen. Zo voor de eerste keer was het prima.

Uitgebreid verslag volgt nog en ik ga jullie verslagen ook nog lezen, maar ga eerst nog even kijken Doei!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:27

Splash, jammer van je val. Als je zelf maar tevreden bent.

Miriam als ik de eerste 2 foto's zie, zou ik ook aan een weigering denken.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:32

Voor iedereen die goed gereden heeft: Hartstikke goed gedaan en gefeliciteerd!!!!

Bij degegen die een minder goede dag hebben gehad: Ik sluit me bij jullie aan.....
Het begon al met losrijden voor dressuur in een enorme hoosbui. Helemaal doorweekt van top tot teen. Tara werd wat heet, maar was redelijk te rijden in de ring.

Daarna de cross gelopen en hebben bij de waterbak dat meisje met de witte pony nog kopje onder zien gaan. Was geen fijn gezicht..
Aantal stops gezien op 15/16, ook een paar die daar hebben afgegroet.
Ondanks dit had ik zelf toch wel veel zin om deze cross te rijden!

Met losspringen was Tara best fijn te rijden. Bleef redelijk goed bij me na de sprong.
Toen de ring in....Dit was één groot drama...Boos!
Doordat ik haar na elke sprong een tikje kwijt was, ging ze te hard op de volgende af. Als ze zo is, wordt ze slordig en springt ze balkjes. Dit probleem heb ik eerder gehad (1,5 jaar geleden in Westerbork) en nu dus weer. Hadden teveel balken en mochten dus de cross niet in...
Was even goed balen, maar heb het naast me neergelegd. Het springparcours blijft voor ons toch elke keer weer spannend. Nu heb ik de afgelopen maanden niet structureel springles gehad. Dit wil ik voor het najaar wel weer gaan oppakken, zodat ze weer fijner springt en we in het najaar wel gewoon de cross mogen starten.
Flink trainen op het springen dus, want het crossen is gelukkig geen probleem met haar!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:39

Balen Lau!!! Voorheen onderschatte ik het springen ook weleens, maar ik heb wel gemerkt dat je echt structureel les moet hebben en ook parcoursen moet springen, wil je zeker door het parcours gaan. Komt met regelmatig trainen vast weer goed!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:42

Balen Lautje!!
Springen is ook mijn zwakke punt. En ik geef ook heel eerlijk toe dat ik daar te weinig in train/kan trainen.
Maar nu de komende zomer maanden ga ik me er wel meer op richten en een aantal buiten-parcoursen springen. Hoop dat ik een B parcours kan doen met (er voor) een extra groen parcours, gewoon om veel te kunnen springen...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:56

even tussendoor...nanea gisteravond flink in de klei met arnica en menthol gezet...vanochtend was ze al weer een flink stuk beter en heeft ze gewoon naar de wei gestapt...dus ik denk dat ze zich verstapt heeft op de stop die we gemaakt hebben op 4b.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:59

is iemand nog tot de prijsuitreiking gebleven?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:03

madelene schreef:
even tussendoor...nanea gisteravond flink in de klei met arnica en menthol gezet...vanochtend was ze al weer een flink stuk beter en heeft ze gewoon naar de wei gestapt...dus ik denk dat ze zich verstapt heeft op de stop die we gemaakt hebben op 4b.

Dat klinkt al weer beter. Ze gleed ook echt raar weg.

Lautje balen van je springen, maar je weet zelf wel hoe het komt.

Ik spring momenteel om de week en dat kan net. Minder moet het niet worden.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:51

Doei! ik ben net terug uit maarsbergen Lachen

Allereerst:
Gefeliciteerd alle prijswinnaars en mensen die lekker hebben gereden Haha!! Toppie!

Wij zaten vanmorgen 6 uur in de auto (viel nog mee Lachen ).
Dressuur, losrijden ging wel fijn, maar in de baan is het soms een %^&*%^#@ prutser Tong uitsteken. Hij was beetje hyperdepiep (177 punten Nagelbijten / Gniffelen ). Springen, losrijden ging heel fijn Haha!! In de ring, was hij heel kijkerig Nagelbijten / Gniffelen. Het was natuurlijk ook wel een spannend terrein daar Ja. Op de eerste zou hij in de remmen, maar kreeg hem er wel over. Helaas wel een balk. Daarna fijn gesprongen. Op de dubbel nog een balk. Ik was zelf iets teveel in gevecht met hem >> Ik hield hem te lang vast, en dat pikt meneer niet. Toen naar de veearts. Hartslag van 66. Toen naar het loscrossen. Even rondje gegalopeerd, hindernis genomen, PLOP was het ineens. Kijk ik achterom, jaa hoor, ijzer eronder weg Nagelbijten / Gniffelen. dus wij naar de Hoefsmit. Snel erondergeslagen. Toen ik erop zat had ik nog prezies 2 min en ik mocht van start Clown. Hij begon fijn Lachen. Hindernis 2 kwam hij beetje op terug, maar ging mooi door. Waterbak ook geen probleem. Toen kwam de zandgat. Afsprongen vind hij nog wat spannend. Hij weet met zn grote lichaam niet waar die zn benen moet laten ofzo Tong uitsteken. Hij stond stil, stapte wat naar links en rechts. En toen gingen mensen achter mij hem aanjagen. Moet je niet doen bij Loempia Nagelbijten / Gniffelen Dus hij ging omhoog. En vloog weg, bijna over die mensen heen (eigen schuld Knipoog ). Daarna weer op aangereden en toen sprong die wel. Alleen was ik de teugels helemaal kwijt en peerde die m voor de opsprong die meteen erachter aankwam. Toen kwam dat meisje die bij de hindernis naar mij toe dat ik eruit moest. Maar ik reed op de opsprong aan en ging lekker verder. Daarna ging die weer heel fijn *LOL*. Alleen er kwam nog een op/af sprong. Maar nu mocht ik er eerst op, daarna eraf. Maar hij was niet aangeleund. Maar ik was er nu goed op bedacht, dus hij sprong er zo op. Alleen hij sprong terwijl die erop sprong, 2 benen op de grond gehad en meteen opzij weer naar beneden Clown Dus dat ging beetje raar. Maar ik was erop geweest, dus niks aan de hand.

Ik merkte wel aan hem dat hij er weer wat in moest komen. Hij vond het heel leuk maar toch wel wat spannend. Maar dat geeft niet, het was de eerste cross weer. Chaam was afgelast, en markelo en WB was hij kreupel.