[SGW] Verslagen SGW Castenray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Verslagen SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:01

Zo, dat zijn weer een hoop tevreden ruiters en een minder tevreden ruiter die zichzelf een schop onder de kont heeft gegeven Knipoog

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:05

gister voor de 1e x L gecross.
206 punten in de dressuur.
foutloos springparcours.
foutloze cross.
maar wel 8 starfpunten voor de tijd....

uiteindelijk 2e Hyper!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:07

Gefeliciteerd Danique! Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:21

Dankjewel Lachen

weet iemand misschien of er nog foto's zijn gemaakt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:18

Danique dat is een mooi resultaat Lachen. Gefeliciteerd Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:28

Danique: Er lagen kaartjes van angy.nl, die link staat ook op de site.. Hoop dat er wel foto's gemaakt zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:48

Jitske, fijn dat Britje lekker is gegaan Ja Ik had het van Anne idd al gehoord van Rob, gelukkig dat het meeviel.

VP, gefeliciteerd met je ' overwinning ' op de waterbak, en jammer van de tijdproblemen

CK, jammer dat ik je gemist heb. Maar proficiat met je 4e plek en helemaal super dat het ook lichamelijk goed is gegaan.

LJ, proficiat, gaat lekker met Risky!

Wuppie, super maar dat had ik al gezegd! Ik vind Ginny erg leuk Ja

Bianca, jammer van je weigeringen met Rebecca, maar goed gedaan op de trakehner en super gedaan met je nieuweling Ja

Merel, fijn dat je een leuk debuut hebt gehad Ja

Danique, gefeliciteerd!

en nu de resultaten van vandaag!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:36

Hoihoi!

geen verslag van mij maar ik wou wel vertellen dat het terein er super uitzag en wat ik gezien heb van de organisatie ook. Vondt de waterbak voor iig de Mpaarden wel een beetje eng zeg, elk paard klapte er met de achterbenen op zowat.
Mn moeder heeft nog een hele boel foto's gemaakt dus als het mag (weet niet of je foto's van andere mag plaatsen) zet ik ze hier wel op. Misschien kom je jezelf nog wel tegen haha!

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:50

mijn verslag, vers gekopieerd van mijn hyves blog :

gister was het zover, de dag van het limburgs kampioenschap cross.

na een dressuurproefje, waar ik zelf niet zo tevreden mee was, kon ik met me paardje naar de dierenarts voor de keuring. zoals normaal is mijn paardje goed gekeurd. nu maar wachten op de uitslag van de dressuur, en ondertussen de cross lopen. het was toch wel een pittig ritje, wat technisch niet verkeerd gebouwd stond. maar natuurlijk had ik alle vertrouwen in mezelf en remy dat het helemaal ging lukken..

toen ik net terug was van de cross lopen, zag ik een meisje liggen op de grond in het losspringterein van de springring. dat zag er niet al te best uit. op precies hetzelfde moment was de cross 2 x stilgelegd omdat er 2 x iemand gevallen was in het parcours. ik keek om en zag de ambulance aanrijden naar het bos. daar lag het meisje dat al voor de tweede keer naast haar paard belandde. zij werd na kort overleg niet meegenomen in de ambulance, maar werd door haar moeder, naar het ziekenhuis gebracht. dus de ambulance reed naar het losrijterrein waar het andere slachtoffer hulpeloos, ingepakt met zilverpapier, op de grond lag.

ik had tussen deze calamiteiten door het parcours verkent, en vervolgde mijn weg naar de trailer om mijn paardje gereed te maken voor het springen en de daarop volgende cross. remy had het erg warm, dus ik heb niet veel ingesprongen met hem. net voordat ik de ring in moest , maakt hij nog even een mooie fout, en was hij klaar voor een foutlose springronde. die volgde ook. na hindernis 8 klopte ik remy uitbundig op zijn hals, en genoot van het foutloze ritje binnen de tijd. maar ... de man bij de slagboom liet mij niet naar buiten.. en tot mijn verbazing werd er ook niet omgeroepen dat ik niet foutloos was...het was stil ! de mannen in het parcours vertelden mij, tot mijn grote schrik, dat ik nog niet klaar was, maar hindernis 9 nog moest springen ! neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat meen je niet. ik zette het op een sprinten om naar de laatste hindernis toe te rijden en sprong deze ook foutloos.. maar het was te laat . het kwaad was al geschiedt .. ik had 37 strafpunten.... buiten de tijd ! ik baalde als een stekker .... daar ging mijn titel, mijn kans om kampioen te worden ... wat erg .. maar ja, ik wist echt niet dat er nog een 9e hindernis was. dit zal ik nooit meer vergeten, en dit gebeurt mij dus ook geen tweede keer meer. nu nog crossen .. werd mij toen verteld dat ik niet meer mocht crossen ! na luid protest van mij, omdat ik alleen strafpunten had voor de tijd.. werd mij gezegd je mag toch crossen... en toen WEER niet ... en toen... kwam na lang overleg en discussie tussen mijn moeder en de TA ( de man die alles beslist op zo een dag wat met regeltjes te maken heeft )iemand mij vertellen dat ik toch mijn best moest gaan doen, en proberen de cross foutloos te rijden, met groeten uit de jury wagen van het springen. :yeah:

na heeeeel lang stappen, pakte ik mezelf en remy weer op, ging wat rijden, een paar oefensprongetjes maken, stelde mijn nieuwe crosshorloge in, en vervolgde mijn weg naar de start.

10 ..9..8..7..6..5..4..3.. ( bonzend hart ) ..2..1..go ! en weg was wendy .. alle hindernissen, inclusief de gevreesde waterbak.. in 1 x foutloos gereden ! ik was zo trost op mijn paardje !

mijn dag was nu een beetje beter. even lekker wat gegeten, wat gekletst met mijn concurenten.. die nu een "gevecht" hadden om mijn verdiende ( maar helaas door eigen schuld niet gekregen ) titel over te nemen, omdat er problemen waren met de tijd. zij waren namelijk de twee mensen die moesten stoppen in de cross omdat de cross werd stilgelegd door het gevallen meisje. en zij hadden uiteraard dus een te langzame tijd gereden. volgens mij heeft de dicussie nog lang geduurd.. maar daar had ik geen zin in om op te wachten. ik wilde deze dag achter mij laten, en naar huis gaan.

je ziet, fouten maken we allemaal, en vaak genoeg.. helaas helaas.

by the way : een super terrein dit jaar , beter dan vorig jaar !!!! complimenten aan de organisatie ..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:57

Wendietje, wat balen zeg dat je de laatste hindernis in het springparcours vergeten was Scheve mond

Echt jammer.

Wel fijn dat je evengoed de cross mocht starten.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:16

Zo, de boeiende verhalen vliegen me om de oren! Het was blijkbaar weer een wedstrijd waarin veel is gebeurd. Groeten, Paul

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:17

Ja best wel. Gelukkig geen heel ernstige dingen.
Het was een fijne wedstrijd met een super bodem en uitdagende hindernissen.

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:37

hey mensen !

heb net te horen gekregen dat irene potten LImburgs kampioen is geworden, en natascha mennen tweede.. zij waren gister diegene die zo lang op het secretariaat stonden te discussieren voor die tijd wbt de cross stilleggen..

gefeliciteerd meiden !

groetjes wendy

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:38

Apple schreef:
Wendietje, wat balen zeg dat je de laatste hindernis in het springparcours vergeten was Scheve mond

Echt jammer.

Wel fijn dat je evengoed de cross mocht starten.

tanx apple ! t was ff balen, maar kon gelukkig snel weer lache, want daar gaat het om he? de lol die je hebt op een wedstrijd..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:56

HEY MEREL-CLAIRE EN LOES-YOERY..anders pm-en we even voor de mailadressen om de foto's door te sturen dat zou heel gaaf zijn en alvast bedankt want merel het waren mooie foto's die jou bijrijder had gemaakt Ja

Wat mij overigens wel verbaasde is de DA post. Ik weet niet beter dan dat je altijd na het springen naar de DA gaat en dan je cross in moet. Bij Jade vond ik ze al moeilijk doen, want ze vonden de ademhaling te hoog, echter de pony stond totaal niet stil en ik twijfelde aan de juistheid van de uitslag daarover. Ze adviseerde mij nog even te blijven stappen , maar dat doen wij altijd. Ik ben de cross ingegaan en meteen na de cross weer naar DA gestapt en toen was alles lager dan daarvoor Verward pony stond nu wel stil.

Bij Rebecca kreeg ik inderdaad het probleem met uitstel van de tijd, dus was moeilijk timen wanneer je moest beginnen. Na het springen weer naar DA en zelfde gezeur als bij Jade, hoge ademhaling, ik ken Rebecca die word bloederig en wil gewoon niet wachten, tis al twee jaar zelfde met haar dus voor mij geen man over boord maar daar deden ze moeilijk. Ik zeg nog tegen ze....ik heb nog 20 minuten voor ik de cross in moet want daar zou 30 minuten tussen zitten. Ik stap terug naar de cross start en wat blijkt.... 159 staat in de box om weg te rijden. Nummer 160 nog twee minuten !!!!!!!! Verward Verward Verward

Ik ben gestart en ook voor Rebecca was alles na de cross lager dan daarvoor.

Nu schetst mijn verbazing dat er veel mensen zijn geweest die VOOR het springen al naar de DA waren geweest. Ik wist niet dat dat mocht ??? Als dat namelijk zo is dan kan ik beter mijn beide pony's ook aanbieden voor het springen en crossen. Dan zijn ze altijd nog laag in de hartslag. Ik heb dat nog nooit zo meegemaakt ????

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:58

Ik heb nog niet helemaal bijgelezen al zag ik wel een super debuut van Marieke langskomen.... De rest lees ik vanavond of morgen nog wel.

Wij vertrokken vanmorgen om 5.30 naar Castenray. Losgereden voor dressuur en een fijne proef gereden. Helaas maar goed voor een negende plaats, maar tussen de nummers 2 en 10 zag maar 2,5 strafpunt, een beetje een loterij dus... Clown Bij het springen ging het direct bij het losrijden al lekker, daarna foutloos gesprongen al reed ik zelf wat te hard de eerste dubbel in. Cross ging heerlijk, foutloos en zeven seconden binnen de tijd. Uiteindelijk een tweede plaats! Go jij! Go jij!

Verder heb ik vooral een hele gezellige dag gehad en weer veel gekletst met o.a. bokkers Nickeltje, Canter, EG, Madeleine en Floor Haha!

Edit: Bianca, ik heb Ollie ook voor het springen aangeboden en bij hem vonden ze zijn ademhaling ook erg snel tov zijn hartslag. Toevallig dat dat bij jou ook met beide paarden zo was....

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:07

Nou ook maar even mijn verslagje wel een beetje laat maar ja!

De dressuur begon een beetje stug mijn paard was nog niet helemaal lekker los en vond het plastic van de plantjes achter de ring wel erg intressant Vork
toch nog 188 punten was ik zeer verrast over Bloos

Toen naar het spring parcours ook een blok haast en ellende maar ach probeer het het beste van te maken !
Een maal in de ring voelde ik wel dat hij zich iets meer ontspande naar dat die grote enge paarden niet langs hem heen scheurde Vork

Wel hadden we een weigering op hindernis 1 mar de rest ging wel oke Knipoog

toen mochten we de cross in Go jij! Go jij!

Natroliet voelde lekker aan en ging met veel vertrouwen de cross in hoewel ik erg tegen hindernis 10 opzag ! Ach gut
hindernis 3 ging het even mis kwam hard het heuveltje af en hij werd erg lang zodat mijn paard alleen nog maar kon weigeren .
op nieuw aangereden en daarna lekker de cross vervolgd.
Toen kwamen we bij 10 aan ....ik had besloten hem gewoon rechtdoor tenemen dus besloot ik dit niet teveranderen uit eindeljk sprong hij hem wel (wel een beetje onzeker van beide kanten Knipoog )
Ik was helemaal blij of ik de cross uit reed of niet dit konden ze iig niet meer afnemen Haha!
uiteindelijk kwam ik bij de laatse 2 hindernissen hij liep lekker zelfverzekerd naar de finish toe totdat er een vrouw en 3 kinderen in de weg liepen ..ik roepen (maar wil dit niet tehard doen aangezien mijn paard niet teschreeuwen kan ) ze hoorde me niet Boos!
ik nog een keer roepen maar harder ....ja toen hoorde ze me maar mijn paard ook waardoor hij bijna stil stond vlak voor hindernis 14 .
Probeerde nog voorwaarts terijden maar dat was niet meer mogenlijk weigering 2 daarna naar de laatste hindernis en uiteindelijk super tevreden naar huis gekeerd Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:21

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Pling

Ik ben dolgelukkig.
Heerlijke cross geleden. Nog nooit zo gespannen geweest. Phoe hé, ik was bijna aan het hyperventileren volgens mij en stapte jankend los voor het crossen. Ik wilde zo graag maar was zo bang dat het fout zou gaan...
Toch maar gestart met het idee: " als ik na hindernis 4 nog geen fijn ritme heb dan stop ik"
Maar ik had een heerlijk ritme, het voelde echt super. Ik was doodsbang voor de trakhener. Tot daar was ik foutloos dus ik besloot er op goed geluk heen te rijden. Helemaal terecht stopte Tenda omdat ik gewoon niet reed en veel te vroeg mijn hand naar voren stak. Groot dillema want nog een keer aanrijden zou niet beter gaan en dan zou ik haar leren stoppen, maar ik wilde zo graag door......
Door alle spanningen toen per ongeluk de hindernis van het L aangereden en daarna weer heerlijk foutloos verder gereden.
Ik ben zo blij. Grappig in 7 minuten tijd veranderde ik van diep ongelukkig naar dolgelukkig...
Dressuur stond ik zevende en springen foutloos.

ENNE.....twee bokkers limburgs kampioen en ook in de prijzen!!!!! Go jij! Go jij!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:33

Jeetje wat zonde Wendietje! Gelukkig was het 'maar' op het RK en niet op het NK.. volgens mij tellen tijdfouten in het springparcours niet, dus mocht je gewoon crossen. Lastig als juryleden niet op de hoogte zijn van de regels!

Super gedaan Mirjam, nog steeds 100% in de prijzen he Haha!

Zag jouw dressuurproef nog Dyaco, maar ik vond het wel goed gaan, hij liep mooi te sjouwen....en toen je daarna even over het terrein ging in uitgestrekte draf nog meer Knipoog

Keuren doe ik nooit tussen springen en de cross nadat ik in Castenray een paar jaar geleden een minuut te laat startte omdat iedereen voordrong bij het keuren...mijn tijd was gewoon al ingegaan en ik moest vanaf de DA in galop de start door en had dus gelijk 2 stops op 1....doe ik echt nooit meer!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:35

Fijn Sabine! Hopelijk komt het vertrouwen weer een beetje terug! Welke hindernis wilde je trouwens rijden als je de L hindernis per ongeluk aanreed? Of was er een alternatief?

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:41

SGWuppie schreef:
Zag jouw dressuurproef nog Dyaco, maar ik vond het wel goed gaan, hij liep mooi te sjouwen....en toen je daarna even over het terrein ging in uitgestrekte draf nog meer Knipoog

Nou was zelf echt niet tevreden zo slecht was hij op mijn been maar ja gelukkig dacht de jury er net zo over als jou !
Vind Ginny trouwens wel een enorm stoer paard !

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:42

Bianca, keuren voor het springen mag vaak wel, maar niet altijd.

Wendietje, wat zonde van die hindernis. Had je hem niet gezien met verkennen?

Sabine, super voor je, ik vind het echt geweldig knap dat je toch zo hebt kunnen rijden! Hopelijk is het de start van een fijn seizoen voor je. En proficiat met het RK voor Irene en Jupiter!

Dyaco, heb je gisteren gezien, vond het springen echt erg goed.

Mirjam, proficiat! Had het stiekem al van Rob gehoord Haha!

Wil iemand mij vertellen wat die hindernis 10 voor het B paarden is?

En ik ben nu wel benieuwd naar die andere Limburgse kampioen, mss Wendybasten?

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:44

Limburgs kampioenen bokkers in M en Z paarden!!!!! Meer zeg ik niet. ze zullen zich wel melden.
hindernis 10 B paarden was in uit met daarachter nog een steil. (3 jaar terug nog M paarden hindernis, alleen dan hoger)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:45

Hindernis 10 is een driesprong bestaande uit een in-uit. waarvan de eerste een smalletje is (wel heel netjes aangeleund) en nog een sprong op 2 galopsprongen. Alle sprongen zijn houten steiltjes met wat takken ertussen. Op de site van Castenray staat ie bovenin, ik dacht 3e fotootje van links.

Edit, idd 3e plaatje van linksbovenop de homepage, lielle.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:46

dat zouden dan maddie en Suus moeten zijn Ja Of startte patsmu ook nog? Dan denk dat zij het is.

Nu weet ik welke dat is, beetje op een hoek.