[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:10

En dan nog even mijn eigen verslagje:

Eerst dressuur met Nika, losrijden ging wel fijn, maar in de ring werd het weer minder. Uiteindelijk 153 punten en bijna laatste Bloos . Daarna Jipje opgezadeld voor de dressuur, met losrijden was hij nog wat te stoer, maar eenmaal in de ring ging hij als een trein Haha! Ik had afgegroet en toen vroeg de jury of ik nog even wilde komen, ik helemaal in de stress of ik al iets fout had gedaan, kreeg ik alleen maar complimenten over Jipje en mijn rijden Tong uitsteken Had ik 215 punten en ik stond 15 punten los van nr 2! Ik was helemaal trots op hem.
Toen Nika gaan opzadelen voor het springen, ze kreeg de smaak helemaal te pakken en liep een fijn parcours. Totdat ik op de laatste hindernis mijn hand iets weg deed en ze dan dus stopt Frusty , gewoon superdom van mezelf en daarna er gewoon netjes overheen. In de cross pakte ze echt super aan en liep overal heel mooi bij. Ik was helemaal trots op mijn kleine meisje dat ze zo fijn aanpakte.
Toen kon ik even ademhalen en me voorbereiden op Jipje. Zag de oxer met de waterbak, de dubbelsprong met de picknicktafel en de hindernis met het gat ervoor nog niet zo zitten en ik kreeg een behoorlijke knoop in mijn maag Bloos Na een tijdje maar gaan opzadelen voor het springen, hij was wat vrolijk, maar hielp me aan alle kanten mee waardoor we toch foutloos waren. Voor de start van de cross was hij helemaal hyper want hij bleef als laatse over. Hij ging uiteindelijk als een speer van start en gaf een super gevoel. Ik heb heerlijk gereden en hij pakte alles super aan, ook de hindernissen waar ik bij twijfelde. Uiteindelijk 17 sec te laat gefinished, maar dat maakte me niet uit.
Ik was zo trots op hem Lovers
Toen bleek ik 1e te zijn met hem!! Dus ik heb mijn eerste 2 winstpunten in het L gehaald met hem en ben daar stiekum heel trots op Knipoog

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:35

Die laatste in de dressuur was ik waarschijnlijk.
Zowel Yvonne als ikzelf hadden een redelijk goed gevoel, wat alleen niet terug was te zien in de punten (152), ook opmerkingen die we niet konden plaatsen. Na ja so be it.
Springen ging mwah 16 pntn. Het inspringen was niet wat en ik moest hem een paar keer fiks op de rem trekken omdat het wat druk was met anderen. Volgende keren spring ik niet meer in. Alleen dressuurmatig losrijden.
Cross !!!!!!!!!!!! yeah, foutloos, ik trok bij de waterbak nog een deel van de omheining mee, maar het ging verder als een speer.
Maar alsnog 14 seconden te langzaam, kan ik de volgende keer nog meer gas geven. Ik zie alleen dat ik geen stijlpunten in de uitslag heb staan..???
Was verder een top dag en dat telt. Op naar Castenray

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:07

Ik was er ook de hele dag.
"SMorgens eerst dressuur voor gelezen aan clubgenootjes.
Daarna met misssixty cross gelopen.

Ben heel wat bekenden tegen gekomen.
Heb teegee en JN nog gezien bij de finisch.
Met andrea, sanne, nathalie, sandra , hilde, mandy en nog meer bokkers gepraat!
Vondt het erg leuk, maar baalde wel dat ik niet mee kon doen, maarja heb wel lekker iedereen aangemoedigd.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:16

ik zal ook nog even mijn verslagje plaatsen
'sochtend moest ik dressuur rijden, ik vond het losrijden echt bagger! toen ik de ring in mocht dacht ik dit word echt niks, hij liep niet fijn en ik had maar kort ingereden. onder de proef was hij niet vooruit te branden dus ik dacht echt dit worden 160 punten ofzo. ik was klaar met de proef en als een haas naar de trailer gedraaft omgekleed springzadel er op gelegt en naar de springring toe gereden. paar hindernisjes gesprongen en toen mocht ik er al weer in, het stond erg laag! maar ik was gelukkig foutloos, daarnaa snel door naar de cross. ik was foutloos, maar ik had een hele slome tijd.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:22

Gistermorgen kwam ik al vroeg aan. Springparcours verkent en daarna ben ik gaan opzadelen voor de dressuur.
Inrijden ging goed en dat hield ik vast in de proef. Wel wat braaf, maar geen fouten. Alleen de punten waren een beetje een teleurstelling, 175 pnt. Maar ik zag dat mijn hele baan laag was gepunt met een enkele uitschieter.
Springen ging redelijk goed, alleen op de laatste een balk door mijn eigen schuld.
Cross was ik foutloos, maar wel buiten de tijd. Ik heb tijd verloren doordat we niet direct snel genoeg van start gingen en ik het alternatief bij de waterbak nam. Verder moet ik nog wat feller bij de hindernissen weg rijden. Uiteindelijk iets van 14e geworden.
Maar goed weer wat geleerd en een leuke dag gehad. (Zelfs een beetje verkleurd Haha! )
Ik heb ook nog wat bokkers gesproken. (Nee LZ, dat was ik dus niet in de uitslag Knipoog Tong uitsteken )
Verder iedereen gefeliciteerd met de winstpunt(en) en/ of prijs. En voor de anderen, volgende keer beter.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:30

Sandra: Nee dom niet! zag het later, had er snel over heen gekeken, maar was een andere sandra haha! sorry ! stom stom.

Heb jiska ook nog zien springen met dan L paard, jeetje ik zou niet met zo 1 willen springen of crossen, levensgevaarlijk zeg! zat geen rem op.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:34

Ilse: Geeft niet hoor, dat dacht ik namenlijk al Knipoog

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:38

Heeft er nog iemand foto's gemaakt van de L paarden? Wij hadden geen fototoestel mee genomen.
Ik weet wel dat ik op de foto ben gekomen na de waaier op de hei en de bocht om na de picknicktafels.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:43

ik ben bezig de foto's online te zetten Knipoog

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:48

oke ben benieuwd Haha!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:53

ladyzwien schreef:
Sandra: Nee dom niet! zag het later, had er snel over heen gekeken, maar was een andere sandra haha! sorry ! stom stom.

Heb jiska ook nog zien springen met dan L paard, jeetje ik zou niet met zo 1 willen springen of crossen, levensgevaarlijk zeg! zat geen rem op.

bedoelde je niet het Bpaard? die ging de dubbel als in uit springen

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:23

Foto's SGW Westerbork: http://www.maaikedevries.nl/SGW/index.html

Let op; in de periode van 16 april tot 12 juli kunnen er geen bestellingen geplaatst worden, dit i.v.m. een reis naar het buitenland. Lopende bestellingen, geplaatst voor 19 april worden afgehandeld, maar kunnen een kleine vertraging oplopen. Ik vraag hier jullie begrip voor.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:28

@ Kaisa: Kun je de foto's alleen in het klein zien?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:29

Hallo!!

Hier mijn verslag:

Vrijdag had ik al gelopen, twee keer zelfs, en het springparcours ook.

Ik had de wekker om half 6 gezet, natuurlijk sliep ik er doorheen, uiteindelijk om 10 voor 6 wakker geworden, snel gevoerd, stoten gedraaid. Toen de spullen ingepakt, ik dacht dat ik alles had.

In de auto ging het al lekker, mijn moeder kwam er na een kilometer al achter dat ze haar mobiel was vergeten, dus omgedraaid en mobiel gehaald.

Toen waren we er, we gingen opzadelen, ik moest me eerst klaarmaken, nog voordat ik de kofferbak losdeed zei ik al "oliebol, ik ben iets vergeten" Mam "Onee hè, krijgen we dat weer, wat dan?" Ik "Nou, mijn cap" Dus pap opgebeld, ja die bracht hem wel. Ondertussen een cap geleend van een vriend, die had zijn eigen ook mee, maar hij reed niet mee omdat zijn pony net was verkocht. Ik was heel blij dat hij thuis bijna nooit met cap rijdt, want het was gelukkig geen vieze zweetcap.

De trailer was onderweg ook kapot gegaan, dus dat was ook al fijn.

Met inrijden bijna tegen iedereen aangeknald Bloos , was niet zo fijn (Jups, ik was die vervelende nummer 20, met die earodynamische pony Bloos ). Tijdens inrijden zag ik _San_ ook nog (dat was tenminste de enige die ik herkende Bloos , Eddy is echt gaaf!) Het meisje voor mij kwam niet opdagen (die was ook iets vergeten ofzo en die stond op te zadelen toen ik klaar was) dus moest ik er veel eerder in omdat ze ook al voorlagen. Mam zo tegen de jury "Ja, ze is wel wat heftig" Jury "Ja, zeiden wij ook al tegen elkaar" Mam "Ja, maar ze willen allebei zo graag crossen" Jury "O, ik maak er wel wat van". Resultaat: 167 punten, had ook nog een 7 op de middendraf (alleen ik vond hem echt slecht). Had ook weinig aan verzorging gedaan, gewoon gepoetst, maar niet gevlochten ofzo, springzadel erop (wat mam echt niet leuk vind), maar toch een 8.

Toen springen.
De oude eigenaren van Kino waren bij de inrijbak aan het kijken, steeds "Wat ziet ze er goed uit!" dus waren daar ook blij mee. Parcours ging heel fijn, maar ze kwam 1 keer niet lekker dus een balkje. Ik had wat extra doorgereden, want anders let ze niet op op het lage.

Toen veterinair, hartstikke goed. Dus meteen naar het inspringen. Daar hadden ze pauze, ging ik even met een vriend praten, kwam Martin Age (oude eigenaar) eraan. Had ik gevraagd of hij erop wilde, ja, dat wilde hij wel, maar hij had geen cap. Dus mijn cap op, zag er heel charmant uit Tong uitsteken . Tweede rondje dat hij stapte was hij aan het bellen, had hij dus meteen zijn moeder opgebeld dat die moest komen omdat hij op Kino stapte. Floeps, daar stonden Hieke en Elbrig.

Toen ging ik even crossinspringen, dat ging heel goed, dus maar paar keer gedaan

De cross.
Ze liep heel fijn, de enige hindernis die niet zo lekker ging was 3B, of 4, weet ik niet precies. Ik wilde bij de waterbak meteen alternatief nemen, dus na de hindernis ervoor mooi rechts, liep de grond iets af, klabam, wij over de kop. Toen is ze op mijn enkel gaan staan, alleen had ik geen tijd om me pijn te doen, dus er meteen weer op. Vroeg de hinderniscontroleur welke hindernis ik wilde. "Meteen alternatief", dus ik weer verder.
Meisje voor mij kwam terug, daar ging meteen een dierenarts heen "Je bent over de kop gevlogen met je pony?" "Nee hoor". Toen kreeg mam het heel warm, maar ze keer, en daar reed ik al om de waterbak heen (dus net te laat gekeken) Toen kwam ik door de finish.
Mam "Hoe heb je gereden?" "Alles foutloos, maar..." Mam "Goedzo!" Ik "Ik ben over de kop gevlogen, en heb een zere enkel" Ik eraf, toen liep mam ermee. Kwam er ook al een vriendin aan, "Mirthe! Ik heb een filmpje van je val!" Toen had mam dat bekeken, later ik, zag er wel komisch uit, maar ze durfde niet meer verder te filmen toen ik op de grond lag Bloos . Wel een foutloze cross!!

Met de veterinair was alles goed. Toen stonden Hieke, Elbrig en Martin-Age er ook al. "Ja, we weten niet hoe het kwam, je deed niks verkeerd!"

Uiteindelijk 16e (door mijn superslechte dresuur denk ik, de val was niet aangerekend)

Afgezadeld, toen zijn we bij de waterbak gaan kijken, hebben we een heel aantal bokkers gezien (Mandy, Martine, Hilde, Nina, Jolien, Nathalie) En daar stond Rosalie naast/voor ons, en ik geloof Ilse ook. Heb Benthe ook nog gezien, Ik was aan het praten bij de trailer van oude eigenaren, toen was er iemand en die deed iets met een wit dekje waar "Jip" opstond, dat kon niet missen dacht ik.

Toen zouden we weg, stond de trailer op de olooprem, die wou nooit weer eraf, dus mensen erbij gehald, hadden de pony er al uit, daar ging ik heel lui op zitten. Ik had geen zin om mee te helpen.

Wel pech, maar super dag gehad!!
Laatst bijgewerkt door mistid op 13-04-08 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:31

Je hebt een leuke foto van mij Maaike!

Zag je nog zitten, je zat toch na het hondehok?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:35

snowylover schreef:
@ Kaisa: Kun je de foto's alleen in het klein zien?

Ik zie wat je bedoeld (bij de B-paarden), ik los het eventjes op voor je Lachen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:43

@Mistid: Volgens mij heb ik jouw ook wel gezien! Hij(Kino) was inderdaad wel lekker bezig, had zeker door dat hij mocht crossen Knipoog Maar wel een gave pony!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:44

Kaisa; Ik zie dat ik er ook opsta, ben benieuwd hoe ze er in het grotere formaat uitzien Knipoog

Mistid, ik zag je springparcours, maar wist helemaal niet dat jij ook een Bokker was Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:46

Ik vind ze leuk Maaike! Stuur je binnenkort wel een keer een mailtje.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:51

IndianSummer schreef:
Kaisa; Ik zie dat ik er ook opsta, ben benieuwd hoe ze er in het grotere formaat uitzien Knipoog

Mistid, ik zag je springparcours, maar wist helemaal niet dat jij ook een Bokker was Bloos

Haha!

Ik heb trouwens veel meer bokkers gezien, maar dat heb ik niet doorgehad Bloos , of er niet bijgezet

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:13

IndianSummer schreef:

Je hebt een pagina met kleine afbeeldingen, maar elke foto heeft ook een eigen pagina. Daar staat een groter formaat Knipoog

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:16

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:08

Mijn verslag Haha!

Moest erg vroeg mijn bedje uit, moest om half 9 dressuren.
Dat ging erg lekker, resultaat, 1e met 220 punten. Haha!

Toen de cross gelopen, leuke cross Ja

Het losspringen ging echt voor geen meter, ik hou al niet zo van losspringen, maar met deze bodem was het vertrouwen helemaal weg... Dus ze stopte 2 keer. Zag Andrea nog op een weigerfoto staan Tong uitsteken .

Het parcours ging echt veel beter, heb wel steeds dr toegesproken bij de sprong Schijnheilig omdat ze met het losspringen toch wat onzeker was geworden, maar het parcours ging lekker. Lachen

Hartslag enzo was goed.

Dus op naar de cros. Cool

Die ging echt heeeeerlijk Lovers Heb echt genoten. Lachen
Ze ging in galop de waterbak in, gewoon zonder te twijfelen, had echt een megasmile op mn gezicht. Haha! Was wel een opluchting, niet voor niets geoefend. Lachen

Kwam onderweg Ladyzwien nog tegen. Cool Verder niet echt bekenden gezien geloof ik.

Had helaas 14 seconden eerder moeten zijn, daardoor heeft een bokker mijn 1e plaats overgenomen Schijnheilig hahaha.
Was uiteindelijk dus 2e. Haha!
Maar ik was heel erg tevreden, de 1e cross tussen de paarden met mn ponytje. Was voor mijn gevoel toch een klasse hoger.
Ga nu toch maar eens nadenken over mn crosskleuren enzo, ga er zeker meer rijden dit jaar Haha!

Mijn tante en iemand hier uit de buurt hebben foto's gemaakt, zal nog wel een topic maken denk ik.

Chantal1902

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:29

Ik heb mijn foto's ook gevonden op http://www.maaikedevries.nl maar was benieuwd of er nog meer foto's zijn gemaakt. Volgens mij stond er bij de schaapskooi ook iemand foto's te maken.

Dit was mijn 1e cross en ik vond het echt heel gaaf was super trots mijn paardje.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:31

Welk nummer was je Chantal?