[SGW] Verslagen SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Verslagen SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:46

Ik heb helemaal vergeten naar de tijd te kijken... k weet nog wel dat mijn horloge bij de waterbak af ging. Dan zou het betekenen dat ik over de laatste 2 hindernissen 41 seconden heb gedaan... Dat kan dus NOOIT

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:46

rowo schreef:
Ik heb overigens ook geen moeite gedaan om de tijd te halen.. ging meer voor een fijn safe rondje.

Ik ging overigens na de berkensprong (ooievaars) ook eerst te ver rechtdoor Clown Stuur was ff zoek.

Dat heb ik ook (bewust) gedaan, het ging daar best snel naar beneden. Heb de hindernis gewoon rechtdoor gesprongen omgedraaid en weer aangedraafd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:47

Ik had um makkelijk veel schever kunnen springen, maar calyp zag vast het lange zandpad erachter.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:47

nee 41 sec is wel erg lang voor het laatste stuk. 30 sec komt dan eerder.

Ik reed er al heel rustig op af zodat ik daar in draf af zou kunnen. Kwam ook wel goed, maar de ooievaar stond wel iets in de weg!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:49

tientjeh schreef:
nee 41 sec is wel erg lang voor het laatste stuk. 30 sec komt dan eerder.

Ik reed er al heel rustig op af zodat ik daar in draf af zou kunnen. Kwam ook wel goed, maar de ooievaar stond wel iets in de weg!

Dat laatste stuk heb ik dus onwijs aangepoot, dus 41 seconden kan nooit. Maar ja ik kan het nooit bewijzen he.

Ik zou de cross best overnieuw willen doen Bloos

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:50

Mn filmpje uploaden wil niet opschieten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:51

Traag gaat dat altijd he...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:54

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:56

Hihi, je hebt het laatste stuk zeker wel tempo gemaakt Haha!

Ik heb 1 iemand gezien, die vlak na mij zat ergens, die reed echt zooo levensgevaarlijk en onverantwoord rond. Dat paard breekt nog eens de benen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:57

haha ja dat laatste stuk ging er flink van. Maar Undercover wou het ook nog zelf. Ik zou hem echt ook niet pushen als hij niet meer kon. En omdat die ondergrond verder wel goed te doen was, kon ik weer wat goed maken van wat ik aan het begin rustiger aan heb gedaan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:09

Maar bij jou ziet het er ook niet roekeloos uit... bij dat meisje wel. Ze ging na de finish in volle galop over die straat en ging zowat met paard en al onderuit. Daarnaast vloog ze ook uit de bocht na de waterbak. Sommige mensen hebben geen verstand

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:12

dat snap ik ook echt niet! Ik stond ook voor de straat alweer stil. Mn paard is me veel meer waard dan 1 zo'n cross binnen de tijd te rijden. Helemaal als het onverantwoord gaat. Mijn paard zoekt heel makkelijk een eigen weg en weet zn benen altijd makkelijk te plaatsen. Dat is ook een heel verschil tussen paarden. De 1 slingerd en kan zn benen haast niet kwijt. Die van mij is klein en vlug.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:31

rowo schreef:
Maar bij jou ziet het er ook niet roekeloos uit... bij dat meisje wel. Ze ging na de finish in volle galop over die straat en ging zowat met paard en al onderuit. Daarnaast vloog ze ook uit de bocht na de waterbak. Sommige mensen hebben geen verstand

Ik ging ook in een eindsprint door de finish, maar ik was toch echt weer in draf toen ik die straat over stak... Verward Die heeft niet echt goed opgelet denk ik..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:38

hallo allemaal,
ten eerste iedereen gefeliciteerd met de fijne rondjes en/of prijzen!!! Haha!

Dan mijn hartelijke dank aan jipje_niekje voor het voorlezen, helemaal TOP (echt reuze bedankt). En Cindy bedankt voor je horloge!!!!

Nou ook voor ons een aankomst in de regen, blllllll. Gelukkig heel snel een voorlezer (waar ik echt heeeeeeeeel blij mee was Haha! ) gevonden en toen naar de dressuur, het was echt megaslecht, met gevolg een (te) voorzichtig proefje van zowel paard als ruiter maar vond ik niet zo erg,.. 185 en 6e stonden we.

Toen naar het springen, daar zag ik echt tegenop, erger nog dan tegen de cross door het mega slechte terrein, de 1 na de ander vloog door de hindernis en de balken gingen er erg vaak af bij iedereen. Het was inderdaad HOOG voor een cross. Je was gewend zo'n 70 meestal denk ik,.. en dit was B paarden gewoon en dan iddd op zo'n terrein, hoe bedenken ze het. Maar ja,.. we hadden trouwens 1 balkje, was er erg blij mee, was ook binnne de tijd.

Toen de cross (DA was goed). Begon echt op een rotstuk, voorzichtig aan gedaan, gelukkig l;uistert ie goed en komt ie terug. Hij sprong lekker en echt alleen op het rechte stuk 6/7/8 tot voor 9 gingen we wat harder, net voor 9 opgepakt, stond een ruiter met een weigering, mooi rustig over 9 en naar beneden naar 10 (beetje teugels kwijt) ging allemaal net goed Haha!, rest ging goed, iets twijfel op voederbak, zweepje erbij en mooi eroverheen. Water komt ie nog erg op terug, gedraafd (net als van de bulten af, ook in draf en toen weer aangegalloppeerd) had tijd over (tja, we gingen echt niet keihard, maar hij galoppeerd erg ruim, hard was het niet) na de waterbak rechtsaf even gedraafd en toen weer verder.

Heerlijk gecrosst, niet te hard, goed opgelet, alleen harder waar het echt kon en op het begin zelfs een paar keer gedraafd door de bochten. Had absoluut geen moeite met de tijd, waar ik van dacht dat dat nooit kon binnen 4.17.

Uiteindelijk 2e geworden Haha!

Ze hadden me wel eerst een fout aangerekend in de cross, ik zou de M hindernis na het water hebben gesprongen, nou mooi niet, maar de foto bewees het :-D hahah, had netjes de goeie genomen. Maar dat was ook zo opgelost gelukkig.

Nu nog een feestje, pffffffffffffffffffffff Haha!

Gaat er morgen nog iemand L rijden of L kijken?
We gaan nl ook richting L en wou ff kijken wat je dan te wachten staat Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:40

Ik ga morgen ook L kijken!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:41

hoelaat ga je? heb nog niet eens gekeken hoelaat het begint schaam schaam, ben pas net een 3 kwartier thuis,...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:42

haha een clubgenootje van me doet mee, even kijken hoe laat ze moet!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:44

rond een uur of 12 ga ik dan!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:46

ben nu echt aan het inkakken zeg, moet nog douchen en al en dan naar een vriendin,.. PARTY (wou eigenlijk wel slapen hahahahah Haha! )
Lange maar leuke dag

Oh! Dat is een mooie tijd.
Dan zie ik je vast nog wel,.. (als ik je dan maar herken Lachen
Naar welk nummer ga je kijken???
Bekenden van mij moeten vrij vooraan

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:49

Hier dan ook maar een verslagje van mij Haha!

Dressuur ging redelijk. Ze was telkens naar de pony van mijn zusje aan het gillen tijdens het losrijden. Toen ik aan mijn proef mocht beginnen was mijn zusje alweer bij de trailer, dus toen gelukkig geen gegil. 188 punten, kon ik me wel in vinden.
Het springparcours stond echt onverantwoord gebouwd . Voor de pony's stond de dubbel op 8 meter, wat dus allemaal noodsprongen werden. De combinatie voor mijn zusje ging tijdens het springen vol onderuit met pony en al. Toen maar besloten dat ik gewoon rustig rond ging rijden tijdens het springen en een gecontroleerd rondje rijden. Parcours hadden ze volgens mij na de pony's niet meer aangepast, dus de dubbel stond nog net zo . In het parcours was ze lekker enthosiast *LOL* Uiteindelijk op de laatste een pechbalkje en 5 wegens tijd.
De cross ging lekker, de eerste 2 hindernissen moesten we een beetje in ons ritme komen maar daarna lekker kunnen rijden. De eerste bult op ging prima, maar toen Fred er bovenop stond dacht ze echt; Wow! moet ik hier ook weer af?
Uiteindelijk foutloos gecrosst en 2,4 strafpunten wegens tijd.

Uiteindelijk zijn we eerste geworden Go jij! Go jij!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:08

jipje_niekje: zag dat je een ijzer miste, hoorde later dat jij het was.

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:24

ladyzwien schreef:
ja idd.

Hier in het noorden ook mooi weer, alleen ze verwachten vannacht en morgen het ergste in het oosten, dus dat is niet gunstig.

Dat veranderd ook met het uur. Nu verwachten ze het vooral in het noordelijk kustgebied.

Ik ben al net zo'n "dierenbeul" als Ilse. Mijnes gaat de wagen op en als het me niet bevalt gaat ze naar huis.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:26

vindt je geen dierenbeul hoor, maar begrijp wel als mensen zich afmelden. Vindt het ook aan het paard enz. liggen hoe die is en wat voor vertrouwen die heeft.
Succes in ieder geval Haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:27

Gefeliciteerd Joyce!!!

Ik ga misschien morgen nog wel kijken. Ligt een beetje aan het weer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:31

Ik snap ook dat mensen zich afmelden, ik ben een zeur met de bodem, alleen heb ik wel geleerd om me niet te laten opjutten door andere ruiters. Gaat het niet dan gaan we naar huis. Springen in de buitenbak is hopelijk een vooruitgang, de weerberichten worden beter, max 3mm water en de L/M lus is nog niet gereden.