[SGW] Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:28

Het weer is toch ardig meegevallen???
Volgens mij geen continue regen zoals voorspeld maar ook regelmatiog hele stukken droog???

Bodem kan inderdaad niet super zijn geweest.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:32

De tijd dat ik in Chaam was gisteren heeft het (bijna) aan 1 stuk door geregend. De bodem hield het in het begin nog aardig maar gedurende de L werd het wel slecht. Ik had er zelf op bepaalde stukken al behoorlijk moeite mee om niet op mn snufferd te gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:34

nou, volgens mij heeft het toch wel vrijwel de hele dag geregend. De bodem was toen ik startte (als nr 29) al niet best, en die zal goed naar de K*e zijn geweest op het eind.

Nickeltje Ach gut, ik had je parcours gezien.

Renskek, proficiat met je 1e plek, super!

Verder had ik volgens mij iedereen al live gesproken gisteren. Maar ben wel benieuwd naar de L uitslagen!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:44

Prijswinnaars en mensen met fijne ritten... super gedaan!
Mooie start van het seizoen...

Nick en Paul, volgende keer beter Ach gut

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:45

Gisteren met Online naar Chaam geweest. De tweede keer dat ik met hem M ben gestart. Dressuur ging matig. Zijn enthousiasme zakte op de drassige grond helemaal in elkaar. Springen 1 balk, of beter gezegd: de een hindernis gesloopt.

Ik maakte me best zorgen over de ondergrond, zeker het eerste stuk. De organisatie is continue bezig in de weer geweest met een zware aandruk rol en dat heeft best goed geholpen.

Op naar de start van de cross. Op de eerste hindernissen kon ik moeilijk ritme krijgen. Op de strobalen te weinig tempo en een te korte afstand. Online sprong toch, alleen weet ik niet hoe. Voor de schans weer iets meer tempo. Die sprong hij zonder problemen maar we kwamen wel erg dicht op de randje van de sloot terecht. De volgende hindernissen kregen we een lekker ritme en dat ritme heb ik kunnen houden tot de finish. het water en de coffin gingen zelfs super.

Resultaat: Lekker foutloos met maar 10 sec buiten de tijd.

Uiteindelijk 7e plaats en net buiten de prijzen. Ik ben er super tevreden mee.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:47

Paul, Nickje, niet leuk! Ik zag je nog met dressuur Nick maar je was zo druk (en ik ook) dat ik maar niks gezegd heb....
Wij hebben ook een goede dag gehad. Patsmu had er 2 in het M, eentje in de HC ring. De volbloed was in dressuur wat heet, maar sprong super (wel 4 balken) en was in de cross een genot. Helaas door een foutje van het baasje een weigering op de surfplank.
Mim ging in het M heel goed na dressuur vet bovenaan. Foutloos gesprongen en als een speer van start, hij was erg gretig ook bij het springen al dus we hadden al min of meer besloten dat hij mocht lopen als hij dat wilde. Nou gelopen heeft hij, kei hard en kei goed. Maar ook voor Mim geld dat hij geen surfboy is en pal voor de hindernis (terwijl Patsmu al in de verlichte zit zat) besloot om toch maar niet te springen en 4 benen tegelijk vast in de grond boorde. Poging 2 ging prima. Al met al natuurlijk behoorlijk balen want ze was (zelfs met weigering) nog binnen de tijd !
Toch begrepen we dat ze nog een prijs geeft gepakt in ring 3 maar we zijn nadat we alles lekker verzorgd hadden fijn naar huis getuft. Wij hadden trouwens toen al een klein beetje trekkertrek hulp nodig maar ik kan me voorstellen hoe het later op de dag is geweest......

Heerlijk dat het weer begonnen is!!!

@Pol, het viel mee maar heeft wel de hele tijd geregend, niet hard maar je werd wel constant nat....
Verder was het niet ijskoud en zo, ik had erger verwacht maar voor de bodem was het niet zo leuk (al hebben wij daar weinig last van gehad met 2 vroege starts)

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:11

PB: Jammer van het springen, maar toch fijn gecrossd! Lachen
Madeleine: Gefeliciteerd! Haha!
Nickeltje: Wat ontzettend balen zeg Ach gut
Renske: Gefeliciteerd met je prijzen! Haha!
Bitwise: Fijn dat je lekker gecrossd hebt!
Yolien: Balen van de weigeringen, maar Patsmu heeft dan alsnog lekker gereden!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:16

Netjes BW!
De uitslagen staan nu ook op de website. Miriam heeft wel hele aso dressuurpunten zeg Bloos!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:17

Altos: Ik zag het net ook al, echt super! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:24

miriam was ook heel tevreden over haar proef.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:28

en Suus mag ook dik tevreden zijn! Dat zag er in het Z ook wel super uit.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:39

Hoi! Eerst maar even een verslagje en dan ga ik bijlezen...
Ik heb echt een heeeerlijk dagje gehad! Allereerst natuurlijk super om alle bekenden weer te zien. tussen het kletsen door bijna geen tijd meer om te rijden!
Dressuur ging heel fijn, 226 (37) en een tweede plek. Springen voor mijn gevoel super, Ollie had weinig last van de bodem (bodem, welke bodem? Oh ja, er zat een bodem onder die prutzooi.. Clown ) en foutloos. De bodem in de cross vond ik super, dus heb ik er gewoon voor gereden. Hij pakte zo fijn aan dat ik op het laaste stuk nog flik moest remmen om niet te snel binnen te zijn. Resultaat, foutloos en 8 sec binnen de optimale tijd. En een eerste plaats! Go jij! Go jij!
Vond het echt een super gezellige dag! Nou alle spullen maar weer eens schoon zien te krijgen.... Koe

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:40

Super gedaan BW en Mirjam.

Echt een goed begin van het seizoen! OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:48

BW, gefeliciteerd, super dat het M ook zo gesmeerd loopt Haha!

Miriam, wat een super resultaat, je bent geeindigd op 37 strafpunten, dat is echt heel laag! Jouw punten in het L beginnen ook al aardig op te tellen zeker Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:52

Paul: Da's balen, geen lekkere start van het seizoen! Ach gut
Lielle: Gefeliciteerd! Je kon echt aan Raimaer zien dat ze er super veel zin in had! Haha!
PB: Waar vond jij de bodem in de cross slecht dan? Ik vond dat-ie er super bij lag! Verward
Madeleine Gefeli! En nog bedankt voor het lenen van je handschoenen! Ja
Nickeltje: Ik vond het zoo sneu voor je! Je had zoveel moeite moeten doen om te kunnen starten! Ach gut
En het zag er idd niet uit of je er nog veel aan kon doen in het parcours
Pol: Meegevallen? Nee.... echt niet
Lex: Super resultaat zeg! En leuk dat je tijdens de cross de tijd vond om terug te kletsen Ja

Ja, dressuurpunten waren aardig hoog. Maar degene die 1e stond rijd dat soort punten wel vaker dus ik geloof niet eens dat er erg afwijkend gejureerd was. Gewoon erg veel dressuurmutsen in de ring. Bij mij scheelde het veel dat mijn dressuurinstructeur er was om te helpen. Was ik heel blij mee!

Wij waren trouwens 1 van de laatsten die het terrein af moesten en Frank had zich volgens mij al uren lopen verheugen op het uit de modder komen. Kon hij ook nog eens wat aan zijn hobby, terrein rijden doen. Hij heeft een applausje van ons gekregen want hij (nou ja de auto dan Clown ) trok zonder al te veel problemen de trailer incl Ollie uit de blub... Afgod

Edit MJ: Ik wil er nog niet te veel aan denken maar ik heb er nu 16.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:56

knap gedaan Miriam, echt super!

BW, netjes gedaan in het M. Zie je nu wel dat die cross wel meeviel.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:57

Miriam, zit je jas fijn ? Knipoog

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:07

Gefeliciteerd met je eerst plek Miriam! Super!
En een aplausje voor Frank, volgens mij is het er niet veel gelukt om zelf het terrein af te komen. (al helemaal niet met trailer incl paard!)

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:10

Mirjam gefeliciteerd. Het gaat druk worden in het M.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:13

Nickeltje, wat enorm balen. Ik weet wel dat er meerdere mensen naar de TA zijn geweest en dat die tijdens het verhogen niet wilde schuiven met hindernissen. Het was na het M al duidelijk dat de bodem het niet de hele dag zo houden.

Prijswinnaars allemaal gefeliciteerd, waren er weer een hele boel. Wat een punten Miriam, dat is echt super.

Ik geloof dat ik op tijd weg ben gegaan, reed soepel het terrein af om een uur of 1/2 3.

Ik las dat Sam ook weer foutloos had gereden en ook nog bij de eerste 10 in het L. Echt super, ik weet niet of ik op mijn 77ste (kan ook al ouder zijn) nog een L cross rij in zulk weer.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:16

Renske en Miriam gefeliciteerd met de prijzen!!! Zag Ollie nog even voor het springen, spierwit paard in de modder Haha! Maar ik zag jou nergens, volgens mij liep Frank met hem..

Nickeltje, wat balen zeg! Echt heel erg zonde. Misschien volgende keer aan een lang teugeltje het hele terrein rondstappen? Kan me voorstellen dat ze in zo'n klein inspring bakje extra heet wordt.

ga es even de uitslagen bekijken!

En Suus....kom es op met je verslag!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:17

renskek schreef:
Miriam, zit je jas fijn ? Knipoog

Heel lekker! Die van jou? Clown

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:17

77 Bloos! . Petje af!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:18

Paul; wat zul jij ontzettend balen zeg. Enig idee waar het nou door gekomen is?

Lielle; gefeliciteerd!

Roos; benzine ipv diesel tanken? Clown

madelene, fijn dat je toch nog wat aan mijn tip gehad hebt Haha!

nick; ik heb je parcours gezien en de balken mee staan te tellen. Bij de 6e wist ik wel dat je je heel kl*te zou voelen Ach gut

Renske; wat een geweldige opening van het seizoen!

Wollie; ik zag het vanmorgen al bij de uitslagen staan. Gefeliciteerd!

Ik moet zeggen dat het al met al nog meeviel met die regen. Een paar keer regende het hard. Maar de meeste tijd zachtjes. Natuurlijk wel 4 zeiknatte jassen mee naar huis.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:24

Het stuk na de oude waterbak was op het eind van de dag echt héél slecht. Net als het stuk na hindernis 2. Maar ik was oook 1 van de allerlaatste van de dag (moest later crossen vanwege een verloren ijzer). Maar Wendela stond naast ons en die had ook op die stukken echt alleen gedraafd.
Maar het stuk na de oude waterbak was niet meer door heen te galopperen, mijn paard zakte tot zn kogels in de modder.