Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. miss_jumpy schreef:foto 1 kan ik niet zien wat er gebeurde
foto 2 springt een paard in het water, niks aan de hand
foto 3 is denk ik een jacht, geen eventing wedstrijd
foto 4 is een nare val
foto 5 gaat volgens mij ook gewoon goed
Ik snap best dat je het heftig vind, maar toch kan ik precies zo'n naar foto overzicht maken van dressuur (bloedende monden, kapotte sporengaten, kin op de borst getrokken) of van het springen (paard over de kop door balk tussen benen, paard miden in oxer) of van western of wat dan ook.
Ben je wel eens op een eventingwedstrijd geweest? Als je ziet hoe weining aanmoediging die paarden over het algemeen nodig hebben om hun werk te doen dan zal het je verbazen. Ik ben er echt van ovvertuigd dat veel eventingpaarden heel veel plezier hebben in hun werk en vertrouwen in hun ruiter. Dit is iets wat ik in andere takken van de paardensport vaak niet zo duidelijk zie.
crossmonster schreef:een hindernisbalk wordt geraakt, en kan door de klap rare dingen doen, zal niet de eerste keer zijn dat een paard valt door zo'n balk...
endorable schreef:ps dat kan ik van de fotos in het profiel van voltigeur niet zeggen . vooral die eerste foto vind ik echt erg
oren plat in de nek , zwiepende staart. en ik weet niet of ik het goed zag ,maar zijn dat nouw sporen die in het paard zijn ellebogen prikken?![]()
vrijheids dressuur of niet , maar is dat dan hoe je met je paard om moet gaan?
Voltigeur schreef:... tegengas ... geven t.o.v. diegenen die vinden dat wij onze paarden goed behandelen [...] Met welke goeie reden [gaan] wij nederelanders en belgen op die manier met onze paarden [om] en [stellen] ze aan dergelijke gevaren [bloot]?
Citaat:Voltigeur: laat weer eens van je lezen: wat is jouw bedoeling nu geweest; hebben "wij" met onze stellingen jou geholpen jouw doel te bereiken? Dat vind ik namelijk van belang: zeker bij dit soort gevoelige onderwerpen helpt het niet om in den blinde een knuppel in een hoenderhok te gooien. Dan werkt het (wellicht) beter om een open gesprek aan te gaan. Kortom: kom weer eens binnen op je eigen topic en spreek met ons.
Mijn paarden (4 stuks, zie mijn profiel) lopen nu nog steeds dag en nacht buiten en het komt regelmatig voor dat ik de paarden uit een stuk wei moet halen dat ik afgespannen heb. Een stroomdraadje van ± 1meter hoog maakt niets uit, zelfs niet voor de Fries (ongelooflijk maar echt waar
)
Daarom wil ik TS en andere tegenstanders aanraden om de Eventing en alle andere paard-onvriendelijke takken van de paardensport gewoon te negeren. Iets anders zit er niet op
Sommige paarden stralen precies angst enzo uit.of zie ik dat verkeerd
. floor01 schreef:Ik weet wel zeker dat dravers en renpaarden er slechter af zijn, maar daar hebben we het nu niet over.
. floor01 schreef:Ik weet wel zeker dat dravers en renpaarden er slechter af zijn, maar daar hebben we het nu niet over.
katiavl schreef:floor01 schreef:Ik weet wel zeker dat dravers en renpaarden er slechter af zijn, maar daar hebben we het nu niet over.
Grappig dat sporten altijd een andere sport doorschuiven, maar het belachelijk vinden als er iets over eventing word gezegd
endorable schreef:ps dat kan ik van de fotos in het profiel van voltigeur niet zeggen . vooral die eerste foto vind ik echt erg
oren plat in de nek , zwiepende staart. en ik weet niet of ik het goed zag ,maar zijn dat nouw sporen die in het paard zijn ellebogen prikken?![]()
vrijheids dressuur of niet , maar is dat dan hoe je met je paard om moet gaan?
Paul_H schreef:Voltigeur schreef:... tegengas ... geven t.o.v. diegenen die vinden dat wij onze paarden goed behandelen [...] Met welke goeie reden [gaan] wij nederelanders en belgen op die manier met onze paarden [om] en [stellen] ze aan dergelijke gevaren [bloot]?
Ook nadat ik de reacties van alles en iedereen hierboven heb gelezen heb ik geen antwoord; je stelt geen vraag maar formuleert jouw mening en je krijgt dus andermans meningen en standpunten over je heen. Dat zou je ook krijgen wanneer je in plaats van "stierevechten" of "eventing" over het Australische lilliputtergooien had geschreven of over de jaarlijkse zoektocht naar het eerste kievitsei.
Voltigeur: laat weer eens van je lezen: wat is jouw bedoeling nu geweest; hebben "wij" met onze stellingen jou geholpen jouw doel te bereiken? Dat vind ik namelijk van belang: zeker bij dit soort gevoelige onderwerpen helpt het niet om in den blinde een knuppel in een hoenderhok te gooien. Dan werkt het (wellicht) beter om een open gesprek aan te gaan. Kortom: kom weer eens binnen op je eigen topic en spreek met ons.
Groeten, Paul
scoebje schreef:even offtopic:
@voltigeur : Ik vind het heel knap wat jij allemaal kan met paarden. Maar sommige foto's in je profielSommige paarden stralen precies angst enzo uit.of zie ik dat verkeerd
), dus zo off topic vind ik jouw opmerking/vraag ook weer niet hoor. 
) Ibonn schreef:Maar ondanks alle aangehaalde motvaties zal TS toch nog steeds volharden en de sport blijven afkrakenDaarom wil ik TS en andere tegenstanders aanraden om de Eventing en alle andere paard-onvriendelijke takken van de paardensport gewoon te negeren. Iets anders zit er niet op
Voltigeur schreef:Dus aan alle crossers: doe maar waar je zin in hebt, maar probeer om je paard niet in een nare situatie terecht te laten komen.
CarpeDiem schreef:Voltigeur schreef:Dus aan alle crossers: doe maar waar je zin in hebt, maar probeer om je paard niet in een nare situatie terecht te laten komen.
Voltigeur: Dat is ons hoofddoel! Verantwoord en met plezier onze sport bedrijven, met onze gelukkige viervoeters!