[SGW] Verslagen van het NK te Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:18

Bianca: gefeliciteerd!!!

Sjaan: jeetje wat balen zeg Ach gut

RK: voor jou ook heel erg balen, en beterschap Ach gut

San: super van je foutloze cross

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:40

Bianca, gefeliciteerd Lachen

Sjaan, jammer zeg Scheve mond, hopelijk durft hij op een andere bodem weer wel gewoon te springen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:48

Even kijken of ik alles onrhouden heb..

Lielle: fijn dat je foutloos gecrosst hebt! Blijf je hem volgend seizoen ook nog rijden?
Bianca: proficiat!
Sjaan: balen zeg van het springparcours. Hopelijk gaat het volgende keer beter!
RK: autsj! Klinkt niet echt fijn van die trakhener!
Paul_H: Ach gut volgende keer beter!

Ik zag dat jan van Beek twee titels heeft opgeeist. Toch wel knap, maar je kunt je natuurlijk afvragen of het eerlijk is ten opzichte van de amateurs als een 3* ruiter meedoet met deze kampioenschappen.
Balen van Nienke trouwens! Die gaat altijd zo goed met al haar paarden!

Ik hoorde dat GvdT en Eventinggek ook niet zoveel geluk hadden Ach gut .
Suus: nog wel proficiat met je prijs in de L! Super van je guppy Haha!.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:51

Toppie Bianc! Dat die dressuur zo verschillend kan worden beoordeeld! Geniet er iig lekker van!

Nu even een kort verslag van de dag.
Oh wat was ik zenuwachtig!!!

dressuur: Had ik veel te afwachtend gereden, ik dacht: Ik ga niet de hard en te wild, want dat was met de bodem niet zo verstandig... Maar dit resulteerde bij de jury in het vaak terugkerend commentaar "impuls valt weg", geen beste score 178 1n 175, jammer

springen: Ging erg goed, soms niet helemaal mooi afgesprongen maar toch een foutloos parcours.

cross: ging heerlijk, het was een lekkere snelle cross. Alles was lekker breed gebouwd, je kon practisch geen hindernis missen. Dus ook foutloos.

eindresultaat: Gezien in het springen niet veel fouten zijn gemaakt (er werd goed gesprongen) en omdat de cross relatief makkelijk was(er was niemend met een weigering of andere fout!), bepaalde de dressuur de einduitslag. Hierdoor ben ik geeindigd in de middenmoot op plaats 17. Maar toch met een tevreden gevoel naar huis, de Shof had goed zijn best gedaan! Anderzijds wel jammer dat de cross op een NK zo makkelijk gebouwd staat en dat alles op de dressuur aankomt. Naar mijn mening is deze tak van sport daar niet voor bedoeld.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:56

Helemaal met je eens Jenga. Het zou echt moeten afhangen van de cross. En dat was gewoon niet zo in het L. En in het M viel volgens mij dat ook tegen.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:11

Ik heb genoten van het afgelopen weekend: zowel van de sfeer en de gezelligheid, als van de rit(ten) met mijn paard Lovers

Paul: ik heb je zien springen (ik stond naast je vrouw) en vond je analyse van de stop goed opgemerkt. Jammer hoor dat het niet lekker ging, ik vind jouw Rose altijd een heel fijn beestje. Heb je parcours gelopen met Michiel?

Sjaan: wat een pech om uitgebeld te worden met springen Ach gut . Je blijft er gelukkig wel nuchter onder.

Renske: super gedaan, ik heb je naar voren zien komen met de prijsuitreiking Cool
Wel stoer om na de dressuur nog zover te klimmen in het klassement!

Reeskees: op de een of andere manier heb ik jou het hele weekend niet een keer gezien. Hoe gaat het nu met je kin? Ach gut

GvdT: hoe gaat het met jou?

Bianca: ik heb jou wel gezien maar verder niet gesproken. Knap gereden! Het is je gegund dat je na de balk nog in de prijzen zat hoor! Afgod

Ladyzwien: jij ook van harte gefeliciteerd! Fijn paard heb je!

EG: hoe is het met je bips? Cool

Ik ben heel tevreden over mijn schimmel Pling
Ik moest al op vrijdag dressuren als 6e in het L en heb daar al kennisgemaakt met Ladyzwien, die als 3e de ring in moest.
Er moesten een hoop bokkers vooraan starten geloof ik.
Milord liep een goede proef, hij gaf nog een blije bok met aanspringen in de rechtergalop Vork .
Ik kreeg er 199 en 195 punten voor van de jury's en goed voor een plaats bij de eerste 10.

Voor het springen was ik wel een beetje bang omdat ik vaak 1 of 2 balken meeneem en ik wilde zó graag goed rijden.
Meestal is het springen niet naar mijn zin, maar dit keer ging het prima en kon ik hem heerlijk rondsturen in een mooi grondtempo.
En foutloos!!!
Ik was echt héél erg opgelucht en blij Haha!

Bij de startbox stond Michiel Brons (crosstrainer) en hij wenste mij veel succes. Hartstikke leuk vond ik dat!
Milord vertrok vlot uit de startbox en ik heb de cross genoten! Hij geeft zo'n ongelofelijk fijn gevoel in de cross, wauwie.
Ik heb ook de dikke trakehner gesprongen, hoewel ik zoiets nog nooit eerder heb gesprongen.
Dat ging prima, echt geen probleem.
Op de heuvel met de gebroken lijn had ik flink stuurwerk, maar wel de 2e sprong gered, zij het met lange teugels Haha!

Uiteindelijk 2 seconden buiten de tijd en foutloos gefinished!
In de definitieve uitslag goed voor een 6e prijs! Go jij! Go jij!

(én ik heb ik het NK voorspellingstopic de eeuwige bokt-eer gewonnen met een totaal van 9 punten!!!)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 16:14

Super Bento. Toch naar het M volgend jaar?

Bianca; zo'n weekend komt er ook nog. In Vrouwenpolder blijven we ook altijd met een hele groep overnachten Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:15

Nogmaals gefeliciteerd Bento OK dan!

Mooi resultaat Lachen.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:24

Scum schreef:
Edit; Ik vermoed dat Jan van Beek een top-weekend heeft gehad OK dan!
Dat heeftie zeker gehad Haha! hahaha!

RK: Wat balen zeg.. Gaat het ondertussen alweer een beetje?! Ach gut

Sjaan: Wat ontzettend balen!! Snap dat je je het heel anders had voorgesteld! Ach gut

Bianca, LZ & Bento: Gefeliciteerd!! Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:25

floor01 schreef:
Ik zag dat jan van Beek twee titels heeft opgeeist. Toch wel knap, maar je kunt je natuurlijk afvragen of het eerlijk is ten opzichte van de amateurs als een 3* ruiter meedoet met deze kampioenschappen.

Is wel een beetje zo, hij kan gewoon supergoed rijden!
En zijn ervaring is toch makkelijk.
Maar hij rijdt toch niet met die paarden op 3* niveau? Het ligt niet alleen aan de ruiter, dat zie je wel in de uitslagen. Want ik zie ook bekende namen als Alice Naber, George Kluinhaar, Chantal Megchelenbrink, Marcella de Kam, en die hebben helemaal niet zo goed gepresteerd.
Wat ik wil zeggen, de bekende naam zegt niet altijd alles, je moet het toch met ieder paard maar weer zien, of het loopt of niet. En het knappe aan Jan vind ik, dat hij met heel veel paarden altijd wel goed kan presteren.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:26

Bento: Super joh Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:27

Vind het paard waarmee hij Z reed zo'n mooi sprekend hoofd hebben Lachen.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:30

AnneMieKe_89 schreef:
floor01 schreef:

Is wel een beetje zo, hij kan gewoon supergoed rijden!
En zijn ervaring is toch makkelijk.
Maar hij rijdt toch niet met die paarden op 3* niveau? Het ligt niet alleen aan de ruiter, dat zie je wel in de uitslagen. Want ik zie ook bekende namen als Alice Naber, George Kluinhaar, Chantal Megchelenbrink, Marcella de Kam, en die hebben helemaal niet zo goed gepresteerd.
Wat ik wil zeggen, de bekende naam zegt niet altijd alles, je moet het toch met ieder paard maar weer zien, of het loopt of niet. En het knappe aan Jan vind ik, dat hij met heel veel paarden altijd wel goed kan presteren.

Precies! Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:33

Bento: super gedaan! Gefeliciteerd
Jenga: netjes van je foutloze cross. Jammer dat de dressuur zo bepalend was. Was er echt niemand met een fout in de cross in het L??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:00

Alle prijswinnaars van harte!
Bij iedereen waar het wat minder ging: volgende keer beter.

Ik heb een super gezellig weekend gehad.
Ook al heb ik zelf niet gereden was het toch heel gaaf om het eens van de andere kant mee te maken; ik heb namelijk als groom voor Suus gefungeerd.

Vrijdagmiddag al naar Hattem gegaan. Suus moest allebei de paarden al dressuren. Daarna vast de cross, voor een deel in het donker, bekeken.
Omdat we om 1900 uur bij de Wok hadden besproken werd het tijd om de paarden op stal te brengen en te bekijken waar we de camper neer gingen zetten voor onze eigen overnachting.

Heerlijk gewokt en een paar bokkers ontmoet die ik nog niet irl kende. Na een paar gezellige uurtjes gingen we terug naar de camper alwaar we nog door de mensen van die stallen werden uitgenodigd voor een drankje. Uiteindelijk gingen we pas rond half 1 richting camper.

Best goed geslapen (wel wat last van mijn rug, maar dat heb ik altijd wel) en gelukkig niet koud gehad. Had ook lekker mijn eigen dekbed meegenomen.

Zaterdag een leuke dag gehad, Suus gegroomd, veel mensen gezien en gesproken en best genoten van mooie sport! Ik moet wel zeggen dat ik een heleboel enge dingen heb gezien waar het maar net goed ging; zowel in het springparcours als in de cross, zelfs van mensen waar je het niet van verwacht. Ik heb soms echt met verbazing staan kijken.......... Nagelbijten / Gniffelen Wat bestaan er toch een brave paarden!
Maar goed, dat neemt niet weg dat het een hardstikke leuk weekend was en een leuke afsluiting van het seizoen!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:10

AntheaV schreef:
Bento: super gedaan! Gefeliciteerd
Jenga: netjes van je foutloze cross. Jammer dat de dressuur zo bepalend was. Was er echt niemand met een fout in de cross in het L??

Jawel, maar niet meer dan een derde van het aantal starts en vrijwel allemaal één weigering. Dan mag je zeggen dat de cross niet de schapen van de bokken heeft gescheiden. Groeten, Paul

[edit] Bovendien is niemand in de cross uitgesloten, ze zijn allemaal over de finish gekomen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:22

nou mijn verslag eindelijk maar toch

IK STOND OP HET PODIUM!!!!! JEEEEEH Go jij! Go jij!

dressuur ging niet fijn, maar toch 198 en 200 punten en goed genoeg voor ee 4e plek.
volgende dag springen, ging goed gleed even weg maar toch foutloos gesprongen
naar de dierenarts toe, helemaal goed hartslag 52 Haha!
nou de cross in, had me voorgenomen over gewoon rechtdoor te gaan, en dat heb ik ook gedaan ging echt super fijn, voelde goed
voord e laatste hindernis in een handgalopje en ook na de laatste hindernis,
nou was mooi onder de ideale tijd binnen en foutloos Haha!

en ja hoor was 3e, was helemaal blij, was echt een topseizoen
volgend jaar M starten Haha!

heb heeeeeeeeeeeeeel veel bokkers gesproken was echt gezellig

iedereen nogmaals gefeliciteerd

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:29

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik had 1 stop op dit puntje:
http://www.sgw-hattem.nl/foto's%20voorbereiding/Beukenlaanpassage%20M%202007.JPG

Mijn linker been is minder sterk als m'n rechter, en zeker tegen het einde van een cross, dan heb ik het gevoel dat ik m'n paard goed opsluit tussen 2 benen, maar eigenlijk druk ik hem dan met m'n rechterbeen opzij.
Is een mooie aandachtspunt voor van de winter!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:37

Wouw Ladyzwien, super joh Haha!
Gefeliciteerd!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:41

@ bento en LZ: gefeliciteerd!

En zelfs ik vond de L cross niet echt zwaar. Had um veel zwaarder verwacht (na alle verhalen). Maar dat echt iedereen rondkomt zegt wel wat over de cross denk ik, wel erg zonde!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:42

ja ik vondt hem ook niet zwaar
ik liep hem vrijdag, ik dacht echt van is dit het?
maarja niet te nuchter denken eerst maar rijden haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:47

LZ; gefeliciteerd meid!
Maareh... wrom kon je nou niet 2e worden? Dan had ik in de poll gewonnen?!

Suus; waar blijft je verslag? Ik lees hier iets van pech, maar volgens mij heb je met beide paarden heel goed gereden. Vooral met de Cantos (hoe kan het ook anders Haha!)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:48

@ EG: die Ungaro van jou he, wat een onwijs gaaf beest!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:56

Echt vreselijk balen Sjaan Ach gut : we misten je al in de cross....
Rowo: ja lekker beest hé Haha! en hij is zo eerlijk hé. In Maarbergen vd week, stopte ie de eerste keer op dat hondenhok, toen ik m aanpakte wilde ie er zo bovenop springen Clown zo eerlijk is ie!
Scum: hier is ie dan! En ja: Cantos rules Haha!

Nu dan ook maar mijn verslagje:
Vrijdag 11.00 vertrokken naar Hattem en 's middags beide paarden gedressuurd. Simmie is mij dus idd gelukkig komen helpen, wat ik echt super tof van haar vond!! Haha! Lovers
Pasjha liep lekker met losrijden maar eenmaal in de ring vond ie de bodem veel te glibberig en liep heel onzeker.... resultaat: 187 & 179 pt en ergens halverwege de eerste helf vd M groep. Ungaro liep aardig maar ik zat er té lang op waardoor hij 10 min. voor de proef begon te sodemieteren en de proef zelf ging ook niet echt lekker. Punten vielen nog mee: 196 & 185. Ergens in t eerste derde vd groep. Daarna toch nog maar snel de cross gaan lopen met Simmie, maar helaas het laatste gedeelt niet meer kunnen vinden in t donker Clown

's Avond lekker en vooral gezellig geweest wokken met diverse bokkers Haha! Vingers aflikken Eenmal terug op stal hebben Simmie en ik nog tot iets na enen met de staleigenaren zitten te kletsen Haha! was wel echt tof.

Gisteren nog een keer samen met SGWollie de cross gelopen en daarna nog een keer de L route gefiets. Ik vond het wel erg lastig dat ik nog nooit in Hattem was geweest en nu direct L én M moest rijden....

Daarna snel Ungaro opgezadeld, want het springen liep erg in. Gelukkig konden we gewoon op onze tijd starten dus was niet erg. Springen ging best lekker: foutloos.
Daarna de L cross: ik had vantevoren bij het lopen al besloten dat ik bij 11 de trakhener ook voor het alternatief zou gaan met Ungaro. Deze was niet super hoog maar het gat eronder wel erg diep en bovendien met water Nagelbijten / Gniffelen In de cross heeft Ungaro wel al vaker trakheners/greppels gesprongen, maar deze vond ik toch nog wat te veel van het goede voor hem! Verder vond ik het Holle pad en de afsprongen ook best netjes voor het L! De rest ging wel
Eenmaal gestart was Ungaro echt verschrikkelijk gretig en helaas wel weer best hangerig op t bit, de laatste 3 crossen was dat veel minder geweest.... Hij pakte dus alles wel echt lekker aan, maar hier en daar moest ik echt moeite doen om hem goed te sturen. Het holle pad ging super! Het water was gelukkig ook geen probleem. Bij het alternatief vd trakhener ging het helaas n beetje mis: ik riep voordat ik door de verplichte doorgang reed (ja ik ben erdoor gereden Bloos ) al dat ik voor het alternatief ging. Toen ik echter in de wending voor de hindernis kwam stonden daar nog n paar mensen te kijken Hamer MIJN lijn was helaas tussen n boom en struiken en aangezien paarden mensen toch liever niet omver rennen schampten we links flink n boom Ziek maar ik merkte er gelukkig niks van....
Bovenaan de afsprongen maakte ie zich echt sterk en kwam ie wat dicht bij waardoor t echt lekker uitkwam, hij sprong wel gewoon lekker door zonder haperingen of zo. Resultaat: foutloze cross op 5 sec. binnen de optimal tijd Haha! Goede afsluiting van het seizoen dus, wel jammer dat ie zich weer zo sterk maakte. Mijn chaps waren trouwens echt flink beschadigd! Ik was wel erg blij dat t 'maar' mijn chaps waren en dat ik nergens last van had....

Daarna snel nog n keer de M cross gefietst en toen ik terug bij de trailer was had Simmie Pasjha gelukkig al opgezadeld Haha! Daarna losgesprongen en toen ging het helaas n beetje mis: ik was lekker aan t stappen toen er een paard voorbij kwam gegalloppeerd en Pasjha dus n mega wapper de lucht in maakte Nagelbijten / Gniffelen Hamer Ik kon me absoluut nergens aan houden en maakte n flinke smak op de grond.... ik stond direct weer op en wilde natuurlijk direct naar Pasjha, maar (gelukkig) hielden n paar mensen me tegen. Dus effe n paar minuutjes rustig aan gedaan en daarna weer erop. Ik was op m'n hoofd/nek geland, maar voor mijn gevoel goed uitgerold op m'n zijkant. Eenmaal terug op Pasjha was ik dus wel echt pissig op hem en dan resulteerde helaas in een balk in t parcours... Mijn fout.
Daarna bij de DA begon m'n bekken pijn te doen, wat alleen maar erger werd tijdens t losspringen vd cross.... Was eigenlijk zelfs aan t twijfelen of ik wel zou starten Verdrietig Met verlicht zitten deed t pijn in m'n bekken.... maar t ging nog enigzins dus ben ik toch gestart.
De cross ging heel goed en Pasjha pakte alles goed aan. Alleen kon ik wel merken dat ik m iets hinderde want hij tikte veel sprongen aan, wat ie normaal echt niet doet.... Het holle pad ging goed, water ook en de afsprongen waren gaaf!! *LOL* Al met al helaas wel 10. sec. te laat binnen maar dat maakte me niks. Ik was foutloos rond! Eenmaal door de fninsh wist ik wel niet hoe snel ik ervanaf moest komen en ik was blij toen m'n vriend kwam om met Pasjha te stappen. M'n bekken deed echt zeer Verdrietig Ik baalde van die tijdfouten, die waren normaal echt niet nodig geweest, maar aangezien de omstandigheden had ik dus gewoon pech.... Pasjha heeft me super geholpen! Heel eerlijk van hem. Ik zat natuurlijk wel verlicht in de cross, maar hij merkte natuurlijk dat ik niet lekker zat.

Uiteindelijk had ik met Ungaro de 9e prijs in het L Haha! ben echt super trots op hem, was toch zomaar effe pas zijn eerste crossseizoen!! Met Pasjha was ik 10e in het M, met 8 prijzen. Baal echt van die val want dat heeft veel uitgemaakt (als ik alleen die 4 strafpt vd tijd niet had gehad was ik geloof ik al 5e geweest! maar oliebol happens)

Voor de prijsuitreiking ben ik nog ff terug naar stal geweest om de winterdekens af te halen en tijdens t autorijden begon m'n linkervoet opeens flink pijn te doen. En toen we na de prijsuitreiking in de auto wilden stappen kon ik er niet meer op staan en begon ik echt te janken vd pijn.... Verdrietig dus 2 pijnstillers en wat coolinggel erop gesmeerd en na n half uur ging t weer. Toen we bij m'n ouders waren was m'n rechter been opeens zo stijf dat ik t nog nieteens meer omhoog de auto uitkreeg Nagelbijten / Gniffelen Eenmaal thuis maar snel n heet bad genomen en daarna direct in bad en in bed gegaan. Vanmorgen had ik gelukkig niet meer zo'n last van m'n voet, maar vanmiddag begon m'n nek pijn te doen en kreeg ik flinke hoofdpijn Nagelbijten / Gniffelen Nu gaat t weer enigszins, dus morgen nog maar effe afwachten, anders toch maar even naar de huisarts.

Dus n heel dubbel einde van ons seizoen: het ging vooral met Ungaro heel goed en met Pasjha naar omstandigheden ook! Maar je baalt toch omdat je weet dat er meer in zit... Dit weekend dus ook doffe ellende gehad. Was blij dat m'n vader en vriend waren gekomen, die zijn nu teruggereden.

Het was een hele mooie cross, vooral die afsprongen zijn echt gaaf! We hebben nog n tijdje naar t Z staan te kijken! Vingers aflikken Echt gaaf. Het was een heel gezellig weekend! Op naar volgend seizoen Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:01

Scum schreef:
LZ; gefeliciteerd meid!
Maareh... wrom kon je nou niet 2e worden? Dan had ik in de poll gewonnen?!

Suus; waar blijft je verslag? Ik lees hier iets van pech, maar volgens mij heb je met beide paarden heel goed gereden. Vooral met de Cantos (hoe kan het ook anders Haha!)

haha ja, dan had of de dressuur iets beter moeten gaan
of nienke had 1 balk meer moeten hebben
zat maar 0,5 strafpunten verschil tussen helaas

maar was al trots hier op Haha!