[SGW] Helemaal nieuw op het gebied van SGW.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Re: Helemaal nieuw op het gebied van SGW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 22:57

Okey, dankje Lachen Ik zat er al over te twijfelen. Zit me net te bedenken dat ik trouwens nog wel lange achterbeschermers heb (weet ff niet precies hoe ik het moet uitleggen. Van die dingen van neopreen met een harde schaal aan de binnenkant. Die zitten met drie klittenbandjes vast, maar bij de ene is het onderste klittebandje stuk.... Achter de naaimachine dan maar :-P

Maarre simmie, zou jij het leuk vinden om een keer naar lelystad te gaan??

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 00:55

Ik heb trouwens vandaag weer wat gesprongen. Eerst losgereden natuurlijk, daarna wat huppeltjes gemaakt (naja, zo dacht britt er niet over :-P) over één gewone hindernis van +- 40 cm en een rijtje naast elkaar liggende jerrycans. Om vervolgens over mijn zelf bedachte hindernis heen te vliegen: Een gewone hindernis van 60 cm met daaronder een op zijn kant liggende strobaal. De eerste keer schoot ze er langs, maar na hem 2 keer perfect gesprongen te hebben was ik ZOOO trots dat we gelijk aan het uitstappen zijn gegaan Lachen Lachen Heb het eerst zo gedaan (dus met die balk erboven) zodat ze het nog een beetje ziet als een hindernis en het voor haar duidelijker is dat ze moet springen Lachen

Heeft iemand anders nog tips voor het springen van "vreemde" dingen. Heb namelijk maar de beschikking over 2 "zelfgemaakt" hindernissen en vind het leuk om zelf wat te "knutsellen" en leuke dingen te bedenken....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:11

lovelucky schreef:

Jawel, maar dit jaar niet meer (tenminste, niet met mijn eigen paard). Het seizoen is nu klaar en ze krijgt wat crosswerk betreft rust. Knipoog
Volgend jaar februari pak ik dat pas weer op.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:02

Van die grote zwarte tonnen/kuipen gebruik ik vaak. Drie op een rij zetten en je hebt een hindernis. Ik heb hier ook nog pillonen en die zet ik dan op zijn kop in de spleten.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:36

Simmie schreef:
lovelucky schreef:

Jawel, maar dit jaar niet meer (tenminste, niet met mijn eigen paard). Het seizoen is nu klaar en ze krijgt wat crosswerk betreft rust. Knipoog
Volgend jaar februari pak ik dat pas weer op.

Okey, das ook wel lekker voor je paardje, een beetje rust Lachen Naja, ik ga volgend jaar wel graag een keer mee naar een wedstrijd Lachen (maar daar hadden we t al over gehad)

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:36

pol013 schreef:
Van die grote zwarte tonnen/kuipen gebruik ik vaak. Drie op een rij zetten en je hebt een hindernis. Ik heb hier ook nog pillonen en die zet ik dan op zijn kop in de spleten.

Ik weet niet zeker of we er drie hebben, maar ik ga wel even kijken Lachen Klinkt wel als een leuk idee en tis ook niet te hoog Lachen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:53

En vooral niet te zwaar en in 1 keer mee te nemen......

(gaat ook tellen als je vaak die krengen de bak in en uit moet slepen)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:58

ik woon in lelystad 5 minuten van het terrein van lelystad maar idd wat sim ook al zegt na hattem ook voor mij even rust, dus dan per februari weer.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:02

Ik heb een keer een kleine houten haspel kunnen meenemen bij wegwerkzaamheden. Gebruik ik nu als smalletje en staander tijdens springen aan de longe. Voorts zou je boomstronken kunnen gebruiken als je daar aan kan komen.

Maar let wel, SGW is geen obstakeltraining maar springen over steiltjes en oxers van natuurlijke materialen. Oefenen op gekke dingen zoals wapperend plastic, etc. heeft weinig zin, oefenen op technische sprongen zoals smalletjes, puntjes en combinaties is veel zinvoller. Een greppel graven is ook niet verkeerd maar moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Om de sprongen moeilijker te maken, kun je de aanleuning aan de zijkanten steeds minder maken zodat het paard perfect aan de hulpen moet blijven om langslopers te vermijden.
Dus een crosshindernis nabouwen met balken is veel nuttiger en daar kun je ook heel veel creativiteit in kwijt. Er zijn veel foto's beschikbaar waar je inspiratie uit kunt halen en anders geef je maar een gil=pb Haha!

Nog een tip, rij deze winter door ieder plas die je kan vinden, doet-ie het in stap, dan in draf en daarna in galop (als de omstandigheden het toelaten natuurlijk Clown ) Dat is een super voorbereiding voor de waterbak.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 22:41

hey Ibonn, super bedankt voor je goede tips! Een gat ga ik graven in het eerste deel van het weiland (das zwart zand :-P) en dat dan wel even afzetten natuurlijk. Verder ga ik mijn creativiteit morgen en van het weekend even flinkloslaten op alles wat los en vast zit :-P.
Ik weet dat SGW geen obstakeltraining is en ik doelde ook op tips zoals die van jou, dus iig hartstikke bedankt :-D

Verder wou ik nog vragen of het erg is dat er een stukje van de onderkant van mijn bodyprotector af is gehaald (aan de achterkant) hij kwam namelijk tegen het zadel aan aan de achterkant.....???

P.s. Wat leuk dat jij ook een paard/pony hebt die Britt heet!!

Adala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:09

lovelucky schreef:
Verder wou ik nog vragen of het erg is dat er een stukje van de onderkant van mijn bodyprotector af is gehaald (aan de achterkant) hij kwam namelijk tegen het zadel aan aan de achterkant.....???

Dit is opzich niet heel erg, maar de onderkant van je rug is dan niet beschermd. Als je het onderste deel nog hebt is het dus verstandiger om het weer eraan vast te maken.

Zelf heb ik enkele malen een cross gereden en ben gelijk aangestoken door het Sgw virus Tong uitsteken. Het paardje waar ik op rijd is nog maar 3 en moet nog alles leren en is dus nog lang niet geschikt om SGW mee te rijden. Het lijkt me dus erg leuk als ik met iemand mee zou kunnen gaan op wedstrijd of training (in het nieuwe seizoen). Ik woon in Soest, vlakbij de bossen, dus ook iemand om een bosrit mee te maken is welkom Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:19

Een BP mag niet tegen het zadel aankomen. Als hij te lang is, dan is het beter om er idd een stukje af te halen.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:52

Ik zet ook een stipje omdat ik in het voorjaar ook heel graag eens een oefencross met mijn paard wil gaan rijden. Alle informatie is handig en moet me nog helemaal inlezen dus dit verduidelijkt al een hoop.
TS: alvast succes in het voorjaar en met de training ernaar toe.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:02

lovelucky schreef:
Zal ik zeker doen. Ik ga van de winter lekker met Britt aan het werk (en aan de wedstrijden) en dan hoop ik volgend jaar zomer klaar te zijn voor een oefencross!
Heb nu al zin om een keer met je mee te gaan!

Ik ga trouwens ook een keer mee met Amber_ en haar fjord!

*LOL* Gezellig !

Ik wil zeker volgend voorjaar een keer naar Lelystad.
(*Dan heeft vriendlief rijbewijs en E *LOL* )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:40

Dan ga ik mee Amber Tong uitsteken
Ik wil volgend jaar ook eens naar Lelystad, zo heel ver is het niet.. Ja

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:14

zullen we met zen drieën, dan kan ik nog iets leren van 2 profs :-P

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:21

Amber en Melanie B, Zie net dat jullie ook mee gaan doen aan de ponyrennen op duindigt! Gezellie Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:30

Lijkt me super om te doen *LOL*, Ik heb meegedaan met de Ripse Dagen en dat pakte goed uit Haha!.
Dan zien we je zowiezo daar ook Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:37

Bij deze hier een slotje. Er kan verder gekletst worden in het HK topic op SGW Knipoog