[SGW] SGW Barchem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:30

Wow, heeft ze zo'n nare smak gemaakt dan??
Volgende week wil ze naar Hatten toch? Hoop dat alles meevalt....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:55

Oh, getsie een val is altijd naar, maar als het ook nog een bekende is.........
Duimen maar dat het meevalt met haar!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:46

Oh bah.... hopelijk valt het mee voor Caatje!

@ renske: calypso moet verkocht worden, is niet van mij. Ik hoop stiekem dat ie stiekem maart/april nog is dat ik Etten Leur/Chaam en Markelo nog kan rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:47

@ renske: calypso moet verkocht worden, is niet van mij. Ik hoop stiekem dat ie stiekem maart/april nog is dat ik Etten Leur/Chaam en Markelo nog kan rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:48

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:57

Hopelijk valt het mee Ach gut!

Rowo: balen dat ie weg moet Ach gut.

Renske: fijn dat je een goed gevoel had. Succes in Hattem in de M Haha!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:18

Dat is geen leuke bericht zeg!

Ik ben echt tevreden over hoe TG het heeft gedaan. 4 crossen gereden en 4 keer de finish gehaald zonder grote problemen. Zag op de uitslagenlijst dat er toch redelijk wat zijn uitgesloten in de B paarden cross.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:46

Ik heb zojuist SMS-contact gehad met Caatje1986 en zij vroeg me kort neer te zetten wat er is gebeurd.

Zij is met paard en al over de kop gevlogen (hoe, wat en waar precies weet ik niet) en Noquatja is bovenop haar geland. Caatje is bont en blauw en heeft haar sleutelbeen gebroken. Na onderzoek in het ziekenhuis is zij nu bij haar ouders thuis.
Noquatja is helemaal oke bevonden door de dierenarts, dus gelukkig heeft hij er ook niets aan overgehouden.

Gelukkig valt het dus voor beiden mee; het had anders af kunnen lopen.

Iig namens Caatje krijgen jullie de groetjes! Zodra ze kan komt ze zelf weer op bokt langs!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:17

Wij liepen net een beetje te kijken in de cross toen het gebeurde. Het is gebeurd op hindernis 8. Dat was de weiland insprong na die greppel.

Ook nog even mijn verslagje:

Hoera, hoera Go jij! Go jij!
Ronald heeft met Uk de finish gehaald!
Hij begon nog wat stroef in het begin van de cross. Uk kwam nog erg terug op de sprongen maar hij nam ze wel. Op de schuine dubbel (6 en 7) stond hij stil. Daarna nam hij hem wel heel braaf en toen ging het knopje om bij Uk. Hij begon weer te trekken naar de sprong en kreeg er weer zin in. De waterbak ging hij ook echt super doorheen via de hoge afsprong. De opsprongen met sprongetjes er achter ook super en hij vloog het laatste stuk over het parcours. Ik zag eindelijk weer een beetje van de oude Uk te voorschijn komen. Ronald dacht dat hij ergens fout gereden was (de sprongen in de verkeerde volgorde bij de wiebertjes) maar dat geeft niet. Het doel is bereikt. Ik begin weer hoop te krijgen.
Ronald blijft hem volgend jaar ook lekker rijden en ik ga weer rustig van voren af aan beginnen met zijn hulp.
Misschien gaat het toch allemaal nog goed komen Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:21

Gelukkig valt het achteraf gezien nog een beetje mee. Hindernis 8 van de L heb ik volgens mij niet gezien. Was dat de hindernis na de 2 houtstapels? Toen moest de L ook een kleine lus erbij maken.
Hopelijk komt ze er snel bovenop en gelukkig heeft het paard niks!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:21

Oef jeetje, gelukkig goed afgekomen met Caatje Ach gut

Beterschap Lachen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:28

ja, ik weet ook welke hindernis het is. Daar ga je best wel een stuk naar beneden. Gelukkig lijkt het allemaal enigszins mee te vallen... Nouja sleutelbeen breken is natuurlijk heel erg, maar het had veel erger kunnen zijn! Veel sterkte en beterschap!!!

Sgwukkie, wat tof voor je Haha! Kan me voorstellen dat je trots bent op je peerd!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:31

Rowo: Jammer van je weigering. Maar lekker dat je voor de rest zo fijn gereden hebt! Lachen
Kim: Super joh! Knipoog
Tientjeh: gefeliciteerd met je 2e prijs! Haha!
Irene: Balen van het begin, maar gelukkig heb je nog fijn kunnen rijden aan het einde! Lachen
Jiska: Mooi zo van Tessa, balen van de andere!
Simmie: Goed joh, fijn dat ze de 2e keer wel goed in het water sprong! Lachen
Caatje: Heel veel sterkte & beterschap! Ach gut Gelukkig valt het mee!
SGWukkie: Goed joh, komt gewoon helemaal goed met Ronald en Uk! Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:31

Gelukkig valt het mee met Caatje en paard Lachen.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:36

Ja. Als je op die sprong niet goed zit kan het behoorlijk fout gaan. Heb vorig jaar ook gezien hoe Alice daar onderuit ging en Gert Boonzaaijer nam in het M dit jaar de hele breekboom mee (die was dus door midden).
Je maakt daar echt een flinke val dan. Dacht er al het ergste van toen ze daar zo lag en de ambulance die heel voorzichtig te werk ging. Je sleutelbeen breken is erg pijnlijk maar ik ben wel blij dat verder alles goed is en dat het ook weer helemaal goed gaat komen.
Wist trouwens ook niet dat het een Bokker was. Zie ik nu pas. Hoop dat ze snel weer lekker kan gaan rijden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:44

wilde ook nog even verslagje doen van zaterdag B paarden

dressuur losrijden niet zo lekker maar in proef liep ol wel fijner maar had 184 punten.
springen helaas een weigering en 1 balkje
cross op hindernis 9 2x weig en hindernis 13 2x weig.. ik had zelf niet aangedacht dat ik uitgesloten was dus heb eigenlijk mijn parcour helemaal afgemaakt... rest ging dus wel super lekker... maarja was ook pas ons 3e cross

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:53

Zo wij zijn ook weer thuis. Het verslag komt er straks aan, met foto's, filmpjes helemaal compleet. Ik was flink geschrokken van de val van Caatje(wist toen natuurlijk alleen nog maar dat het startnr. 103 was). Was erg heftig, want we moesten 3 kwartier wachten bij de start (waar je erg zenuwachtig van wordt voor je eerste L cross). Kreeg bij de desbetreffende hindernis flink de kriebels in mijn buik!!
Het was trouwens niet Gert Boonzaaijer maar Jan van Beek die die hindernis kapot sprong volgens mij.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:54

Als je een breekboom kapot springt ben je er echt wel onwijs op gesprongen. Maar goed dat het een breekboom was, anders ben ik bang dat het het been vh paard was gweest.

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:55

yvonnepuntnl schreef:
Zo wij zijn ook weer thuis. Het verslag komt er straks aan, met foto's, filmpjes helemaal compleet. Ik was flink geschrokken van de val van Caatje(wist toen natuurlijk alleen nog maar dat het startnr. 103 was). Was erg heftig, want we moesten 3 kwartier wachten bij de start (waar je erg zenuwachtig van wordt voor je eerste L cross). Kreeg bij de desbetreffende hindernis flink de kriebels in mijn buik!!
Het was trouwens niet Gert Boonzaaijer maar Jan van Beek die die hindernis kapot sprong volgens mij.

Oeps op mijn moeders account!! Ik was het!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:56

yvonne.nl Denk je er aan dat de foto's in het fototopic moeten? Knipoog

1 of 2 ter illustratie mag wel, maar meer niet.

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:03

Simmie schreef:
yvonne.nl Denk je er aan dat de foto's in het fototopic moeten? Knipoog

1 of 2 ter illustratie mag wel, maar meer niet.

Ja weten we hoor!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:43

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:48

rowo: jammer van die ene stop.. maar ik denk niet dat je ontevreden hoeft te zijn Lachen
Toch niet slecht!!

Vlooiebaal: da's erg jammer, maar toch mooi dat het gevoel fijn was Lachen
En die hindernis die je genomen hebt, is toch best pittig voor de B, dus dat is wel knap haha!

Tientjeh: super joh!! Gefeliciteerd!

Irene2: jammer van je stops, maar je was in ieder geval tevreden!
En makkelijk was de cross zeker niet!

Jiska: Gefeliciteerd joh!! Leuk dat je nog prijs had met Tessa Lachen

Kim: ook goed joh!! Wel klaar voor het L dus.
SGW Markelo is er ook weer in 2008 trouwens hé? Da's misschien wel dichterbij voor jullie.

TeeGee: ook lekker hoor! Jammer van de stopjes, maar in ieder geval rond!

Simmie: ik heb je ook nog gedag gezegd.. maar dat was alleen bij dressuur geloof ik.
Goed van je cross! En gefeliciteerd met je prijs.

Yvonne.nl: is wel aan het einde van het seizoen, maar toch wel wat paarden die nog niet zo ervaren zijn. En wat Simmie zegt, deze was toch ook wel pittig.

Rowo: ik heb vandaag ook suuuuper veel stops gezien bij die boom voor het water. En bij de meesten was daar maar 1 reden voor, kl*te aangereden!
Kwamen er heeel veel schuin voor, de bocht helemaal afgesneden.

Renske: had het vandaag al gehoord van je, maar lekker voor het vetrouwen inderdaad Lachen
Gelukkig gaat het beter met Violin.

Jeetje wat vervelend voor Caatje.. wij kwamen da ambulance tegen toen we naar huis gingen..
Toen waren we al bang dat het voor de SGW zou zijn.. Ik zag haar nog wel zo lekker van start gaan!
Beterschap voor haar dan maar!!

SGWukkie: Mooi dat Uk weer zo goed door ging joh!
Dat is echt wel fijn!

Itsme: jammer dat je uitgesloten bent..
Maar ach, als het pas je 3e cross was!

Roosje: kan wel kloppen dat het Jan van Beek was, want ik hoorde hem bij de dressuur later vertellen dat hij last had van zijn rug, want dat paard in het M wilde eigenlijk stoppen, maar hij drukte hem toch door, en toen maakte hij een rare sprong zei hij.

Nou dan nu ons verslag maar..

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:54

AnneMieKe_89 schreef:
Yvonne.nl: is wel aan het einde van het seizoen, maar toch wel wat paarden die nog niet zo ervaren zijn. En wat Simmie zegt, deze was toch ook wel pittig.
Klopt, wij vonden het ook wel pittig, maar toch vind ik het wel apart dat de L-pony's het zo goed gedaan hebben dan. Niet één uitgesloten en heel veel foutloos, terwijl de eis voor het NK slechts L+2 was. Zij hebben het dus heel netjes gedaan!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:06

Ik heb een beetje een teleurstellende afsluiting van het seizoen helaas..

Dressuur ging weer niet bepaald.. een heeeele snelle galop.
Weer veel te gespannen. Daarna nog wel aardige draf onderdelen.
160 punten..

Springen deze keer wel fijner! Foutloos rondje.
Ze was wel weer strak, ook steeds zwiepen met haar staart. Maar als ik er dan maar afblijf en uit hoger tempo laat gaan gaat het wel goed.

Cross kwam ze iets terug op 1, maar goed. En op 2 lag ik er al uit Scheve mond
Voor degene die niet weten wat 2 was: heuveltje af, en een steil. Heuveltje liep iets af naar rechts, en ze is sterk op links, ik pak haar dan teveel op links, en ze brak dus steeds uit naar rechts.
Ik baaal natuurlijk als een stekker..

Maar kan het haar niet helemaal kwalijk nemen.. reed zelf ook niet helemaal goed aan. En we denken al een tijdje dat ze het niet goed heeft ergens in haar rug, lenden of heupen. Daarom hadden we ook al een afspraak met een holist? Nou ja, in ieder geval iemand die fysiotherapie doet, en kraken enzo.
Ze moet maar eens goed nagekeken worden, en dan doen we eerst een stap terug om aan de basis te werken!

Nou in ieder geval, je moest daar natuurlijk heuvel af (bij 1 ook al iets, daar voelde ik het ook al), en dan moeten ze dus goed de achterhand gebruiken om af te gaan. Ik denk dat ze daar door haar rug veel moeite mee heeft gehad..

Broertje deed mee in L pony's. Stond onderaan na dressuur, maar foutloos gesprongen en gecrossed!
Dus hij had wel fijne afsluiting.

Vandaag was helaas nog veeel teleurstellender! Boos!
Michael had niet zo bar gedressuurd, begon slecht, erg gespannen. Wel mooie galop, en later ook mooie middenstap, en middendraf!

Foutloos gesprongen, komt hij bij de start van de cross, krijgt hij te horen dat hij helemaal niet mag starten omdat hij te weinig dressuurpunten heeft!! We waren echt verbijsterd!! Hoe kan dit nu wéér gebeuren! Vorig jaar in Maarsbergen ook al..

Hij heeft wel slecht gedressuurd, maar niet voor 130 punten!! Federatievertegenwoordiger vertelde ons dat hij nog naar de jury toe was gegaan, en gevraagd heeft: meneer, is dit echt terecht, heeft u bewust zo gepunt? Of bent u misschien wat streng geweest? U kunt u punten nog herzien hoor, met 5 punten meer mag hij crossen. Maar nee dat was niet de bedoeling, want de jongen had geen controle.

Nou schiet ons maar lek, hij heeft al overgangen zo getoond al gevraagd op de letter, en heeft al onderdelen in ieder geval uitgevoerd op halsstrekken na. Paard heeft niet gestuiterd, en is niet buiten de ring geweest. Was ook zeker niet kreupel, maar had voor zuiverheid van de gangen allemaal 4en?

Een vreselijk kl*te eind van het seizoen dus!!!