[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:41

Het mag allebei IS. Ik heb de linker genomen bij 10. Die wending vond ik mooier aan te rijden.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 20:42

Ok, dan neem ik die ook. Die lijn past idd mooi, maar net op de foto leek het alsof de witte vlag links naast de rechtersprong stond, wat dus niet zo is Knipoog

LiiSz_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:20

allemaal gefeliciteerd!!
nickeltje k*t zeg!! zag je uit het springen komen Verdrietig

nu mijn verslagje:

dressuur niet helemaal tevreden maar ging ook niet heel slecht jury's waren wel erg tevreden en stond bij allebij op 1 met 201 en 195! Kreeg nog een leuk compliment van de jury dat ik een hele leuk pony had die super goed kon lopen en het een keurige proef was!
toen snel naar de trailer gegaan omgezadeld en weer naar het springen toe ff los gespringen en ze voelde erg lekker aan met als resultaat: Foutloos Go jij! Go jij! was al een hele tijd geleden
toen naar de dierenarts was allemaal prima en de cros in ze was helemaal heet stilstaan in het starthok kon niet meer.
Verder in de cros helemaal foutloos en voor de laatste hindernis ff gestapt omdat ik tijd over had en toen de laatste gesprongen en was dus ook prima in de tijd!!

Met als resultaat GELDERS KAMPIOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:23

rowo schreef:
Op jou plek was het idd wel goed vol te houden. K had medelijden met de mensen in het bos..

Ik wist trouwens niet dat de prijsuitreiking in offieel tenue moest. En aangzien ik gister al had gedressuurt had ik geen witte rijbroek, handschoenen, plastron en jasje bij me. In 5 minuten echt overal van alles vandaan gehaald Nagelbijten / Gniffelen Viel dat nog op ??

Haha het is dat ik het wist Knipoog anders was het echt niet opgevallen hoor Tong uitsteken .
En nogmaals gefeliciteerd he Pling

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:27

Hai hai Lachen

De dressuur ging goed alleen 2 foutjes van mij.. doorzitten ipv. lichtrijden Bloos en naar links ipv. recht Bloos...

maar alsnog 203 punten Haha!

een foutloos springparcours.
en een foutloze cross,.. alleen 10 seconde te langzaam....

maar uiteindelijk toch heel hoog geeindigt Haha! namelijk :: UTRECHTS KAMPIOEN *LOL* Pling

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:08

Lielle schreef:
nee, en bovendien zou dat ook niet uitmaken voor het NK.

Goed gedaan Sim! Jammer van je balk.

Dat snap ik niet helemaal. Gaat het voor het NK om het bruto gehaalde punten zeg maar dan??

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:41

Alle kampioenen PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!

Het leek me een heerlijke cross om te rijden, maar ik hoor al van meerderen dat het klassiek niet fijn stond. Ook de dressuur was vrij streng gejureerd in de L. Toch ben ik wel blij dat ik heb afgezegd ivm spronggewrichtje van mijn paardje. Hoewel alles is geslonken en het er goed uitziet, was al die gladheid niet bevordelijk geweest... Ik ga me klaarmaken voor HATTEM!!!! Holé!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:15

Wie heeft er foto's gemaakt of op welke site kunnen we ze vinden???
Er moet een foto zijn van Robin en Black Dancer op de water insprong in de M ponys.Ze dacht weer dat ze over het water in moest ipv erin,dus dit was nogal spectaculair.Ik stond zelf bij de finish maar werdt er door verschillende mensen op gewezen.Ben dus benieuwd.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:17

Skygirl schreef:
Toch goed gedaan Urose! Haha! Wel balen van die weigering op de laatste hindernis.. Was jij toevallig na mij eigelijk? Ik was nummer 96.

Ik was 98, dus vlak na jou Ja Zat alleen nog zo'n jongen tussen. Hoeveelste ben jij geworden uiteindelijk?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:22

Danique1990 schreef:
Hai hai Lachen

De dressuur ging goed alleen 2 foutjes van mij.. doorzitten ipv. lichtrijden Bloos en naar links ipv. recht Bloos...

maar alsnog 203 punten Haha!

een foutloos springparcours.
en een foutloze cross,.. alleen 10 seconde te langzaam....

maar uiteindelijk toch heel hoog geeindigt Haha! namelijk :: UTRECHTS KAMPIOEN *LOL* Pling

Jou heb ik gezzien Haha! Gefeliciteerd Haha! Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:25

Ook nog maar even een verslagje van mij!

Vrijdagmiddag heb ik de cross al een keer gelopen en hij leek me goed te doen, wel een aantal dikke sprongen en de halve coffin moest ik even afwachten.
Zaterdagmorgen de cross nog een keer gefietst en het was echt koud!!! Gelukkig brak het zonnetje door en werd het wat aangenamer.
Dressuur ging redelijk, ze zat steeds in de verte te kijken en dus kwam steeds het hoofd er weer op. Maar het ging verder al meer ontspannen dan vorige week. Helaas 166 en 167 punten wat ik dan weer niet snap vergeleken met vorige week (178) Frusty
Nouja goed, even wat gestapt en rustig omgezadeld voor het springen. Het ging echt fijn! Vorige week in Diepenheim nog gespannen maar nu was ik totaal niet zenuwachtig en in het parcours bleven we lekker in het ritme waardoor alles goed paste en ze makkelijk sprong. Helaas wel een balk op 6, had even wat meer been mogen geven maar goed, het was een heel fijn rondje voor het vertrouwen!!

Daarna nog een paar crosshindernissen gepakt en mevrouw begon zich alweer lekker op te fokken. Bij het starthok riepen ze dat ik nog een halve minuut had terwijl het nog maar 14.12 uur was en ik 14.16 uur moest starten. Dus ik heb stug volgehouden dat ik op m'n normale tijd zou starten en heb ook gelijk gekregen gelukkig.
De hele cross ging super fijn!! Op hindernis 1 ging ze alleen wel heel groot af Bloos Tussen 4 en 5 drie galopsprongen gereden maar dat paste niet erg fijn. 7 gewoon gepakt, ging lekker. Toen op naar hindernis 8, het stomme slootje waar ze nog best wel eens op stil zou kunnen gaan staan. Goed verzameld voor het smalletje, daarna flink been eraan en ze sprong em alsof ze nooit anders had gedaan Haha!
Op 9 echt een fijne sprong en de opsprong ging echt fijn! Bij de afsprong moest ik even extra been geven maar ze ging er braaf af. 16 en 17 gingen ook echt lekker waarbij ik verwachtte dat ze nog wel eens moeilijk kon doen op 16 maar dat ging erg simpel. Bij het water kon ik haar bijna niet terug nemen, ze trok er echt heel erg op aan. Niet erg natuurlijk maar ik wil niet koppie onder Tong uitsteken Ze sprong er echt ruig in had ik het idee, vol vertrouwen, en daarna moest ik haar echt voor die boomstam in het water wegsturen want daar trok ze op aan Sigaar Na 20 galoppeerde ze richting de trailer ipv de laatste hindernis dus daar heb ik een grote lus gemaakt, zal er wel heel dom uit hebben gezien Clown

Ik ben ergens in het midden geeindigd dankzij de dressuur en de vele foutlozen.
Maar goed, ik ben heel erg tevreden!! Na vorige week uitgesloten te zijn met die rothond hebben we het vertrouwen toch gehouden en een fijne cross gereden zonder twijfel Pling We komen nu dus wel helaas 1 (!!!!) punt tekort voor Hattem.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:32

En nummer 98 Schijnheilig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:49

Waren er in de L 2 jury's ofzo?

@ andrea: je hebt je dus voor niks druk gemaakt om dat slootje!

En de kampioenen uiteraard gefeliciteerd!!!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:16

Ja overal waren 2 jury's behalve in de B. Komt denk ik omdat er voor de B geen Nederlandse is.. ?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:03

Alle KAMPIOENEN GEFELICITEERD!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Rowo, ik zag je over de laatste 2 hindernissen komen, zag er super uit!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:47

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:23

Ik ga ook nog een topic maken. Ff wachten op foto's van Martine__

@ sjaan: bedankt... Laatste stukje voelde niet zo fijn, kwam niet echt lekker uit bij de laatste...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:35

was ook weer terug uit bathmen

Eerst dressuur vanmorgen hij liep wel fijn maar zat op het losrij terrein toch veel door de bosjes te kijken na de koeien..
dressuur ring in ging voor me gevoel wel lekker.. had ook 187 punten dus best netjes (voor zijn doen helemaal)
toen springen.. was ik foutloos maar hij was zo sterk dus bijna hele parcour met lange teugel gereden..
hartslag was 60.
cross in alles ging super maar alleen op de laatste hindernis een weigering want hij schrok ergens van..
maarja super rit gehad.. ook weer hartslag 60 na de cross

ben nu benieuwd na de foto's Haha!

martineteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:59

Alle kampioenen Gefeliciteerd!!! Haha!

Ik zal ook even mijn verslag doen.
Vrijdag al gedressuurd liep heel fijn. Maar 189 punten een zevende plaats voor mijn doen niet zo heel goed. Maar hoorde later al dat de jury graag een brave proef van een groot paard wou zien. Nou dan val ik mooi in het niets. (heb namelijk een pony van 1.55 m).
Op naar zaterdag en het was inderdaad heel koud ik als kou kleum vond het nog extra koud. Met springen ging het heel goed foutloos. Op naar de dierenarts hartslag van 60. Losrijden ging lekker was heel heet. Toen de cross in ging eigenlijk geweldig heb 4 en 5 rechtuit genomen 6 ging super en 7 waar ik nog wel een beetje bang voor was ging helemaal top. mooi binnen de tijd binnen met nog drie sec over.
Ik was heel blij en had een super gevoel. Het was mijn laatste keer B en die heb ik mooi afgesloten. Geen prijs jammer genoeg door mijn dressuur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:35

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:01

Er stond een standje van paard in beeld, maar die was zaterdag helemaal niet open. Erg vreemd!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:07

Ik ben ook weer terug uit Bathmen. Heb een 6e prijs mee kunnen nemen! En dat voor een 3e cross.

Vanochtend eerst dressuur gereden. Hij liep niet erg fijn. Was wat hangerig en wou niet lekker omhoog komen. Dus maar niet teveel mee geprutst, anders krijg ik hem boos. Toch nog 180 pnt gehaald. Daarna omkleden en omzadelen voor het springen. Was wel aardig al omgeploegd in het weiland en was wat glibberig. Voor de dubbel van 4 kwam hij wat aan het glijden maar sprong nog wel. Helaas een balk op de eerste van de dubbel.

Daarna hartslag meten. was helemaal goed. 52. Dus een tijdje gewacht tot de cross, daarna van start. Zag zelf nog wel wat op tegen het berkenlaantje. Dat grote blok voor de B en L paarden. Maar dat ging juist super. Helemaal foutloos uit de cross gekomen en mn vader dacht dat ik 2 sec buiten de tijd was. De optimale tijd van 4.40 min. Maar tijdens de uitslag bleek dat ik precies op die 4.40 binnen was. Dienke ( Buenavista) had mijn prijs opgehaald. Want mijn zusje moest tegelijk met de prijsuitreiking springen.

Maar al met al, super tevreden en trots op mn paardje!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:32

Gefeliciteerd martineteun en tientjeh. Beiden ook alweer lekker op tijd terug dus!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:40

Wij zijn ook weer terug Doei!

De dressuur ging voor mijn gevoel wel lekker. Niet zo lekker als in Diepenheim, maar toch een fijne proef. 185 punten en erg leuk commentaar van de jury. Het springen ging erg lekker, helaas een balk op de laatste wat dus mijn fout was Boos! De cross ging lekker, bij 3 en 10 paste het niet helemaal lekker, maar verder erg fijn gereden. Uiteindelijk foutloos en binnen de tijd. Ik was 7e, en er waren helaas 6 prijzen..

Uiteindelijk ben ik maar erg trots op mijn Fredje Lovers Ze heeft haar eerste 4 crossen foutloos uitgelopen, dus heb niks om over te klagen Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:42

Super IS!!!!