[SGW] De BESTE cross van 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: De BESTE cross van 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:43

renskek schreef:
De slechtste cross vind ik Vasse, erg amateuristische organisatie.

Heb er dit jaar niet meegedaan maar vorig jaar was het (vond ik) ook de slechtste cross. Als ik er dit jaar weer had meegedaan had ik het denk ik ook gevonden (als ik hoor hoe het er was)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:19

Lielle schreef:
Vlietlanden (gegroomd in het B): mooie, redelijk selectieve cross. Was niet al te enthousiast over de dressuurjurering, springterrein blijft lastig. Goed geregeld verder, alleen de dame op het secretariaat die ijskoud volhield dat er geen stijlbeoordeling bestond in het B was een klein minpuntje ;)

*LOL*
Sommige mensen.... (zijn iets te eigenwijs)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:26

Was jij dat MJ? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:28

Nope Haha!

Enne, ik ben helemaal niet eigenwijs Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:32

Lielle schreef:
Nope Haha!

Enne, ik ben helemaal niet eigenwijs Knipoog

haha nee ik bedoel ook de betreffende dame, die is wel vaker eigenwijs en denkt dat de regels nog gelijk zijn aan die van 1970 toen zij nog crosste Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:41

weet ik Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:03

Voor de gene die in Belgie enkele crossen hebben gelopen: Welke vonden jullie daarvan de beste Vork?

Ben daar wel benieuwd naar Bloos.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:27

Ik heb de cross in Belgie (Overpelt) ook meegenomen in mijn beoordeling. Ik vond het een leuke cross om mee te beginnen en er zat van alles wat in. Alleen vond ik de prijsuitreiking veel te lang duren en hij was veel te laat. Als iedereen om 3 uur klaar is moet je niet om 8 uur met een prijsuitreiking gaan komen. Dat is niet eerlijk naar de paarden toe die de hele dag op de trailer staan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:31

Ik kan nu alle crossen in mijn beoordeling meenemen. Princenhage vond ik een geweldige cross (tenminste voor het B, ik hoorde dat ie voor het Z niet zo was). Hij was gevarieerd en selectief genoeg. Verder vond ik het secretariaat top. Het dressuurterrein vond ik wat zwaar en de bodem ongelijk. Alles ligt wel mooi dicht bij mekaar.

Chaam had een mooie cross, maar ik heb er gewoon niet zo'n goeie herinneringen aan omdat ons paard niet in orde was en niet heeft kunnen crossen. Hopelijk lukt het volgend jaar weer wel.

Castenray heeft een geweldige organisatie, maar de cross vind ik wat oneerlijk gebouwd en te zwaar.

Overpelt staat hierboven beschreven.

Vrouwenpolder is een cross met een geweldige sfeer. Echt voor herhaling vatbaar. Alleen snapte ik niks van de L-dressuurjury. En de cross was te simpel. Iedereen was foutloos binnen de tijd. Het springparcours ook erg laag. Wel erg mooie hindernissen. En je kunt als bezoeker veel zien vanuit het hoofdterrein.

Wieringerwerf had een een fijn terrein dit jaar. Losspringen had een iets mindere bodem. Top secretariaat en dit jaar waren de uitslagen gelukkig iets eerder. De cross was iets te simpel naar mijn gevoel en hij was reglementair ook te lang. Wel heel fijn om mee te beginnen. En een hele leuke sfeer daar.

Vlietlanden had ook een mooie selectieve cross en een heel aardig secretariaat. Het enige wat ik jammer vond was dat de cross werd aangepast vlak voordat de eerste van start ging. Dat vind ik niet kunnen. En het water voor het B vond ik te zwaar. De dressuurjury daar snapte er ook niet zoveel van. Wel heel leuk dat ze de route dit jaar anders hadden lopen.

Neede
Het springparcours had rare lijnen (was volgens mij vorig jaar ook al zo). De cross was goed te doen (aan de lichte kant), maar verder alles prima geregeld.

Ysselsteyn was ook mooi dit jaar. De B-cross was te simpel. Ik vond het niet kunnen dat men niet de afsprong hoefde te nemen maar daar gewoon langsaf mocht. De M-cross vond ik heel mooi. Verder een top-organisatie en een hele fijne sfeer.

Ik twijfel nu voor mijn beste cross tussen Gorssel en Princenhage. In Gorssel was de cross reglementair veel te lang en de bodem voor het springen niet super.
Alles tegen mekaar afwegend ga ik dan toch voor Gorssel als beste cross van 2007. Ook wegens de mooie selectieve cross en het geweldige secretariaat. Dressuur ook goed in orde en een fijne sfeer.

Maar een bar slechte cross heb ik dit jaar niet meegemaakt. We hebben eigenlijk overal wel fijn kunnen rijden (en heel veel geluk gehad met het weer).

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:37

Ik heb Genk en Brugge gereden.
Genk was een heel mooi terrein, wel heel ver lopen overal naartoe. Sprinterrein was prachtig, parcours stond naar mijn smaak te laag. Bodem in de cross was een ramp, een dag voor de cross was er nog niet door te komen te voet.... Wel netje de tijd aangepast en uiteindelijk fijn gereden maar cross was ook vrij licht.
Brugge was super gezellig. Alles lekker dicht bij elkaar. Springen stond wel weer laag. Cross was prachtig! Niet te hoog maar wel vrij moeilijk. Als ik deze crossen ook mee zou nemen in het rijtje zou Brugge overall winnen Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:50

Ik heb dit jaar gereden in :
Chaam: organisatie vond ik goed geregeld. Jammer van regen maar wel goede terreinen. Mooie uitdagende cross.

Castenray: staat me niet heel duidelijk meer bij, geen slechte herinneringen dus, maar weet het niet helemaal meer hoe goed deze cross was...

Maarsbergen: Tja, het terrein is er prachtig enzo, maar ik vond de cross erg moeilijk staan.

Ede: zoals meer mensen hier al zeggen, erg makkelijk. Wel leuk om zo makkelijk rond te rijden, maar een beetje uitdaging mag ook wel weer...

Gorssel: Prima cross. Goed terrein, mooie hindernissen, heb hier heerlijk gereden.

Neede: springparcours was raar. Verder gewoon een leuke cross, maar niet heel erg uitdagend...

Ysselsteyn: Heerlijke cross, mooie hindernissen, en wel wat uitdaging

Bathmen: tja, voor mij was de zaterdag niet heel erg succesvol en heb de cross niet kunnen starten. Wat ik super vond is dat ze me er zondag avond nog tussen gefrummeld hebben zodat ik zondag opnieuw kon starten. De organisatie was zondag wat rommelig omdat ze allerlei tijden veranderd hadden.
Maar voor mij is dit de beste cross van 2007. De rit zelf vond ik heerlijk, zaten wat hindernissen in die ik toch wat spannend vond enzo, dus niet alles was heel vanzelfsprekend.
Mijn stem gaat naar Bathmen!!

Al rij ik nog wel in Hattem dus het kan heel misschien nog wel veranderen...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:08

Leuk TOPIC!

De volgende crossen in volgorde van favoriet:

1. *Gorssel*: Goede bodem, veel afwisseling, goede organisatie, mooie hindernissen, zeer goede sfeer!(zou wél technischer kunnen)

2. Etten Leur(heb ik dit jaar alleen B gereden) Mooie cross, byzondere hindernissen(zoals bruggetje, mooie waterbak enz) goede organisatie.

3. Westerbork: Mooie omgeving, gemotiveerde mensen en gezellige sfeer, hindernissen wat simpel. de heuvelachtige omgeving maakt het een erg leuke cross. (Ik hoop dat hij volgend jaar gewoon weer kan doorgaan!!!!!!)

4. Maarsbergen: Was aardig pittig in de L dit jaar, bodem niet overal even mooi, wel mooie hindernissen en een verbeterde waterbak! Uitslag werd werkelijk bepaald door de cross.

5. Diepenheim: Was dit jaar ook aardig aan de maat in de L, bodem op sommige stukken slecht, wel goede technische cross! Uitslag werd ook werkelijk bepaald door de cross.

6. Ede: L was dit jaar té laag en vrij saai, hindernissen waren verouderd en niet overal even stevig.

7. Wieringerwerf: Heeeeeeeeeeeeeeeeel lang gewacht op de uitslag, Hindernissen die niet vast stonden, weinig variatie (toppuntje: de beekjes) veel vallen van ruiters. sfeer vond ik het minst van alle crossen die ik heb gereden. Parkeren langs de weg.

Go jij! Go jij! Toch wil ik wel kwijt dat ondanks mijn volgorde ik voor elke organisatie veel respect heb vanwege het feit dat ze zoveel vrijwilligers bereid vinden om dit alles voor ons mogelijk te maken. Een cross staat en valt ook vaak op het weer en de bodemgesteldheid op dat moment. Het lijkt mij best leuk om vanuit de bokkers een certificaat uit te geven voor de favo cross van het jaar!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:47

Ik heb pas 2 crossen gereden dit jaar, ben net begonnen met crossen.

Heb in Gorssel gereden en in Heino.
Vond het bij Gorssel erg leuk, wel jammer dat het wat ver uit elkaar lag, maar verder was alles goed geregeld, de inrijterreinen waren ruim genoeg, bij de dressuur liep het wat schuin, maar geen last van gehad.

Heino had kwa dressuur en springen ook een fijn inrijterrein, maar die van de cros was voor mij niet helemaal ideaal.
Het waren nogal smalle paadjes, en aangezien er nogal veel waren, kon je niet echt inspringen.
Ook was die van mij kletsnat van het zweet, omdat er telkens paarden achter de bomen verdwenen die de bocht omgingen, en daar was hij het niet mee eens.
Heino vond ik wel een stuk moeilijker dan Gorssel, was in Heino ook uitgebeld en in Gorssel foutloos.

Als ik moet kiezen, kies ik toch voor Gorssel, als het volgend jaar beter gaat met de greppels en afsprongen probeer ik volgend jaar Heino misschien wel nog een keertje, anders sla ik hem over, want dan kom ik voor niks, en dat vind ik zonde

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:20

Ik vond Bathmen afgelopen vrijdag en zaterdag ook zeker geslaagd. Dressuur prima geregeld, springen ook goed (bodem was bij ons op dat moment nog prima) en de cross vond ik leuk en uitdagend (voor mezelf Knipoog ). Wel erg jammer dat de laatste van de B paarden 11.12 de cross in ging en de prijsuitreiking pas om half 3 was Wow! Maarja, het wachten was het voor mij natuurlijk wel waard Ja

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:07

Ik ben ook in Gorssel geweest, vond het ook een hele mooie wedstrijd. Ik kan niet echt een favoriet kiezen, zoveel SGW's heb ik nog niet gezien. Heel jammer dat ik niet kon meedoen in Nijeberkoop, ben wel wezen kijken en zag er ook goed georganiseerd uit (heb 2 jaar geleden meegedaan bij de B pony's).
Ik hoop dat Westerbork volgend jaar ook weer een leuke cross heeft, ik vond het daar ook allemaal wel netjes voor elkaar (2 jaar terug dan Clown ). En nu hopelijk weer mee kunnen doen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:54

Leuk idee.
De volgende crossen heb ik gereden.

Etten-Leur: Vind ik altijd een mooie cross zo in het begin van het seizoen. Dressuurringen lagen er netjes bij. De springring was goed te rijden en er stond een mooi parcours. Ook de cross vond ik mooi en fijn te rijden. Helaas wat pech met Jipje hier die ineens koliek had, maar Nika liep hier voor het eerst bij de paarden en dit was een mooi begin.

Castenray: Het dressuurterrein vond ik wel zwaar hier zo op het maisland. Het springparcours was goed te doen en een goede bodem. De cross vond ik heel uitdagend voor een B-cross maar wel te doen. De bodem in de cross was op sommige plekken er zwaar en er zat 1 bocht in met daarna gelijk een hindernis die ik niet eerlijk vond tegenover de paarden.

Ede: Het dressuurterrein was goed voor elkaar. Het springterrein ook al zaten er wel een paar rare bochten in. De cross vond ik eigenlijk niks aan, het leek wel of de hindernissen waren ingegraven zo laag als het stond en ik vond er ook geen uitdaging in zitten. Ook stond er een bordje dat er nog een hindernis bij zou komen, maar ik ben deze helemaal niet tegengekomen. Erg raar dus.

Gorssel: Mooie dressuurterreinen, maar wel erg ver lopen vanaf de trailer. Het springparcours was weer erg slecht van bodem en ik was dus blij dat ik dit jaar wel overeind bleef. De cross was netjes gebouwd, niet te zwaar maar ook niet het niveau zoals in Ede.

Neede: Mooie dressuurterreinen op 1 ring na waar ze later ook uit zijn gegaan. Beetje vreemd met losrijden, want op een gegeven moment mocht je niet meer op het gras losrijden maar moest je op het zware mais losrijden. Later mocht je dan toch weer op het gras. De bodem van het springparcours was goed, maar het was een parcours met rare lijnen erin. De cross vond ik voor de B goed te doen, ook zeker niet te zwaar.

Heino: Ook hier nette dressuurterreinen. Het springparcours was ook goed, alleen wel precies hetzelfde als het jaar ervoor. Ja de cross staat erom bekend dat hij makkelijk is en dat was hij dus ook dit jaar weer. Wel slecht geregeld dat er bij het springen niet op tijd een pauze werdt ingelast waardoor ik 45 minuten heb moeten wachten voordat ik de cross in mocht.

Diepenheim: Dressuurterreinen lagen er netjes bij, genoeg losrij ruimte al was dit wel op het mais, maar dit was beter als vorig jaar. Bij het springen had de bodem alweer hele zware plekken erin zitten, maar ondanks dat was het niet glad. De cross vond ik weer super mooi om te rijden en ook fijn om te rijden. Het stuk naar de start toe lopen is dan weer wat minder.

Bathmen: Dressuurterrein lag er netjes bij en ook genoeg ruimte om los te rijden. Het springterrein was erg glad en hadden ze beter nog een keer kort kunnen maaien. Want dit was 's morgens vroeg met de dauw er nog op echt glibberig. De cross was wel wat veranderd ten opzichte van andere jaren, dit was wel erg leuk. Ook vond ik het goed dat je bij sommige hindernissen mocht kiezen tussen B en L hindernissen in de B paarden cross. Ik vond het wel lang duren voordat de prijsuitreiking kwam.

Over het algemeen vind ik Etten-Leur de beste cross. Het secretariaat is daar altijd zeer behulpzaam en erg vriendelijk mensen daar. Maar ik vind dat alle organisaties die een SGW organiseren een pluim verdienen voor het werk wat ze verrichten zodat wij weer een dag 'lol met de knol' kunnen hebben. Ik heb veel bewondering voor deze mensen. Ik zou overigens wel weer terug gaan naar al deze crossen volgend jaar.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:12

Ik ben dit jaar begonnen met crossen en heb helaas door een blessure van mijn paard maar 3 crossen kunnen rijden.

Ik heb gereden in:

Chaam: Ik reed gelukkig in het weekend dat het weer een stuk beter was. Vond het een hele fijne cross om te beginnen. De bodem was goed, de hindernissen waren fair en afwisselend.

Hooge Mierde: Alles was goed geregeld en ondanks de vele regen vond ik de terreinen er nog goed bij liggen. Vond de cross wel een stuk zwaarder dan Chaam, door alle op-en afsprongen (niet ons favoriete onderdeel). Verder ook een mooie afwisselende cross.

Ede: Zoals door anderen in dit topic al genoemd: veel te laag en heel bijzonder secetariaat. Ik miste ook een hindernis en de prijsuitreiking was héél laat.

Mijn favoriet voor dit jaar is Chaam. Heb fijne herinneringen aan mijn eerste cross, heb er heerlijk gereden en was prima geregeld allemaal!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:16

Talida schreef:
Simmie schreef:
Cross zelf was een aanfluiting qua hindernissen, met alle respect, het leek wel een B-pony terreinrit.

Ha echt wat voor mij dus Haha!

Ik heb verder alleen wat oefen, maar dat telt zeker niet?

Hi Tal daar zat ik ook meteen aan te denken Haha!

Ik heb ook alleen oefen gereden dus ...

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:46

Ik zal mijn lijstje ook eens maken:

Chaam
Leuke wedstrijd, slecht weer (hagel vooral) gehad bij de dressuur, maar dat mocht de pret niet deren. Aan regen kan de organisatie niets doen. Goed opgelost met het parkeren. Springterrein was wat zwaar, maar aangezien het weer slecht was geweest was de bodem nog goed, vooral in het bos. Twee mooie crossen gereden, M en L

Etten-Leur
Dressuurterrein was aan de zware kant, verder mooie selectieve M-cross. L-cross was goed om te doen. Jammer dat de verplichte doorgang voor zoveel problemen heeft gezorgd.

Castenraij
Mooie wedstrijd, goed op niveau. In het L stonden pittige hindernissen tussen, alleen jammer dat afstanden niet altijd helemaal optimaal waren. Ik heb op het eind van de dag gecrosst en de bodem was toen echt heel zwaar, jammer.

Vrouwenpolder
Dressuurterrein en springterrein waren super. Cross vond ik te makkelijk, teveel haakse bochten waardoor je moeilijk ritme kon houden. Organisatie wel goed.

Hooge Mierde
Dressuurterrein en springen waren goed. Wat ik jammer vond van deze cross, dat ze de cross zo weinig hadden aangekleed. De hindernissen waren wel goed, maar het lange gras ervoor was niet eens gemaaid. Hierdoor waren de grondlijnen vaak moeilijk te zien.

Maarsbergen
Mooie cross, technische cross. Wel veel lopen, lag allemaal veel uit elkaar. Maar een fiets is een goede oplossing. Dressuur en springen waren goed, organisatie was ook ok.

Ede
Ik heb meegeweest als groom in de L-cross. Cross stelde niet zoveel voor, niveau was vrij laag.
Springparcours stond wat aan de hoge kant. Ik had meer verwacht van deze wedstrijd.

Gorssel
Mooie cross, goed verbeterd toz van vorig jaar. De moeilijkheid was er wel een beetje uit, maar de organisatie was nu een stuk beter.

Theux (Belgie)
Super wedstrijd. Goede dressuurterreinen, leuke uitdagende cross, lekker heuvelachtig, echt iets nieuws voor onze paarden. Ik heb echt super gereden op deze wedstrijd. Leuke sfeer erom heen. De volgende dag nog een super springparcours.
Cross was mooi technisch, heuvels maken het ook al technischer.

Ysselsteyn
Goede wedstrijd, keurig georganiseerd. Alle terreinen waren goed. Geen aanmerkingen verder.

Princenhage
Goede wedstrijd. Jammer van de Z in-uit, maar verder was de cross goed. Nadeel was dat de afstand van de cross niet klopte en dat daarom de tijd te krap stond. Vanuit de TA ook stom dat mensen die een verkeerde hindernis gesprongen hadden, nog in de uitslag stonden. Verder prima organisatie.

Nu nog op weg naat Hattum, maar mijn leuke cross was toch Theux. Qua organisatie en sfeer helemaal perfect. Van de Nederlandse crossen is het toch Chaam voor mij, ondanks het slechte weer. Hier hebben ik met alle 2 mijn paarden een fijne wedstrijd gereden. Etten-Leur was toch iets speciaals, want dit was mijn laatste cross met mijn M-paard. Helaas geblesseerd en zal niet meer gestart worden in de SGW.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:23

Ik vond Hattem altijd 1 van de betere crossen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:26

Ben heel benieuwd wat we daar dit jaar kunnen verwachten dan!!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:59

[quote="Helene_"]Voor de gene die in Belgie enkele crossen hebben gelopen: Welke vonden jullie daarvan de beste :Y

Arville, vond ik de cross het mooist.Douches e.d. vond ik bagger.
Waregem op de renbaan vond ik de cross wat minder maar was ook aan het begin v/h seizoen dus niet zo erg.prima stallen en een leuke kroeg.
Was alleen wennen aan de Belg. regl. wijken af v/d onze en v/d FEI.Beetje warrig.Maar komen zeker terug in 2008.Tja Tongeren was bagger maar dat kwam door het weer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:41

Ik heb 4 crossen gereden, dit najaar.

Gorssel was mijn eerste cross. Mooi dressuurterrein, springterrein was minder. Mooie cross maar wel een eind zeg. Uitslagen lieten ook erg lang op zich wachten. Verder vond ik de binnenbak erg leuk ingericht.

Neede, cross gelopen helaas niet gereden doordat mn paard een schop had gehad in de wei. Mooie cross, springparcours was nogal een gedraai.

Vasse, starttijden waren echt niet fijn, tussen dressuur en springen zat meer dan 4 uur! Dressuur en springen was goed geregeld. Mooi parcours en goede bodem. Cross vond ik aardig pittig en kon nergens lekker galopperen. Bodem was her en der ook erg zwaar. Secretariaat was ook nog niet helemaal wakker 's ochtends.

Diepenheim, erg mooi cross! Losrijden dressuur vind ik minder op dat maisveld. Ring was goed. Springen vond ik ook goed. Secretariaat ook erg goed, geen klachten dus!

Barchem, echt geen klachten! Secretariaat was goed, ze mailend echt snel terug. Dressuur goed, veel ruimte voor losrijden. Springen idem, parcours was wel erg laag maar goed. Cross was echt gaaf, pittig maar mooie hindernissen en super aangekleed. Bodem was goed.

Mijn beste cross is dus Barchem!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:47

Bathmen
Geweldige tijden, wel bij anderen onduidelijkheid hierover. Prachtige cross, echt een M cross. Dressuur goed beoordeeld, wel een jury die niet echt op de hoogte was van de sgw regels, ik moest eigenlijk mijn zweep wegleggen. Springparcours als altijd lastig, en dat bleek ook wel met 6 balken Lips are sealed Persoonlijk geen succes dus, wel weer een mooie wedstrijd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:20

Ik heb dit weekend nog Barchem gereden: wat een mooie cross! Echt geweldig... Super mooi terrein, niet hoog, maar wel erg technisch. Echt een cross cross, zoals het hoort in mijn ogen!
Verder was alles goed geregeld. Springen liep erg in, ze lasten netjes een pauze in tussendoor.
Erg zonde was het dat het voor de B paarden onwijs lang duurde voor de uitslag bekend was. Achteraf bleken ze een computerstoring te hebben en dat de stroom was uitgevallen. Als ze dat even hadden meegedeeld aan de mensen was er vast niet zoveel onbegrip geweest.