[SGW] SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paul_H

Re: SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:41

Nickeltje: de L heeft eigenlijk de makkelijkste route als ik het zo heb gezien. Namelijk wanneer je het grasveld opkomt doorrijden over de molenwiek en naar de volgende sprong (de M en de Z moesten omwegen maken). Volgens mij mag je niet dwars door het midden; je moet over twee wieken. Ik heb 'm vandaag op drie manieren gzien: als gewone dubbelsprong (dan rijd je wel vrijwel tegen de uiteinden van de wieken aan), als gebroken lijn (moet je paard meewerken ...) en met een soort slinger tussen de twee wieken. Een in-uitje zou ik niet doen (kan wel, maar je neemt wel risico's).

MJ: dat tevreden gevoel moet je goed doen.

Groeten, Paul
Laatst bijgewerkt door Paul_H op 01-09-07 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:42

Alleen het Z mocht over het midden. Dat was wel jammer, want dat was de gemakkelijkste manier.

retzster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:46

SGWukkie schreef:
Zo te lezen heeft iedereen erg lekker gereden en zijn er geen rare dingen gebeurd zoals in Wieringerwerf Haha!

Ik heb me vandaag ingehouden, ben niet afgevoerd door een ambulance. Maar heb wel veel aanspraak gehad over mijn ongeluk. Vond het wel een hele lange dag en heb veel gelopen.

Onder het cross lopen door heb ik een aantal L hindernissen op de foto gezet.
http://retzster.mijnalbums.nl/

Ook hebben we weer 11 inschrijvingen voor SGW Nijeberkoop gehad. Geef je snel op, want het is al bijna vol.

Groeten Michel

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:58

Ook weer thuis en alvast een wasje in de wasmasjien.
Doodmoe, maar tevreden.
Heel kort, dressuur Hamer , springen simpel en foutloos, cross heel fanatiek van start gegaan (ze was kijkerig op 1) maar verder heerlijk in 1 vlot tempo kunnen rijden. Zelfs de sauna gedaan en foutloos, 19 seconden binnen de tijd gefinished.'
Gezellig geklept met bokkers, merel nog aangemoedigd in de cross vlak voor hindernis 2 (houd de bokt-eer hoog Haha! ) en verschillende bokkers in de cross gezien. Leuke maar vemoeiende dag en ik ben echt dóódmoe.

Suus, de broek is iets te ruim en iets te lang. Jammer. Je krijgt 'm in Vlietland terug.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:04

Mooie verslagen hier zo te lezen! En zo te lezen waren de molenwieken om te wurgen! Ben benieuwd naar andere verslagen Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:10

Hoi -san-

dat kleine paard met de gele linten ben ik, bianca, makkelijk te herkennen, ik probeer nu ook beter gezichten te gaan onthouden en ga zeker het logo ook halen. erg leuk.

Mijn L ging redelijk, ik was een midweek op vakantie geweest met rebecca, maandag tot en met donderdag in smilde op een ranch, maar de lange tochten hakken er dan ook wel in van 6 uur per dag. ik had haar vrijdag vrij-af gegeven, maar madam stond er toch maar weer vanmorgen,

Mijn dressuur gaat steeds slechter lijkt wel.....erg jammer.....regulier loopt ze Z1, maar nu sinds ik cross heeft madam er op buitenwedstrijden flink de pest in als er gedressuurd moet worden. resultaat van zeer slechte punten 184....grrrr...had al besloten niet meer te starten in het Z buiten tijdens cross seizoen maar dit begint ook alles te slaan. stappen kennen we niet meer en zo nog veel meer slordigheden.....zucht...als ze zin heeft kan ze het wel, maar dat is al met meer sgw paarden zo merk ik weleens ???

Springen was ze wat lauw dus zal ze de vakantie nog even in de benen gehad hebben, ik meende twee balken gehoord te hebben maar toen ik de ring uitging zag ik niks en werd er foutloos omgeroepen.

De cross ging zalig !!!! ze wou al niet meer wachten bij de start, dus veel gehuppel en gedraai maar dan eindelijk weg. Eigenlijk nergens twijfel en ik vond alles zeer leuk om te doen, de op -afsprong was geweldig leuk, het puntje slingerde ik zelf wat heen en weer met sturen, rebec zal wel gedacht hebben welke wil je nu springen baas ??? maar goed toch netjes erover. de hindernissen na het water vond ik erg leuk op het veld en een hele mooie foto op de kuilbalen hindernis, die ik best wel spannend vond eigenlijk, maar rebec blijkbaar niet. toen uiteindelijk de molenwieken, niet hoog maar technisch was deze wel. ik had een heel scenario...zo ga ik rijden, op die plank let ik !!! helaas..... tijdens de sprong toch iets te scheef, ik dacht dan draai ik wel netjes door want paardje is superbraaf en die stoor ik niet, maar toen ik doordraaide realiseerde ik me inene dat ik mijn lijn ging kruisen Boos! Boos! !!!!!! gggrrrrrrrr....paard ging super, maar ik maakte die fout.Ik wilde ook niet meer de boel de andere kant optrekken want dan begrijpt ze het ook niet dus ik denk dat ik daar wel een weigering op te pakken had....je raad het al...ik heb niet gewacht op uitslagen....ik ben lekker naar huis gegaan...zowel paard als ik waren nog moe van onze fijne vakantie, dus lekker naar huis Slapen . Ik zie het later wel waar ik stond, dressuur was toch middenmoot, dus ach....Ik heb wel HHEEEELLLLEEEE MOOIE FOTO'S GEKOCHT !!!! die hangen al boven de bank. Pling Pling Pling Pling Pling

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:26

Vandaag waren de Shof en ik vertrokken naar Gorssel voor weer een samengestelde wedstrijd. Het weer was droog en het was niet superwarm. De sfeer was in ieder geval zeer goed! Op het veld waar ik de trailer geparkeerd had , waren meerdere mensen van het paardenforum Bokt waar ik lekker een praatje mee kon maken.

Eerst de dressuur:
Omdat ik in mijn eentje was, moet ik weer een voorlezer charteren. Dit viel allemaal niet mee, ik was waarschijnlijk niet de enige. Dankzij een andere forumbezoeker wilde haar voorlezer mij ook wel voorlezen, en dat ging best aardig. Ik reed de figuren, maar om nou te zeggen dat het byzonder goed ging….?

Springen:
Na een kosrte tussenpauze (waarin ik ook het crossparcours heb verkend) kon ik mij klaar maken voor het springen. Het was een vrij eenvoudig parcours maar de bodem was van niet zo beste kwaliteit. Maar toch hebben we het gepresteerd foutloos rond te gaan. JIPPIE!

Cross:
Tijdens het verkeen van de cross maakte ik mij vooral druk om een dik gebouwde oxer gelegen in een kuil. Maar desondanks mijn twijfels ging ook hier de Shof rond alsof hij er al wel vaker had rondgecrossed. Ik kon lekker schakelen waar nodig, en lekker sjezen waar het kon. Ook de cross was foutloos!!! Zelfs binnen de tijd!

A de hele rits kwam ik erachter dat ik tijdens de dressuur een score had behaald van wel 204 punten!!!! Na dressuur stond ik 2e. Nummer 1 had helaas ook het springparcours als de cross goed afgelegd, dus bleef het voor mij bij een 2e plaats. Des al niet te min, ben ik heeeeeeeeeeeel erg blij met mijn plaatsing en heb ik een heel goed gevoel over deze cross. Het was weer een superdag! Ik heb nugenoeg puntenbinnn voor het Nederlands kampioenscap!! Holé!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vandaag kennig gemaakt met:
Bitwise
Scum
Susan
sjaan (ook ff gezien)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 05:19

TeeGee, in-uit zou ik maar niet doen. Heb ik wel gedaan de 2e poging, maar is geen aanrader hoor! Was bij mij ook een foutje.

Jenga, super gave foto's zeg! En gefeliciteerd met je prijs.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 08:31

rowo schreef:
Eventinggek
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3HRZ4ZI.jpg

Volgens mij was dit Renske, maar weet het niet zeker.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTV3I4A7.jpg

Helaas klikte ik bij deze foto net te vroeg. Maar ze duikelde er daarna wel mooi af *LOL* Anders een mooie actie picture.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L47Z6BPL.jpg
Maar ze kunnen het wel Ja
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUGCFYJL.jpg

Caatje1986
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQMIXAF8.jpg

_san_ was eerst Sannysunny geloof ik
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CPSXMOUW.jpg

Andrea (beetje ver weg)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JGOCWCW.jpg

Jenga
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FSNEWIJK.jpg

Rowo, das Patsmu.
Met Merato is ze gevallen op deze sprong, viel plat op haar rug, maar daarna ging het weer goed.
Verder, in het Z fijn gereden, redelijke dressuur, rot springparcours, (slecht in op 3-sprong dus 3 balken en daarna nog een!) Cross ging heerlijk volgens Patsmu, foutloos en een heel fijn gevoel.
Merato in het M dressuur goed, op zijn meraat's, springen een foutje, pechbalkje. Cross, ja, weigering, val maar Merato heeft het toch goed gedaan. Hij heeft het spelletje voortaan helemaal door en wil zelf er nu echt aan trekken!
Susan heeft met haar merrie's lekker gereden, allebei foutloos door de cross en één foutje met springen.
Dadelijk weer naar stal, spulletjes inruimen, Ice van Jiska even knuffelen en vanavond dan eindelijk richting Zweden!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:16

Doei!

Ik had gister ook gereden. (ik moest als 1 van de laatsten van de dag Clown ).
Dressuur ging opzich wel fijn, op het laatst werd hij wat heet.. Maar ik stond iets van gedeeld 4e (dacht ik) met 191 punten.
Springen ging eigenlijk wel heel fijn. Maar toch 2 balkjes.
En toen de cross. Haha!
Hij ging lekker van start, twijfelde niet op het water. Alleen het oxertje na de gastenk, ik moest iets te veel sturen en dat pikte hij niet. Dus remde al vroeg. (dus niet om de hindernis). Dus volte gereden en weer gesprongen. De rest pakte hij super aan.
Vorig weekend ik Wieringerwerf had ik ook 1 weig, maar best wat tijdfouten. Nu had ik na de weig dus gas gegeven. Maar ik was net 2 sec voor ik strafpunten ging krijgen (maar dan niet voor te langzaam maar voor te snel Nagelbijten / Gniffelen ).
Uiteindelijk ergens in het midden beland bij de uitslagen.
Op naar Texel Haha!.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:37

Nu mijn verslagje ook nog van gister, nu hebben we volgens mij iedereen dan wel gehad van de zaterdag!
Dressuur ging wel aardig, had 184 punten (was ook mijn startnummer haha)
Het springen ging heel erg lekker, had nog niet zo'n fijn parcours gereden als in Gorssel. Was foutloos.
Cross begon al niet zo goed, had al een weigering op de eerste hindernis. Tweede keer ging hij er wel over. Bij hindernis 2 kreeg hij de slag te pakken en 3 was ook geen probleem. Alleen toen het water... Huilen Ik kreeg hem er niet doorheen, dus daar is mijn rugnummer afgenomen. Heb gevraagd of ik het toch nog mocht proberen om hem er door te krijgen en is me toen ook wel gelukt. Maarja dat telde al niet meer natuurlijk. Daarna rustig teruggereden. Baalde wel enorm, had me er zo op verheugd Boos!
Ach ja, dit was mijn eerste cross, volgende keer beter. Moet dus nog goed oefenen met verschillende waterbakken, want ja welke hij kent is natuurlijk geen probleem.
Ben wel blij dat mijn zusje zoveel mooie foto's heeft gemaakt van de dressuur en springen. En eentje van de eerste crosshindernis, haha.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:54

Zo... ik zal ook even mijn verslag plaatsen..

Dressuur heerlijk gereden (194 punten en 4e Haha! ) Liep echt lekker, kon er in de proef ook lekker aan werken. Dus helemaal top!
Cross verkend... zag het helemaal zitten... Tong uitsteken
Springen... tja.. Sprong goed alleen, ik had teveel aandacht voor de 7-8 jarige parcourshulpen die door de ring renden om een balk op de hindernis te leggen dan dat ik aandacht had voor mijn parcours. Had een balk op 3 en 4, daar renden ze heen. Ze liepen daardoor in mijn lijn van 6 naar 7, gevolg balk op 6 omdat ik aan het prutsen was en ik ben hindernis 7 voorbij gereden en heb 8 gesprongen. Dus fout parcours! Baalde best even van mezelf!!! Boos!
Helaas wilde de jury er niets aan doen ('k bedoel had ik een kind omver moeten rijden dan??)
En bij het secretariaat vonden ze het vervelend, maar vorig jaar is er misbruik gemaakt van het HC starten zodat ze het dit niet meer toestaan.

Jammer maar goed, niets aan te doen. Was wel superblij met de dressuur en heb een lekker dagje gehad. Ook nog goede dingen gedaan: Rob voorzien van appeltaart, Yolien voorzien van Paardenkranten en Canter een helm, silk en poetshandschoenen lichter gemaakt. Tong uitsteken

Later ben ik nog wel naar het secretariaat gegaan om te zeggen dat ik het toch best een gevaarlijke situatie vond met die kinderen. Een vrouw vlak voor me had een weigering op de hindernis waar de kinderen (heel dicht) naast zaten. Ze had het paard bijna tussen de kinderen staan!!! Ze zouden erop letten. Zeker ook omdat er vandaag ook nog gesprongen wordt. (dus weer een goede daad.. Schijnheilig )

Leermoment van gisteren... rij rustig een kind omver! Duivel En ik heb gemerkt dat ik wat vaker een parcours moet springen zodat ik niet ga prutsen (balk op 3 en 4).
Laatst bijgewerkt door Crosskip op 02-09-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:56

En rowo! Thanx voor de picture!!!! volgende keer ff kennis maken??
Mijn mening over de molenwiek als je allebij de rechter opstaande plankjes in een lijn hebt staan past ie precies met 1 galopsprong ertussen. Reed m gewoon in een rechte lijn. Maar als je twijfelt over het aanrijden zou ik gewoon een grote lus nemen. Ohja mijn voorlezer was de vader van andrea als ik mij niet vergis... Super fijn! Leuk dat bokkers elkaar willen helpen!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:03

@scum KOM NOU EINDELIJK EENS MET DAT VERSLAHAG!!!!! Ik zit al sinds gisteren in spanning te wachten!!!!!!!!

Jenga, gave foto's Ja en die manen staan ook erg stoer, dat wil ik bij mijn paard eigenlijk ook, maar ze heeft zulke schriele manen dat dat waarschijnlijk geen gezicht is ....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:20

Even kijken of ik het allemaal goed onthouden heb Bloos

Ten eerste MJ super dat het gevoel weer terug is, zorg dat je het voor de komende wedstrijden vasthoud. je hebt het verdient. OK dan!

Paul, goed dat Roosje weer aanpakte in de cross. Dat is zeker een opsteker na MB

Jenga gefeliciteerd.

EG en Sjaan, balen van de stops, maar wel goed gereden met Ugarno.

Simmie netjese weer van Sims.

Rosalie en Crosskip volgende keer beter.

De andere met 1 weigering, gefeliciteerd met de winstpunten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:27

Renske: Jammer van je 'weigering' maar toch super van de rest!! Succes met Violin vandaag!

M_J: Fijn dat het zo goed is gegaan joh, is weer even een goede opkikker!

EG: Jammer van de weigering met Pasha maar super met Ungaro dus OK dan!

Paul: Netjes van je foutloze cross!

Simmie: Fijn dat het zo lekker ging, e pakt het crossen fijn aan of niet?

Bianca: Netjes hoor, ben benieuwd naar de foto's Tong uitsteken

Jenga: Gefeliciteerd!! En erg leuke foto's!
Oja, dat was inderdaad mijn vader bij het voorlezen Knipoog

Kim: Dus nu ben je alweer B+2 OK dan! En met een weigering nog bijna te snel Haha!

Rosalie: Jammer van het water zeg, gewoon blijven oefenen en volhouden, komt vanzelf goed!

Crosskip: Jeetje, dat is balen zeg Ach gut

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:41

Nu even mijn verslagje.

Voor de dressuur eerst de cross verkend. Leek goed te doen totdat ik bij die molenwieken aankwam. Komt Eventinggek met Pascha er net aan. Ze kwam niet goed uit voor de eerste en raakt die stevig aan. Hindernis stort in en had daarna een langloper op de tweede. Samen met de hinderniscontreulers de hindernis gerepareerd. De volgende twee hadden ook problemen dus ik had al snel het besluit genomen om een lus te rijden tussen de twee sprongen.

Dressuur ging goed. Bij het losspringen zie ik veel, heel veel SGWay of life logo's. Gaat goed zo! OK dan!
Bij het springen werd Online wat drammerig. Op 8a had ik hierdoor een balk.

Voor de cross nog gemeet met _san_ en andrea16. Vervolgens van start. Online pakte goed aan. Bij de oxer in de kuil (2) had ik een erg ruime afstand. Online zet af om +/- 2 meter na de hindernis weer neer te komen. De rest ging voorspoedig. Op het pad langs het spoor zie ik net die deelnemer voor mij de hoek omgaan. Nu de molenwiek. Ik rij schuin aan om een lus te kunnen maken. Online is er erg enthousiast en bij de draai kom ik achter de tweede sprong. In stap heb ik zo weten te draaien dat ik niet mijn eigen lijn kruiste en vanuit stap over de hindernis gesprongen! Bij het witte landhek zit ik weer vlak achter mijn voorganger. Geschreeuwd dat die aan de kant moest, maar die wist van geen wijken. Ik ben er helaas achter moeten blijven en samen gingen we over de finish. Foutloos en gelukkig nog binnen de tijd over de finish!

Uiteindelijk goed voor een 5e plaats. Ex aequo met Eventinggek en omdat zij dichter bij de optimale tijd zat is ze 4e geworden. Nog gemeet met Jenga (bedankt voor het lenen van het zweetmes)

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:43

hyppolyte schreef:
@scum KOM NOU EINDELIJK EENS MET DAT VERSLAHAG!!!!! Ik zit al sinds gisteren in spanning te wachten!!!!!!!!

Kijk maar even hierboven ..... Pling

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 10:48

Ik heb gisteren ook een hoop nieuwe bokkers gezien. In ieder geval rowo, Ingrid en er stond nog iemand bij maar daarvan weet ik de naam niet meer Bloos Verder nog jenga en Andrea.

En Anthea heeft zich weer verstopt Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:47

Scum schreef:
En Anthea heeft zich weer verstopt Haha!

Heb je me wel goed gezocht dan?? Tong uitsteken
Ik was er om 7u en wij zijn ook niet te laat weer weg gegaan. Heb nog een stukje cross van de M paarden gezien en toen gingen we weer terug

Renske: jammer van je langsloper. Succes vandaag nog met Violin
MJ: super dat het gevoel weer terug was!
Bitwise: goed gedaan. Gefeliciteerd met je prijs
EG: jammer van je langsloper in t M maar gefeliciteerd met je 4e prijs in t L
Rosalie: das echt balen zeg
Jenga: super gereden
Kim: jammer van je weigering
Simmie: fijn dat het zo lekker ging
Paul: goed van je foutloze cross
Crosskip: jeetje dat is balen zeg!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:42

Bedankt voor alle lieve reacties!

Ja EG, wat een belachelijke stop op 1 van Os he?! Hij komt enthousiast aangalopperen, ziet de sprong en schuift zo die kont eronder. Ik denk dat boos worden en erg streng zijn toch de manier is want daarna vertrok hij wel.

Nog wel erg kijkerig op beide opsprongen en die oxer het bos in maar als hij nu begon te remmen en ik gaf been en stem reageerde hij tenminste en ook een hoop sprongen zonder aarzeling!

Ga later nog even op de andere verhalen reageren!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 13:36

MJ; ik heb Online gisteren even (van vos tot vos) laten praten met Os. Hij heeft hem uitgelegd dat er echt niks engs is aan hindernis 1 (vooral in Vlietlanden niet) en dat hij als vos toch wel verwacht dat Os de vosseneer hoog houdt en de volgende week gretig over hindernis 1 heen gaat. Os heeft er even over nagedacht en besloten dat het wijze woorden waren van Online.
Dus het komt helemaal goed!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:51

MJ, suoer aangepakt, knap gedaan door! Een keer boos worden mag ehct wel een eens.

Crosskip, wat balen zeg! Knap waardeloos Verdrietig

BW, knap gedaan. Op naar het M!

Jenga proficiat!
Paul, fijn dat de opgaande lijn er weer in zit.

Rosalie jammer Verdrietig

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:45

GvdT schreef:
Even kijken of ik het allemaal goed onthouden heb Bloos

Ja hoor, zo te zien is 't blijven hangen. Hoe is het met Rabette en met jou? Op tijd klaar voor de Vlietlanden?

Groeten, Paul

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:21

Ik heb een hoop leuke verslagen gelezen hier en ben blij dat het een stuk beter is verlopen dan in WW!

Iedereen met wp/prijs/tevreden rit van harte gefeliciteerd Pling