[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:06

Heb springen Z en cross M en L gezien, was echt gaaf. De fotoos zijn helaas niet allemaal mooi gelukt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:21

Super gedaan Wollie. Ik zag je op de sprong waar Vivian zat, zag er heel goed uit.
Floor, super!

Ik had me geen zeer gedaan, landde op mijn voeten *LOL*

Squid, ik cross M; op dit moment alleen met Laqinta, en dit voor jaar met Pablo Pot d'Ory en Raimaer. Mijn kleuren zijn knalrood, dat kun je niet missen.

Ik zag trouwens dat ik een 7 voor stijl had *LOL*

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:45

Lielle: Ik heb je stijlcoupons, staat niet veel meer dan zevens op maar ik wil hem wel effe voor je scannen vanavond!

Ibonn: Je had 198 pt voor je dr. proef. Zal ik deze ook even voor je inscannen?

PS mijn verslagje volgt nog Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:50

als er geen opmerkingen op staan, kun je het scannen rustig laten. Dan krijg ik ze ooit nog wel eens.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:07

nope, d'r staat niks op. Dan neem ik ze de volgende week wel mee naar Maarsbergen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:13

Martine, ik denk dat je zeker tevreden kan zijn. HM is nu niet de makkelijkste cross en trakheners zijn altijd lastig. Zeker als ze het gat gezien hebben.

Lielle, gaat toch geen hobby van je worden die grond inspecteren? Anders kan je je beter laten omscholen tot bodemonderzoeker. Als je dat als nieuwe carriere maakt, kan je met de cross gewoon op je paard blijven zitten Tong uitsteken
Wel prettig dat je er een goed gevoel aan over gehouden hebt.

Loes, gefeliciteerd met je punten en de tijd is dan niet zo belangrijk.

MJ, jou heb ik gister al gesproken. Ik vind het echt onwijs k*t voor je dat Os van die streken heeft en er noet over peinst om je een keer te helpen. Ik bedacht me vanacht dat je idd eens flink je stem moet gebruiken. Als ik ergens over twijfel begin ik altijd strenger/ aanmoedigend tegen mijn paard te praten. Ze twijfelde bij het greppeltje en dan geef ik wel een brul. In de trainig deed ik dat ook met een keer een tikje en dat heeft ze onthouden Clown

Altos ik zal je vast wel gezien hebben, maar het is voor jou zeker een onwijs lange dag geweest.

Hozie, het was zeker geen makkelijke cross en gelukkig is alles goed afgelopen.

SGWOllie schreef:
Heb GvdT voor het eerst live gezien! Go jij! Go jij! Heb je zien springen, wat springt jouw paard fijn zeg! Kwam nog even met Lielle naar jou toe bij het losrijden van de cross maar toen ik aankwam reed jij net weg Nors opkijken Knipoog Gefeliciteerd met je goede resultaat!

Dat heb ik niet bewust gedaan en bedankt voor het compliment.Volgens mij heb ik Ollie los over het parkeerterrein zien gaan, kan dat? Ik heb je dus wel gezien maar zonder paard en zonder crosskleding zou ik je niet herkennen.

Floor super gedaan, fijn dat hij nu wel luisterde. Je concentratie was iig wel goed Knipoog

Ga zo mijn paard der been weer afspuiten. Ze had gister een aanvaring met de longeerlijn. Ik weet niet hoe ze het gedaan heeft maar haar achterbeen is helemaal ontveld. Gebeurde met opzadelen voor het springen. Ze loopt we rad maar het is dik. Ik belde de DA om te vragen hoe laat ik vochtafdrijvers kan halen. Assistente bleef er zowat in. Schijnt niet meer te mogen als de DA niet geweest is. Eerst maar weer afspuiten en als het morgen nog dik is laat ik de DA wel komen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:22

GvdT schreef:
Ik bedacht me vanacht dat je idd eens flink je stem moet gebruiken.

Ach gut
dat jij nou 's nachts wakker ligt van mijn problemen, dat hoeft toch ook weer niet?? Of had je een nachtmerrie Knipoog

Sterkte met Rabette d'r been, ik zou ook mooi eerst een dagje koelen, grote kans dat het dan al snel wegtrekt toch?!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:25

Dank je wel allemaal Lachen!
Heb gistere echt met een big smile rond gereden Haha!!

Nogmaals iedereen met prijzen en winstpunten: Gefeliciteerd Haha!
Enne voor degene waar het wat minder bij ging, op naar de volgende cross Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:40

miss_jumpy schreef:
GvdT schreef:
Ik bedacht me vanacht dat je idd eens flink je stem moet gebruiken.

Ach gut
dat jij nou 's nachts wakker ligt van mijn problemen, dat hoeft toch ook weer niet?? Of had je een nachtmerrie Knipoog

Sterkte met Rabette d'r been, ik zou ook mooi eerst een dagje koelen, grote kans dat het dan al snel wegtrekt toch?!

Dat ik het verzonden had beddacht ik me ook dat het een beetje raar stond.
Ik heb er niet wakker van gelegen, ( ik moest naar de wc en toen bedacht ik me dat ik dat even aan jou moest doorgeven en nee ik had geen nachtmerrie. Ik vond/vind het alleen erg sneu voor je.
Het tijdschema voor Ede staat erop en ik moet alles in de ochtend doen. Ik denk niet dat jij dan al klaar bent met werken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:42

ja jammer van die starttijden, ik vind het wel leuk om even te komen kijken en wil daar dan best 's middags 1 uurtje vrij voor nemen maar als het midden op de dag is wordt het niks...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:45

Zien we elkaar zeker de week erna weer.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:47

GvdT schreef:
SGWOllie schreef:
Heb GvdT voor het eerst live gezien! Go jij! Go jij! Heb je zien springen, wat springt jouw paard fijn zeg! Kwam nog even met Lielle naar jou toe bij het losrijden van de cross maar toen ik aankwam reed jij net weg Nors opkijken Knipoog Gefeliciteerd met je goede resultaat!

Dat heb ik niet bewust gedaan en bedankt voor het compliment.Volgens mij heb ik Ollie los over het parkeerterrein zien gaan, kan dat? Ik heb je dus wel gezien maar zonder paard en zonder crosskleding zou ik je niet herkennen.

Ja, dat klopt ja! Ollie vond het denk ik allemaal te lang duren, schrok van een kind dat uitmate irritant maf deed en zette het op een lopen. Zonder mij of Frank dus... Clown
De volgende keer keer probeer ik je wel tegen te komen als Ollie bij me in de buurt is.... Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:50

Ik kwam net met mijn paard aan en toen hoorde ik iemand (Frank dus) hard Roepen. Mirjam hij is ontsnapt.
En daar ging een schimmel met de staart over de rug het parkeer terrein over Haha!

Doe je mee met Ede? Gaan we daar voor de herkansing.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:58

Ja, in Ede ben ik er ook. Proberen we het daar opnieuw.

Heb je trouwens al die bordjes in het bos gezien met "verboden voor ruiters" ?
Misschien dat paardlief ze ook gelezen had.... Nagelbijten / Gniffelen

Succes met het beentje!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:25

Iedereen proficiat met de goeie resultaten, prijzen, winstpunten, fijne ritten.

Mijn verslag ook maar eens (voor de 4e keer ondertussen k*t computer) :

Eerst moest ik met Pasquino dressuren, hij liep met losrijden echt super fijn ontspannen en van achteren. Toen ik de proef in moest werd hij wat heet en tijdens de proef alleen maar heter maar ik kon hem gelukkig in mijn handen houden. Na het halsstrekken werd hij weer wat meer ontspannen. Ik was heel tevreden over mijn proef. Ik was 4e met 192 punten.
Toen het springen. Maar heel even losgesprongen en toen de ring in. Hij sprong lekker tot hindernis 5 daar had ik al veel been erbij en moedigde ik hem wat meer aan maar hij stopte helaas toch. Een paar tikken en stem en toen sprong hij toch, ik heel hard goedzo braaf geroepen. De rest van het parcours ging best goed.
En toen de cross in hij ging meteen goed van start in een lekker ritme. De hindernissen nam hij heel goed en ineens bij hindernis 6 staat hij stil. Ik meteen kort gewend naar het alternatief en die ging goed. Naar de afsprong ook goed. En naar het puntje, precies aangereden zoals bij de training waar hij hem altijd springt. Nu stopte hij echt, de tweede keer weer in de rem. De derde keer aangereden en toen had hij zoveel snelheid dat hij er half overheen viel. Ik dacht dat hij kapot was en zijn ijzer afgetrapt had. Gekeken maar er was niks aan de hand even stilgestaan en alles goed gedaan. Op naar de heggen die hij super sprong. Ik was juist bang dat hij hier zou stoppen maar dat deed hij gelukkig niet. Op het laats helaas een langsloper op de paddestoelen. Gewoon opnieuw en goed. Doorgereden en naar het water waar hij super doorheen liep. En rustig naar de finish gereden. Uitgesloten maar toch nog een fijn gevoel, hij deed de dingen waar ik dacht dat hij zou stoppen.

Meteen uit de cross moest ik Voberlina dressuren. Het liep in dus ik had maar kort om los te rijden. Toch maar de ring in en het ging best goed. Alles wat niet goed ging waren de onderdelen die ze heel erg moeilijk vindt en gewoon nog moet leren. En toen was ik totaal onverwacht 4e met 204 punten! Om half 7 moest ik pas springen. Ze sprong heel mooi en kwam goed uit. Bij 5 extra been stopt ze op het laatst toch. Opnieuw met meer been en stem en toen ging het weer goed. Hindernis 9 springt ze af maar stopt ze toch ik eraf in de hindernis. Ik zat tussen de balken. Mezelf bevrijdt en weer opgestapt haar geprobeerd te kalmeren maar dat ging niet zo. Opnieuw aangereden en dat deed ze wel. Aan de kant zeiden ze dat het niet mijn schuld was en dat ze heel gemeen stopte. Na het springen wat gestapt bij de start een paar keer gesprongen. Toen ging ze weer steigeren bijna klapte ze door maar het ging maar net goed. In de starbox met nog 20 sec te staan rondjes gestapt 10,9,8 hoppa stond ze weer in de lucht. Uit de startbox en toen ging ze wel een slinger bij hindernis 1 maar toen liep ze lekker alles ging goed. Een foutloze cross!
Na wat gedoe dus toch tevreden, ik heb nu alleen nog steeds heel er last van mijn arm maar dat gaat wel over.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:43

Citaat:
Ik denk vast wel...ben snel door de B heen gegaan...toen door de L en inmiddels had ik 15 winstpunten in de L en vond zelf de M te snel gekomen...heb toen besloten mijn schimmeltje te verkopen...Ik ben pas op m'n 30e begonnen met crossen, maar het ging altijd zo goed (niet altijd met dressuur hoor, maar crossen wel bijna altijd foutloos) dat ik zo M moest

Hoe herkenbaar, ik probeer het dit seizoen nog in de M maar als het zo doorgaat moet ik volgende jaar weer naar de L Haha! We rijden de laatste crossen alleen maar verliespunten.
Zouden de meesten zo rond de 30 een midlife probleempje hebben en daarom maar voor een stoere sport kiezen? Haha!

Mijn verslagje:

Op om 04u30 en om 5u30 vertrokkken. Ruim voor 7u ter plekke en 1e keer de cross gelopen. Vond het lekker technisch en sommige hindernissen pittig maar ik hou wel van dat technische. Daarna nog even springpracours verkend en toen kwamen de eerste kriebels al omdat ik niet hou van een hoog springparcours en ik vond het flink aan de maat staan.
Toen naar dressuuur, hubby was wat suffig en had maar liefst 20! minuten nodig om schroeven te draaien. Dus niet kunnen losrijden voor dressuur en voor mijn gevoel liep Plato vaak gekanteld en op het einde zelf onregelmatig omdat hij wilde galloperen en niet draven maar uiteindelijk toch nog 2e
Nog een keer parcours gelopen en beslist dat ik overal rechtdoor zou gaan, trakhener was fijn uitnodigend gebouwd en ik was 100% zeker van mijn zaak. Helaas is dat niet gelukt want Plato verkeek zich op hindernis 5, de punt, waar hij een onnodige krabbel maakte ipv ietwat groot af te gaan. Hierdoor knalde hij met de voorkant tegen de punt, ik dacht we gaan over de kop maar op een of andere manier trok hij z'n voorbenen er nog over maar toen bleven zijn achterbenen hangen. Hij is er toch overheen gekomen en ik ben in z'n nek geland maar hij was enkele passen onregelmatig.
Dom van me maar ik ben doorgereden en heb hem met de zweep over de volgende hindernis "geholpen" maar op de daaropvolgende hinderis stond ik stil.
Toch nog verder gereden maar op hinderis 8, kuil met dubbele opsprong eruit, versprong hij zich weer op de afsprong en ging bijna door de knieen. Op hindernis 9, simpel huisje, stond hij stil en heeft hij twijfelend uit stilstand gesprongen. Ik was nog steeds in een roes en wilde perse de trakhener springen maar een meter of 10 ervoor stonden we al stil en hij wilde er niet heen. Toen beslist om dan maar alternatief te nemen maar hij schoot er schuin langs. 2e poging ging onder veel geschreeuw en zweep en pas toen drong het tot me door dat het zo helemaal geen zin meer had.
Ik wilde toen alleen mog maar uitrijden maar hij wilde niet meer, zelfs toen EG over de halve coffin ging, weigerde hij over het slootje te gaan. Heb dit uiteindelijk maar overgeslagen en de volgende hindernis, een eenvoudige stijlsprong gesprongen en toen opgegeven.

Ik baal er nu verschrikkelijk van dat ik niet eerder gestopt ben maar was er zo zeker van dat we dit konden en ik was totaal gefocust. Gelukkig mankeert hij niets, hij heeft alleen een klein wondje net onder de achterknie maar hij is er niet gevoelig op. Ben alleen bang dat het vertrouwen meer geleden heeft Huilen

We proberen Ede nog over 2 weken en dan is het tijd voor bezinning tijdens de vakantieperiode want ik vind het niet nodig om een goed paard in de vernieling te rijden omdat ik niet meekan.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:50

Wollie, de volgende keer mag je me gewoon aanspreken hoor.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:00

ibonn Ach gut
Niet teveel spijt krijgen van je keuzes van gisteren, want je kan toch niks terugdraaien. Het is nu makkelijk nadenken maar in het heetst van de strijd neem je je beslingen nu eenmaals anders. En gelukkig mankeren jullie beiden niks.

Balen dat je ook in zo'n dip zit, ik weet hoe het voelt!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:07

Nog even feliciteren:

EG: 2x 2e plaatsen, super!
Floor: goed gedaan, eerste wp's zijn binnen!
Alle andere prijwinnaars gefeliciteerd!

Lielle: misschien was de Vos beledigd, hij is M-klaar en dan start je hem in het B Haha!
Suus: je hoeft de dressuurcoupon niet te scannen, ben het niet zo eens met mijn punten Tong uitsteken

Heb trouwens gisteren wel 3 paarden los over het terrein zien denderen, vind het altijd maar eng. Kan zoveel fout gaan dan als ze gek rondrennen.

MJ: dankjewel, dat was ook de reactie van de anderen gisteren. Maar zoiets was ons nog nooit gebeurd dus dan wordt je pas echt bewust van wat er fout kan gaan. En ik ben vooral boos op mezelf omdat ik mijn eigen resultaten voor liet gaan op de gezondheid van mijn paard. Als hij kreupel was geweest door tegen die hindernis aan te botsen zou ik er minder moeite mee hebben, dat vind ik nu eenmaal een ingecalculeerd risico tijdens crossen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:19

Dan zijn minder fijne verhalen vera en Ibonn!! Ach gut

Ibonn, als ik jou was zou ik tussendoor wel een keer gaan trainen samen met je trainer (had jij nou ook weleens les van Rob?). Lijkt me niet handig om erop te gokken dat het in Ede weer lukt, je moet toch even weer een fijn gevoel, vertrouwen en ritme krijgen!!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:25

Ben idd van plan om vrijdagavond of zondamiddag in ieder geval naar Ysselsteyn te gaan om daar weer even aan het vertrouwen te werken. Daarnaast ben ik er serieus over aan het denken om een andere springinstructeur te zoeken, dat wordt misschien Rob wel als hij nog tijd (en zin) overheeft voor zo'n stuntel als ik Bloos

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:27

SGWuppie schreef:
En Jits, ook netjes van je zusje! Wilde je niet mee gaan kijken? Weet trouwens niet of ik nog prijs had, heb Rob gezegd dat ie een eventuele prijs mocht ophalen en mocht houden, dus ik denk dat ik wel eerste ben Haha! Haha!

Ik wilde wel maar ik moest - voor de verandering Lips are sealed - weer eens werken. Knipoog

Floor: fijn dat Hercules nu wel braaf was en zo goed aanpakte!
Lielle: en, hoe was de bodem? Knipoog fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden! Waarom startte Josien niet?
Ibonn: balen zeg Ach gut
MJ: wat balen dat Os je weer zo in de steek liet zeg.. en hoe doet hij als iemand anders er op zit die wat brutaler rijdt?
Vera: balen dat je van Voberlina (? die was het toch Bloos) afviel, maar fijn dat je tevreden bent over de cross van allebei de pony's!
Wollie: super weer! Lachen
EG's verslag zou nog komen toch? ben wel benieuwd Ja

Heb ik nu iedereen gehad? Schijnheilig

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:40

jitske het was inderdaad Voberlina, we hebben besloten dat ze toch maar meer uren moet maken met springen,
dus we gaan denk ik nu maar weer wat vaker naar springles.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:13

Was jij trouwens degene die vroeg waar het inspringen was Vera? Dat vroeg een meisje op een pony aan ons en toen ze wegreed zag ik een logo op het dekje...

Ibonn, wees maar niet bang voor Rob, die geeft ook kring-springlessen en die mensen zijn een uur cavaletti's aan het lopen Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:15

vera_pino schreef:
Alles wat niet goed ging waren de onderdelen die ze heel erg moeilijk vindt en gewoon nog moet leren.

Lekker dat je toch tevreden bent en veel sterkte met je arm!
Klein vraagje alleen: Welke oefeningen uit een B proef moet ze nog leren dan? Ik kan me nl niet voorstellen dat er iets is in zo'n proef dat je nog niet kan en dus kan missen in de cross.....