[SGW] SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

TeZzz

Re: SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:18

Bento: gefeliciteerd! Mooie foto's ook!
Eventinggek: ook mooie foto's!
Renske: super zeg! gefeliciteerd!
Lielle: Ach gut wat ontzettend balen zeg!! Ik hoorde het net van Wollie, ik schrok ervan! Het ging eindelijk weer goed! Hopelijk valt het mee met Raimaer!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:52

Ben net thuis.
Na Nickjes dressuur feestje was ik bang dat ze de dressuur vandaag ook zou verkloten.
Heb heel voorzichtig gereden en dat ging best netjes, was helemaal niet ontevreden.
Met springen was ze wat druk, maar ging lekker, tot we de ring in kwamen en dat belletje gin, toen begon ze t huppen en was niet meer echt voorwaards. Dat gaf 1 balk op 1, toen kon ik haar flink voorwaards krijgen en hebben we verder foutloos gereden.
Cross was ze bij de start niet te houden en ik ben het starthok ook echt uitgevlogen.
Alles sprong ze super,heb echt gevlogen!!!
Bij de greppel van de coffin wou ze eigenlijk weigeren, maar daar gingen we te hard voor dus die nam ze ook maar.
Alleen bij 18 a de hindernis nog voor de boom het water in zeg maar, die weigerde ze en bleef ze weigeren. Einde cross dus, op de 1 voor laatste hindernis...
Das wel jammer. Maar heb verder een onwijs goed gevoel over mn eerste L cross!

Lielle, ik hoop dat alle blessures bij beursheden blijven en dat morgen neit blijkt dat het erger is! Sterkte!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:02

Bento en Renske GEFELICITEERD! Echt super.

Lielle, aiiii dat doet zeer... zag Raimear die grote greppel ineens oid? Cross uitgereden of ben je op de trakhener gestopt?

Eventinggek ook netjes gereden. En leuke foto's.

Nickeltje.. aiii balen dat je er op 18a uit lag... Kwam zeker door de overgang van licht naar donker?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:04

jammer Nickeltje, maar gelukkig heb je wel een goed gevoel over de cross.

Renske en Bento: Allebei super gedaan! Gefeliciteerd

Lielle: wat balen zeg, hopen dat Raimear niet lang kreupel blijft Ach gut

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:04

Denk dat dat het probleem was ja. En bij verkennen had de parcoursbouwer me geadviseerd goed links aan te rijden zodat de volgende boom voor het water in een mooiere lijn lag, maar ik was toch te veel naar links. En als Nick eenmaal weigert is ze er maar moeilijk van te overtuigen dat ze echt moet en met al dat publiek enzo er bij... einde wedstrijd dus.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:20

Het M was wel een probleemklasse. In het Z werd beter gereden. Ik ga zo even de foto's uploaden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:22

Nee, ik ben gestopt. Dit was echt val van ruiter en paard, en doorrijden was absoluut geen optie.

Jammer Nickeltje, maar fijn dat je toch een goed gevoel heb.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:30

Lielle, doorrijden mag dan idd ook echt niet meer. Maar je hebt van die mensen die persee willen doorrijden terwijl het eigenlijk niet goed is. Goed dat je bent gestopt! Hopen dat het met jullie beide mee valt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:31

Mijn verslagje hebben jullie ook nog steeds tegoed, dus bij deze.

Dressuur ging actiever dan het brave proefje van de vorige keer, maar daardoor wel ietwat slordig. Thuis gaat het nu redelijk de goede kant op met de “omscholing” qua dressuur, dus over een poosje kan ik er op wedstrijd vast meer uit halen dan dat ik nu doe. Deze keer had ik 180 en stond daarmee redelijk laag.

Springen: daar ga ik volgende keer maar voor de herkansing, want ik deed dingen die nergens op sloegen. Zo had ik op de eerste (oxertje van 80 cm, stelde echt niets voor) een dikke stop. Ik zag dat het niet ging passen en ipv Sims te helpen door gewoon mijn been er aan te houden, stop ik met rijden. Sims ging nog wel half af, maar stopte toch en belandde met haar voorbenen over de eerste balk van de oxer. Wat mij daar bezielde………opnieuw aangereden en toen ging het goed. In de gebroken lijn van 3 naar 4 brak ze uit en ik kon haar niet meer corrigeren waardoor ik een 2e weigering aan mijn broek had. Rest van het parcours verliep eigenlijk heel simpel en fijn. Ik had voor het springen al gekeurd dus ik kon me even gaan ontspannen en me vervolgens concentreren op de dingen die komen gingen.

Vlak voor de start heb ik nog even wat simpel losgesprongen (2 x de dikke boom en 2 x de kromme boom) en dat voelde fijn.

Toen mochten we van start. Ik had gelijk het gevoel dat Sims precies wist wat er ging gebeuren van ze ging als een streep naar hindernis 1. Toen ze dichterbij kwam voelde ik haar wat terugkomen en kijken maar hier was ik snel genoeg en we waren er over. De oxer ging heel simpel en fijn. Hindernis 3 vond ik best pittig, maar ook daar geen problemen. 4, 5 en 6 gingen prima, 7 (in-uit met steil) ging keurig evenals 8, 9 en 10. Bij hindernis 11, de halve coffin, kwamen we (geheel mijn fout) veel te hard de bocht om, waardoor we in het bos naast de coffin terecht kwamen, ik een volte moest draaien en daardoor een weigering aangerekend (terecht uiteraard) kregen. Maar bij een 2e poging sprong Sims de coffin heel mooi en simpel met de keurige 1 galopsprong er tussen. Bochtje na de coffin was een beetje prutserig naar mijn gevoel (Sims dacht dat we rechtdoor over de berkenstam moesten) maar daarna kon ik weer gas geven naar de gastank boven op de heuvel. Die en het huisje daarna gingen goed hoewel ik voor mijn gevoel wat dicht zat op het huisje. Waterbak liep ze in zonder te twijfelen, maar wilde wel heel even snuffelen aan het water en viel terug in draf. Ik heb haar even de gelegenheid gegeven om te snuffelen, maar toch snel weer opgepakt om door te gaan naar de laatste hindernis die ook fijn ging.

Ik heb heel fijn gecrosst en ten opzichte van Etten-Leur, waar het nog wat slingerend en hier en daar wat twijfelachtig ging. Maar goed, dat was pas haar eerste cross.
In Castenray gaf Sims me het gevoel een volleerd cross-paard te zijn (is ze natuurlijk nog niet, maar ze pakte zo goed aan) zo geconcentreerd was ze op mij en de hindernissen en zo veel minder op de dingen er om heen (hindernisrechters en publiek o.a.). Ik was nog wel wat buiten de tijd, maar dat komt allemaal nog wel.

Ik kijk vol vertrouwen uit naar de volgende SGW!

Nog wat foto’s die hubbie heeft genomen.

Springparcours: hindernis 1
Afbeelding

hindernis 2
Afbeelding

hindernis 7b
Afbeelding

Start van de cross (let op Sims d'r staart! Haha! )
Afbeelding

hindernis 1
Afbeelding

hindernis 2
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste de waterbak (let op rechterachterbeentje op de eerste foto Haha! )
Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:31

Scum, waar ga je je foto's plaatsen?
Ben heel benieuwd!
Heb jullie nog horen juichen trouwens

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:41

Simmie: super dat Sims zo fijn aanpakte! Mooie foto's ook, ik vind het echt een heel mooi paardje

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:41

Simmie, super dat ze zo goed aanpakt. En foutjes kunnen gebeuren toch..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:43

Je mag trots op Sims zijn hoor! Ik ga de foto's nu even plaatsen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:44

Thenk jullie! Ben zeker trots op die kleine!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:45

Ik ben ook erg tevreden. Dressuur was ik niet helemaal tevreden over. Ik bleef eindelijk goed voorwaarts rijden in de proef maar ze was onrustig met haar hoofd. Ik stond vierde met 202 punten. Met springen had ik een balk op 7. Was daar niet nodig geweest maar ik reed heel slecht op 4 aan en daar had ik geen balk, dus dat compenseert elkaar.
Toen was ik gruwelijk zenuwachtig voor de cross. Rolleyes Ik vond het erg pittig en zag het niet zitten...
Gelukkig pakte Tenda super en aan was ik foutloos. Ik was een halve minuut buiten de tijd maar dat kon me niets schelen. Ik was zo gelukkig dat ik zo goed door de cross ben gekomen. Ik kan nu met een gerust hart in VP in het Z rijden wat ik vond dit echt wel Z waardig. Ik ken makkelijkere Z crossen. Uiteindelijk was ik derde. Go jij! Go jij!
Jupiter heeft het gisteren ook super gedaan. Derde na de dressuur, foutloos gesprongen en foutloos binnen de tijd door de cross. Ze waren tweede op 0,1 strafpunt meer dan de eerste.
Scum: Volgens mij was het Z ook een slagveld. Bij de hoge berg af zijn er maar aht gekomen en van die acht zijn er 5 gevallen daar!!!!
En ik ben benieuwd naar de foto's . Kun je toch echt zien dat ik zwaai Haha!
Iedereen met goede resultaten GEFELICITEERD en Lielle en Floor; sterkte

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:49

Gefeliciteerd Sabine! Goed gedaan hoor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:50

leuke foto's Sim, en knap gedaan, maar dat had ik al gezegd.

Super Sabine, het was zeker een dikke M cross.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:52

De hoge berg af, is dat die sprong waar ik 2 jaar geleden ook knetterhard viel en een zwaar gekneusde schouder had in het M? Voor die sprong had je toen een dubbel en daarna een dikke boom een hoge berg af..

Maar super gereden Sabine! Echt top!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:53

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:54

[quote="Sjaan"]De hoge berg af, is dat die sprong waar ik 2 jaar geleden ook knetterhard viel en een zwaar gekneusde schouder had in het M? Voor die sprong had je toen een dubbel en daarna een dikke boom een hoge berg af..

Ja, daar is dat en in het Z was die boom boven op de berg nu een dikke oxer. Veel paarden kwamen na zo'n landing in het mulle zand gewoon niet meer omhoog met het voorbeen en rolden voorover...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:57

Ja ik kan me heel goed voorstellen dat er daar veel omgevallen zijn als het ware...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:01

Jeetje, en ik maar denken dat het best spectaculair was bij ons. Wat ik me zo kan herinneren: een ruiter in de greppel, paard vast in de greppel, paard en ruiter door de hindernis heen en over de kop, nog een val. En veel weigeringen (vooral in het M).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:27

Ik ben ook weer thuis van een weekendje C'ray.
Volgens mij mag ik heel veel mensen feliciteren, ben alleen even vergeten wie het zijn Bloos Iig Bento

Floor sterkte met je arm.
Lielle nogmaals sterkte met je lijf en vooral met Raimaer.

Gister uit mijn werk naar C'ray gereden en om 19.30 paard afgeleverd op der logeerplek, waar ze meteen helemaal gek was van een geit.
Daarna Canter uit bed gehaald voor een routebeschrijving naar het wedstrijdterrein. Nog even gauw de cross gelopen en toen te bed.

Vanochtend begon de dag al weer vroeg voor ons. Dressuur ging linksom redelijk, rechtsom helemaal niet. Evengoed nog 177 pt voor een niet dressuuurpaard.

Springen ging goed, alleen was ze erg enthousiast, waardoor ik een aantal behoorlijke wappers om mijn oren kreeg.
Toen de cross in en wat zag ik op tegen de trakhener. Volgens Ronald (instructeur) moest dat geen probleem zijn, zeker niet als ik een goede afstand kreeg. Rabette sprong erg fijn, maar wel erg heet in de cross. Om de door Lielle genoemde reden heb ik bij 3 ook 1 puntje en 1 stijltje gesprongen.
Trakhener ging goed, aan de foto van scum te zien had ze nog ruimte over. Tot hindernis 11 liep het eigenlijk heel goed, bij 11 stond een agregaat te loeien (erg eng), maar kwam nog wel over 11A. 11B zet ze af, ziet het water en staat meteen weer stil voor het watervalletje. Ik op haar nek en doordat ze heel snel achteruit schoot en wegdraaide lande ik op mijn kop net voor het waterbakje Ziek
2de poging ging ook niet en toen heb ik afgegroet, ze was er duidelijk bang voor, ik had koppijn en een zere schouder.
Achteraf denk ik dat ik er misschien te veel van uit ging dat ze het wel zou doen, ze stopt eigenlijk nooit. Als ik al eens een weigering rijd, springt ze meestal over een vlaggetje weg. Weet wel als ik nog eens zo iets krijg, dat ik er dan wel flink aan moet gaan rijden.

Toch ben ik erg tevreden over mijn paard.
Ben alleen benieuwd hoe het morgen met mij is, heb nu lekkere koppijn en een hele zere arm. ( 3 uur autorijden is dan ook niet bevoordelijk)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:31

Lielle: heel veel sterkte... Ach gut

Sabine: gefeliciteerd!!

GvdT: Jammer dat je stops had op die hindernis. Gelukkig heb je wel fijn gereden!

Nickeltje: jammer dat hij het water niet in wilde gaan. Volgende keer beter!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:33

Oei GvdT, dat klinkt pijnlijk en inderdaad heel ongewoon voor jouw lieve beest.
Gelukkig ben je tevreden over haar en hopelijk heb je een niet al te grote deuk in je ego Ach gut
Foto op de trakehner is leuk! Zo te zien springt ze nog altijd met overmacht Haha!